Категория: Образование

mihail-pirlea-avva-damaschin-

На училище на Атон

В Деня на християнската младеж ви представяме краткият разказ за историята на един ученик на Света гора. Михаил Пърля е 12-годишно момче, родено в Крит, отраснало в Рим, но с румънски корени. Още преди...

Velikotarnovski universitet

25 години Православен богословски факултет на Великотърновския университет

Видеозапис от представянето на Православния богословски факултет на Великотърновския университет по повод 25 години от основаването му и дискусия с преподаватели и докторанти за бъдещето на богословското образование, ателие-книжарница “Къща за птици”, София.

Savet_religii

Експертният съвет по религии към министъра на образованието проведе първото си заседание

На 9 май се проведе първото заседание на Експертния съвет по религии, възстановен по идея на вицепремиера и министър на образованието и науката Меглена Кунева. “Нашата цел е да постигнем такива резултати, които няма...

P1060005

Има ли надежда религията да стане общообразователен предмет в училище?

На 19 април в София се проведе конференция, посветена на религиозното образование и възпитание в българското училище. Организатор на събитието е фондация „Дарби“ с подкрепата на Центъра за катехизическо и религиозно обучение към Богословския...

Klara Toneva

Доц. Клара Тонева: Приемам новата специалност „Религията в Европа“ като мисия

Още след атаките над Кулите-близнаци през 2001 г. в едно интервю Умберто Еко отбелязва, че характерът на общуването помежду ни се е променил. Повече от десетилетие по-късно нещата изглеждат още по-тревожно. Защото какъв би...

planet_orbit_cosmos_galaxy_stars_light_59642_3840x2160

Християнството и науката

Науката според позитивизма Най-общо казано съществуват два подхода към историята на науката: позитивистичен и идеалистичен.[1] Според позитивистичния възглед науката представлява постепенно натрупване на положително знание, на емпирично проверими факти за света. Наченките на този...

Biblical Institute

Темата за Христос в историята е предизвикателство пред библеистите

От 10 до 13 септември в Белград се проведе Международна библейска конференция на тема „Христос от свещените повествования“. Тя бе по повод откриването на Библейския институт към Православния богословски факултет на Белградския университет, както...

Socialno delo

Студенти от Богословския факултет на СУ черпиха опит по социално дело в Дрезден

Първият випуск студенти, който завършва междуфакултетската магистърска програма по църковно социално дело на Софийския университет, почерпи опит за съвременните механизми на социална дейност на практика в Дрезден, Германия. Домакин бе Християнският социален център, който...

Alexander Omarchevski

Доц. Александър Омарчевски: Църковните журналисти са адютанти на благовестието

„Ако свети апостол Петър бе наш съвременник, той щеше да използва не само кораб, но и самолет“, каза преди няколко години Румънският патриарх Даниел, запитан доколко е важно Църквата да има свои медии. И...

Sv.Sinod

Писмо от Св. Синод до премиера Бойко Борисов за статута на предмета религия

По решение на Светия Синод на Българската православна църква бе изпратено писмо до българския премиер Бойко Борисов относно статута на предмета религия в българското училище. Публикуваме пълния текст на откритото писмо… “УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,...

Prof. Todor Tanev

Образователният министър не е убеден, че религията трябва да стане задължителен предмет в училище

Вчера министърът на образованието проф. Тодор Танев участва в кръгла маса на тема “Гражданското образование – перспективи и възможности”, организирана в Народното събрание от заместник-председателя на парламента Иван Иванов и от евродепутата Светослав Малинов....

Кой трябва да ни научи на вяра

На прага сме на поредната дискусия за въвеждането на религиозно обучение в държавните училища. Вече се създаде и фейсбук група, която набира поддръжници, за да се подготви поредният митинг-шествие в подкрепа на религиозното образование....

Църквата и училището

Съвременното образование отдавна е станало интелектуалистично и по-малко или повече е сведено до затворено натрупване на факти. Училището вече почти не е възпитателна институция и скоро няма да може дори да се говори за...