Прераждащите се „християни”



PreobrajenieЕдин живот не успя – да изживеем друг? Или за суеверието на прераждането (из проповед на Преображение Господне)…

За тези двама свети пророци – Моисей и Илия – явили се и беседвали с Христос по време на Неговото Преображение, си спомних днес, за да поясня гледната точка на Православната църква към индуското учение за прераждането. Това е крайно необходимо, тъй като дори и в църковните среди, а днес понякога и в селските енории, колкото и печално да е това, се срещат случаи, когато в беседа със свещеника енориаш, смятащ себе си православен, изведнъж разкрива, че той (или тя) вярва, че човек живее на земята не само веднъж, а както учат различни религиозни системи от Изтока, може отново и отново да се връща в този живот.

Тези хора вярват, че душата на човека напуска едно тяло, за да влезе след това в ново. Така човекът като че се ражда отново, забравяйки по неизвестна причина за предишните си въплъщения. И така много, много пъти той идва на тази земя и си отива от нея, сякаш постоянно усъвършенствайки се и накрая достигайки Нирвана, тоест пълното сливане с Абсолюта, а ако бъдем по-точни – пълното небитие.

Безусловно, тази лъжлива теория, проникнала у нас от Индия, сама по себе си поражда множество въпроси, например: как са възникнали разумните самоосъзнаващи се личности (тоест душите на хората), ако самият бог на индусите е само някакъв житейски принцип, а не разумна, самоосъзнаваща се личност (тоест безличностен бог)? Кой все пак е създал и определил количеството на изначално наличните души? Откъде се вземат новите души, необходими за новите човешки тела, появяващи се в резултат на демографския ръст на населението на земята? Нали ако следваме логиката на това учение, нейното население трябва да бъде постоянно: колкото души са се освободили от телата в резултат на смъртта, толкова нови тела (и не повече) могат да получат душа, за да станат хора. Има и много други въпроси, но най-печалното е, че псевдохристиянските привърженици на идеята за прераждането, позовавайки се на Свещеното Писание, с помощта на Библията се опитват да докажат обективността на тази действително дяволска теория.

В подобни случаи обикновено се позовават на девета глава на Евангелие според Марк, където се разказва за това как тримата апостоли, веднага след чудото на Преображение, на което станали свидетели, слизайки заедно с Учителя от планината Тавор, питат Христос: „А защо книжниците казват, че първом Илия трябва да дойде?” Обяснявайки това място, „прераждащите се” казват: „Ето, вижте! – значи, пророк Илия се е въплътил в ново тяло! Това е неговата душа, която се е преселила в тялото на Йоан Кръстител, за когото Христос казва, че „Илия дойде, и сториха му, каквото си искаха” (Марк. 9:11-13)! Нали именно Йоан, наречен Предтеча, излязъл пред Христос, проповядвал, а след това бил убит”.

Лукавството тук, братя и сестри, се състои в преднамерено лъжливата трактовка на цитата, изваден от общия контекст на Свещеното Писание. Но светата Църква учи, че за правилното разбиране на един или друг сложен или спорен откъс е необходимо да се разгледат всички аналогични места в Писанието, на които се говори за същото. Само тогава ще стане разбираемо за какво става дума. И така, какво се казва, например, за Йоан Кръстител или за пророк Илия в Евангелие според Лука? Да разгледаме първа глава: „А Ангелът му рече: не бой се, Захарие, понеже твоята молитва биде чута, и жена ти Елисавета ще ти роди син, и ще го наречеш с името Йоан; и ще имаш радост и веселие, и мнозина ще се зарадват за раждането му; защото той ще бъде велик пред Господа (…) И ще върви пред Него в духа и силата на Илия (Лук. 1:13-17). От прочетения текст ние с вас ще узнаем, че не човек, и даже не пророк, а сам Ангел Божи (според учението на Църквата това бил архангел Гавриил) категорично развенчава митичната теория за преселването на душата на пророк Илия в ново тяло.

От думите на Архангела става съвсем очевидно, че новият пророк, който предстои да се роди, ще има същата духовна сила, каквато имал някога Божият пророк Илия, придобивайки същия Дух Божи. Но освен този текст трябва да вземем под внимание и пророчеството, което било изречено много преди Рождество Христово от пророк Малахия за бъдещото служение на пророк Илия, който към времето на Малахия отдавна вече бил взет от Бога от материалния свят и преселен в духовния. От пророчеството на Малахия става ясно, че пророк Илия отново ще се появи на земята непосредствено преди края на земния живот на човечеството, тоест преди края на този свят и настъпването на Страшния съд. Именно за това говори Създателят чрез устата на пророка: „Ето, Аз ще пратя при вас пророка Илия, преди да настъпи денят Господен – велик и страшен. И той ще обърне сърцата на бащите към децата, и сърцата на децата към бащите им, та, след като дойда, да не поразя земята с проклятие“ (Мал. 4:5-6).

Това пророчество, както казахме по-горе, изцяло се съчетава с Откровението на Йоан Богослов и именно така се разбира от цялата пълнота на Божията Църква. И така, ние виждаме, първо, че пророк Илия е пазен от Бога за деня на Второто Христово пришествие в предишното, макар и изменено тяло; второ, че за всички изминали до този момент векове неговата душа не се е преселила никъде, а и не може да се пресели и, трето, че той ще дойде в същото това тяло. Но нали и със Своето Преображение Христос говори за същото? В кого – кажете ми вие, „прераждащи се”, които стоите тук – се е вселявала душата на Божия пророк Илия, ако той сега, на Тавор, стои до Христос и говори за предстоящите Му кръстни мъки, за болката и страданието на Кръста?…

Но ето ви и още едно доказателство за лъжливостта на теорията за прераждането, която някои се опитват да оправдаят посредством Евангелието. Редом с Христос апостолите виждат на Таворската планина още един Божи пророк – Моисей. Следователно за петнадесетте века, изминали от деня на неговата смърт до Рождество Христово, той така и не се въплътил в някой друг човек?! А иначе би стоял с Христос вече не Моисей, а съвсем друг човек! Интересно е само – кой по ред, като се започне от Моисей? Нали неговата душа за петнадесет века би трябвало да е сменила множество телесни обвивки, всеки път без да знае нищо за своето предишно въплъщение. Но Моисей на Тавор все пак осъзнавал ли е себе си като Моисей? И апостолите узнали, че това е Моисей. Как узнали това? Чрез Божия Дух, разбира се. Така явяването на Божиите пророци Илия и Моисей по време на Преображението на Господ Иисус Христос ясно ни показва, че теорията за прераждането е лъжлива… I www.pravmir.ru.

 

Превод: Татяна Филева

 

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info

<strong>Notice:</strong> Credit Card fields are disabled because your site is not running securely over HTTPS.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...