Тържество на Православието



БЛИЗКИ ТЕМИ:

11 коментара

  1. Въпросът с тържеството на православието в България е много сложен. Заради делото и творенията на архимандрит Серафим Алексиев Църквата се превърна в мистична конспирация, а православието ни стана нещо като йеховистки будизъм – без любов към ближния, без честно и открито отношение към света и силно параноично, заявявйки устно и тайно, че пази истината и че светът е насочен срещу православието. Православието се бои и от католицизма, като пловдивския митрополит Николай преди време нарече папата „еретик“. Същевременно в Новия завет се казва, че който не се грижи за своите той се е отрекъл от вярата и е по-лош от неверник. Същият този митрополит освети езическите празници на виното за да даде рамо на българския бизнес и получи часовник за 10000 долара. Освен това кокетничи с религиозните милиции като Атака и ВМРО, които действат водени от „национални“ интереси, макар да не разбирам за какъв национализъм може да се говори в България без сериозна национална философия. А истината?

  2. Много ми е интересна практиката и учението на официалните расоносци у нас. Едно от крепилото на православната пропаганда е извръшването на тайнствата, а руснаците преди време казаха, че не трябва да търсим чудо в природата, а в извършването на Св.Причастие. Същевременно , както ми каза една позната специалистка по виното преди време, има на пазара вина, които са ментета – това са химикали, накиснати с лозови пръчки за да миришат на вино. Истинските вина струват скъпо и поради липса на средства свещеникът купува непроверени вина. Каква Божия кръв може да стане от вино-менте и какво чудо можем да очакваме, след като се причастим с такива „претворени“ химикали? Навремето Поморийският манастир, който е един от най-богатите в България е зареждал с истинско вино за св.Причастие всички храмове, но днес не ми е известно да върши това. Никой от свещениците не дава на химическа експертиза виното, което купува за причастие, а иска да чакаме чудеса от него. Какво уважение на вярата!

  3. Боян Петков каза:

    [b]chingis[/b], мсиля че твърде ограничено и рационално възприемаш Божието творчество при претворяването на виното в Кръв Христова. Колкото до идеята ти за химическа експертиза на виното… ако някой наистина започне да прави това, то не мога да си представя по-голям цирк в църквта. Нима чудесата стават благодарение химическия състав на това, което даряваме в Литургията или по Божията милост и любов към нас?! Нима Синът Божии беше безсилен да направи от водата вино на сватбата… или пък и направи химичен алализ преди това 🙂 А иначе съм напълно съгласен с теб, че виното което принасяме трябва да е качествено, (поне доколкото пазарната реалност предполага), но да не изпадаме в крайности. Бог да е с теб!

  4. Dariya Zaharieva каза:

    Ситуацията в страната и родното Православие не е розова, обаче какво ти пречи словото на светител Йоан, chingis?!! Ти също си много черноглед, а празникът е важен дори за малцината, които го зачитат. Важно е че изобщо има такава публикация, в крайна сметка… Можеше да има и десет, ама няма! И какво – давай да си нагнетяваме душата колкото можем повече сега…

  5. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Познавах този свещеник, който беше интелигентен и молитвеник. Вече няма такива. Беше създал и малък музей към църквата във Вишовград:

    Отец Данаил Мусински. Дневникът на един свещеник 1941-1962. Съст. Ив. Радев. С., УИ, 2009, 328 с.

  6. Светител Йоан Шанхайски казва, че православието е чистото християнство, без привнесени в него човешки измислици. Това означава,че само в православието е истината, която е дадена от Бога на човеците. Това значи, че в православието има Божии откровения, Божии избраници и Божии угодници, които чрез контакта си със свръхестественото разкриват пълнотата на вярата. Добре колко такива Божии угодници и избраници има след ІХ век, и има ли такива Божии угодници, които са се родили в неправославна среда? За да докаже своята божественост православната Църква трябва да докаже своя богоизбран контакт със свръхестественото и да ни покаже кои сред Нея са Божии угодници и Божии избраници, които могат чрез неотнимаемата връзка на православните с Бога да ни сведат и днес божествените истини. Единият път на доказване на божествеността е да можеш да правиш свръхестествени неща, другият е да издирваш дарбите, които Бог е дал по рождение и чрез които се явява истината. БПЦ не прави нито едното от двете.

  7. Драги ми Борби,
    Аз вярвам в необятността и всемогъществото на Божието творчество и знам, че и от камъните Бог може да направи чеда на Авраам. Проблемът е , че православните настояват че те е и само те пазят Божието слово неосквернено и само те и единствено те пазят апостолското наследие и предание. В този смисъл думите на Христос на Тайната вечеря, че виното е Негова кръв, означава, че тайнството изисква истинско вино. Аз не знам доколко химията е в конкорданс с тайнствата, защото учението на православните е, че тайнствата са непроумяеми за човешки ум и като такива не подлежат на химически анализ. Но има претенция за абсолютно и единствено стриктно следване на Божието в православието и затова на причастие се иска вино и хляб. Воден от Божието всемогъщество аз не възразявам православните да ни причастяват с кока-кола и чипс, но така тяхната претенция за наследници на станалото и казаното в свещените книги и предания отпада. А Бог може да е с мен, но БПЦ не е, което е проблемът ми.

  8. Стефан Стефанов каза:

    „Светител Йоан Шанхайски казва, че православието е чистото християнство, без привнесени в него човешки измислици.“ Не казва БПЦ!
    Виното е важно, но има много по-важни неща. Вино над 4-5 лв. бутилката е годно пиене и за Евхаристия. Най-добре „Кагор“ (Kahor).

  9. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Не е вярно. Най-доброто вино в момента в България е „Каберне Совиньон“ от сорта Сира на Карнобатския Винпром. Миналия месец ми подариха аржентинска бутилка от същия сорт, но беше с много силен и остър букет.

  10. gloria barantiewa каза:

    Руската православна църква използва вината “Кагор” в богослуженията по Великден и Благовещение. Отначало внасяли гръцки и италиански вина……и т.н. Е,ами така де,откъде московците да са видели вино,като нямат грозде.

  11. gloria barantiewa каза:

    Името на виното идва от названието на френското градче Каор (Cahor). На руски обаче се получава „Кагор”. Специалисти отбелязват -„между френския и руския вариант на виното разликата е от земята до небето”.
    Френското вино е сухо/т.е.недесертно,без захар/, гъсто и с неподражаем тъмнорубинен цвят с виолетов отенък. Руското е десертно вино с [u]допълнителна добавка [/u] от 15 до 16% на захар/полусухо/. Е ,ще кажете въпрос на вкус,ами да,за тези при които не вирее лоза и съответно никога не са правили вина.Водката е съвсем друго нещо.И пак отстъпва на ракията.Във връзка с виното стои и културата на пиене.
    Оше нещо за широката публика-виното има определен живот-младо,старо,а също и умира.
    Ние българите,въпреки всичко имаме много стара добра традиция във виното.Виното се прави с много любов,търпение,внимание.То не търпи парлапани, сметкаджии и тарикати.Вкисва се 🙂 и още как.Както виждате е живо и има и характер. 🙂

Споделете в социалните мрежи