Осветиха знамена светини в София

Бойните знамена на Българската армия бяха осветени на Богоявленски водосвет на площад "Александър Невски". Знеполският епископ Йоан в съслужение със свещеници от храма "Св. Александър Невски", отслужиха Богоявленски водосвет и поръсиха бойните знамена на Българската армия и строените представителни части на всички родове войски.
През тази година в освещаването на бойните знамена националната гвардейска част участва и със знамената-светини: знамето на Стиляна Параскевова, знамето на град Пещера, щандарт на Девети конен полк, знамето на Първи пехотен софийски полк, знамето на Петнадесети пехотен ломски полк и знамето на Шести пехотен търновски полк.
Първият водосвет у нас е отслужен по времето на цар Симеон I преди битката при Ахелой през 917 година. Преди всяка битка, която е водила българската войска е имало водосвет до падането ни под турско робство. След Освобождението през 1878 г. традицията е възстановена от първия военен министър на Княжество България Пьотр Дмитриевич Паренсов и продължава до 1946 г. През 1993 г. армията отново започва да освещава знамената си на Богоявление. Оттогава и до днес всяка година на 6 януари във всички гарнизони най-старшият йерарх на Българската православна църква ръси със светена вода за здраве и успехи представителните части на Българската армия и нейните бойни знамена.
„Не далее как этой осенью Архиепископ Тихон отказался принять под свой омофор болгарского клирика, ушедшего от киприанитского епископа Фотия Триадицкого (главы киприанитской Церкви Болгарии) вследствие несогласия с богословием киприанитов. Архиепископ Тихон в своем письме этому клирику обосновал отказ своим полным признанием киприанитской Церкви епископа Фотия. Излишне говорить, что все прочие „осколки“ РПЦЗ приняли бы клирика, ушедшего от киприанитов, с такой же легкостью, как они принимают ушедших из РПЦ МП, да еще и с гораздо большей радостью (потому что киприаниты к ним все-таки ближе по духу).“
http://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=59464&cf=