ВМРО и Атака гонят Свидетели на Йехова от Добрич
Представители на младежките организации на ВМРО и на „Атака" в Добрич и Варна протестираха срещу конгрес на сектата „Свидетели на Йехова", който се провежда в добруджанския град.
Още от 8.00 ч. сутринта в зала „Добрич" започнаха да се събират членове на сектата от Североизточна България и от чужбина. По информация на организаторите във форума участват около 600 сектанти. В залата влязоха и десетки малки деца, дори бебета в колички.
В същото време около 100 представители на ВМРО и „Атака" протестираха пред залата с лозунги „Сектите вън!" и „Не посягайте на децата ни!", под звуците на патриотични песни. В митинга се включиха и свещеници от местните храмове.
От ВМРО ще изпратят отворено писмо до Народното събрание, премиера и дирекцията по вероизповеданията с настояване за законодателна промяна, която да не позволи навлизането и трайното настаняване в България на опасни култове като „Свидетели на Йехова". Ще бъде приложена и подписка, в която вече има около 3000 подписа.
„Искаме пререгистрация на нетрадиционните вероизповедания в България. Ако съществуват съмнения около дейността им, защото такива култове разрушават човешки съдби, те не бива да бъдат регистрирани отново", каза координаторът ВМРО за Североизточна България Костадин Костадинов. По думите му общинската администрация във Варна не разрешава прояви на „Свидетели на Йехова" в морската столица.
„В Добрич обаче, не само, че не се дава отпор на тази опасна секта, но на всичко отгоре им се оказва пълно съдействие. Добрич е от малкото градове, в които „Свидетели на Йехова" имат изградена официална сграда", допълни Костадинов. | www.stranabg.com
В историята на света има два пътя. Единият е чрез силови методи, чрез демонстрации и натиск да оказваш влияние за твоите убеждения. Другият път е чрез силата на знанието, на житейския опит, на мъдростта и на справедливостта, придружени с чист и честен живот да отстояваш своите убеждения. Пътят на православието извън случаите, когато държавния репресивен апарат го е защитавал, е вторият път. Много по-лесно е да се правиш на религиозна милиция и да правиш митинги, демонстрации, да хвърляш запалителна смес в джамии и синагоги, да настояваш за държавна подкрепа при въвеждането на вероучение и да използваш политически лостове и много по-трудно е да бъдеш по-добър философ и богослов от папата, по-добър национален историк от немските и френски историци и по-добър литератор от образците на световната литература. Много лесно е да извиваш ръцете на национална основа, въпреки че без национална философия няма национализъм и много трудно е да бъдеш чист в истината на знанието и способностите.
„…….под звуците на патриотични песни.“ Ето това са ключовите думи в целия текст. Всичко се свежда до това да се издигне в култ национализма, а християнството е инструмент. Да, в България има православна църква, но да се твърди, че българския народ( в смисъла на национализма) е православен е просто нелепо. Почти съм сигурен, че тези от демонстацията не знаят на изуст текста на Отче наш или Символа на Вярата, а те са задължителни за православните християни. Не пред залата на йеховистите тази ДЕМОНстрация, а пред Св.Синод моля!
Решение от 19.05.2004 г. на ЕСПЧ по делото Лотер и Лотер жалба № 39015/1997 г.
[…]
„Като се има предвид, че чл. 9 от (Конвенцията), практиката на Съда [b]и Конституцията на Република България защитават свободата на вероизповеданията и религиозния плурализъм[/b], включително доколкото „Свидетели на Йехова“ са засегнати: [b]Като се има предвид, че на 9 март 1998 г. България и „Свидетели на Йехова“ са постигнали приятелско споразумение по жалба № 28656/95 под ръководството на Европейската комисия по правата на човека[/b], в което се заявява, че „Свидетели на Йехова“ ще бъде регистрирана официално като религия, Като се има предвид, че в преамбюла на новия Закона за вероизповеданията (от декември 2002 г.) се потвърждава правото на всеки индивид на свобода на … религията … (и се забранява преследването въз основа на религиозните вярвания), [b]Като се има предвид[/b], че (култът „Свидетели на Йехова“ е регистриран като религиозно вероизповедание в България…“
Трябва да се действа като във Византия-Великата ПРАВОСЛАВНА империя. Не трябва да се позволява на протестанските секти да манипулират хората.
в лоцунга за запазване на националната идентичност, която е основа на претенциите на политици, учени и църковници има три основни пункта. единият е православието, другият е крилицата, а третият е национално-историческата традиция, схващана като материалистична интерпретация на културно-историческото ни наследство. В защитата на тази идентичност не се позволяват пробиви в чистотата на православието, в смяната на азбуката и в тълкувания на историята и миналото на народа, които противоречат на официалните държавни схващания по този въпрос. Привилегиите и благините на БПЦ лежта в буквалния и преносния смисъл върху тези три пункта. Дали обаче тези три пункта гарантирант националната идентичност, по начина, по който са разработени в България. Първо, тръби се за опасността от сектите, а никой не предупреждава за опасността от интернационално нашествие в православието. Второ, проблема за кирилацата се сгваща като графичен проблем, а той е философски по смисъла на старобългарския език.
Принуждавам се да правя втори коментар. Та значи интернационалното нашествие в православието, неразработения философски аспект на кирилицата и интерпретацията на историко-културното наследство не се разработват в национален дух, та да очакваме от политиката на БПЦ да гарантира запазването на българщината. Интересно е например, че за паметника на незнайния турски воин се вдигна по-голяма олелелия от строежа на джамии. Този факт означава, че в композицията на националната идентичност, върховенство имат не постулатите на религията или интерпретацията на философията на българския език, а търкуванията на историко-културното ни наследство. Тези тълкувания обаче, в сумата на известните ни произведения от модерността не насочват българина в ортодоксия, а в секуларизация, модернизъм и исторически материализъм. И тук подкрепата на БПЦ за тази интерпретация, с оглед на факта, че се наливат пари в материята на култа, а не за създаване на кадри на религията, е стряскаща за грамотния вярващ.