Дядо Добри от Байлово с над 67 хиляди симпатии в Интернет след репортаж на „Вяра и общество”



Може да харесате още...

23 Отговори

  1. Траянка Георгиева каза:

    Преди около 10 години ходих в Байлово на събор. Там, както и на Зверино до скоро, съборите ги правеха и на Задушница. До миналата година събора на Ботевград беше на Разпети Петък!
    Предния ден си почетох моите починали родственици, а в съботата, първо отидох в църквата в Байлово. Там дядо Добри вършеше всичко. Когато влязох и запалих свещите си, той ми каза да попеем за сестрите. Аз не знаех нищо друго да пея, освен Богородице Дево. Не знаех и за кои сестри ми говори, но застанах в средата на храма, а дядо Добри на клироса. И запяхме. Той пееше нещо от книга, а аз Богородице Дево. Сигурно 20 пъти изпях песнопението със силен и мощен глас. После си тръгнах.
    Колегата с когото бях и една група деца много странно ме гледаха след това. Но винаги когато е притиснат от живота, този младеж-атеист(колегата), ме моли да запаля свещ за него в църква и се отнася почти със страхопочитание към Божиите дела.
    Дядо Добри не говори много, но е истинско щастие за нас, че го има!

  2. Стефан Чурешки каза:

    Важен момент в разпознавателната система на българите е разпознаването на божествеността. Това се прави , защото вярата не е наивитет, нито мистично преклонение пред свръхестествените несистематизирани от науката тайнствени сили на битието, нито е идиотия. Божествеността се разпознава чрез доказателство за свещеност на текстовете и доказателство за тяхната полезност и добрини за хората, чрез Божия намеса, чрез видение, чрез откровение по време на сън и в транс, и чрез изследване на екстатичния момент в съпреживяването на вярата, роден от аскезата на вярата. Доказателство за божествеността е изпълнение на молитвите на свещеника и неговите треби, а не да се плаща авансово молитва, която Бог може и да не иска да изпълни по съображения за недостойнство на попа. Божият избраник се доказва чрез дарба от Бога – дарба за учене на езици, дарба за словесност, дарба за лечение и дарба за предсказание. Така божествеността е реално проверима и тя се доказва и от фактите на историята.

  3. Стефан Чурешки каза:

    В областта на човешкото познание, според известния обобщен опит на човечеството най-важната част от пътищата и усвояване на дивидентите от познанието са доказателствата. В историята на цивилизациите има системи и критерии за проверка на надеждонст и доказване на знанието на човечеството. В това число има разработени системи за доказателство на божествеността, като централният въпрос на религията навсякъде по свето е до каква степен свещенослужителя се намира във връзка с Бога и може да тълкува и предсказва божествените намерения към нас. Затова извън доказателствата на историята, която е много сериозна наука на знание, интуиция и проницание се ползват проверими параметри в реално време за доказване на божествеността и чрез логика. Затова без лозунга за спасяване на нацията през вековете БПЦ следва да се обоснове немистично, аксиомно и теоремно, каква е божествеността й.
    http://lovechtoday.com/index.php?s=%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%84%D0%B0%D0%BD+%D1%87%D1%83%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8

  4. Стоян_ каза:

    Г-н Чурешки, извинете ме, ма хич не разбрах тия неща, дет ги блещиш! 🙂 😆

    я кажи с две думи какво те терзае?

  5. Красимир от Хасково каза:

    Вичко е вяра, надежда и любов към Бога и към ближния.
    Не търсете доказателство за мистичност.

  6. Стефан Чурешки каза:

    Вече на два пъти в портала искат да си кажа мнението. Аз в момента съм безработен от две години и половина и не мога да свържа двата края, както се казва по народному, а иждивявам монашески по строгата норма на православната аскеза от ограничен брой публикации в различни издания. Ако някой иска да чуе моето мнение по различни въпроси, най-вече от областта на историята, етнологията и народопсихологията на българите, които познавам по силата на 40 годишните ми добросъвестни и професионални занимания с тях, за което имам документи от оторизирани държавни институции, може да го направи срещу заплащане, подчертавам срещу заплащане, или да ме чете в публикациите, които имам в различни медии от 20 години насам. Ако ме провокирате просташки – това си е за ваша сметка. Уважавам портала православие.бг и хората които работят в него, но уважавам също така и труда за знанията и текстовете си, някои от които са взети във фондовете на американски, европейски и руски библиотеки и университети.

  7. човеч каза:

    За Чурешки не знам, но мен ме притесняват фактите около исторически доказаната славянобългарска Църква, история и цялата идиотия у нашенско. Харесва ми и как Владиците се подчиняват на правителствата, без значение каква власт е, нали е власт! Само как защитават хората, тези Владици! Как защитават и Бог! Как се спекулира с Бог и Писанията за малко власт и удобство???? Защо да изброявам, има ли нещо нормално в нашенско или всичко е прекроено по-нашенски с директива отгоре, къде отгоре бе, другари, пардон, вие сте вече господа? И за жалост не вярвам в Славянобългарската история, затова може да ме хвърлите на лъвовете! И такива, все общи приказки. Не забравяйте, трябва абсолютно подчинение и доверие, без никакъв размисъл и мисъл!!!!!!!
    Вчера гледах филм за Цар Борис, Българският Светец и покръстването на Българите, повръща ми се! Пълна гнусотия, но това е власта, трябва да се подчиняваме, който мисли вън! Не ни е нужен такъв идиот, да ни разваля убавата работа!!!

  8. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Католиците признават великденския огън на Божи Гроб и цитират архим. Сергий (Язаджиев) – http://www.logosinstitute.org/LogosReviewTen/Light_Comes_from_the_East_Holy_Fire.pdf

  9. Стефан Чурешки каза:

    Очевидно в България искат да напавят нова цивилизация като чрез МВР, силовите структури, експлоатацията на идеята за святообщонародно дело и културно и религиозно зарибяване нанаселението продължаваме да строим светлото бъдеще. Впрочем вчера ми казаха, че в една класация българите са на 3 или 5 място по простотия в света. И понеже демокрацията е власт на народа, а БПЦ е народна, то и състоянието на Държавата с ръководно място на МВР и състоянието на Църквата ще бъдат на съответните класации по простотия. НО за мен това не е проблем – проблемът идва от факта, че тази простотия е културно и образователно подплатена и е напомпана страховито с грандомания, като на българина по силата на недоразуменията от Възраждането всичко трябва да му се полага безплатно – образование, култура, здравеопазване, висок жизнен стандарт, привилегии, учтиво отношение, възпитание и комфортен живот. А хората, които предоставят тези народни услуги бедстват и живеят в несгоди, които историята не познава.

  10. Траянка Георгиева каза:

    Дядо Добри приведен и целуващ с благоговение детска ръчичка. Той знае колко чисти идват тук те. Той вижда и ангелите им на небето. И той е като дете. Надживял всичко земно. Живеещ само в дух и за Църквата.
    Но светът го смачка като снежна топка и го хвърли като камък срещу онова, което той толкова много обичаше. И за което живееше – Църквата.
    Дядо Добри бе употребен. Това е точната дума.
    „Всичко което кажете ще бъде използвано срещу вас“ – предупреждават заловеният престъпник в екшъните. Колко вярно е това за живота ни тук. Затова светите отци препоръчват исихия. Но и тогава няма спасение от злото. Мълчанието наричат темерутщина.
    Слава Богу дядо Добри няма да разбере, какво се е случило.
    Но ангелът му на небето знае, дами и господа. Знае!
    Не вярвам това да го пуснете, въпреки че ще е жалко, защото е много поучително, как всеки един би могъл да бъде УПОТРЕБЕН.

  11. запитване каза:

    [quote name=“Траянка Георгиева“] Дядо Добри бе употребен. Това е точната дума./quote]

    В какъв смисъл е бил употребен старецът? Бихте ли дали подробности?

  12. Траянка Георгиева каза:

    Доброто дело на дядо Добри към Църквата, което е плод на любовта му, по най-недобросъвестен начин бе използвано, за да се хули Църквата. Истинско щастие е, че той няма да узнае това, защото би бил – съкрушен.

  13. пак запитване каза:

    Аз Ви питах да ми дадете отговор, а Вие отговаряте уклончиво и неясно. Дайте подробности, иначе ще смятаме, че пак клеветите.

  14. Траянка Георгиева каза:

    Във всяко предаване на „Вяра и общество“, както и в това, за което става дума се говори срещу Църквата. Но понеже в екипа им няма богослов, нито вяра – колкото и примери да се дадат ще е безмислено. Което не искам да вярвам, че е от недоброжелателност към Църквата, а се дължи на липсата на знание и търсенето на сензация.
    Много добри професионалисти са и ако предаването им се нарича само Общество, а не и Вяра, не би имало никакъв проблем. Също така и ако не търсят на всяка цена противопоставяне и противоборство с Църквата.

  15. Пламен Евгениев Сивов каза:

    Да говориш срещу Църквата, мисля аз, означава да се противиш на нейното учение или да отричаш нейната същност на „кораб на спасението“ или „богочовешки организъм“ и т.н.

    Да говориш срещу човешките слабости, които петнят Църквата, и от които никой (нито клир, нито миряни) са застраховани, е въпрос на отговорност. Не си спомням във „Вяра и общество“ да са говорили срещу Църквата, още по-малко „във всяко предаване“. Показвали са извращенията на църковността – и ми е трудно да видя в това антицърковност.

    Колкото до екипа и липсата на богослови – ако наличието на богослов можеше да е гаранция за църковност, предаването „Църквата на мълчанието“ сигурно е най-църковното предаване в българския ефир.

  16. Траянка Георгиева каза:

    Да си намерят други поводи, след като са си вменили ролята на критици на Църквата, а да не ползват за това дядо Добри. Той едва ли би желал да бъде „пример не само на църковна проповед, но и на църковна КРИТИКА“, както се казва в предаването. Той не би желал да бъде критика срещу намиращите се в храма и в олтара, защото им вярва и ги обича!
    Участвала съм в предаването и когато ми „режисираха“ изречение срещу Църквата, а отказах да го изрека – цялото предаване и тонът му бяха така изопачени, че това, което се получи нямаше нищо общо с това, за което отидох. Тази хленчеща женица не бях аз. Това бе изфабрикувано след много време и завърши според тях „на куц крак“. Те „загубиха“ много време с мен повтаряйки ми, че хората не ги интересувало какво аз уча в БФ. Те искали чудо. Нищо от важните неща, които казах, а аз говорих за св. Иоан Дамаскин, за вярата, за вероучението, за смъртта, за чудесата, за Църквата. Нищо от това не ги вълнуваше. Те си искаха „чудото“.

  17. Georgi Traikov каза:

    Г-жо, ица Траянке! Бих Ви посъветвал да не се изказвате така неподготвено, защото не само че разнасяш лъжа, а и ставаш враг на Истината. Въпросното предаване е едно телевизионно излъчване и в него фигурират различни тези и мнения, но да е войнствено срещу Църквата? Моля Ви се не правете такива изказвания! Това не е в духа на Православието. Искам да Ви попитам нещо: Преди година е нещо, по това предаване излъчиха един филм, според който един свещеник и един дякон, заедно със езическите божгества Бакус, Сабезий и Дионисий, извършват церемонията, или пародията, водосвет и зарезване на лоза. Нещо повече: Беха дали на пародийте божества да носят и истински свещенически епитрахили.Този филм от редакцията го дали на най-каноничният български Архиерей Неврокопски Натанаил в епархията на който става тази пародия. Резултатът от тази церемония е, че попът стана Архиерейски наместник, дяконът стана поп в гр.Сандански, като Натанаил изгони другите от града. Такова е предателството на Владиката .

  18. Траянка Георгиева каза:

    Създадоха ми имидж на екстрасенска и огромни неприятности поради това. И то след като с такова желание съм се подготвяла и учила, за да съм полезна със знание. Защото то е необходимо на хората. Не душевност, романтика и сантименти, а истинска духовност. Ако бяха вярващи и богословски грамотни щяха да правят разлика между ДУШЕВНО и ДУХОВНО. Щяха да знаят, че вредят на хората като ги откъсват от Църквата търсейки на всяка цена сензация и противопоставяне.
    И пак казвам, добре е, че дядо Добри няма да разбере как го употреби предаването Вяра и общество, защото би бил съкрушен.

  19. Мнение каза:

    Шефовете в Църквата или по-точно хората управляващи институцията ЦЪрква с многобройните си издънки и духовно поубезличие, и властесмиреност до послушкопадение, и … Сами отблъскват и употребяват енорията свещопалци, балъци и многознайковци. Затова, ако има недоволни по-добре да се изкажат, без да обиждат или хулят да кажат истината, пък Владиците дано се засрамят, поучат, да вземат мерки–малко да са полезни в духовната и национална сигурност на българите.

  20. Стоян_ каза:

    [quote name=“Траянка Георгиева“]… отидох в църквата в Байлово. Там дядо Добри вършеше всичко. Когато влязох и запалих свещите си, той ми каза да попеем за сестрите. Аз не знаех нищо друго да пея, освен Богородице Дево. Не знаех и за кои сестри ми говори, но застанах в средата на храма, а дядо Добри на клироса. И запяхме. Той пееше нещо от книга, а аз Богородице Дево. Сигурно 20 пъти изпях песнопението със силен и мощен глас. После си тръгнах.
    Колегата с когото бях и една група деца много странно ме гледаха след това. Но винаги когато е притиснат от живота, този младеж-атеист(колегата), ме моли да запаля свещ за него в църква и се отнася почти със страхопочитание към Божиите дела.
    Дядо Добри не говори много, но е истинско щастие за нас, че го има![/quote]
    Сестро Траянке! Много хубав разказ! 🙂 точно такъв е дядо Добри – не говори много, а и да каже нещо- рядко го разбираме… той като че ли е „от друг свят“…
    Мир и благослов!

  21. оня с коня каза:

    Точно така е. Ние сме фалшиви, а бай Добри е истински. Ние имитираме християнство, а той със скъсаните дрехи и сплъстената брада го живее. Ние сме грешни хорица, а той е жив светец, възкръснал Серафим на Йовков.

  22. Траянка Георгиева каза:

    От сърце благодаря на Стоян за добрите думи. Желая му Светли Рождественски Празници. Благодаря и на екипа на Православие Б.Г за отсъствието на авторитарност.
    Моля за прошка наранените и обидените от мен.
    Светли Празници на всички!

  23. Брат му с Тривоня каза:

    По делата ще ги познаете