Епископ Симеон поиска Западно- и Средноевропейската ни епархия да мине към Константинопол



Може да харесате още...

28 Отговори

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Старостта е може би най-интересната възраст на човека. Тя показва истинската му същност без украса и фалш. […] Симеон, на когото в Будапеща преди 13 години отказах да стана епископ, няма да успее да разкъса Българската църква. Световното православие няма да разреши, защото това ще доведе до пълен разпад. Но този скандал подсказва, че трябва да има основна промяна в ръководството на БПЦ, преди да е сканало късно.

  2. Тошко Поптолев каза:

    Къде мога да видя фотокопие на оригинала на писмото с подписите на всичките изброени лица ?

    Предполагам, че след като това писмо се публикува на официалната интернет страниа на БПЦ значи някъде (вероятно в канеларията на св. Синод) има достоверно копие с подписите.

  3. Стефан Стефанов каза:

    Закономерно. Поучително. Каква Българска църква? Църквата е католична. Какъв разпад? Това е оздравяване. Вселенската патриаршия по икономия е признала автокефалията на БПЦ. Сега по икономия трябва да приеме митрополит Симеон.

  4. Четейки това писмо изпадам в неудържим весел климат на съпреживяване на събитията в БПЦ. Митрополит Симеон иска върховенство на Вселенската патриаршия в годината, когато честваме 150 година от акцията на Иларион Макариополски за отделяне на Българската Църква от Вселенската патриаршия и 140 години от издаване на фермана на султана за признаване на Българска Екзархия. Това писмо показва, че българите зад граница нямат никакво национално самосъзнание, нито имат нещо общо с копнежите и въжделенията на българския народ. Не виждам тогава защо да им се прави еваллах от държавата, от обществото и от онези, които въпреки мизерията и нещастията продължават да живеят и работят в Родината, оставайки верни на заветите на дедите. Съдейки по развитието на нещата с религията, действията и бездействието на БПЦ, скоро в България на духовника ще му се лепне клеймото „национален предател“ и тогава властта и имотите на Църквата ще бъдат поставени на режим на специално внимание от страна на българите.

  5. Ако БПЦ не е в състояние да се справи с религиозния въпрос то тя трябва честно, по думите на Левски, да си признае кривиците и да свика народно-християнски събор , на който вярващите, много от които са по-честни и квалифицирани от кадрите на БПЦ трябва да дадат санкция на религиозния въпрос. Защото е съмнително от гледна точка на обективния анализ на известните ни факти, че БПЦ е стълп и крепило на истината и на вярата, защитавана и от много светски лица у нас много по-грамотно, по-честно и истински от официалното представителство на БПЦ. Чужденците могат по техни си съборажения да фаворизират висшия ни клир, но истината, честността и компетентността в световни разпознавателни критерии не дават никакъв шанс на БПЦ ако не е мистичната конспирация у нас и играта със силови политикономически играчи.
    http://chitanka.info/lib/text/10969о

  6. andrei arlovski arlovski каза:

    синодният сайт помести фалшификат като писмо на митр. Симеон !!!

    http://www.dveri.bg/content/view/11223/29/

  7. Гошо каза:

    „Това са архимандрит Дионисий (Мишев) и архимандрит Харалампий (Ничев), които са мои клирици, предани лично на Вас – Патриархът и на Майката-Църква“ – ясно е, че става дума за фалшификат и то измислен от [изтрито от модератор] в църквата 🙁

  8. Стефания каза:

    Още за наглата провокация [url]http://www.sveta-nedelia.org/tm/nowini/bg/2010/2010-04-21-1.html[/url]
    Такива безобразия могат да се случват само в разграден двор като нашия!

  9. Добромир Батинков каза:

    Времето е назряло да се погрижим за нашата църква, а това сме ние. Моето предложение е народно-църковен събор, организиран чрез интернет.

  10. Ioan Jelkov каза:

    Крайно време е да кажа и аз нещо по въпроса.
    Сайта Православие.бг се правеше на разсеян през цялото време на споровете около митрополит Симеон и изведнъж се явява в интернет пространството, като Месия за да възвести между неосведомените истината. Това, най-малкото, не е честно!
    Това писмо не е подписвано от нас, чиито имена са написани под него!!!
    Малко ни дреме за интересите на Турция в ЕС, още по-малко за жените в мъжки тела, желаещи да са епископи на нашата епархия.
    Митрополит Симеон е човек на 85 години и подобни публикации явно целят, не само нестабилността на нашата епархия, а и неговото психическо и физическо унищожение.
    Но последната дума е у Бога!
    Едни с писма се борят, други с молитва.
    НЕ СЕ СЪБЛАЗНЯВАЙТЕ БРАТЯ И СЕСТРИ!

  11. отец Николай каза:

    Благодаря на преждеизказалите се. Бях започнал да си мисля, че зложелателите на БПЦ са съсредоточени в точно определени места, но виждам, че те са равномерно разположени по цялата територия на родината. „Моят“ подпис също свети във фалшификата публикуван във /www.bg-patriarshia.bg. Давам клетва, че ще премина към исляма ако някой докаже, че това е моят подпис. С крайна тъга, че се намират хора да повярват на такава груба закърбена с бели конци манипулация

  12. iliana sivova каза:

    В[quote name=“arlovski“]синодният сайт помести фалшификат като писмо на митр. Симеон !!!

    http://www.dveri.bg/content/view/11223/29/%5B/quote%5D

    е, не:
    „веднага след това редакционните ни телефони буквално „прегряха“ и редакционната поща се препълни от протестни писма…“

    въх! този път не мога да се сдържа. това някакъв виц ли е ?! нямам думи. не знам кой пише тези каламбури, обаче да кажа честно, щеше да е суперсмешно, ако не беше така тъжно и жално.

    никакви телефони не прегряват отдавна по въпроси, свързани с църковните дела. мина онзи период, когато църковните страсти прегряха наистина. охладили са се днес, обаче. умните са се наумували, лудите са се налудували. и са потънали в летаргичен сън.

    църковните интриги, които държат будни умовете на някаква част от духовенството, са буря в чаша вода. а народът като цяло отдавна нито знае, нито дава пет пари за това какво става в църквата. както беше казало едно циганче на георги константинов: „бате, сега е дваесети век. секи гледа мене си.“

  13. toma tomov каза:

    Това сега фалшификатът ли е? Ако е същото, което са публикували дамите в синодалния сайт, по-добре редактирайте заглавието. Още повече, че текстът вече е свален от „официоза“ (май за редакция).

  14. Тошко Поптолев каза:

    Та да попитам – фалшиво ли е в последна сметка цитираното тук писмо или не ?

    Защото в интернет пространството се появи фотокопие на друго писмо този път с подписа на дядо Симеон.

    Ако цитираното тук писмо е фалшиво, кой е отговорен за неговото съставяне и разпространение ?

  15. Никола Владиков каза:

    Интересна ситуация. Дори и ако писмото е фалшиво( а то май се оказва такова). БПЦ повтаря действията на Вселенската Патриаршия, спрямо нея преди 150г. Тогава от Екзархията искат свои архиерей, свещеници, и Вселенската Патриаршия ни отлъчва, а сега хората също искат свой архиерей и свещеници и БПЦ ги отлъчва. И кръгът се затваря пак с Вселенската Патриаршия. Писмото дори да е фалшификат по важна е реакцията на него. И ние нямаме никакво основание да се оплакваме от „несправедливо наложената ни схизма“ защото и ние явно работим със същите средства.

  16. [quote name=“ieromonah Ioan“]
    Сайта Православие.бг се правеше на разсеян през цялото време на споровете около митрополит Симеон и изведнъж се явява в интернет пространството, като Месия за да възвести между неосведомените истината. Това, най-малкото, не е честно!
    [/quote]

    Така е, и когато се правим на разсеяни, и когато се обаждаме, все сме виновни. „През цялото време на споровете“ ситуацията беше толкова неясна и недостойна, че всяко „отразяване“ можеше да отрази само низките страсти завладели уважаваните архиереи. Тази последната „новина“ (дали е истинско писмото, ще разбираме тепърва) поне има това преимущество, че казва нещо конкретно, за разлика от обтекаемите мнения, особени мнения и особени мнения за особените мнения досега.

    И като не са вашите имената, няма ли да излезете с официално опровержение, няма ли да поискате някой да понесе отговорността? Или пак това е задължение на Православие.БГ?

  17. Мунчо каза:

    „Давам клетва, че ще премина към исляма, ако някой докаже, че това е моят подпис.“

    И после се чудим откъде са се взели помаците. Нашите попове са готови да си сменят вярата при всяка промяна на вятъра. Принципи, идеи, догмати? Мижи да те лажем. 😮

  18. Мунчо каза:

    На Симеон е наложен аргос –

    http://www.bg-patriarshia.bg/news.php?id=21415

  19. Тошко Поптолев каза:

    [quote name=“plamen“][quote name=“ieromonah Ioan“]

    И като не са вашите имената, няма ли да излезете с официално опровержение, няма ли да поискате някой да понесе отговорността? Или пак това е задължение на Православие.БГ?[/quote]

    И аз това питам. Ако писмото е фалшификат, кой, кога, къде и как ще реагира ?

    Апропо писмото си седи в официалния сайт на БПЦ и нищо му няма.

  20. От публикациите не може да се разбере дали писмото е фалшификат или не. Ако е истинско – значи БПЦ не е никакъв стожер на българщината, заради която получава всякакви привелгии у нас и в чужбина. Ако е фалшификат, значи е интрига на Синода, който иска да настрои хората срещу неудобния митрополит Симеон. И в двата случая обаче се вижда, че политиката на БКП спрямо Църквата и религията в България е дала резултат – долнопробни деяния и неоправдано бездействие, липса на идеализъм и безкористност, ниска квалификация на кадрите на религията, интриги и рационални властови и йерархични ходове, несправедливост и нечестност при провеждане на религиозната дейност, безсърдечие и немара към проблемите на хората, опити за зарибяване и плашене със свръхестественото и накрая – силна зависимост от чужди фактори, които изнасят „духовността“ и богословието в България. Затова по-разумно е когато говорим за религия да търсим светски лица и външни фактори, които отговарят на идеята на християнството.

  21. ivan ivanov ivanov каза:

    Истинки документи ли очакавате от ченгетата от синода, които се крият под митрополитските раса. Те самите трудно се оправят с личната си индентичност – отговарят на поне 4 имена -лично, монашеско, псевдоним в ДС , псевдоним в КГБ и т.н.Не очаквайте откритост и принципност.Те за това са обучени – фалшификации , интриги и замъгляване на действителността и съзнанието за прикириване на вършената от тях разведка в полза на Русия. Не знам защо се заблуждават, че на Запад малоумието е толкова повсместно , колкото у нас и си мислят , че Западът ще толерира православните храмове да се използват за явочни на кгб и че избягалите от режима ще се изповядват на ченгета. Тежко на тези които ги следват и на тоя и на оня свят.

  22. о. Николай каза:

    [quote name=“Мунчо“]“Давам клетва, че ще премина към исляма, ако някой докаже, че това е моят подпис.“

    И после се чудим откъде са се взели помаците. Нашите попове са готови да си сменят вярата при всяка промяна на вятъра. Принципи, идеи, догмати? Мижи да те лажем. :eek:[/quote]
    Приятельо Мунчо,ако аз съм се подписал под това сатанинско дело, означава, че вярата не съм я сменил, а вече погазил. А ако някой докаже, че това е моят подпис, тогава ще бъде безсмислено да оставам служител на такава институция. Все пак съм прехвърлил 50-те и трябва да се погрижа за спасението и на моята душа.

  23. Стефания каза:

    Един митрополит дори когато е бивш, остава „бивш митрополит“, а не епископ. Вижте обръщенията в официалната кореспонденция с него на Св. Синод.

  24. [quote name=“Стефани“]Един митрополит дори когато е бивш, остава „бивш митрополит“, а не епископ. Вижте обръщенията в официалната кореспонденция с него на Св. Синод.[/quote]
    „Бившият митрополит не е епископ“?! Доколкото знам, епископът е църковният сан (най-високият), а митрополитът е административна длъжност. Нещо като генерал (чин) и командващ армия (длъжност) в армията. Пълното титулуване „Негово Високопреосвещенство бивш митрополит“ си е на място в официална кореспонденция (така бихме се обърнали, ако му пишем писмо), но от чисто църковна гледна точка той си е, ами, епископ 🙂 Трябва ли всеки път, когато пишем за патриарха, да го титулуваме (Негово Светейшество Български Патриарх и Софийски митрополит)? Нима не казваме просто „патриарх Максим“, без това да отнема нещо от достойнството му? И патриархът е епископ, ако не знаете 🙂 Пръв между равни.

  25. о. Николай каза:

    [/quote]
    Доколкото знам, епископът е църковният сан (най-високият), а митрополитът е административна длъжност. .. Пълното титулуване „Негово Високопреосвещенство бивш митрополит“ си е на място в официална кореспонденция (така бихме се обърнали, ако му пишем писмо), но от чисто църковна гледна точка той си е, ами, епископ 🙂 Трябва ли всеки път, когато пишем за патриарха, да го титулуваме (Негово Светейшество Български Патриарх и Софийски митрополит)? Нима не казваме просто „патриарх Максим“, без това да отнема нещо от достойнството му? И патриархът е епископ, ако не знаете 🙂 Пръв между равни.[/quote]
    Какво беше това словесно салто приятелю?! Говориш за сан и за длъжност. Значи Митрополита можа да наречеш епископ, но не нарича Патриарха епископ Максим! Като казваш „патриарх Максим“, казвай и митрополит Симеон! Или касваш… епископ Николай например?!
    Осъзнай се, защото си на страната на фалшификаторите на 21 „попски“ подписа (нали на свещениците им казваш попове)!!!

  26. [quote name=“о. Николай“]
    Какво беше това словесно салто приятелю?! Говориш за сан и за длъжност. Значи Митрополита можа да наречеш епископ, но не нарича Патриарха епископ Максим! Като казваш „патриарх Максим“, казвай и митрополит Симеон! Или касваш… епископ Николай например?!
    Осъзнай се, защото си на страната на фалшификаторите на 21 „попски“ подписа (нали на свещениците им казваш попове)!!![/quote]
    Вижте, отче, объркването е естествено в случая. Прекалено разнопосочни станаха сигналите. Формално погледнато, сте прав – Синодът е определил сегашния титул на дядо Симеон (сега да не се засегнете пък за това „дядо“ 🙂 ) като „Бивш митрополит“. От своя страна обаче владиката не приема този титул. Синодът го аргосва. Кой титул да използваме ние с гайдите? Синодалния (с „бивш“), или онзи, който дядо Симеон признава за себе си, както му го признават и мнозина в епархията и в България? Затова и използвах „епископ“ като неутрален титул в случая. Защото, каквито и еквилибристики да последват, той си е бил и си остава епископ.

    На свещениците „попове“ не съм казвал.

    От 21 фалшифицирани подписа досега са се обадили двама, доколкото виждам – вие и отец Виктор от Германия. Останалите 19 подписали ли са? Вместо да си чешем бесовете на тема „кой на чия страна застава“, не е ли най-естественото нещо да погледнем в посоката, от която идва писмото, а именно – митрополит Симеон? Защо мълчи той? Ако ме питате лично, писмото е жалко, който и да го е писал и подписвал. Жалка и недостойна е и цялата ситуация, която се създаде. Но ключът за разплитането на този Гордиев възел определено не е нито в този, нито в някой друг сайт (с изключение на синодалния, като официален орган и източник на публикацията).

  27. о.Николай каза:

    От 21 фалшифицирани подписа досега са се обадили двама, .[/quote]
    Да не мислите, че на мен ми беше приятно да се доумазвам в катрана, който изляха върху ми?! Даже от синодалния сайт ме уведомиха, че си правя лоша услуга с това, че се обаждам. Не съм само аз, по горе е коментирал о.Иоан от Виена, в Двери са протестирали и отец Александър от Валенсия и о.Емил Загреб. Повярвайте ми ако имаше и най-малкият шанс щяхме да потърсим кой е злосторника, но при днешната техника, за 5 минути мога да сложа подписа ти и под молба до Луцифер. Скениран подпис и с просто око може да се разпознае, нещо, което не са направили нито в Цариград, нито в София. А знайно е: да оплюя сестра ти пък доказвай, че нямаш сестра. Никой не е успял да спре злословията по свой адрес, и ние няма да успеем, но хвала Богу, че съществуват медии, които дават поне малка трибуна и на нас опозорените (като вашата например)

  28. моето кратко мнение по въпроса: http://orthomatic.net/?p=469