Кой допуска нови учения и култове в училище?
Дискусия в този брой на „Вяра и общество”
Разследване на нашия екип показва как всевъзможни нови движения и култове, маскирани като фондации развиват необезпокоявани дейността си в българските училища – често подпомагани от самите учители. Резултатите от тази „дейност” понякога са фатални.
В това ни убеждава трагичния край на седемнадесетгодишната Цвети от Търговско-банковатагимназия в София или на Марио Нушков от Благоевград, свързан с местно поделение на забранената в Русия секта „Анастасия”. Ще видим още как под формата на извънкласна дейност на учениците се преподават „ценностите” на тамплиерите или паневритмията, свързана с учението на П. Дънов. Основно, обаче ще търсим отговор на въпроси като: Можем ли да имаме доверие в образователната ни система? Защо в българското училище няма бариера пред учения, които в крайна сметка могат да са пагубни за живота на децата ни? Как учителите стават проводници на тези влияние – дали създателно или поради невежество? Как може родителите да познаят, че детето им е под влияние на секта или духовен „гуру”.
Наши събеседници са майката на самоубилата се Цвети, Светослава Кьосева от Центъра за изследване на нови религиозни течения, проф. Клавдия Сапунджиева от Софийския университет и съветника на министъра по образованието – Асен Александров, директор на 51 СОУ в София.
Вашите въпроси и мнения по темата може да зададете предварително на фейсбук-страницата ни, на електронната ни поща или на страницата на „Вяра и общество” в сайта на БНТ. По време на предаването Ви очакваме на редакционните ни телефони – директно в ефир.
Следвайте ни