Мисионерска консултация се проведе във Велико Търново



Може да харесате още...

13 Отговори

  1. Дон Кихотъ каза:

    „възможностите които предлагат православните Алфа курсове“. Само една подробност – те не са православни, а петдесетнически.

  2. евтимия каза:

    „Православните“ алфа курсове не са православни. Те са здрав икуменизъм.
    Няма, няма кой да милее по чистото светоотеческо православие. Светиите от календарчето в гроба се обръщат, ние ги обръщаме.

  3. o_z каза:

    Винаги ги съжалявам хората които коментират без да познават нещата. А още повече ми става мъчно, когато осъждат или критикуват без причина. В Православните Алфа курсове се използва само метода на провеждане на срещата, докато текста и съдържанието са изцяло православни. Метода се състои в споделяне на храна, лекция и дискусия в малки групи. Какво има тук икуменическо, само Бог знае. Дон Кихот, Алфа курсовете са създадени в Англиканската църква, и доста години католическата и Петдесятните църкви не са искали да ги използват . Няма нужда да измисляме топлата вода, когато вече е измислена…За съжаление нашата Православна Църква се превръща в секта от различните зилоти които вилнеят по интернет пространството и навсякъде виждат икуменизам и нео-модернизъм. Секта поради своята природа-затворено общество със забранен достъп до всеки който мисли по различен начин. Само зилотистите и „ревнителите“ са допуснати…жалко за Църквата ни…

  4. Стефан Н. Стефанов каза:

    Молитвената практика на програмата влиза в противоречие с каноните на Православната църква. В частност противоречи на 116 Правило на Картагенския събор. Участниците в курса биват насърчавани импровизирано да произнасят молитви със свои думи, при което съществува опастност за чистотата на вярата, изразена в молитва от невъцърковени и непознаващи православните вероучителни истини хора. Нарушава се и разбирането за йерархическата структура в Църквата. В тази връзка е реална опастността от подмяна на енорийския свещеник с негов сурогат – харизматическия лидер, който не води хората към Христос, а при себе си.

  5. Стефан Н. Стефанов каза:

    Алфа курсът е неотделим от неделните „уикенди на Светия Дух”, говорене на езици, „свят смях”, ръковъзлагания и целителски практики. Самата структура от малки групи, изучаващи Евангелието отделно от евхаристическата общност и извън контекста на православното богослужение, крие в себе си заплаха от структуриране на „паралелна Църква”, което многократно се е случвало в историята (напр. при монтанизма).

  6. Стефан Н. Стефанов каза:

    Програмата „Алфа курс” е харизматическа диверсия в оградата на Православната църква. Независимо в каква украска е представена и се практикува, тя е свързана с лъжлива духовност и окултни практики под вид на „общение със Светия Дух”. Култивира отвращение към традиционните форми на православното благочестие. Лукаво подменя едната свята съборна и апостолска Църква с мрежа от харизматически кръжоци, които пропагандират свое евангелие, проповядват друг Христос и даряват друг дух (Срв. 2 Кор. 11:4). Води началото си от петдесятното движение и е свързана с популярното на Запад „харизматическо възраждане”. В определен момент е възприета и пропагандирана от Англиканската църква.

  7. евтимия каза:

    Отче Зоране (o_z), да „няма нужда да измисляме топлата вода, когато вече е измислена“!Тогава толкова ли ни опротивя ‘метода’ на Православната ни Църква с живот 2000 години? или се изхаби?, та тръгнахме да се обучаваме от пастори и под.Тази заедност и общо дело на прав.свещеници с пастори и под. (нагледах се на снимки)как се нарича, как?Бере ли се грозде от тръни?, „ум“ от англиканци и петдесетници?Как берете само „метода“?Жалко за такова благочестие-нямане, та тръгнахме да търсим извън оградата на Църквата.–Не защото Тя няма, а защото ние не го виждаме, не го ценим, не го искаме.“Диверсия в оградата на Църквата…Култивира отвращение към традиционните форми на православното благочестие“.–да!И къде сме срещали в Св.Писание и Св.Отци думата „метод“.“Методът“ е живата вяра и христовата любов, раждана от чист Евангелски/Светоотечески живот.Пълно е с този „метод“ в житията на светиите; делото на свети Кл.Охридски сред българите, еп.Серафим Соболев сред софиянци и т.т.н.

  8. o_z каза:

    Благодаря Ви за градивната критика която проявявате и за загрижеността към светата ни Православна Църква. Искам да уточня няколко неща за да няма погрешни тълкувания.

    1. „Молитвената практика на програмата влиза в противоречие с каноните на Православната църква. “ – Стефан. Н. Стефанов.

    – В самото провеждане на тези катехизациони курсове няма никаква молитвена практика. Те представляват първоначално запознаване с православната вяра, затова и носят името АЛФА.

    2. „подмяна на енорийския свещеник с негов сурогат – харизматическия лидер, който не води хората към Христос, а при себе си.“ – Стефан. Н. Стефанов.

    – Хората се запознават с истинската вяра в Христос, със светите тайнства и целия курс цели въвеждане на оглашените в живо общение с Нашия Господ Иисус Христос в св. Евхаристия.

    (продължение)

  9. o_z каза:

    3. „Алфа курсът е неотделим от неделните „уикенди на Светия Дух”, говорене на езици, „свят смях”, ръковъзлагания и целителски практики. “ – Стефан. Н. Стефанов.

    – Не и в Православната Църква, при нас този уикенд е посветен на православното учение за св. тайнства и св. Евхаристия.

    4. „Самата структура от малки групи, изучаващи Евангелието отделно от евхаристическат а общност и извън контекста на православното богослужение, крие в себе си заплаха от структуриране на „паралелна Църква”, което многократно се е случвало в историята (напр. при монтанизма).“ – Стефан Н. Стефанов

    – Структурата на малки групи не изучава Евангелието а представлява възможност за задаване на въпроси от страна на участниците и има практична насоченост целеща да се обърне по-голямо внимание на присъстващите.

    (продължение)

  10. o_z каза:

    5. „Програмата „Алфа курс” е харизматическа диверсия в оградата на Православната църква. ..тя е свързана с лъжлива духовност и окултни практики под вид на „общение със Светия Дух”.“ Стефан Н. Стефанов

    – Православната Църква също е харизматична общност (на всяка св. Литургия се молим Светия Дух реално да слезе и да претвори св. дарове), но тази харизматичност не трябва да се разбира както е при Протестантите. Затова от самото начало се опитвам да Ви обясня че православните курсове са съвсем различни от приетите на Запад такива. и няма нищо общо с тях освен името. Затова Православния Институт в Кейбридж за да избегнат тези „проблеми“, които и вие смятате че съществуват, подготвиха и създадоха православен курс с наименованието “ Пътят“ (The Way), който използва същите методи на Алфа за преподаване на вярата, (както споменах храната, лекцията и дискусията в малки групи), но изцяло православни и само за православни. Аз също използвам тези методи но със съвсем православен характер.

  11. o_z каза:

    евтимия, надявам се че ще прочетете коментарите с които отговорих на Стефан, и ще намериш отговорите на въпросите които задаваш. Разбирам твоето притеснение, но е неоправдано.

    Никой не е тръгнал да търси извън Православната Църква. Напротив, използваме съкровището което имаме и го предлагаме на достъпен начин за съвременния човек, т.е. реактуализация на православното светоотеческо учение за Църквата, zа Богочовека, за св. Евхаристия.

    Църквата е жива и тя търси начини да се приближи до хората. Трябва да излезем от храмовете и да проповядаме за да върнем хората обратно при Бога.Духовната криза е навсякъде около нас и какво правим? Бием се в гради и се правим на много православни, а сме станали суеверни и требничари. За тези неща можем да си пишем много, но Христос ще потърси отговор от нас за всички души които сме могли да въведем в Прав. Църква и да ги направим „живи камъни“, а не сме го направили. Крием се зад ревностното благочестие и същевременно осъждаме всичко около нас…

  12. евтимия каза:

    Не, отче Зоране, не намерих отговорите. Така и не разбрах защо са ви алфа-съработници. Какво ви дават? Какво нямаме, а те го имат? Какво ви пречи/не достига, за да работите без Алфа на Господнята нива? (това са отделни въпроси; много сериозни) Свети Иоан Кронщадски как се е справял без Алфа, преподавайки дълги години съвсем сам за цял Кронщадт? и го е превърнал от град на отритнати, пропаднали и т.н. най-низше общество (град-гето) в просветен и знаещ Бога, а оттук и по цялата Руска земя… Какво нямаме, изгубихме, та сме така благодарни да го имаме от алфа?
    За II-та алфа-конференция в Сф пише: „Основни говорители на събитието ще бъдат еп.Санди Милър, викарий Ники Гамбъл, д-р Греъм Томлин, д-рМартин Шьосел…“ Да изреждам ли още неща, снимките от тези „събития“, където пасторските якички са колкото и другите присъстващи? Какво дава на един православен свещеник това алфа-присъствие?
    (продълж.)

  13. евтимия каза:

    В текстовете на алфа се пише, че изкаралите 10-седмичните курсове(10срещи) могат да стават лидери(забележете думата)- те вече могат да водят групи, „израснали“ са; и това се заплаща.Особено и задължително се акцентира на непринудената, лека и весела атмосфера със задължителна почерпка обяд или вечеря. И това, че курсовете се провеждат в църкви, ресторанти, дискотеки…-все едно.Това е една машина и с други цели (а за редови служител може да й послужи всеки). Под шапката й на соц.дейност е добре да бъдат всички религии – уеднаквени, уравнени, доволни, засмени. –каша от вяра.(простете) Каквото е и списанието им (нека разгледаме-текст, църкви/сгради, имена) http://www.alphabg.org/nl7 -където в кашата наместват и вас-в снимка и текст.Не мисля, че на Господ Му харесва това списание.
    Защо си харесахте за съ-работници Алфа??

    Молитвите на свети Климент Охридски, свети Иоан Кронщадски, владика Серафим Соболев… да имате и да ви достигнат.