Новости в учебното съдържание за пети клас

…образите на народната вяра са различни от тези на христянската религия и далече от правилата на църквата. Та именно в разликите между народната и официалната вяра сме можели да открием как българският народ си е представял нещата и неговия характер…
Съдържанието е съсредоточено върху митовете и легендите, фолклорното и приказно творчество. Интересен момент в новите проекти представлява запознаването на децата с най-важните религиозни празници и то не само християнски. Децата ще учат за Великден, за Гергьовден, но и за Курбан Байрам, ще се запознаят с културата и историята на различните етноси. Освен класическите текстове на български народни приказки, приказките на братя Грим или Шарл Перо, петокласниците ще се запознаят с произведения от ромското, еврейското и арменско приказно творчество. В един от проектите за учебници е включена и част от Евангелието на Матея.
"Зловещи образи на дяволи, дракони, змиии всякакви зверове присъстват в илюстрациите на учебника на изд. "Диоген". И този път не минава без "бисери", одобрени обаче от МОН. В учебника на "Диоген" например четем, че образите на народната вяра са различни от тези на христянската религия и далече от правилата на църквата. Та именно в разликите между народната и официалната вяра сме можели да открием как българският народ си е представял нещата и неговия характер", пише в. Дума.
искат от малки да побъркат децата 🙁
Те вече така или иначе се побъркват! По-добре да знаят, че има „такова животно“, като вяра, религия… Ще им бъде интересно. Малко като „фентъзи“… Те и без това сега четат ужасни и отвратителни комикси, колкото си искат. Но възприемат света твърде плосък, видимата реалност – като единствено възможна, сетивата си – единствен меродавен критерий за всичко. В този смисъл даже един филм като „Матрицата“ налива вода в нашата мелница! От него до съзнателното търсене на Бога остава една крачка… Аз израснах с книжки – фантастика. Никак не съжалявам!
Даже мисля, че е по-добре децата да учат едно такова неориентирано, но интересно нещо като „обща религия“; защото така се събужда техния интерес. После ще могат да открият истината в Църквата. По-добре, отколкото разни некомпетентни или даже злонамерени пишман-„учители“ да ги учат грешно на „православие“ и така само да ги отблъскват от него.
От „Дума“ са пропуснали най-важното – да ОБЯСНЯТ защо цитата от „Диоген“ да е бисер? Къде е безсмислицата или пък невярното в него? Какъв е критерият за „зловещ образ“?…
В България няма единна философска концепция за писането на учебници по хуманитарните дисциплини. За това пише Стефан Чурешки в своите книги. Нужно е децата да бъдат запознавани с истините на християнството в съзвучие с българските народни традиции, а не с разни фолклори на етноси, които не изразяват българската идентичност. За това е нужно да има специална учебна дисциплина етнография или българознание, където християнството и българската култура да бъдат изучавани подробно. Отделно трябва да се учи и старобългарски език като четвърти класически език в света.