Определени са двамата кандидати за Доростолски митрополит



Може да харесате още...

19 Отговори

  1. Йордан каза:

    Олеле…..! Това което прочетох тук: http://www.dveri.bg/content/view/10671/29/ истина ли е бре хора!!! Простете ми братя и сестри но май ще загубя ума и дума!

  2. Йордан Константинов Иванов каза:

    Не вярвай на глупостите в двери. Там си има една групичка която плюе по всичко и по всеки в Църквата. Епископ Амвросий, които е с най-много гласове, въобще не е толкова болен колкото го изкарват. Иначе предполагам че и в този сайт ще се появят същите „доброжелатели“ на Църквата с техните писаници.

  3. Стефан Стефанов каза:

    В коментарите на „Двери“ има няколко мнения, че епископ Павел е много достоен човек. Те очевидно са писани от масони. Който твърди, че епископ Павел е масон и е изключен от семинарията за слаб успех и лошо поведение е недоброжелател на Църквата. Който вярва, че снимките, където епископ Павел е сниман с масони, са истински, също е недоброжелател на Църквата. За да си доброелател на Църквата трябва да си съгласен с всичко. Всяко критично мнение априори да се счита за недоброжелателност към Църквата!

  4. Климент Йорданов Буренков каза:

    Дядо Амвросий е сериозен човек и с най-солиден умствен и общокултурен багаж от всички епископи в България. Не виждам никаква причина да не бъде избран за митрополит. Това, че не му е дадена възможност да развие дейност като другите епископи, това не е негова вина и не означава, че няма качества, с които да превъзхожда всички останали от избирателната листа. Ако България имаше поне още един културен епископ като дядо Амвросий, да бихме си въобразявали духовно възраждане, но уви. Вече хиротонисват хора, които нямат никакво образование и не е нужно човек да има пророчески дарби за да предвиди катастрофалното бъдеще на опростяващата българска църковност с епископат в умствена констипация.

  5. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Щом Амвросий е толкова интелигентен, с какво се е проявил? Да е издал книга с проповеди? Да е защитил докторска степен? Ремонтирал някакъв манастир. Сещам се за гениалния пътепис на Алеко. Като видял гръцкия павилион в чикагското изложение и „великия напредък“ на съседите, той пише: „Е, видяхме го. Един чувал с маслини!“

    ………

    Католическите корени на нацизма –
    http://archiman.livejournal.com/

  6. Климент Йорданов Буренков каза:

    Отец Архимандрите,

    Изненадан съм от провокацията Ви. С кой друг епископ от избираемите съпоставяте критичните си забележки по адрес на дядо Амвромий? Последният не е написал толкова книги колкото Вие, но затова пък Вие сте чисто и просто кабинетен монах и без никакъв административен опит. Не мислете, че е шега работа да се понесе на плещи възстановяването на Лопушанския манастир. Въпросът ми към Вас е колко епископи подготви научната Ви дейност и защо духовните Ви възпитаници не дават плодове, извисяващи престижа на Б.П.Ц. Докторатът днес не е гаранция нито за познания, нито за интелигентност. Най-посредственият митрополит е идеален пример за тези ми думи. Епископ Нестор има реално защитена научна степен, а и е прекрасен поет, но ползата от това каква е? Никой не изхдава нито магистърското му съчинение, нито стиховете му. Уважавам Ви като най-плодовит научен работник в българската църковност, но съм съблазнен от провокационния Ви маниер, в който не виждам поведение на сериозен човек.

  7. Тоше Тошев каза:

    Странно, колко хора (цяла армия от т. нар. „старостилци“), скочиха преди време да бранят Светия, Непогрешим, Свят и Незаменим, Незаблудим, Велик и Спасителен Св. „Юлиански Календар“, а никой, от цялата тази надъхана със „Свята ревност“ армия на православчета (начело с О. Главев) не реагира, както би следвало, от страна на ревностни християни, изповядващи незаблудимото и в заблудите си Свето Православие, на една сравнително слаба, необоснована и определено твърде повърхностна критика на християнството направена във форума под името: „Съпоставка между учението на Мухаммед и Християнството“. Оказва се, че Светите православните имат „Свята ревност“ за всичко друго, но само не и за Христос и Евангелието и Християнските истини.

  8. Тоше Тошев каза:

    Аз самата такава критика на критиката съвсем не бих могла да направя, защото съм просто една напълно заблудена във всичко, неправославна и еретична във вярата си, според вашите все-прави – православни схващания, псевдо-християнка. Am I Evil, Свето Православие, Yes, I Am! (според теб).
    P.P.S. Г-н Главев (и всички Календаро-ревнители), реагирайте моля Ви с Вашето Свето Календролюбие и Законолюбие (ако можете!!!)!

  9. Матей каза:

    [b]До Дон Кихот[/b]

    Дали пък Ви не сте номиниран за митрополит, тъй като сте написал толкова много книги?

    Той и св. Антоний не е издавал книги, но…на кого да вярваме – на хилядолетния опит на Църквата ни или на подобни твърдения?

  10. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Прокимен,

    Откъде го измисли, че съм “ без никакъв административен опит“? Четири години бях бил секретар и протосингел на Ловчанскат митрополия при лудия Григорий. Едва успях да се отскубна и си дадох клетва никой повече да не стъпя в канцелария. Пази, Боже, сляпо да прогледа!

  11. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Матейчо,

    Преп. Антоний не е издавал книги, защото през ІІ-ІІІ в. нямало книгопечатане, но неговото писмено наследство замества всякакви монографии.

  12. radoslav pavlov каза:

    Естествено, че свещеноархимандрита Павел не е номиниран, а и едва ли би приел, защото доколкото знам вече е имал подобни предложения едно време. Работата не е в книгите, научните степени и докторатите. Много интересно какво ще е решението на „старците“- феодалите в Светия Синод. На кого ще гласуват доверие? На масона Павел или на болнавия Амвросий. Ако везните наклонят към Павел на всички вече ще е ясно, че лудостта е безгранична и нашите мили синодали нямат нищо общо с Христа, не че вече не са го доказали. Ако пък изберат Амвросий, как ще обяснят този обрат в действията си, та нали само преди по-малко от два месеца отстраниха друг болнав митрополит. Знам само, че пак ще има скандал. И то не малък. Е поне един ще остане доволен- отец Добри, несменяемия протосингел на епархията.Защо? Отговорете си сами?
    Бог поруган не бива!!!

  13. Съгласен съм с Дон Кихот за писането на текстове и водене на християнска дейност, защото понятието „епископ“ в световната култура изисква мното неща от човека, койте е удостоен с този сан. Но какво да се прави – миряните и отритнатите клирици правят повече от началството си, което означава, ако има справедливост и оценка на заслугите, даренията и финансовите помощи на заинтересовани от вярата да отиват при тези, които работят, а не при тези, които са издигнати в йерархията. Но очевидно понятия като честност, справедливост, достойнство, истина и милост не са в категориалния апарат на висшето ни духовенство, макар да са преводими на всички езици и във всички религии по света. Интересното при новите назначения дали Св.Синод е потърсил консултация от Комисията по досиетата, за да не се окаже, че имаме нови митрополити, а пък те да са били сътрудници на бившата ДС и неразделни приятели докато смъртта ги раздели с БКП и нейните хора. И трябва да се извадят досиетата на всички в Църквата.

  14. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Борис Пастернак

    ЗИМНЯЯ НОЧЬ
    Мело, мело по всей земле
    Во все пределы.
    Свеча горела на столе,
    Свеча горела.

    Как летом роем мошкара
    Летит на пламя,
    Слетались хлопья со двора
    К оконной раме.

    Метель лепила на стекле
    Кружки и стрелы.
    Свеча горела на столе,
    Свеча горела.

    На озаренный потолок
    Ложились тени,
    Скрещенья рук, скрещенья ног,
    Судьбы скрещенья.

    И падали два башмачка
    Со стуком на пол.
    И воск слезами с ночника
    На платье капал.

    И все терялось в снежной мгле
    Седой и белой.
    Свеча горела на столе,
    Свеча горела.

    На свечку дуло из угла,
    И жар соблазна
    Вздымал, как ангел, два крыла
    Крестообразно.

    Мело весь месяц в феврале,
    И то и дело
    Свеча горела на столе,
    Свеча горела.

    1946

  15. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Всички читатели на този форум да напишат протестни писма до:

    obs@vt.bia-bg.com

    по повод гаврата със старата българска столица:

    Иван Иванов. Общинари гонят стреса с йога. – http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-01-19&article=309923

  16. Климент Йорданов Буренков каза:

    Дон Кихот,

    Моля да ме извините за емоционално необмислената ми грешка.

    Нека публикациите бъдат критерий, но колко книги издадохте в „Синодално издателство“?! Мислите ли, че ако то функционираше, онези, които не се спасяват и не позволяват на другите да се спасят, биха отпечатали трудовете Ви? „С.И,“ не печата дори епископ Нестор!

    [b]Посредствеността на епископата ни е очевадна, но тази посредственост излиза от вашите духовни школи.[/b]

    Недоумявам пред факта, че свободните богослови като Вас не организират позитивна критика и не се опитват да съживят богословската мисъл в България, придавайки й международна стойност. Някога имаше „Годишник“ на Б,Ф, Защо свободните богослови да не организират ежегодник „Богословски трудове“, например. Струва ми се, че печатането в частни издателства минира доверието към трудовете на малкото грамотни български богослови. Богословието най-вече е ЖИВОТ и после литература!

  17. Климент Йорданов Буренков каза:

    Уважаеми [b]Timoti[/b],

    Изборът в Силистра налага сериозна дискусия. Всички досегашни митрополити са задкулисно назначени. Дядо Неофит е предоставил свобода на избирателите. Друг въпрос е годността на кандидатите, но скандалът идва от листата, представена от Синода. Остава питанката дали Св. Дух действа в Б.П.Ц, и конкретният избор дали е по Божие изволение. Ако Бог все още действа в българската църковност, къде е границата на Неговото действие и човешката задкулисна сила? Ако човешката сила е по-могъща от благодатта Божия, то има ли същинска Църква? Ако са хиротонисани двама без никакво образование, защо да не се избира болнав кандидат? Последният няма парите на м. Симеон за да си почива години наред в САЩ и поне ще пребивава в епархията си, а и няма интимни приятели за кариеристично лансиране. Изборът в Силистра по воля Божия ли е или по воля човешка? Колкото до Берлин, двамата „духовни старци“ го искат за своите си две чеда. Коя ли масонска ложа ще победи там?!

  18. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Драги Prokimen,

    България е единствената православна страна без общ Богословски съюз, което е красноречив факт. От години настоявам пред търновските и софийските богослови да основем такъв, но те отказват. Някои от тях дори ми заявиха, че очакват скоро богословието в Шуменския университет, което поема студентите от Североизточна и Югоизточна България, да бъде закрито. Напразни очаквания! Докато има ислям в тези два региона, ще има и праославие.

  19. Sandi каза:

    Мисля, че в Силистра са направили възможно най-добрият избор за митрополит в лицето на еп.Амвросий . Според мен този човек, е единствено достоен да бъде митрополит .

    А и от всички кандидати едиствено Амвросий отговаря и на изискванията според Устава на БПЦ . Май че и Борис. Само,дето на Борис вече всички му знаем „подвизите“ . И тези му подвизи го направиха „аут“ от играта.