Отец Боян Саръев ще венчае Волен Сидеров и Капка Георгиева



Може да харесате още...

11 коментара

  1. Дон Кихот каза:

    Волен Сидеров е кръстник на любовницата си Капка Георгиева. Каноните не позволяват такова венчание, а ако някой поп дръзне да го извърши за пари, трябва да бъде отлъчен. В най-стария запазен български юридически корпус „Закон судний людьмъ“ на княз Борис на родител, станал кръстник на детето си, се отрежда тройно наказание – отрязване на носа, 200 удара с бич и ако оживее, заточение (винаги свързано с конфискация на имуществото).

    –––

    http://blog.360.yahoo.com/pavel_st_georgiev

  2. mmm каза:

    той е кръстник и на сина й, Димитър Стоянов…

  3. Дон Кихот каза:

    Саръев е извършил „венчавката“ днес, 12 ноември. Ще се приложат ли каноните спрямо него или пак ще бъдат нарушени?

  4. Владислав каза:

    Предлагам като добри и ревностни християни, освен всичко друго да приложим на Волен и: високо напрежение, сярна киселина, пирони в тестисите (и без това ако има деца, няма да го уважават без нос) и др. под. чисто и типично православни методи за убеждаване. Нашата праведна ревност трябва да надхвърли тази на милостивия християнин княз Борис. А пък отец Саръев – не само да се низвергне злодеят му ниеден, ами и да се отлъчи, и най-важното – да се разруши и църквата му, и училището, а християните, които е покръстил в Родопите да се разгонят и т.н., защото – какво добро може да се очаква от такъв един отстъпник? Мммм?… Нали това имахте предвид, скъпи?

    Що се отнася до тайнството „венчание“ – то, разбира се, не е валидно. Попът не е бил наясно какво е точно положението, но все едно – действителността на тайнството зависи от съвършенството на вярата на участващите в него, нали така?

  5. Дон Кихот каза:

    Разбирам иронията Ви, но тя не е на място тук. „Закон судный людьмъ“ до голяма степен следва текста на гръцката Еклога. Тогава (за разлика от днес) хората са силно религиозни и са убедени, че земните дела имат отражение във вечността. Затова наказанията са толкова строги.
    .
    Църковните тайнства са валидни сами по себе си, а не са субективни изпровизации, които зависят от моментни настроения. Саръев много добре знае какво прави, но венчава за пари и самореклама. Той трябва да си понесе отговорността, а „венчанието“ да се обяви за незаконно. Политиката няма нищо общо с този случай. Ако това не бъде сторено, означава, че ние плюем на каноните и не сме православна църква.

  6. toshev2006 каза:

    Ако наистина о.Боян е венчал противозаконно Волен Сидеров,не бива този акт да се подмине безгласно.Както в миналото за явни грехове са се налагали и публични наказания, така е редно да се постъпи и днес. Само, че в тези смутни дни в Пловдивска епархия, явно всичко е възможно. От друга страна о.Боян винаги, от самото начало на служението си е бил самоинициативен и неконтролируем.Действа без послушание и съветване с духовната власт. На това му казват прелест. А плодовете на прелеста винаги са ясни.
    Тази венчавка със сигурност е угодничество пред неколцина политици и шефове на „Скат“.
    Служението пред Бога, никога не е човекоугодничество и сметкаджийство.

  7. Владислав каза:

    Ако Христос е един и същ и вчера, и днес, и вовеки, то и Истината е една – и по времето на княз Борис, и в наши дни. Това, което е чудовищно, жестоко и отвратително за един благочестив християнин – какво ти – всеки нормален човек! – днес, спрямо Бога обективно е било същото и тогава, и ВИНАГИ. Как така, хората уж били толкова „религиозни“ (не са ли религиозни и сатанистите, и ислямистите – какво изобщо значи тук „религия“?!), че решили да оправят делата Божии във вечността чрез сатанински жестокости на земята – и ние, вместо да се прекръстим и да потреперим от ужас, се радваме и ги хвалим?! Инквизиторска логика! Пророк Илия е изклал езическите „пророци“ правилно и благочестиво за времето си. Христос не се е бил въплътил и още не е бил донесъл „заповедта нова“ и Новия завет. Но след Христа- сори,майка! Христос отказа да изпепели самаряните, но умря зя тях. Как смеят кои да е християни да оправдават садизма с някаква уж „справедливост“?! Срамота за „гръцката Еклога“! Срамота за „Закон судный людьмъ“ и за авторите му! Срамота и за техните възторжени поддръжници! Има неща, които могат да получат обяснение, прошка, извинение… Но не и препоръка, законово оправдание, justification, от уж просветени православни. Жалко за такива!

    А венчанието обективно е- или действително, или недействитилно спрямо Бога. За това има ясни критерии. Вината на о.Саръев трябва да бъде разследвана до доказване. А валидността на венчанието зависи именно от валидността на тайнството- не от политиката!

  8. Владислав каза:

    Ето какво противоречие: „АКО НАИСТИНА о.Боян е венчал противозаконно Волен Сидеров…“ , а след това: „Тази венчавка СЪС СИГУРНОСТ е угодничество…“ Добре де, драги toshev! В крайна сметка, виновен ли е според вас отец Саръев?… Съзнателно ли е извършил това, което е извършил той, или не? Или едното

  9. Владислав каза:

    … Или едното, или другото!
    Ако субективно наистина не е виновен – тогава какво следва?…

    Но тази хипотеза с лекота я изоставяте. Не ви харесва! Стана ми ясно, че сте от тези хора, които априори силно осъждат отец Саръев и са му лични неприятели. Независимо, че вероятно не ви стиска да извършите и една десета от неговото велико дело в Родопите. Ако изобщо сте способен. Дали пък не е в това причината да го осъждате толкова строго – на което впрочем като християнин нямате никакво право? Че даже и да му предписвате „…публични наказания, така е редно да се постъпи и днес…“ в пълно съгласие със садистичната изцепка на Дон Кихот. (Тя впрочем може да не е била умишлена, просто той е твърде горд, за да си оттегли мнението. Но вие съзнателно подзехте идеята!)
    Кой сте вие и къде се намирате? И епископ даже няма право да говори така – заради Христа, нашия Господ. Знам аз кои в Църквата използват обвинения точно като вашите, за да унищожават от злоба тези, които са намразили. Със същите думи – все уж врагът им бил „самоинициативен и неконтролируем“,“без послушание“, в“прелест“… Не само това, но накрая излиза и човекоугодник, и сметкаджия!…Заемате тежка позиция, toshev, Господ да ви е на помощ, ревнителю! Дано поне да сте достоен да развържете на отец Саръев обувките. Той може да е грешен. Но ВИЕ какъв сте? Ще давате отговор пред Бога за публичните си думи в този сайт – който впрочем се чете от твърде много хора. По лошите думи сте, но делата говорят- и неговите, и вашите.

  10. mmm каза:

    Репликите Ви ми мязат на „крадецът вика: дръжте крадеца“ 🙂
    Защо Вие заплашвате toshev с Божия съд, а той да не може да говори за човешкия съд? Божи прокурор ли сте, що ли?
    Защо гледате сламката в неговото око, а не видите гредата в своето?
    Кой сте вие и къде се намирате? (цитирам)

    Ако Боян Саръев е венчал кръстник и кръщелница и това ни се навира в очите от медиите (вкл. и от този сайт, „който впрочем се чете от твърде много хора“) ние какво, трябва да ръкопляскаме ли? Да го похвалим? Да оближем обувките на отец Саръев щото е грешен? И да вземем светъл пример и да се венчаем за децата си или родителите си?

  11. Владислав каза:

    Не „заплашвам“ toshev, защото действително нямам тази власт- Божията. Възмущавам се по човешки и предупреждавам, та белким се пробуди съвестта му. Нещо повече- всеки би трябвало да обуздава събратята си, когато вземат, че се самозабравят.

    Обективно погледнато- или съм прав, или не съм. Всеки да отсъди сам! Що се отнася до това- каква е ползата за самия мен от моята критика… не може да бъркаш в отъня и да не се опариш. Да, не е „по християнски“ да се критикува. Но ако си замълча- злобата и словесната помия ще се сипят пред хора, които нямат нито достатъчно опит, нито даже вяра (не че аз съм светец, но поне съм подочул това-онова) и случайно четат! Мога ли да го допусна? Ако пък се обадя – веднага по същия начин, както обвиниха ревностния и добър Христов труженик о.Саръев, че е нечестивец (ужким много „убедително“), така и мен веднага ме охулват- че съм горделивец. Да, драги ми братко „ммм“ (!) – ГОРДЕЛИВ СЪМ. Признавам си. И ще горя в ада за това, ако Бог така е рекъл. Но ти остави сега мене. Виж какво говоря и ако е вярно, съобрази се. Ако не е- ти самият вземаш страна, и тя не е правилната.

    Ако това, което с наслада (и надежда?) допускаш е вярно, няма да се радвам, а ще скърбя; защото човек, когото обичам и уважавам е паднал. Ще се моля за него и ще си мълча, за да не се хули Църквата. Ако пък съм негодник, ще го плюя и „съдя“, като непременно изисквам ДРУГИТЕ да помнят за гредите и сламките.
    Но ако не е виновен – вие, ВИЕ (!) – „ПРОКУРОРИ“ (!), къде ще се денете?