Отец Стефан Стефанов беше отстранен от председателството на храм „Св. Николай“
Отец Стефан Стефанов от църквата „Свети Николай Чудотворец” е отстранен от длъжността председател на църковното настоятелство към храма. Новината беше разпространена днес чрез социалната мрежа Фейсбук. От Русенската митрополия потвърдиха, че решението за това е взето на 10 ноември от Епархийския съвет.
Във Фейсбук е подета кампания в защита на отец Стефан. Много хора, сред които и свещеници, смятат, че той е несправедливо наказан и е станал жертва на интрига. От Митрополията обясниха, че църковният служител продължава да проповядва в храма. Отстраняването му от председателството е само временно до изясняване на случая, довел до това решение. Отец Стефан обясни по телефона, че става дума за имотен спор. Той каза още, че ще обжалва решението на Епархийския съвет. | www.rtvcrs.com
До момента около 150 души са заявили подкрепа за русенския свещеник в страницата на кампанията в негова защита във Фейсбук. Анонсът на кампанията е следният:
***
С решение на Епархийския съвет на Русенска епархия от 14.11.2011 г. дългогодишният председател на църковното настоятелство при храм "Свети Николай Чудотворец" ставрофорен иконом Стефан Стефанов бе отстранен неправомерно от тази му длъжност. Свещеник с усърдно 30 годишно служение в енорията, брилянтен проповедник и изповедник, обществено известен и търсен от медии и политици, лице и доайен на Българското православие, отец Стефан понесе своя кръст заради едно несправедливо и съшито с бели конци обвинение, без дори да му е дадена възможност адекватно да се защити. Отсраняването му е в разрез не само с каноните и устава на Църквата, но и в нарушение на конституционните му и гражданските му права.
Вярваме, че в момент, когато здравословното му състояние е влошено, Негово Високопреосвещенство Русенският митрополит Неофит е бил подведен и се е предоверил в оценката си на недобросъвестни и злонамерени хора при вземането на това крайно решение. Смятаме, че е редно Епархийският съвет да даде възможност на отец Стефан да изложи аргументи в своя защита и да преразгледа взетото решение.
Призоваваме ви да подкрепите кампанията в подкрепа на отец Стефан като изпращате писма в негова защита до имейл: mitropolia-ruse@jusoft.net или на адрес: 7000 Русе, пл. Света Троица 9, Русенска митрополия или да се обаждате на телефон: 082 820 956
***
Всяко действие на о. Стефан и на хората, които го подкрепят, от този момент нататък трябва да бъде добре премислено. Всяка стъпка противна на взетото решение, ще бъде санкционирана чрез активизиране на църковните репресивни механизми! (До къде сме стигнали, за да говорим за репресивни средства на Църква). Всички си спомняме репортажите на Горан Благоев от София за свещеника, когото преместиха в Трън през 2009 г. Или за проблемът във Варна от 2003 г., който все още съществува. Църквата, в която и до днес на ръководни позиции стоят хора с картончета, е способна на всевъзожни репресии и манипулации от онези хора, които искат да запазят своята власт и привилегии в нея .
Благодат на всички от светините на Светата Земя, където бях досега.
*
Познавам о. Стефан отдавна и не мога да повярвам, че той е спекулирал с имоти. Това е невъзможно и абсурдно обвинение. Причината за гонението срещу него всъщност е в неговия икуменизъм, който е проява на общност и любов, а не на компромис и предателство спрямо православието.
Ще се радвам, ако ми разкажете повече за понятието икуменизъм, който е общност и любов, а не компромис и предателство. Не съм наясно и питам. Поздрави!
[quote name=“незапознат“]Ще се радвам, ако ми разкажете повече за понятието икуменизъм, който е общност и любов, а не компромис и предателство. Не съм наясно и питам. Поздрави![/quote]
В градове като Йерусалим е невъзможна друга позиция, освен разумния икуменизъм. Тук религиите, расите, културите съжителстват толкова тясно, че е невъзможно да се отричат или мразят взаимно. Независимо от претенциите си, всяка вяра е принудена да разбере мотивите на другите и да се отнася приятелски с тях. Подобно поведение изключва екстремизма.
В България мнозина стават православни, за да сублимират личните си, често сексуални, проблеми. За тях православието е омраза към всички с друго мислене, друга кръв, друг етнос и абсолютизиране на собствената догматическа правота. Но християнството по принцип е нещо различно. То предполага отвореност, откритост, приемане на различните от нас дори с техните слабости и различия.
Познавам лично о.Стефан.Ще съблече ризата си за ближния.Помагал е много на починалия ми съпруг.Прекрасен изповедник, благодатен изказ, наставление с любов.Никого не е върнал, никому не е завидял, никого не е ощетил.
Бог да му даде сили да понесе това изпитание.Нека го подкрепим с молитва!
Не отговорихте на моят въпроса. А в Йерусалим дали е като в BG? Според мен днешното пробутване на понятието икуменизъм, е нова сектанска уловка, в която участието на милицията е почти на 100%. А вие, или сте милиционер, или нещо не е в ред в световъзприятието ви. Поздрави на вас, само и единствено с любов и мир!
Написано от мен демонът грешник.
До хаджи о. Павел,
скъпи братко, в книжката „Стареца Паисий Светогорец за икуменизма“ има подробно описание за икуменизма.
Благословенни да сте Вие, и целия Ви род.
А в коя книга Старец разказва за милицията? Какво казват старците от книгите, човек ли трябва да служи на Бог или обратното? Значи моралът трябва да ни служи и да бъде консумиран, спрямо човешките потребности. Значи Православието е цирк или според всеки различно, докато не види помията в нереализираните Православни ЛИЧНОСТИ.
Не познавам Отеца и не знам нищо за случая. Но разбирам, че се е сблъскал с помията в Православието или …
Нека го подкрепим с молитва! Бог Иисус Христос да бъде във всички нас! Нека бъдем истински и зрели!
не се очудвайте на това което става с о.Стефан.В скоро време ще го махнат и от Русе.Това е така нареченото „приемане“на така наречените „разколници“.Поутихнаха нещата и сега ще има разправа с всеки който е бил по един или друг начин замесен в това.Но ще го облекат в „риза“ на несправяне със задълженията или грубо нарушение на канона и устава.
Няма значение дали е бил разколник, или не… Ако попът е добър и си върши работата добре е трън в очите на другите…, а понякога и на владиката. Дядо Неофит обича добрите свещеници, но изглежда този път не е устоял на натеска… И както казват често владиците: „по-добре е да ми се сърди един, отколкото заради него да ми се сърдят всичките“, …е решил да го премести някъде… Но където и да го преместият тои пак ще бъде усърден в служението си, а другите ще го мразят и гонят…
[quote name=“Николай Куртев“]не се очудвайте на това което става с о.Стефан.В скоро време ще го махнат и от Русе.Това е така нареченото „приемане“на така наречените „разколници“.[/quote]
Пише се „Учудвам се“, а „Очудвам се“. Щом ще гонят разколниците, да уволнят ченгетата и гейовете в Синода, които са и бивши разколници.
Написаното от жаджи о. Павел за Йерусалим и България звучи реално, но нереално синтезирано и лъжливо изразено, нима може един учен да показва и парадира, че е просто научен. Думи лишени от смисъл и ако си вярвате, то значи сте добре научен. С този коментар приключвам „приключението“ сред любовта и правотата на Православните. Приятна и лека кариера!
Благодаря на отец Павел за адекватното (и вярно за съжаление) обобщение:
„В България мнозина стават православни, за да сублимират личните си, често сексуални, проблеми.
За тях православието е омраза към всички с друго мислене, друга кръв, друг етнос и абсолютизиране на собствената догматическа правота. Но християнството по принцип е нещо различно. То предполага отвореност, откритост, приемане на различните от нас дори с техните слабости и различия.“