Патриарх Максим отслужи молебен пред чудотворните икони

След молебена патриархът прочете нарочно послание на Св. Синод на БПЦ, в което отбеляза отдалечаването на българския народ от Църквата, като основна причина за бедите в българското общество. В посланието бяха зададени много въпроси, на които като че ли забързани във своето ежедневие български родители не търсят отговор. Фактът, че сред миряните, дошли пред храма “Св. Александър. Невски”, не се открояваха множество деца, доказа правотата на думите от синодалното послание: “Стремим се да задоволим децата си материално, а забравяме за душите им които гладуват и жадуват за духовното, възвишеното, божественото”.
За необходимостта от всенароден молебен пред трите чудотворни икони говори Негово светейшество патриарх Максим, като се позова на свещеното предание, което разказва как майка изтървала детето си и то паднало в дълбока пропаст, но Света Богородица чрез благодатта на Бачковската чудотворна икона не допуснала детето да умре и то се спасило. Липсата на здрави семейни устой бе изтъкната също като причина за бездуховността на обществото. Негово светейшество завърши с думите: „Обични, и днес подобно на онази майка, изпускаме децата си и те пропадат в бездната на изкушенията и пропастите на злото. И когато, за съжаление, българското семейство до голяма степен вече не е „домашна църква“, когато българското училище е светско – бездуховно, когато българското общество е до голяма степен безразлично, не ни остава нищо друго, освен да призоваваме Божията помощ и застъпничеството на Божията майка чрез трите й чудотворни икони, пред които с душевен трепет и искрена молитва да кажем: „Пресвета Богородице, бди над децата ни! Всичкото си упование на тебе възлагаме, Майко Божия, запази българските деца и семейства под твоя покров!“ Амин“.
Състоялият се молебен е част от инициативата на в. „Стандарт“, Дарик радио, БТВ и Светия Синод, посветена на децата на България под надслов „“Не“ на дрогата, „не“ на алкохола, „не“ на насилието“.
След богослужението трите чудотворни икони бяха поставени за поклонение в патриаршеската катедрала „Св. Александър Невски“. Всички желаещи да се помолят и докоснат до чудотворните икони ще имат тази възможност поне три дни. От днес вратите на катедралния храм ще бъдат денонощно отворени. Първоначално се предвиждаше чудотворните икони на Рилската, Бачковската и Троянската свети обители да останат в столицата до неделя, но ако има голям интерес, престоят им ще бъде удължен до следващия четвъртък.
Утре руска църковна делегация начело с архиепископа на Руската православна църква Алексей, викарий на патриарха на Москва и цяла Русия Алексий II, ще се присъедини към молитвата. Събирането на трите икони съвпада и с 37-та годишнина от интронизацията на патриарха, която ще бъде отбелязана утре в патриаршеската катедрала „Св. Александър Невски“ с тържествено богослужение.
Морал на народ само с молебени не се оправя. Пример за промяна трябва да дадат първо духовниците. Служих на Петровден в едно село, където хората на 60-70 години не знаеха що е туй изповед и причастие. Поп минавал само за потребение и даже нямал време да каже надгробно слово.
…………………………………………………………………….
37 години от смъртта на Джим Морисън. – http://pavel.bloghub.org/
Sv starci ot vreme ono se namirat v sanna alegoria i mai taka im haresva…samo da davat blagoslovenia….a prez ostanaloto vreme da si dremucat v sinodalnata palata i mitripoliite.Ami da taka e po lesno.Vmesto da se stresnat i da predpriemat niakakvi deistvia.Ako se razdvijat toku vij se sasuhrili…
Моралът винаги започва от утре и от другия.
някак „случайно“ идването на иконите в София съвпадна с 37 годишнината от служението на патриарха? Оф, пак пиари…., шведски маси и проч. …….
Що не санкционират Старозагорския „бабаит“, дето разгонва фамилията на свестни свещеници и не само той. И Врачанския и Търновския и проч. Всичко е бутафория и атракция чужда на действителността. Някои хора наистина не са земни, нито са от тоя свят. Тогава на кой ли са?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7486544.stm
„Чистое обрядоверие – профанация религии, но как точно установить, до какой степени обрядовер – «обрядовер» и где кончается его обрядоверие и начинается действие Божией благодати? Обрядовер самим фактом принятия обрядов, веры в них и участия в них протягивает руку Богу, даже если сам этого до конца не сознаёт. Конечно, если такие люди попадают именно ко мне, я буду пытаться наставлять их не в рутинном ритуализме, а в живой вере, живой любви ко Христу и связи с Ним. Как вам известно, такие люди у меня либо перестают быть буквалистами, либо уходят к другим священникам. Но ведь не в никуда уходят!» (http://www.krotov.info/library/13_m/myen/de_bessmert.htm#1995).
Слава на Бога за този молебен. Слава на Бога и на пресвета Богородица, че чудотворните й икони дойдоха в София.Това е голяма милост. Но аз искам да кажа нещо за молебена. Или по точно за Децата, нали за тях беше той. Много хубаво ,че се помолихме за децата. И много хубаво ще е ако започнем да се молим и за Децата дето сме ги убили преди да се родят. Все пак като християни сме длъжни да се молиме за свойте „Покойници“, а колко повече за тези душички дето не за получили св. Кръщение и нямат право на опело ,панахиди и трисаги и то заради наша вина или някой неродности.
Искам да завърша с молитва.
Пресвета Богорице бди над Децата ни и моля ти се спри тази кладница в родилните домове.