Православни, католици и протестанти се обявиха срещу гей-парада

В изявлението на Светия Синод, публикувано в официалния сайт на Българската патриаршия, се казва:
"Във връзка с организирания гей-парад на 27 юни 2009 г. в София, Светият Синод, клирици и православни християни категорично се противопоставят на срамната и позорна демонстрация на този тежък смъртен грях със зловредни последици сред обществото и особено сред младежта.
Светият Синод призовава властимащите да забранят провеждането на това Содомско сборище, а гражданите да не участват в тези, по думите на Апостола „безплодни дела на тъмнината” (Ефес. 5:11), които са противни на здравото учение и рушат устоите на обществения морал.
Отправяме молитва към всеблагия Бог за вразумление, покаяние и изправление на обладаните от греха."
В обръщението, разпространено от Обединени евангелски църкви, Национален алианс на Обединените Божии църкви, Апостолска реформирана църква и Католическата църква, се казва:
Като представители на християнски вероизповедания в страната, изразяваме нашето дълбоко безпокойство относно провеждането за втори пореден път на гей-парад в столицата.
Подобен род шествия дискредитират авторитета на семейството, като съюз между мъж и жена. Позволявайки публичното парадиране и агресивно налагане на хомосексуална ориентация и начин на живот Вие излагате бъдещето на България на сериозна опасност.
Примерът на Холандия и Скандинавските страни показва, че упадъкът на брака се ускорява драстично от успешната публична кампания на хомосексуалните активисти. По този начин еднополовата ориентация се налага за нормална и се цели промяна на обществените нагласи по отношение на семейството.
Редица изследвания сочат, че хомосексуализмът вреди на физическото и психическото здраве и скъсява продължителността на човешкия живот.
Неопровержим факт е, че бракът е най-добрата среда за отглеждане и възпитание на децата. Дете, което расте извън брак има по-голяма вероятност да изпита проблеми в личностното си развитие, физическото и емоционалното здраве, уличищните резултати и качеството на бъдещите си взаимоотношения. Даването на право на хомосексуалистите да парадират с еднополовите си отношения като едно от различните видове взаимоотношения води до унищожаване на брака, а от там на семейната среда и бъдещето на децата.
Признавайки правото на всеки свободно да определи своята сексуална ориентация, не означава, че трябва да утвърждаваме хомосексуализма и да поощряваме разрастването му чрез подобни обществени събития и прояви. Напротив, като християни ние изразяваме своята загриженост и ангажираност по проблема и готовност да помогнем с каквото можем за възстановяването на тези хора.
Нашето желание е българското общество и най-вече нашите деца да живеят в страна, където моралните християнски ценности и тяхното обществено утвърждаване ще са основа за изграждане на здрави и щастливи семейства.
С това писмо ние изразяваме своето несъгласие с провеждане на подобен род мероприятия и се надяваме Вие и Столичния общински съвет да проявите мъдрост и загриженост за бъдещето поколение на страната ни и да не допуснете тяхното провеждане.
Убедени сме, че България може и следва да бъде стожер на християнските морални ценности в Европа, редом със страни като Полша, Румъния и Латвия."
Отворено писмо до кмета на София Бойко Борисов изпрати и декана на Богословския факултет на Софийския университет доц. Емил Трайчев, където четем:
"По решение на Факултетния съвет на Богословския факултет при СУ „Св. Климент Охридски” в подкрепа инициативата на нашите студенти за недопускане провеждането на предстоящото „Рейнбоу френдшип шествие” на 27 юни, се обръщаме към вас като градоначалник и защитник на моралните ценности на столичани да направите всичко възможно това недостойно събитие да не се осъществи.
Световната история ни е показала, че моралното разложение на една нация неминуемо довежда до нейното обезличаване и в края на краищата до фактическото й разложение. Ето защо апелираме към вас да не допускате това беззаконие. Кметът на Москва г-н Юри Лужков тази година по категоричен начин забрани като „морално недопустимо” провеждането на същото шествие и нарече хомосексуализма „сатанинско зло”. Ето защо нека заедно се обявим против подобни явления и по всякакъв начин да се стремим да възстановяваме онези идеали, чрез които България е просъществувала през вековете."
Кому бяха нужни тези протестни депеши и декларации в медийното пространство след като на меките китки им е все тая. Някъде написах, че не това е начина… Все си мисля, че ако нашите епископи облечени във вретища, бяха направили шпалир на този т. нар. парад, ефектът нямаше да е само външен. Мнозина може да се подсмихват на думите ми, но при наличието на толкова „сугуба“ благодат значително множество от обратните поне щяха да се засрамят истински от една такава реакция на висшия клир.
свещ. Виталий Стоянов
Владиците с вретища, а не с раса от турска коприна? И то на гей парад? Ами ако гейовете бяха познали някои от тях? Кой щеше да се радва и кой да се срамува?
.
Кола на поп горя в движение
„Никой от преминаващите шофьори не ми даде пожарогасител“, оплака се божият служител от храма „Въведение Богородично“.
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2009-06-28&article=283511
Колкото и да ти изглежда наивно, просто предложих една от многото предопределени възможности в която вярвам, че би осмислила до някаква степен служението ни.
… Щото вярвам, че добрият пастир трябва да обича и надзирава стадото си, ако и да е от „номинални“или „практикуващи“ християни. След евхаристийната трапеза ние отново се потапяме в блатото на мира сего, но в него никой няма пожизнен имунитет от заразите му-я някоя от овцете ще е шаплива, я друга ще е въртоглава. Нужно е лечение – с много любов и търпение, без декларации и христомилска концептуалност. За съжаление доминира второто, което се явява като „електропастир“на стадото- уж действа, но това не пречи на наемници и диви зверове да влизат и грабят…
Човек не се ражда мъжеложец. Той става такъв. По предложение на рогатия и по свое желание. Дяволът не може да знае към какво тъмнило ще има тяга човешката душа. Той просто сее. Както Сеячът, който излязъл да сее жито и добродетели, така и окаяникът сее плевели и различни отровни треви. Нивата това са нашите души. И всички знаем за смилянския боб, българската роза и реселешкия лук. Така върху една почва едно растение расте добре, а върху друга не расте.Така и Сеячът и злото сеят в нашите души добродетелите и пороците. За мъжеложците е ясно кое е това отровно дърво, което така обилно вирее в техните души.
В нашето лукаво време, пороците се смятат за добродетели или просто за нещо нормално, а добродетелите… За нещо остаряло и неестествено. Дотам се е развратила нашата човешка природа, че пороченцата и гадните си навиченца си ги къткаме, пазим и насърчаваме, че не е хубаво да се отличаваш от хората, все едно, че са най-голямото богатство и добродетели на света. Че щом хората правят нещо, то това нещо задължително е добро без уговорки и без да се замисляш – vox populi, … Но не винаги е vox Dei. Тъй човек се отказва от своето Божествено право да мисли. Почне ли да мисли, неизбежно си задава въпроса за доброто и злото. Отговори ли си честно и докрай, той почва да воюва със злото в себе си и с Божията помощ да го побеждава. Няма праведни. Има само грешни, но това да не ни отчайва. И праведници можат да паднат и грешници да станат светци. Спомнете си Света Мария Египетска.