Светият Синод порица Пловдивския митрополит

По време на приключилия тези дни Църковен събор в Рилския манастир, Пловдивският митрополит не се е съгласил с една от точките в дневния ред, а именно с формулировка в Устава, която според него създавала зависимост на църквата от държавата. След отправена остра реплика към присъстващата на заседанието юристка Мария Кьосева, поканена от Светия Синод като експерт, митрополитът и придружаващите го клирици и миряни от пловдивската делегация демонстративно напуснали събора.
Казусът с Пловдивския митрополит беше представен днес на вниманието на журналистите, присъстващи на прес-конференцията на Светия Синод, на която бяха представени резултатите от работата на Събора.
Американският, Канадски и Австралийски митрополит Йосиф в емоционален ключ разказа пред журналистите случката: "Каза "довиждане" и си излезе… Хората се шегуват, че не прилича на един митрополит да си тръгне заради жена…"
От Светия Синод са видимо притеснени от днешното отсъствие на владиката на заседанието, особено с оглед на взетите решения за централизиране на бюджета на БПЦ. "Той ни е нужен много, средствата от Пловдивска епархия са нужни много", заяви открито дядо Йосиф в репортаж, излъчен по БНТ1 тази вечер.
ВРАЖИ НАПЪН НА ДРУГАРИ
Е ЖАЛЪК ОПИТ ДА УДАРИ
СЛАВНИЯ МЛАД ВЛАДИКА
С НЕСПРАВЕДЛИВА МОТИКА.
ПРОСТО ТЕ НЕ ГО РАЗБИРАТ,
РАЗНИ ПРАВИЛА МУ НАВИРАТ,
НА НЕГО-ВОЛНИЯ МИТРОПОЛИТ
НА ПОДАРЪЦИ ВЕЧЕ СИТ.
И НЕ Е ИСТИНА, А Е ЛЪЖА,
ЧЕ Е БЯГАЛ ЗАРАДИ ЖЕНА.
Като не му харесва на дядо Николай тоя събор, да си свика друг? Ако пък не му харесва тоя Синод, да си направи свой, като Инокентий? В Гърция виж колко синоди си имат…
Днес един смел арабски журналист каза истината за кучето Буш – че е куче, и хвърли по него обувката си (най-голямото възможно оскърбление в ислямския свят).
Да, това бясно куче увеличи твърде много плачещите хора на нашата планета.
Да се учат нашите журналисти! Ако Буш беше дошъл в България, те нямаше да хвърлят обувките си по него, а щяха да целуват неговите.
„Ако Буш беше дошъл в България, те нямаше да хвърлят обувките си по него, а щяха да целуват неговите.“ – за съжаление е така
Горко на народ, който приветства побойника като герой и смята блестящия завоевател за щедър. – Джубран Халил Джубран
На този събор,дали ще решат кога и как Църквата ще включи богословите в работата си и срещу какво възнаграждение?
Защото ние определено работим за Православието и Българската Църква досега…и то без пари,за разлика от свещениците?!
Нека поставят и този въпрос на дневен ред….
Според мен,нито Епископ Антоний,нито делегатите от Пловдивска епархия могат да бъдат винени,че са излезли демонстративно от събора.
Те просто са изпълнявали волята на своя митрополит,който на всичките им е пряк началник;и духовен и административен.Смей ли някой да му се противопостави?Едва ли,защото утрре,Никито ще се прегърне със Синода и ще си простят,а горко на някой ,който е дръзне да изрази различно мнение…
Питам се;няма ли механизъм ,скойто БПЦ да отзове Никито,защото нахалството му минава всякъкви граници и станахме за смях на врабчетата.
ДОРИ И В СОБСТВЕНИТЕ СИ ОЧИ са били онези от СВИТАТА, които най-вероятно имат достатъчна степен на разумност за да отчетат несъответността (?) на жеста на лидера си, а е трябвало да го последват!…Ама Антоний нали и той стана лимузинец (епископ Антоний Малък (Втори) лимузинец)! 😉
Това не може да се нарече епископ.Как можаха да го направят епископ?Добре, че не е в нашата епархия.Смята се за Бог. Какво като си е тръгнал от събора, а неговите подчинени, защо ще си тръгват?Нима нямат свободната воля да останат?!Решават се толкова важни въпроси оговори на които се получават с дискусия, а не като си вземе жезъла и си тръгне , тъпият му „епископ“.
Колко важни въпроси се решават, а некомпетентността на епископите е голяма.Те са неподготвени да решават каквито и да било въпроси.
Николайчо умрял и попаднал в рая. Изправил се пред Всевишния. Умрелият се притеснил, объркал се и не могъл да измисли как да се обърне към домакина си:
– Боже?… Господи?… Отче наш?…
– Аллах – сурово му подсказал Бог.
На всички ни писна вече от този митрополит.Безобразията му нямат край, но се искам да попитам всички онези, които му се кланят като на Господ и сега ли ще го оправдаят?Докога? Срамота!
Как така тръгнахте да оправяте Църквата изведнъж. Аман от професори вече! и кои сме ние та да решаваме кой е достоен за епископ и е такъв
Митрополит Николай какъвто иска да е, аз за едно го уважавам страшно много – пази чистотата на Православието!
Нека се вози в БМВ, завиждайте му. Него Бог ще го съди. А злоба вас ще яде. :-)))))))
ЦИТАТ:
„и кои сме ние та да решаваме кой е достоен за епископ и е такъв“
Взе да ми писва от квази-правоверието ви.
Ами ние сме тези, които по време на хиротонията казват: „Достоин“ и ако не го кажат или даже кажат „Недостоин“ няма как да се извърши Тайнството и хиротонисвания не става епископ.
Ние сме и онези, които могат да се съберат около митрополията (както са го правили дедите ни с гръцките владици през българското Възраждане) и да кажем: „Тръгвай си – не искаме да си ни владика.
Ей, т’ва сме ние. А кои сте вие – несмислени „апологети“ на венцехвалието. Спрете да му повтаряте колко е велик, защото като нищо ще провалите окончателно подобнострастния нам. Или искате да санкционирате така собствената безогледна горделивост – прехвърляте си страстите върху него, струва ми се… А той трудно воюва със собствените, предполагам, за да понесе и вашите проекции.
Аз съм тоя, дето го засне усмихнат – ето тази снимка горе.
Камъните хвърлят ги мнозина,
а той ги с благост взима,
не за да им отвръща,
и не да прави лична къща,
а да вдига храм след храм
за да няма силен срам,
че със бизнес е ортак,
и материално не, не е сирак!
и че колегите си той загърби,
причини им много скърби!
Хайде стига съм писал глупости! :-))))))))
Рътеп, знаеш ли каквмо е ПРАВОСЛАВИЕТО. Сърбите казват:“ Православие као правоживле!“
Пазител на православието е не оня, който само словесно защитава ПРАВОСЛАВНАТА ВЯРА, а оня, който обичайки Бога с цяла душа живее богоугодно, т.е. служи на Бога с ПРАВОСЛАВЕН ЖИВОТ в Бога.
Да си православен означава да живееш по православному, истински по евангелски, по християнски. Делата ти да свидетелстват за вярата, не думите. В нашето съвремие думите отдавна са заприличали на празен обемен колет пакетиран с луксозна подвързия, а вътре едно ГОЛЯМО НИЩО.
Абе, Хари, толкова млад и вече такъв религиозен мъдрец!…И какъв стил вадиш само-силен, колоритен и строг, едновременно-готов си за учител, а и да ти се възхищават на устрема и полета на мисълта и вярата!..
Ето този твой творчески избор на изказ много ме впечатли:
„…..Той е предал Разпналия се………… ако не се покае, със сигурност ще имa един и същ дял с онези, които са викали „Разпни Го”.
Какъв патос само!!!…
Обаче трябва да знаеш, че ценност в християнството е „апатията“, разбирана не като отпуснатост и светско безволие, а като липса на патос, екзалтираност , в различните и форми! 🙂
Ако митрополит живее в лукс – вози се в скъпи коли, гощава се богато, пръска пари…
Такъв макар и формално митрополит няма нищо общо с Христа. Той е предал Разпналия се. Такъв митрополи е антихрист и ако не се покае, със сигурност ще имa един и същ дял с онези, които са викали „Разпни Го”.
На същата участ се обричат и онези, които защитават такъв антихрист и онези, които отказват да го изобличат, ако не се покаят. Защото както понякога е оправдана войната, още повече е оправдано осъждането и изобличението, когато то се прави за да се изобличи греха, така че и грешникът да се покае, другите християни да видят какво трябва да избягват и езичниците да видят истинската справедливост тържествуваща в църквата.
И тъй, много се огрешават онези, които защитават „митрополит” грешащ по този начин. С подобна защита те хулят християнството, също както го хули човекът с ник Дон Кихот, който е пръв сред безумните…
Дали митрополит Николай е митрополита описан по-горе? Не знам със сигурност, дали върши тези дела. Но пак ще порвторя, че несъмнено всеки митрополит, който ги върши се отлъчва от църквата, става враг Христов и антихрист. И в прочем такъв не е никакъв митрополит за Христа.
Нека много внимаваме, какво мнение заемаме по тези важни въпроси, за да не би да се окаже, че не стоим в Христовото учение. И още повече, да внимаваме как поучаваме ближните.
Сърдечни поздрави!
Хари
Их имена суть многи,
Мой ангел серебристый,
Они ж и демагоги,
Они ж и анархисты.
http://www.krotov.info/libr_min/18_s/er/gianstve.htm#ss2-11
Мисля, че от скандала, който наблюдаваме индиректно, страда само българското православие – имаме радостта да четем за случващото се и на сайтовите извън България. Мисля, че споровете в църквата трябва да стават на закрити врата, защото Православната църква е институция – каквото и да си мислят разни хорица, и тя трябва да пази своя авторитет в интерес на своите миряни. Въпреки това, на мен лично случващото ми хареса – не обичам свещенници, които тънат в разкош и си мислят, че не могат да бъдат назидавани дори от патриарха.
Само да напомня на Ваше Високопреосвещенство, освен че вкарахте мнозина православни християни в грях – да проявят омраза един към друг точно в най-важните времена на Коледния пост. Може би сте прав,Владико, за някои неща, но може би не сте прав за много други. Четох и недоумявах, четох и недоумявах – това оригиналния текст на писмото ли е? Не може Ваше Високопреосвещенство да се обърне само като адресат към Негово Светейшество Максим, Митрополит Софийски и Патриарх Български като го назове само Патриарх Български! Толкова скоро ли, Ваше Високопреосвещенство, забравихте, че той е и Митрополит Софийски. Как да повярвам на каноничността Ви като даже в откритото си писмо не сте назовали Негово Светейшество канонично! Бог с Вас – да Ви дари търпение, разум и добра воля (която изглежда Ви липсва)! Моля се от сърце за Вас – Блаженно Рождество Христово!