Сливенски духовник поиска анатема за Даниел Вълчев



Може да харесате още...

11 Отговори

  1. Ivaylo82 каза:

    Bravo na otec Selvestur na istina trqbva da ima v Bulgarskite Uchilishtta verouchenie za da mogat decata da se zapoznaqt s vqrata t.e. pravoslavnata vqra i da znaqt moralut i otnoshenieto kak da se durjat v CURKVATA i mejdu horata,i iskam da kajq trqbva da se po misli za Veroucheniqto po nashite Uchelishta

  2. p_stefanos каза:

    PR – sorry.
    Даниел Вълчев е ясен. Но и Силвестър също. Sorry…

  3. Альоша каза:

    При толкова слаби позиции на църквата и нейната йерархия в обществото да отстоява основните си длъжности на духовен водач и помощник на православните християни на министъра не му е било много трудно да вземе тези решения!? Напоследък все по-често ходя на служби и ми прави впечатление, че средната възраст на богомолците е около 50г., т.е. храмовете са пълни с помъдрели пенсионери, а младите хора са нередовни посетители. Та въпросът ми е: Защо да задължаваме обществените институции да популяризират и възпитават православната вяра в Бога, когато не във всички храмове има неделни училища, а там където ги има групите са от една дузина деца!? Къде са децата ни? Защо не идват с баба и дядо на църква? Не само миряните, но и свещениците и епископите се носят по течението на посткомунизма и не осъзнават мисионерството като основна своя функция. Предложих в нашия храм да водя катехизически беседи с желаещите да се кръстят, но ми бе отговорено, че това е невъзможно, защото не е станало обща църковна практика?! Предлагам фондацията „Покров Богородичен“ да рекламира повече своята дейност в храма сред църковния клир в България!

  4. Idiot каза:

    Малко крайно, но е прав. Аз лично, в разрез със всички светски закони, ще пусна сина си с кръст. Сега е времето на либерално-плуралистичната диктатура на малцинството. Пълна гадост!!!

  5. chingis каза:

    Предложението на отец Силвестър е много крайно. За православието трябва да се борим, като създадем обща интерпретационна среда в хуманитаристиката ни като цяло. Това значи в историята да се учи история и учение на БПЦ, в литературата да се изучават християнски автори, във философията да се говори за православие и народна култура. Това значи БПЦ да финансира филми, романи и художествени произведения, говорещи за истината и културата на православието. И разбира се – трябва да се говори и пише за делата и словата на жертвите на атеизма, защото доказателството на вярата е най-силно в неравния диспут с атеистите, материалистите и натурфилософите по цял свят. В този смисъл БПЦ трябва да създаде световни факти, които наред с държавната програма за културно-историческо наследство да говорят за истините на православието. А дали ще има предмет по православна религия, по философия и теория на религиозните доктрини или не – това не е проблем. Важното е да се извърши глобалното в България – нехристиянската културна интерпретационна среда на комунизма трябва да се смени на всички нива и във всички части на българската познавалетна система с православната интерпретация на света и мястото на човека в него. За това православието има потенциал, и ако не си играем на дребно и не мислим строго поместно , ние можем на основата на нашия мъченически опит и на достиженията на християнската история да променим изцяло религиозната нагласа не само на българите, но и на честните западняци.

  6. portos каза:

    И повече от това. Вчера докато пътувах в автомобила, слушах интервю на министъра пред деца, работещи за ученическо радио.

    Нехранимайкото се правеше на изключително остроумен – „Притесняват ме разни неща в изказванията на митр. Николай, но повечето са от компетенцията на ЗДРАВНИЯ МИНИСТЪР“. И това пред децата. Отношението му към Църквата е изключително аргогантно да остваим пък факта, че изказва твърдения, дефинирани по твърде неграмотен начин – впусна се в разликата между образование и катехизис (сякаш концепцията на Светия Синод за религиозно образование е с катехически характер, а не образователно-информационен), дрънка врели-некипели и за отношенията вяра-разум като нещо, което на БПЦ не било много ясно. Затова ще попишем, но сарказма му към един митрополит е, меко казано, престъпен. В текстът на митрополитът на Пловдив не открих нито една личностна нападка. Напротив – Негово Високопреосвещенство се държеше не само в границите добрия тон, но и показваше добронамереност. Нехранимайко Вълчев обаче не е в състояние да оцени тези неща…

  7. missi каза:

    Трябва наистина да се вземат по-сериозни мерки,та да се стреснат безбожните управници.
    Дайте да направим една интернет подписка за наказание относно свинското богоборство на министъра,която да бъде връчена също в Синода.

  8. poklonnik каза:

    Сигурно на свещ.Силвестър му е писнало да остъпва пред нападките и се е опрял на Свещенното писание- Галат.1: 8- 9 и ІКоринт.16: 22

  9. Lucy каза:

    Не може ли премиера да му каже да се дьржи прилично? Нали не е сам в това правителство.

  10. kipria каза:

    Напълно оправдана и адекватна е реакцията на о.Силвестър, защото това не е нито първият , нито последният опит на министъра да унижи и подцени Православието. Аз също бих искала да знам, защо забраната за религиозните символи се отнася единствено за кръстът и забратката. Не може министър на образованието да дава такъв пример за неуважение към официалната религия в страната. Още веднъж ще повторя, че това е поредният опит за създаване на верска и етническа нетърпимост.

  11. borbi каза:

    Много,се радвам,че има хора като отчето.Абсолютно.Много правилна позиция.