Хората на Инокентий чакат скоро решение по делото в Страсбург

Близо 500 миряни и свещеници стоят зад жалбите, въз основа на които Европейският съд за правата на човека в Страсбург започна две дела срещу България по повод действията на полицията и на прокуратурата през 2004 г. срещу т.нар. алтернативен синод.
Приетият през 2002 г. нов Закон за вероизповеданията сложи край на разкола в православната църква. През юни 2004 година патриарх Максим поиска с нотариална покана, отправена до синода на Инокентий, "окупираните от хората му" храмове да бъдат освободени и предадени доброволно на Светия Синод.
След като това не се случи, окупираните църковни имоти в цялата страна бяха опразнени от полицията, след прокурорско разпореждане.
Над 500 млн. евро е сумата по исковете на заведените в Страсбург дела срещу България заради разправата с алтернативния синод, съобщи адвокат Иван Груйкин. Жалбите са обединени в две дела – през лятото имаше решение на ЕСПЧ за тяхната допустимост, обясни Груйкин. Той уточни, че това е отворило възможността за сключването на т.нар. "приятелско споразумение" между страните по делото – България и подалите жалби миряни и свещеници. Това предвещавало и скорошното решение по делото.
Има удължаване на срока, в който държавата може да заяви становището си по направеното от жалбоподателите предложение за "приятелско споразумение", и то изтича скоро, съобщи Иван Груйкин. По думите му до края на годината или началото на следващата година ще има произнасяне на решение на съда. Искът за над 500 млн. евро съдържал претенциите и за имуществени и за неимуществени вреди.
В интервю за Дарик радио директорът на Дирекцията по вероизповеданията проф. Иван Желев не прогнозира дали скоро ще има изход от заведеното в Страсбург дело от представители на алтернативния синод на Инокентий. Според Желев трудно би могло да се постигне помирение между държавата и хората, подали жалби, тъкмо заради високите им финансови искания.
"На тези хора никой не им отнема правото да се регистрират като отделно вероизповедание, ако не желаят да се върнат в каноническата българска църква", каза проф. Желев. "Ако стремежът е някои хора да получат огромни обезщетения за сметка на българския данъкоплатец, то тогава по-скоро може да се мисли за морала на тези хора", допълни той. Запитан дали е минала процедурата, която позволява помирение между страните, Иван Желев каза: "Тази процедура така беше използвана от съответната страна, че да бъде сигурно, че няма да се постигне нищо".
"Държавата плаща на свои служители за цялата година милиард и 800 хиляди лева заплати от бюджета, а пък те искат милиард и 300-400 хиляди лева обезщетение за няколко души, които претендират, че са им нарушени правата. Естествено, че няма кой да тръгне на такова споразумение и аз се съмнявам, че това високо искане е направено с цел да не се постигне такова споразумение", обясни още пред Дарик проф. Желев.
България трябва да е готова да плати всяка цена, за да се пази единството и авторитета на Българската православна църква, коментира Борислав Цеков – един от авторите на Закона за вероизповеданията. Трябва да сме готови морално като православни християни да платим за подобно решение, за да запазим онова, което ни е съхранило като нация, ако допуснем, че страната ни бъде осъдена в Страсбург, допълни той.
Ще проличи дали имаме държавни МЪЖЕ или п**** на кормилото на България. Тия търговци не трябва да се допускат в храма.!@#$%%%^^&&***
Решенията на този масонски съд по „правата на човека“ изобщо не трябва да се изпълняват. България не трябва да плаща нито една стотинка на онези разколници. От самото им искане за милионите се вижда, че са сатанисти и позор за православието.
И особено от такива гелирани и лакирани момченца като-Бориславчо Цеков-пишман“нововремец“.Другарче което няма нищо общо с Бога и Светата ни Църква.
Бил съм свещеник при дядо Инокентий.Не съм подал молба и не искам никакви пари.Не съм сатанист а богослов избран за свещеник от хората явно,а не тайно като този който ме смени.На църквата съм служил две години без една стотинка заплата.Казвам това за да се разбере защо е такова моито мнение.Не мога да разбера хора като този които е нарекъл сам себе си идиот.Не знам защо напада така вулгарно всички.Не отричам ,че имаше и недостоини и алчни събратя,но както се забелязва заради това че в синода има няколко хомосексуалисти аз не мога да обидя всички като обратни.А на разните „Идиоти“ ще кажа-аз съм божий слуга.Кой си ти че да съдиш чуждия слуга??Може би се чувстваш по-горен от Бога????Ще те изненадам но не си!!!А аз ще продължавам да молитствувам за всички като теб.
И кой те излъга че си Божий слуга. Къде видяхте Бога във всички тези искания и с какво се самоопределяте като избран от народа. Щом се числиш към определена организация и споделяш нейните виждания, как може да се опитваш да се разграничаваш от тях. Нали именно „дядо“ Инокентий предявява иск. И кои са свесните при него? Били ги избрали хората-ха-ха-ха. Кои хора?
Не ги е срам. Не би, че върнаха Българската Православна Църква с години назад и надолу. Не би че заради такива като тях Църквата загуби авторитет и сила, а ми някои от тях се опитват да продължават да казват, че били прави. Именно иска им за пари, показа истинското им лице. Като са толкова много да си устроят като старостилиците нова църква и да им видим „добрите“ помисли. А ако им дадат парите, дали поне един параклис ще построят? Ако толкова милеят за народа и за Православната Църква, то по-добре да си млъкнат и да се покаят истински. Да потърсят не своята, а Божията воля, тогава да видим какво е правилно или не.
Десет години бях най-близо до дядо Инокентий като секретар; познавам всички, които бяха в ръководните структури при него. Струва ми се, че държавата ще даде някакви пари на тези хора, но едва ли ще върне църквите, превзети през 2004 година. За да стане това, трябва да се редактира чл. 10 от Закона за вероизповеданията и да се премахне § 3 от Преходните и заключителни разпоредби на същия Закон. Просто това няма да се осъществи при такова мнозинство в Народното събрание, а и в бъдеще може би няма как да стане.
Дали ще им върнат храмовете или не? И в двата случая какво ще се промени? Да не би да виждате някаква разлика между едните и другите? Ако Инокентий го клеймите като „разколник“, интересно какво трябва да кажете за Тихон и неговото „първо вдишване“, с което – според него – човекът получавал душата си и ставал личност? Кажете, апологети на „каноничността“? Какво канонично има в една откровена ерес??? Ако разколниците, видите ли, били върнали БПЦ „с години назад и надолу“ – защо не погледнем преди разкола тя пък колко се беше въздигнала? А Стилянчо? Кога преди това същата БПЦ е можела да произнесе истината за каквото и да е? Освен през 40-44 год. при спасяването на българските евреи, за друг такъв случай защо не мога да си спомня? Кога тази същата черквица е служела пак на Бога, а не на всяка измет, взела политическата власт? И за това ли са виновни разколниците? И като им върнаха храмовете – а най-вече и имотите, не разбирам защо не споменавате за тази „дребна подробност“ – какво се промени оттогава досега? КАКВО??? Някои в БПЦ станаха още по-богати, а всички останали станахме още по-бедни. И в цялата тази сатанинска история не се опитвайте отново да ни пробутвате митовете си за „разкол“, „каноничност“ и т.н., и т.н., и т.н., и прочие. След като това е „църквата“ ти Цеков, ближи подметките на Вранския демон и не ни я пробутвай на нас, зидарче. Огънят ви няма да угасне и червеят ви няма да умре, окаяници.
Ами Владимирчо, ти като си толкова добър историк прегледай онзиденшната преса, малко се подготви, преди да плюеш. Разбирам, че си протестант и се опитваш да оплюеш всички наред, само не и своята деноминация. Ти ако не виждаш разлика междо каноничност и неканоничност си е твой проблем с очите, или по-скоро с главата. А ако действително си запознат с Църковната история, щеше да ти е напълно ясно, че политика и църква са обвързани още от първите времена, да не говорим и за „симонията“ от Деяния на светите апостоли. И Църква и държава имат за свои членове едни и същи хора. Що се отнася до червея-ти защо мислиш, че си се оттървал? Да не си светия? Или това, че нямаш финансови средства, което е недоказано, си по-силен от Църквата. Не забравяй, че обиждайки БПЦ ти обиждаш Христовата Църква, защото, макар и нейните членове да са немощни, то Тя е непобедима. Много от доводите ти се доближават до истината само дето неправилно поставяш нещата. Ако те е яд на един клирик, не си го изкарвай на цялата Църква. Владимирчо-лекарю изцери се сам.
По всички възможни места форуми коментари и прочее е написано че си бил секретар 10 години.Това добре но не мога да разбера каква аджеба мислиш по въпроса.Само повтаряш навсякъде че си познавал всички и …..?Напиши поне на едно място какво ти е мнението по даден въпрос.Както наричаш хората на Инокентий „тези хора“ не мога да разбера според теб прави ли са или не?По форумите също така като изключим новината че си бил 10 години с „тези хора“по нищо не личи да казваш нещо каквото и да е.С това не искам да те обидя а по скоро да науча нещо ако има какво разбира се.
По исканията на рези хора се разбира тяхната вяра и душевността им. Как може да направиш криптата на столична действаща църква сладкарски цех, да искаш пари за изповед и освещаване, да наричаш какноничния патриарх „сатана“ и да си християнин?!? Разколниците толкова са се компрометирли, че трябва да си или голям интересчия, или да таиш сериозна ахристиянска злоба в сърцето си. Съжалявам ги всичките тях и дано Бог спаси душите им.
Като казвам че съм Божии слуга имам предвид,че всички хора са такива а не че съм по-горен отнякого.Може би Вие отричате че аз съм от човешкия род?ЧЕТЕТЕ БИБЛИЯТА!!!!!На второто Ви изречение-Нямам никакви искания и се определям като избран защото енориашите са ме избрали ЧЕТЕТЕ УСТАВА.Този които ме смени дойде с протокол а не с избор!!!!!!!Споделям много от вижданията на дядо Инокентий и ако това да имаш мнение е разграничаване за Вас нещо ми намарисва на абсолютен конформизъм.Уверявам Ви че като отец Бараков има много малко.Вие може би познавате всички и имате поглед?!
Здравей, приятелю,
Влез във форума тук, в православие.бг, и прегледай темата за разкола в БПЦ (1992-2004). Там има много неща, за които питаш. Като прочетеш тези материали и ги осмислиш, особено последните страници, ще разбереш точно какво имам предвид.
Стилянчо, любезми ми съветнико! Като не съм бил „добре с главата“, та не виждам разликата между каноничност и неканоничност, ти като един виден учител-канонист я ми я обясни бе джанъм. Аз съм протестант и знаеш, че ние не говорим за канони, нито за нищо извън Библията. Имам много приятели православни и те много са ми говорили за тия ваши канони, но от всичко запомних, че те са канони само ако се спазват, иначе си били „букви на хартия“. Не е ли така? И ми е било интересно да погледна да ги видя какво пък толкова сте ги захвалили. И какво да видя: „Подхвърляме на епитимия за убийство ония жени, които дават церове, причиняващи недоизнасяне на плода в утробата, и ония, които приемат отрови, умъртвяващи плода“ Канон 91 на Шестия вселенски събор. И къде ви е сега на вас каноничността бе Стилянчо? Значи вашият Тихон може да си вярва и изповядва каквото си поиска и пак да си е каноничен, щото си е ваш, а ние като казваме, че Мария е имала и други деца, веднага чуваме, че сме еретици, осъдени от същите събори. Значи тия канони сте си ги запазили, не да ги спазвате вие, а за да имате с какво да ни съдите нас, дето сме различни от вас, така ли?Ами Василий Кесарийски нали и него наричате светец, та и Велики? Ами той има 92 правила – второ и осмо се отнасят да абортите. Ама и тях си прилагате само към нас. И като казваш да прегледам „онзиденшната“ пресата, погладнах в „Труд“ от понеделник 10 и видях статия „Светият липсващ синод“?! Ланшната преса да прегледам ли и нея???
Стиляне, да не забравя да те питам? Тия канони само някои ли се прилагат или всичките като една система? Щото четох пак във Василий Кесарийски канон 7: „Мъжеложци, скотоложци, убийци, отровители, прелюбодейци и идолопоклонници са достойни за еднаква осъда“. Това „осъда“ значи да са осъдени да си ги правите владици ли бе аркадаш? Що не ги забравите тия ваши канони изобщо, като така или иначе само на нас ги припявате, да ни показвате колко сме били „осъдени“ и „безнадежден случай“. Аз не съм сърдит нито на този Тихон, нито на който и да е друг от вас, ама искам само да ми обясниш – как така тия вашите неизменни едни и същи канони – в еднакви случаи понякога се прилагат, а понякога – не? Тоя Василий, велик ли е, не е ли велик – не зная, ама всеки път като му споменете името, не се обръща, ами се върти в гроба си като самолетна турбина горкият. Ама то така е, като си в ББЦ (Българска безславна църква) всичко криво ти е право, а пък правото – криво. А най-право е каквото поиска властта. Не те познавам, та не го приемай лично, нали само искам да ми обясниш, как така само вие сте най-правите, пък ви управляват едни…. по добре да не ги описвам. Нали сте си ги избирали вие – бе хора, що такива си ги избирате бе?! Ние евангелистите може да нямаме канони и догми, може да не се считаме „непобедими“ – тя пък вашата черквица е непобедима, колкото е и независима, а е независима само щото от нея никога нищо не зависи, но ние никога не говорим на хората неща, в които и сами не вярваме.
Приятелю Бачев може би не си ме разбрал-аз съм прочел всичко но не виждам твоето мнение СЕКРЕТАРЮ.Осмислил съм това което съм прочел но не виждам твоето мнение.Продължавам да чета но не виждам твоето мнение.Пак осмислям но не виждам твоето мнение.
Пак четох и осмислях и не го виждам твоето мнение.
ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ ДЯДО ИНОКЕНТИЙ!
Попитали радио Ереван, каква е разликата между мъжките крака и владишките крака? Радиото отговорило: „Ами мъжките крака са мъжки крака, владишките крака са владишки крака – и точно между тях е разликата“.