Право на отговор: до г-н Цветан Диковски



Може да харесате още...

13 Отговори

  1. Cvetan Nikolaev Dikovski каза:

    Здравейте, иконом Димитров!

    [b]Използвам възможността за коментар под текста, за да Ви отговоря[/b]. Наистина мога да кажа, че нямах достатъчно време да ви опозная, но съм чувал и добри неща за Вас.
    [b]Ако някой ме е подвел с информацията, която съм изнесъл по-горе, наистина съм длъжан да Ви поискам извинение![/b] Но в статията нищо не съм измислил от себе си.
    Този материал е написан след събеседване с църковни настоятели и събиране на информация.
    Една съзнателна част от живота ми мина като служител на храма в Бяла Слатина и то без да поискам една стотинка за това. Така че имам правото ревниво да го защитавам. На този етап, след като съзнателно съм се отказал от членство в Църковно настоятелство и прочее, възможностите ми не са много.

  2. Cvetan Nikolaev Dikovski каза:

    Имате право, че от години в някои от селата не е имало служба. Но това не е зависело само от свещенството в Бяла Слатина. По празниците съм ходил на няколко пъти със свещеници, местни и приходящи, да служа по селата. Правили сме каквото можем според силите си. Така че не приемаме обвинения, че не сме си гледали работата.
    Никой не е дори споменавал, служебната кола на наместничеството да е ползвана от отец Борис. През дните Велики четвъртък и Велики петък и Възкресение Вие обикаляхте по селата, а не отец Борис. Затова приех и думите, че Вие сте довели колата до това състояние.
    Приемам думите Ви. [b]Ако някой наистина е искал да Ви очерни, то това остава отговорност на неговата съвест[/b].

  3. Cvetan Nikolaev Dikovski каза:

    Материалът не е поръчков. Аз просто събрах факти. Не желая да се заяждам и не с такива намерения написах статията.
    Имате пълното право да заведете дело, ако желаете. Можете също да изискате от администраторите на сайта да снемат материала ми. За това имате пълното право и аз давам своето разрешение. Но това обезсмисля присъствието на Вашето писмо на първа страница. [b]Никога не съм търсил лична вражда с никого. [/b]
    Кой знае, ако бяхте останали тук, може би щяхте да промените нещата.
    [b]Прощавайте още веднъж за дързостта да оповестя факти, които ми бяха предоставени от служители на Църквата. [/b]
    Ако желаете, ще публикувам в сайта и отговор на писмото Ви.

    Искрено Ваш – Цветан Диковски

  4. John J. Smith каза:

    Уважаеми г-н Диковски;

    Не познавам нито Вас нито свещеноиконом Веселин Димитров. Не мога да отмина обаче факта, че Вашето решение да публикувате толкова съмнителен материал е много повече от недобросъвестност. Това е просто духовна нечистоплътност, която не прави чест никому. От отговорите, които прилагате, е пределно ясно, че сте разбрали къде сте се оказали сам или с помощта на „доброжелатели”: в обрано лозе. Но не е достатъчно да се извините само на свщеника. Вие дължите публично извинение на всички нас: помнете, че помията, която сте стъкмили е ненужен баласт за сайта и е предизвикателство за толерантността на читателите.

  5. свещеноиконом Веселин Димитров каза:

    Здравей Цветане,

    Радвам се, че получих твоите извинения, които ми бяха необходими, за да се прекъсне злословенето по мой адрес. Аз ти прощавам и извинявам, Бог да ти прости, но го спомени при изповед. Знаех, че си бил подведен и се надявам, да съм опровергал нападките срещу мен. На въпросните църковни настоятели, поднеси моите поздравления и на всяка цена им предостави моя отговор. Ако имат нещо да ме питат, готов съм да им отговоря. Но да престанат да говорят по мой адрес и най вече небивалици и неверни неща, защото щом теб са подвели, представям си как умеят да манипулират другите, което е жалко за Църквата.

  6. свещеноиконом Веселин Димитров каза:

    От храма в Бяла Слатина съм взел САМО 10 лева от едно погребение, което направих и нито стотинка повече, нито от храма, нито от требите които съм правил по домовете. Наистина района е беден и не посмях да взема стотинка за това което съм извършил като свещеник, независимо, че са ми предлагали. Боли ме за духовната околия, но бях обезсърчен от лицемерното отношение и за това предпочетох да се прибера в Бургас.

  7. свещеноиконом Веселин Димитров каза:

    Не осъждам никого, но кой освен свещениците и Архиерейските наместници са длъжни да се грижат за благолепието на храмовете в духовната околия и с какви църковни утвари, икони и аксесоари разполагат. Навярно визираш честото преназначаване на свещеници в тези храмове? Но това не оправдава незаинтересоваността на постоянното православно изпълнение в духовната околия. Една от причините да си тръгна, което направих с охота беше и това – честото местени от енория на енория. Не мога да се сърдя на дядо Калиник, но вече е твърде късно да се променя, а и аз не бих се нагърбил с подобна мисия към Него.

  8. свещеноиконом Веселин Димитров каза:

    През празниците колата беше карана от отец Борис, и аз няма защо да ви лъжа. Аз обикалях с другата кола, а той с Опел Корсата. За това, че са ме очерняли, то се вижда, а за тяхната съвест не можем да говорим, защото май такава при тях отсъства, но Бог да ги съди, аз съм им простил.

    Но не разбрах, защо, и по какъв повод си написал материала. Ти ми имаш емайла, защо предварително не ме попита, а сляпо си се доверил на ЛЪЖЛИВА ИНФОРМАЦИЯ предоставена ти, вероятно от лъжливи и злонамерени хора. Тези служители които са ти предоставили материала, нека чрез теб да ми се извинят и повече не само спрямо мен но и спрямо други свещеници и служители да не предоставят НЕВЕРНИ ФАКТИ, защото се излагаме като служители на Църквата, която е “стълб и крепител на истината”/1 Тим.3:15/ а не лъжлива и клюкарска институция.

    Да може и искам моя отговор да го поместиш на твоя сайт и да ми го пратиш за да следя новините около теб и от теб.

    Простил ти
    Твой в Иисуса Христа
    Отец Веселин

  9. Sylvia Angelova Nikolova каза:

    Цецо, тази дивотия ли беше превеликото ти разследване, което много искаше да бъде публикувано във вестника, в който работя?! Това не е разследване, това е клюка от агенция „Една жена каза“. Жалко за претенциите ти

  10. lyublyana каза:

    миряни и клир трудно работят за църквата-поредното доказателство.
    Бях свидетел на подобно нещо.черковни настоятели на които нито един поп не им угоди и срещу всеки се съчиняваше по нещо лошо.Най-странното е ,че въпросните настоятели,пълни лаици, не можеха да кажат даже 10-те Божии Заповеди, нито Символа на вярата,нито имаха някакво православно съзнание, нямаха никакви ясни критерии какво трябва да прави черквата и какво не….и така си измисляха разни правилца и пъдеха с хули всеки поп?!
    Сигурна съм, че на много места е така.затова мисля
    че статута за настоятелствата трябва да се преразгледа
    в полза на грамотните верово и добронамерените.

  11. krasimir kanchev каза:

    Запознах се с Цветан преди повече от 10год.и отогава не съм го виждал,но съм убеден в неговата добросъвестност и чисти наме рения.Добър отговор е дал и отецът(когото нямам честта да познавам),но макар и дребнаво звучащи тези отчети са полезни и те са нужни особено пред енорията.Ето в това мисля е ползата от тази дискусия-да помогне на нашия клир да дискутира да се отчита.Защото пред Бога отговор ще даде бсеки,но дотогава какво,да живеем с недоверие,с гузна съвест,със съмнения?

  12. toma tomov каза:

    Ако съгреши против тебе брат ти, иди и го изобличи насаме; ако те послуша, спечелил си брата си; ако не послуша, вземи със себе си още едного или двама, та с устата на двама или трима свидетели да се потвърди всяка дума; ако ли пък не послуша тях, обади на църквата; но, ако и църквата не послуша, нека ти бъде като езичник и митар…

    Диковски, това чел ли го? Всъщност, ти не си от четящите. Чукча не читатель, а писатель.

  13. Vasco V каза:

    Това нещо журналистиката не е лесна работа, както някои си мислят. Нещата трябва да се проверяват и винаги трябва да имаш становищата на двете страни. А не просто да се слушат махленските клюкарки.