1958 г.: Червената власт срещу вярата



Може да харесате още...

11 Отговори

  1. Отношенията между християнството и комунизма са предмет на разгорещени спорове. Едни наричат комунизма предвестник на Антихриста, други като нов път на човечеството без Бог и Църква, трети обявяват комунизма за Царството на Светия Дух. В България комунизмът има чисто български корени и става възможен като убеждение на човека благодарение на специфични български условия, прословутата слабост на българите във философията и хуманитаристиката и следствие от разочарованието от националните катастрофи през първата половина на ХХ век. Иначе е внесен у нас от съветската армия, извършва се под надзор от Москва и получава подкрепата на комунистическия интернационал. Роден от философската мисъл на Европа, комунизмът се характеризира с антихристиянство, интернационализъм и гръколатинска културна лексика, като влиза в сблъсък с българската традиция. Затова негови жертви у нас са християните и националистите, а не рокаджиите. А БПЦ?
    http://www.bg-history.info/4529/Hristiianstvo-i-komunizum.html

  2. Ф.Николов каза:

    Комунизмът е възможен само в колективистични общества, неговите корени почиват на християнските инстинкти, на силно ценностно-дуалистични представи, характерни в най-голяма степен (в разгърнат вид) за монотеистичните (аврамистични) религии. Поради тази причина, комунизмът има своята естествено преграда във всяко обществено йерархично усещане, относително независимо от тези религиозни представи. Доколкото такова усещане е функционирало и се е запазило в Западна Европа, дотолкова и там комунизмът е бил и е невъзможен. Силната племенна азиатска привързаност и хомогенност, съчетана с централизираната византийска държавност, народностната митологизация, „общото” дело, „общото” чувство, всичко това е комунизъм в неизчистен вид. Престъпленията на комунизма са резултат от натрупани „обърнати” инстинкти заложени от самото християнство и в този смисъл той е отгледаното в задния двор отроче, което не търпи вече „отвъдните” дуалистични представи и ги приписва на „земните” интереси.

  3. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    „В България комунизмът има чисто български корени“. Това е вярно само дотолкова, доколкото негови носители бяха българи. Държавата си вкара автогол, когато изпращаше младежи да следват в Западна Европа в края на ХІХ век. Оттам те донасяха модните тогава комунистически идеи и в битието си на учители и чиновници заразяваха нашите юноши и младежи. Резултатът още се усеща.
    .
    Химлер – от даскал до масов убиец:
    http://archiman.livejournal.com/

  4. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    La musica bizantina – immagine della fede
    Автор: дякон Иван Стоянов Иванов
    Раздел: Православна литература, Музика
    Издателство: Синодално издателство
    Народност: българска
    ISBN: 9789548398459
    първо издание, 2010 год.
    меки корици, 184 стр.

    Моите уважения към о. дякона, но за кого и защо Синодът издава книга на италиански език?

  5. В своята визия комунизмът стпъва върху християнските разибрания за справедливост и в колективистичните нагласи за общо дело и за свещено предопределение. Затова комунизмът, който отрича християнския Бог по същината си е силно религиозен и затова изключително предразположениея към религия и възпитан в общо свято дело българин става лесно комунист. Комунизмът вярва в силата на науката, в овладяването на вселенските закономерности и в научно-техническия прогрес, като вижда в своята предопределеност проява на закономерностите на хода на историята навсякъде по света. Практиката на комунизма се състои в създаването на закони и специфична философия на образованието, стъпила върху икономическия фундаментализъм и изграждане на материално-техническа база, основа за просперитета на нациите през модерността. Тук няма да цитирам българските корени на комунизма, само ще кажа, че БПЦ няма рецензия за него и нищо не прави да защитава вярата, а и не плаща на хора, които могат да го направят.

  6. Интересното е, че чувството за общо свято дело, по която линия върви зарибяването на българите на „национална почва“ и в името на което се вършат убийства и репресии от българи над българи през модерността се свръзва с интернационалната основа на комунизма. Общността – нацията – през комунизма преминава в световна общност – световната пролетарска класа. Така , осъждайки и репресирайки в името на народа и Родината, комунизмът върши двоен стандарт – уж нашата висша инстнация за осъждане на враговете е народа и Родината, а от друга страна святата колективистична общност е интернационала. Вярата като пораждаща общност система е считана за исторически реликт, обречен от хода на историята и единствено дружбата със съветската Църква е считана за народна и праведна. Показателно е обаче, че БПЦ 70г. нищо не прави за да опровергае комунизма, а дори влиза в съюз с левите сили. Ако не може сама да го прави, то да плаща на тези, които могат, а не да ги зарибява на основата на общо свято дело.

  7. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Волен Сидеров стана магистър
    Публикувано на 18 юни 2010
    Лидерът на „Атака“ защити с шестица дипломната си работа в ШУ
    http://grada.bg/25136/

  8. Дон Кихоте,
    Бях решил да не се занимавам с теб, но твоята некомпетентност ме вади извън нерви с оглед на трагедията, в която се намирам. В живота на една нация има идеи, които не са резултат от естественото развитие на народността в интелектуален и познавателен аспект, но които идеи нацията приема, развива и прави достижения в тях. Така например православието не е българско, но българите са го приели, стават негови разпространители и защитници и постигат удивително пристрастие към християнството, което запазват въпреки друговерски и атеистични изпитания. Ако търсим чисто български идеи, то тогава трябва да възобновим българското езичество, каквито опити има в областта на модерната българска културология. Затова казвам, че комунизмът има български корени – вж какво казва Ботев в своя Символ верую, който е антипод на православния символ на вярата. Идеите на Левски също не произлизат от автентичното българско развитие, но Левски е национален герой и т.н.
    http://geom-bg.com/?p=29679

  9. kusko каза:

    До архимандрит Павел Стефанов.
    Отче, наистина ли бяхте обективен в оценката си за Волен Сидеров? Публикувайте част от неговата работа, на този сайт например. Много се съмнявам, че г-н- Сидеров е успял да развие посочената тема. По лошо е, че се съмнявам и във Вашата обективност.

  10. необратен каза:

    kusko,

    Сидеров е силно вярващ и интелигентен човек, който написа хубава дипломна работа. За разлика от Вас той е автор на редица книги. Вие не познавате нито него, нито труда му, но го клеветите. Знаете ли, че това е религиозен грях и престъпление по Наказателния кодекс?

  11. kusko каза:

    Много се уплаших…от заплахите Ви /“…това е религиозен грях и престъпление по Наказателния кодекс?“/. И с какво съм наклеветил любимеца Ви не разбрах. Дали съмнението е клевета? Много сте елементарен, но такива като Вас ги има много. Ех, отче Павле, комунизъмът не Ви е научил на нищо, а само се хвалите, че сте бил репресиран.Тъй или иначе, простете, ако съм Ви засегнал толкова болезнено.