За сексуалното възпитание в Православната Църква…



Може да харесате още...

4 Отговори

  1. Liturgist каза:

    „Духовната бран “ на св. Никодим Светогорец е действително преработено католическо „пособие“, но това ни най- малко не обезценява неговите достойнства. Всичко добро и полезно за душата е от Христос. Да си спомним „въцърковляването“ на езическите философи. Тук не искам да обвиня католиците в езичество, разбира се…
    Към горната статия имам една забележка- неправилно са интерпретирани думите на св. Симеон Нови Богослов. Според мен преподобният е казал това, което е казал. За него ( и това личи в много от неговите слова) е под въпрос благодатността на свещеник, който не притежава Св. Дух в сърцето си. В статията това остава неясно- Бог опрощава, а не свещеника- това е ясно, но се размива личната благодатност на духовника. Впрочем мисля, че о. Михаил е последовател точно на св. Симеон Нови Богослов, или поне се мисли за такъв- не смея да гадая за това, въз основа на беглите си познания относно личността му.

  2. orangecounty каза:

    Забележи „пострадали при изповед от гуруизма и женомразството на бездуховните клирици, предимно монаси. “ Наистина истински християни,истинско Християнство, истинско следване на Завета НЯМА ЩО!

  3. Златина каза:

    Дискусия за католическото влияние в творчеството на Никодим Светогорец, за и против, може да прочетете във форума „В началото бе Словото“ в темата „Житие на св. Никодим Светогорец“

    [url]http://forum.logos-bg.net/viewtopic.php?t=1642[/url]

  4. ivo_tehno каза:

    Не съм съгласен с г-н Павел Николов,относно Никодим Светогорец.За него може и да е светец,но за други не е, г-н Николов виждам, че се интересувате от светците, дали е така и за старците, защото ако бяхте чели книгите на стареца Паисий той там също пише и за него. Старците на Атон не са го смятали за светец вие как го определяте за такъв. Нима е свято, когато ни изкушава блудната страст да си представяме жената като скелет разложен от червеи. Мисля че е несериозно. С най-добри пожелания:-)