Църквата и училището



Може да харесате още...

12 Отговори

  1. Траянка Георгиева каза:

    Дори костите им да изгният в метастази, възрастните, няма да разберат, че това е от греховете им. Най-много да похулят Бога в жестоките си мъки. Толкова далече са от вярата.Те нямат шанс! Интелектуалците в гордостта и саможивостта си, никога няма да открият Бога през земния си път, а те са, които с неистовите си крясъци формират отрицателно отношение към образование в истините на вярата и любовта. Единствената ни надежда са децата ни. Докато все още са чисти и необременени от безумието на света.

  2. Николай Чулев каза:

    Да се въведе в училищата предмет религия и да се изучават всички рлигии е безсмислено. Това само ще доведе до натрупване на още и още информация за децата. Без друго те са изключително натоварени. Не може една вяра да се изучава чисто информационно. Нашата Света Православна вяра е жива, т.е тя е действена. Религията не бива само да дава информация, това не прави човека по достоен. Религията преди всичко трябва да възпитава в милосърдие, състрадание и на края в любов към ближния. Такавова е нашето православие, а не просто информация. Това не е предаване по телевизията. Както казва един светия: „Православието трябва да се живее, не е достатъчно само да се учи“.

  3. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Добре, че такива като другарката Траянка не са на власт, защото те щяха да отворят лагерите за нечистите идеологически хора и да въведат ограничения на свободата на нещастните българи. Нещастията на хората, другарко Траянке, може да не са от греховете им, както ги бичувате, а може да са от лукавия, може да са спасителен благодатен Кръст, който Господ им дава, може да е следствие на злоумисъл от други люде, може да са следствие на лошите храни и лош стандарт на живот, може да са път към откровения, които те заради такива като Вас и старостилците не могат да видят с очите на вярата. Вярата в образованието е нещо много сложно. Трябва да има съгласуваност между възгледа на религията за света и това, което се учи по другите предмети иначе ще се объркат децата и ще станат раздори между преподавателите. Затова запознаването с религията у нас не следва да е конфесионално – за какво фаворизираме всячески БПЦ? -, а следва да е общокултурно и принципно

    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  4. Траянка Георгиева каза:

    Чингис, ти все хленчиш и мрънкаш, че си недооценен. Явно е, че не си щастлив човек. И за жалост, не те очаква нещо кой знае колко по-добро от това, няма какво да се лъжеме. Е, не би ли желал, когато си в ада, да има кой да се помоли за тебе. Може пък и да бъде облекчена съдбата ти от нечия чиста, детска молитва. Защо риташ срещу ръжен? Защо искаш всички да погинат с тебе? Защо искаш да повлечеш и други към погибелта?

  5. Николай Чулев каза:

    цитат: „Нещастията на хората, другарко Траянке, може да не са от греховете им, както ги бичувате, а може да са от лукавия, може да са спасителен благодатен Кръст, който Господ им дава, може да е следствие на злоумисъл от други люде, може да са следствие на лошите храни и лош стандарт на живот“
    Лоши храни, лош стандарт на живот….Г-н или г-жа „Чингис, нима тези лоши неща не ни се случват, пак заради нашите грехове? Много лесно е да се каже, ами лошата храна е виновна, или лошия стандарт е виновен, или пък други лоши хора ми мислят злото и затова то ми се случва. Проблема е в нас самите, а не в храната, стандарта или пък някои друг ни прави лош живота. Промяната трябва да тръгне от самия човек, а не от нещо външно.

  6. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Другарко Траянке,
    Аз нито хленча, нито мрънкам, а търся справедливост и заслуженото според истината. Виждам, че се изживявате като пророк за моята съдба, затова следва да си докажете твърденията къде ще отиде душата ми след моята земна кончина. Основният постулат на „ревностните чисти православни“ като Вас е, че идват дни на отстъплението и ни чака Второ пришествие. Ако това обаче не е вярно всичките ви злоупотреби с живота на хората и техните наложени от вас страдания и лишения ще отидат напусто. Ако е вярна прогнозата на някои футуристи, които ни казват, че ни чака по-добър живот от този в миналите времена цялата Ви заплашителна лексика отива напразно и ще се изложите много в световен мащаб. Старая се да живея и работя така, че да не се нуждая от чужди молтви за Божието решение за моята задгробна участ. Ако пък имам нужда все ще се намери някой сред хората на православието, да се помолят за мен, което им е задължение. И по-леко с патоса,моля Ви.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  7. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Забележително интервю:
    http://www.ruskline.ru/monitoring_smi/2010/oktyabr/07/razgovor_v_drugom_izmerenii/

  8. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    „Преклонението у нас пред чуждата идея, пред чуждия език и чуждата култура не е от вчера. То дори не е от Паисий, който само му отправи първото порицание на всеослушание в ново време.Но в по-прежни години покрай това преклонение израстваше и реакцията, стресването, опомването. Априлов не бе единственият, който се върна отсред пътя на нанадолнището. В днешни дни тази реакция, това сепване именно търсим със затаен дъх, с трепет. Защото днес може би е по-малко от всякога позволено да затваряме очи пред угрозата.“
    Петко Войников, Култура, цивилизация и демокрация, С.,1993,с.91-92
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  9. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    „Във всеки случай, едно е сигурно:че европейската цивилизация днес за днес не носи характера на религиозност, била тази религиозност християнска, неопаганична или друга.(…)
    При това, когато става дума за религиозен характер на европейската цивилизация, не би могло да се забравя, че не само в Европа са представени най-различни християнски и нехристиянски вероизповедания, твърде несходни помежду си не толкова по догма и форма, колкото по дух, но че и дори една и съща религиозна доктрина, едно и също религиозно учение в различни страни се пречупва в най-различни цветове през призмата на националния, расовия темперамент, климата, традицията и Бог знае още какво. (…)С една дума, във всички тия проблеми има толкова много преплитащи се особености, толкова много недоловими тънкости, че би било наистина дръзко да обобщаваме на едро и да свързваме в едно различни в основата си понятия!“
    Петко Войников, Култура, цивилизация и демокрация,С.,1993,с.149
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  10. Траянка Георгиева каза:

    С това „другарко“, Чингис, ми припомни времето, в което бях учителка в детска градина. Като такава, като майка и баба, ти казвам, че няма нищо по-ценно, по-прекрасно, по-светло и чисто от детската душа. А тия, които желаят гибелта им, са виждали дете, само на картинка и оттдалеч. Същите са, като ония викащите „Разпни го“ и „Пусни Варава“. Затова Варава коля и беси и няма милост и човещина сред нас. А пък ти чакай футуролозите. Може би те, ще ти сменят памперса. И ми простете. И ти и Рефаб. нямам нищо лично срещу вас, просто, сърцето ми се къса от жал за децата.

  11. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Уважаема госпожо Таянка Георгиева,
    Благодаря ви за последния постинг. Аз също съм работил с млади хора и съм им говорил за Бога и вярата. Това което съм научил от досега си с младия човек, това е, че той цени знанието, съответствието между думи и дела, искреността, доброто намерение, професионализма, акта на великодушие и благородство, отсъствието на зарибителен момент в дейността на ментора си, стремежа към добруване на личността в делата и словата на човека, с който кореспондира и възможността полученото знание и информация да бъде полезна в живота и да му даде перспективи, от които ще получи добро на земята в личен и обществен план. Затова изблици на религиозен комунизъм, на назидание, на репресия, на тираничност, на заплахи, на отсъствие на разбиране и човешко отношение, на самомнение, че само ние сме правите, ние сме богоизбраните – в случая на комунистите избрани от историята – носят само религиозен негативизъм сред младите. Поздрави, Чингиз.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  12. Траянка Георгиева каза:

    Уважаеми господин Чингис, виждам, че не по-малко от мен мразите комунизма. Но и ние сме негови жертви. До тоя момент само се изобличавахме и „другаросвахме“.
    Единствено децата, със жизненият си потенциал, и ако имат устоите на вярата в Бога, биха могли да променят в позитивен план нещата. В противен случай Църквата ще бъде грабена и разорявана от комунисти, защото в нея освен духовни има и материални ценности. Архиереите са без възможности за избор. Без жизнен опит и духовна прозорливост. Безсилни са да спрат процеса. Ние сме емигранти в собствената си държава. Нищо не зависи от нас. Заразата на комунизма е отровила всичко. Сега очаква да погълне и децата, ако не им дадем Бога за ориентир и опора.