Какво бихте искали да знае вашето дете за Православието?



Може да харесате още...

12 коментара

  1. Дон Кихот каза:

    „В неделя, 2 март, във врачанската катедрала ще бъде ръкоположен за епископ архим. Киприан, научи Двери от митрополит, който ще участва в хиротонията. Той щял да носи титлата Траянополски епископ.“
    .
    Това ще бъде първият циганин, ръкоположен за епископ на БПЦ. Вярно ли е, че за него щели да създадат отделна циганска епархия?

  2. Atila каза:

    моля да ме извините за въпроса, но защо този сайт продължава да пуска разни сиви международни новини, а нито думичка по въпроса за това родно безобразие – новите хиротонии? Аз лично преди доста години се бях запознал в Москва с един от тези кандидати – архим. Борис и започвам все повече да се убеждавам, че в нази наша БПЦ нещо тотално не е на ред, щом такива хора продължават да бъдат ръкополагани за епископи, а не низвергнати. Кому са необходими толкова много епископи? Кого и какво ще управляват? Надделяват ли портите адови над родната ни църква?

  3. iliana каза:

    В Православие България не е публикувана информация за новите хиротонии, защото не разполагаме с такава информация, потвърдена от официален източник. Източници като „една жена каза/ „неназован епископ каза“ гледаме да не използваме за момента:-).

    Извинете, но останалите Ви въпроси са адресирани неправилно. А що се отнася до архимандрит Борис, без да го познавам лично, както явно го познавате Вие, обидните коментари по негов адрес, написани анонимно от Вас, са неуместни. Анонимното оплюване на публични личности не е проява на добър тон, не само в сайт като нашия, знаете.

  4. sandi каза:

    ВСИЧКО !!!
    От „А“ до „Я“ !!!

  5. plamen каза:

    …с една стара смешка, приписвана на шопската мъдрост:

    – Вуте, ти на какво искаш да научиш децата си?
    – Они и без това много знаят. Я сакам да ги отучим от некои работи.

  6. portos каза:

    Аз смятам, че увеличаването на епископите повишава коефициента на полезна работа в Църквата. Засилва надзора, който в нашата Църква се осъществява от епиСКОПИТЕ (всевиждащи) и помага много на Митрополитите в това, че вече делигират отговорности на епископите, а не ощетяват духовното обгрижване, осъществявано от презвитерите, като им възлагат твърде много отговорности, странични за него.

    С една дума – с един куршум сто заека.

    Истинският въпрос е кому тези неща бъркат в… дванадесетопръстника??:-)

  7. portos каза:

    ЦИТАТ:
    „Това ще бъде първият циганин, ръкоположен за епископ на БПЦ. Вярно ли е, че за него щели да създадат отделна циганска епархия?“

    Питах баба Спаска от Чепеларе и тя каза, отче архимандит, че ще го пратят надзорник (епископ) над Шуменската катедра по сквернословие.

    А съпругата ми (Росица Ангелова) се чуди каква е връзката на коментарите ви с горната публикация.

    Аз и отговорих, че вашите статии са скучни и безинтересни, затова чакате да се появи нещо като нейните, за да споделяте отдолу гадните си възгледи за епископата и Църквата като цяло, а и за да отклонявате вниманието от актуален текст, чието послание не ви изнася.

    … Дължите ми 5 лева за психопортрета.

  8. Atila каза:

    В началото си помислих, че умишлено не взимате отношение…
    Относно анонимността, не сте права, пишещите тук пишат, защото са изпълнили изискванията на регистрацията на този сайт, а тази регистрация не съм си я измислил аз, а ръководството на сайта, нали? Освен това, аз лично съм оставил за предостатъчно информация, включително имената си, нямаше изискване за телефон за връзка и домашен адрес, но ако държите? Така че казаното от мен не е анонимно и си стоя зад думите за архим. Борис. В тази връзка, на мен лично, доста неприятно ми прозвучаха думите на Дон Кихот за циганина и циганската епархия. Защо да няма циганин епископ? И едва ли циганията в БПЦ ще стане по-голяма с ръкоположението на един етнически циганин, напротив събратята му може да се засрамят.

  9. iliana каза:

    Разбира се, че изказването на Дон Кихот прави много неприятно впечатление. Именно затова то не се нуждае от коментар, според мен. Но няма пречка, който смята за нужно, да го коментира.

    Има вариант това да не е злонамерен коментар, а една от своеобразните закачки на отеца. Формално погледнато, в написаното няма някакви обиди. Но внушението, каквото го разбират повечето читатели, е обидно. Ако пък не е това целта на автора, надявам се че ще се коригира.

    По отношение на Вашата регистрация – разбира се, че тя е направена по правилата. Но тези правила се отнасят до писане на коментари по съдържанието на текстовете , които коментари не трябва да са обидни, злепоставящи, нецензурни и т.н. В случай че човек реши да коментира не идеи и факти, а определени личности, нещата добиват друго качество. Разгласяването на позорно обстоятелство за другиго е престъпление, когато обстоятелството е лъжливо:-). Правилно е човек да пише подобни твърдения с името си. Така и написаното се приема сериозно, и интересите на засегнатия за защитени.

    Произволното дискредитиране на църковници, и въобще на която и да е личност, не е цел на този сайт. А ако не се спазва горното правило, това дискредитиране става много лесно, нали.

    Вашето име е написано при регстрацията, но не се вижда от читателите. Написаното за архим. Борис обаче е видимо за всички. Съгласете се, че има някаква несъразмерност.

    поздрави

  10. Дон Кихот каза:

    За разлика от Вас аз съм бил енорийски свещеник 4 години в циганска енория. Когато напуснах, за да отида в София, ревяха със сълзи. Не става въпрос за цвят на кожата или националност трета категория, което е расизъм, а за циганията като начин на поведение. Ръкополагането на хора без духовен опит и с доказано несериозно поведение е престъпление, което ще лиши Българската църква от бъдеще.

  11. Дон Кихот каза:

    Когато на Левски му писнало от мръсните номера на неговити сподвижници, написал в едно писмо: “Стига вече таквиз недоразумения, зависти, укори, че е срамота вече и от циганите!” (цит. по: Васил Левски. Народе??? Писма. Личен бележник. По повод 165 години от рождението на Васил Левски. С., Захари Стоянов, 2002, с. 9).

  12. glory каза:

    Смятам,че израза “религиозно образование“е много груб,много общ,безструктурен и грозен.Считам,че въвеждането на предмет религия в този момен,по този начин,е като нова кръпка върху стара дреха.Целта на училището е НАУКА И ПРОСВЕТА.Първото в момента не го бива,а второто е сурогат.Замесено е тесто в което е сложена отрова.Материята,която се преподава в различните степени на школата ни,не е съобразена и със степента на зрелост на учениците,която е естественото човешко развитие с годините.Считам,че дълг на Църквата е Просвещението.С него трябва да бъде “пропита“ “науката“.Аз искам добри учебници за нашите училища.Материята е създадена от духа и тя носи неговия отпечатък.Нашата ли Църква не знае това?Какви са тези приказки за светско,конфесионално,неконфесионално образование?Какви са тези елитни и неелитни училища?Какви са тези елитни и неелитни преподаватели?Какви са тези частни уроци?Къде са училищата в малките населени места?Къде са “елитните“учители?Може домовете ни да са малки,но училещето трява да е голямо.И стига с тези статистически-стъкмически данни за демография.Училището трябва да чака децата си.И 10 деца да бъдат да имат школо.Дали ще построя храм Божий,или школо е едно и също.А бутаме децата си в скотобойна.