Кръвта, която умива от всеки грях

"Евхаристия" е гръцка дума и означава "благодарност". След като благодарил (eucharistisas), Господ Иисус Христос дал потира на учениците Си на тайната вечеря, казвайки: "Пийте от него всички, защото това е Моята кръв на завета, която се пролива за мнозина, за прошка на греховете". Ние, християните, благодарим на Бога и изразяваме любовта си към Него, като спазваме първата Му и най-важна заповед: когато се причастяваме с Тялото и Кръвта Христови. Христос заповядва на всички Свои ученици да пристъпят към потира с Неговата Кръв; дори Юда, предателят, е приел Неговите Тяло и Кръв, но без вяра и любов, а с предателство.
Има християни, които приемат символично думите на Христа за Тялото и Кръвта Му. Те обаче рискуват да не изпълнят тази главна заповед на Спасителя и да се окажат неблагодарни и непричастни към "кръвта на завета, която се пролива за мнозина за прошка на греховете". Мнозина юдеи напуснали Христа, след като Той им заповядал да ядат Плътта Му и да пият от Кръвта Му, за да имат вечен живот.
Нека никой християнин не изпада в подобно неверие в думите Христови, а всички да пристъпваме към потира с Тялото и Кръвта на Христа за прошка на греховете и за вечен живот. Христос Бог от любов към хората им дава Своята Плът и Кръв, но не всички Го обичат и не всички пристъпват към Него с вяра в думите Му.
Онзи, който Му вярва и Го обича от все сърце, винаги копнее да е с Него. Само този, който не вярва на Христа, че това са Тялото и Кръвта Му, не различава Тялото и Кръвта Господни. Той се уподобява на Тома Неверни и изкушава Спасителя. Колко блажени са онези, които без да са Го видели, са повярвали на думите Му и приемат под вид на хляб и вино Плътта и Кръвта Му за прошка на греховете си и за вечен живот!
Християните, които се подготвят с пост и молитвено правило преди причастие, но нямат любов към Бога и ближния, грешат спрямо Тялото и Кръвта Господни. "Ако любов нямам, нищо не съм" (срв. 1 Кор. 13:3). Епископът, свещеникът или дяконът призовават християните: "Със страх Божий, с вяра и любов пристъпете!" Тези, които нямат страх Божи, вяра и любов към Бога и хората, не трябва да пристъпват без искрено покаяние. Нека помолят Бога и Той ще им даде истинско покаяние: "Сердце чисто созижди во мне, Боже, и Дух прав обнови в утробе моей".
Господ е всесилен и иска да се спасят всички хора. Той се е разпнал за нас и нашето спасение, и ако някой дойде при Него, няма да го изпъди вън. Той кани всички, но кой отива при Него?
Да приемем Тялото Христово – това е смисълът на участието ни в литургията. Само онези християни, които мразят ближните си и не се каят за греховете си, не бива да пристъпват към потира. Как благодарим (eucharistumen) на Господа, като не участваме в Евхаристията? Само на теория ли? Да не бъдем благодарни на Христа само на думи, но да Му благодарим и да Го обичаме от все сърце, като се причастяваме всеки път с Неговите Тяло и Кръв и си спомняме по този начин постоянно за Неговата жертва на кръста.
Да не се уподобяваме на християните, които смятат, че хлябът и виното на Господнята вечеря са само символи! Когато присъстваме само молитвено на литургия, за нас, макар и да не го съзнаваме, Тялото Христово се превръща в нещо символично. Ние не се приобщаваме към Христа и не се очистваме от греховете си. Забравяме думите на св. Йоан Богослов: "Кръвта Христова ни очиства от всеки грях"(1 Йоан 1: 8 ).
Нека винаги сме готови с чиста съвест на всяка литургия да пристъпваме към Тялото и Кръвта Христови, за да обикнем от все сърце Христа и нашите ближни и да наследим Царството небесно, умити с Христовата кръв от всички грехове.
* Преводът е на автора по гръцкото издание на Новия Завет: Nestle-Aland. Das N. T. G. und D. 27. Auflage.
А защо не още по-често, след като даже колкото повече тънем в страсти, толкова по ни трябва.
Например следвайки логиката на авторите пробутващи дръзко тези си идеи с йезуитски доводи и логика скоро няма да е лошо да се (про)дава и в киното… заедно с пуканките …! Така примерно като гледаш „Транспортьорът“ ще си фърляш с едната ръка пуканки в устата с другата – причастие… Логично и съвсем нормално е! Филма е доста примитивен и трябва да му се протиопоставим… (освен ако не мразим брата си! А ако не го направите внимание – заплаха! противпоставяте се и грешите спрямо тялото и кръвта Христови! )
Че кой е то’а поп дето ше ми отнема ПРАВОТО!
Ха!!! пост, покяние, изповед – глупости това е за тъпите монаси – 30 години в пустинята, борба със трастите – ама така е като не са знаели, че няма нужда, а трябва само повече причастие. То и без това покаянито е от преди да дойде времето на Христа – нали Йоан Кръстител това проповядвал. Преди това е значи е старо. После… няма нужда !
mirko, явно си или заядлив по душа, или не четеш…правилно. Доста неща се публикуваха по този хлебонасъщен въпрос, но както е казал народът:“Тъй си баба знай, тъй си баба бай.“ Иска ми се да извикам мнооого силно на хора като теб, „Бртя, нямате ли поне КАПЧИЦА обич към останалите? Защо и новоповярвалите трябва да извървят този дълъг и безплоден път на символичното присъствие преди да ги заболи, от дън душа да ги заболи?“. Има и още, но не ще ми стигне пространството… Ана-Мария
Някои хора, като не са успяли да се научат на послушание и овладени от високоумието си, се впускат в шеметна надпревара и викат:“Причастявай ске, причастявайсе..“,без сами да забележат, че в личен план са охладнели в благоговението си към Христос.
Я погледнете в „Дидахията“ и ще видите, че първите християни ЗАДЪЛЖИТЕЛНО първо са изповядвали греховете си, и то публично, както е правил Св.Й.Кронщадски, пред епископа, а после са пристъпвали към причастяване. За същото говори и Св.Симеон Нови Богослов.Защото от греха се развързваш чрез духовника, а Господ го измива от душата ти чрез причастяването с Тялото и Кръвта Христови. Сверете това и с изказването на източните патриарси в „Православно изповедание..“
А някои все си повтарят:Тъй та тъй…
Нито ще те разбират, нито да ги разбереш! Ами как да ги разбереш, като не говорят разбрано като Св.Игнатий Б..Ех, как ни липсват такива свети наставници….!
takiva samonadiani izkazvania 6e ima do kato ne se vavede „Verou4enie“o6e ot parvi klas.A do togava decata da sa pri4astiavani vsiaka godina spored ustanovenite ot Carkvata posti.Za vsiako ne6o v jivota 4ovek ot malak triabva da bade u4en i to kakto go iziskva zakona.A kogato stane mladeja palnoleten,toi ima svobodna volia da izbira levia ili desen pat.No toi ve4e ima li4na baza natrupani poznania za sredstvata i na4inite za spasenieto na du6ata.Vsi4ki tezi grozni kvalifikacii koito se praviat v komentara edinstveno vodiat do otblaskvaneto ot pravoslavieto na prohojda6ite hristiani.A tova e goliam griah protiv BOGA.
moeto skromno mnenie e che za tova kolko chesto mozem da pristupvame kum Svetoto Prichastie tryabva vseki da se oburne kum duhovniya si otec – toi znae nai-dobre