За послушанието



Може да харесате още...

3 коментара

  1. Въпросът с послушанието е важен, затова се принуждавам да направя два коментара. Духовната опитност се появява тогава, когато имаме образци за духовност, чиито слова и дела са се доказали в живота на човека и на обществото. В този смисъл предсказанията, прозорливостта и пророчеството е средство за доказване на верността на духовното, т.е. невидимото. За изясняване на невидимото са полезни самопознанието, което много липсва на българите като народ и като индивидуалност, аскетиката, борбата с помислите и духовете. В този смисъл мъченикът и страдалецът имат дар на откровение и Божията намеса в Библията обикновено става по време на гонения и трудности. В този контекст е появата на видение, което свързва света на видимото със света на невидимото и което подлежи на тълкувание. От неговата правилност идва най-силно вярата в невидимия Бог, който дарява с дар на прозрение. В този смисъл доказателствата за Бога се нуждаят от връзка между света на невидимото и видимото. А БПЦ какво прави?

  2. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Чингиз,

    Стига бълва глупости. Кой каза „Наздраве“?

    Архиерейски наместник е големият майстор:
    http://paper.standartnews.com/bg/
    article.php?d=2009-10-18&article=298131

  3. Дон Кихоте,
    Критерият за умност и познание е доста разтегливо понятие. Само ще отбележа, че Ванга, без да влизам в диспут за отношението на БПЦ към нея, доказваше виденията си с предметно-вещеви проверими предсказания. Връзката невидим свят-видима реалност е от значение за убеждение във вярата, защото само с начетеност и властови позиции в ума на човека и институциите на държавата ти не можеш да убедиш хората да вярват, особено в режим на свобода и интернационални контакти. Защото в историята, философията и хуманитаристиката има световни капацитети, които са умни според европейското разбиране за умност и на практика те са ти критерия , Дон Кихоте, за твоята умност и измерение на качеството на твоята дейност, която според мен не е в науката, за което има много подготвени светски специалисти, а в способността за тълкувание на Божественото начертание за народа и за отделния човек, от което всъщност имаме нужда. Защото как се доказва за вярващия връзката с Бога, което значи религия?