Причини за появата на лъжестарчеството



Може да харесате още...

6 Отговори

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    „Мене, мене, текел, упарсин…“

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/06/03/911489_rumunskata_curkva_tegli_zaem_ot_200_mln_evro_za_stroej/?ref=rss

  2. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Алма матер впрегна мерцедес до каруца
    Стела Стоянова

    За първи път в историята си Софийският университет обявява дървена ваканция като антикризисна мярка. В ХХI век, във време, когато се говори за масово въвеждане на електронно обучение и модернизация на висшето образование, най-голямото българско висше училище се налага да пести от парно. Малко като да впрегнеш мерцедес и магарешка каруца един до друг. И да се чудиш защо крайният резултат е незадоволителен.

  3. Духовността е категория от невидимия свят и за нейното развитие и изясняване са нужни освен знания и способност да се откриват духовноств миналото и Божии откровения на избраниците, които носят отговорността на духовни ръководители. Същевременно човек се ражда предразположен към духовност и хуманитарни занимания, което се открива от работата на учителите, психолозите и светските специалисти по образованието чрез достиженията на науката, която също си дава сметка и има опитност в духовните дела според опита на историята и методите на научното дирене. Затова , когато духовният наставник няма качества, а следва без фантазия и творчество сложилата се традиция той се превръща в неграмотен диктатор, който освен че не разпознава въпросите на настоящето злоупотребява с доверието на хората, които са отишли при него по верови причини и според духовните си нужди. Затова важното при тези случаи е до каква степен духовника се намира реално във връзка с Бога, а не е транслатор на книги и история.

  4. Дон Кихоте,
    Бях решил да не те коментирам, но ти честно казано ме вадиш извън нерви и в трагедията, която се намирам твоите коментари направо ме карат да излизам от релси. Какво си се загрижил за Софийския университет? За какво му е университет на един народ, който си мисли, че с читалища, рокмузика, която е писана от хора, които не са ходили на училище, с мистични конспирации, с шуро-баджанашка система, с една улица, която доминира над училището и с образование, което е построено върху книги и статии с ниска познавателна и художествена стойност може да се образова? Какво цени този народ , с идеята, че всичко се управлява от парите, с идеята, че образованието е безплатно и както свободата му се полагат? За какво е образование на един народ страдащ от евтина грандомания, напомпана чрез целеви провнициално интерпретирани факти от последните 150 години и с научен потенциал, който е създаден идеологически за да крепи властта на партиите – за какъв университет този народ го е еня?

  5. Духовността може да бъде постигната, само ако духовният наставник реално може да докаже и да обоснове своята връзка с Бога и да измолва Божия намеса в живота и делата на вярващите. Другото е зарибяване, свойствено за „духовността“ на будизма, за гадателите и лечителите, за псевдонауката и за бизнес-религията, която не може със слово и дело да обоснове своята духовност извън историческите примери и понятието за духовност в европейската цивилизация. Затова БПЦ в немощта си да има сериозно обоснована историческа задача за да легитиира своите привилегии говори за духовност – освен от историята и от книгите духовността е непровиримо занимание, освен, както се каза, няма директно Божие явление, проявено в словата и делата на духовника. Затова идеята за духовността може да бъде спекулативно зарибяване и израз на интелектуална и познавателна немощ – вж.старостилието и учението му у нас.
    http://www.bg-history.info/5088/Za-niakoi-ot-znacheniiata-na-istoricheskoto-poznanie-v-Bulgariia-.html

  6. Lucy Musi Busi каза:

    Не само необразовани, но и топлохладни,а и в Бога не вярват някои от тях…Ако има ревност и вяра, човек ще намери и да прочете и да научи. Маи пак ще се спасяваме поединично с Божията помощ…