Преподобният Серафим в живота на Матушка Фамар



Може да харесате още...

1 Отговор

  1. Климент Йорданов Буренков каза:

    Според руската църковна практика, „майка-регентка“ ще рече, че диригентката на манастирския хор е била мантийна монахиня.

    Обръщението към всички мантийни монахини е „мать“ = майка, а към игуменките на манастири и презвитерите (свещеническите съпруги) – матушка.

    В руския манастирски живот могат да се различат: трудница, послушница, расофорна монахиня (носеща монашеско облачение след постриг и евентуална смяна на името, но без да дава монашески обети), мантийна монахиня, игуменка.

    В славянската монашеска практика има и великосхимници като последна монашеска степен и същинско отричане от света.

    В гръцката практика, всички монаси са великосхимници, което се равнява на славянските мантийни монахини (респек. монаси).