Мюсюлманско жертвоприношение за Света Богородица



Може да харесате още...

12 Отговори

  1. Йордан каза:

    «Курбан» е арабска дума и означава «жертва». Става дума за жертвоприношението на овца или друго животно, който всеки правоверен мюсюлманин трябва да извърши веднъж в годината като знак за своята покорност пред Аллаха. Така е заповядал в Корана пророк Мохамед ! Да попитам редно ли е тогава аз христянина да използвам такова жертвоприношение които не са свързани с нашета религия? Защото тук в статията е описано с каква цел ги правим (даваме) ! Разбирам ,че това е залегнало в нашата традиция „благодарение“ на тяхното господство по нашите земи! И още веднъж да попитам РЕДНО ЛИ Е? Бих се зарадвал да получа отговор!

  2. Всяка религия предполага отношение на нисш към Висш, на човека към Бога и включва жертва като заместител на смъртта, която е заслужена заради греха. В християнството парадигмата е обърната – не човек жертва себе си или нещо свое за Бога, а Бог жертва Своя Син за човека, въпреки че човек изобщо не я заслужава.

    Купуването и запалването на свещ в църква е най-често срещаната жертва. Може да се жертват пари за ремонт, време за богослужението, труд за почистване на храма, черга за пода, дърва за печката и пр. В курбана няма нищо лошо, ако се осмисли като жертва на Бога и се благослови от свещеника. Хората, които правят курбан за катастрофа или оздравяване, без изобщо да отправят молитва към Всевишния, угаждат на търбуха си и трупат грехове.

  3. Йордан каза:

    Благодаря за отговора !

  4. Андрей Романов каза:

    В курбана няма нищо лошо освен факта, че това не е християнски обичай. Жертвоприношения (а именно това е смисълът на курбана) не може да има в християнството, защото единствената Жертва вече е принесена – Иисус Христос. Курбанът като „жертва за благодарност“ или „за грях“ ни връща към старозаветните и езическите времена.

    Свещениците би трябвало да обясняват внимателно тези неща на хората, а не да благославят една езическа практика.

  5. От тази логика, че „единствената Жертва вече е принесена“, излиза, че не трябва да палим свещи и да извършваме Евхаристия. Това крайно спиритуализиране на нашата вяра в основата си е гностическо. Христовата Жертва не изключва, а предполага и дори изисква жертви от нас. Дали го осъзнаваме и прилагаме е големият въпрос.

  6. Андрей Романов каза:

    Ех пък и вие с този ваш гностицизъм… Почнахте да го виждате навсякъде.

    Паленето на свещи не е жертва, а благочестив жест. Който вижда в това „жертва“, му придава суеверен и магически смисъл.

    Евхаристията възпроизвежда мистически единствената Жертва на Спасителя. Тя не е нещо по-различно от нея. В Новия Завет не може да има други сакрални и ритуални жертви освен безкръвната жертва на евхаристията, която свещеникът принася на олтара.

  7. Щом паленето на свещи е само „благочестив жест“, т.е. попско театро, има ли то друг смисъл, освен пълненето на касата на патриаршията? Освен Евхаристията, не може ли да има други жертви? А молитвата и съзерцанието не са ли сакрална жертва par excellence?

  8. Андрей Романов каза:

    Не съм казвал, че паленето на свещ е „попско театро“. Аз поне го възприемам като израз на молитвено настроение, като символичен жест. Свещта с тънкото й пламъче е символ на душата. Разбира се, другите хора могат да влагат друго значение, нямам нищо против.

    Жертви в широкия смисъл на думата може да има естествено всякакви. Но жертва в мистичен, култов, обреден смисъл е само евхаристийната жертва на Агнеца. Ако в християнския култ бяха възможни и други жертви, по какво тогава бихме се различавали от Стария Завет?

    Жертвоприношението на животно е старо като човечеството и се основава върху вярата в магичната сила на кръвта, която може да пречисти или да изкупи вина. Жертвеното месо е било храна за жреците, а се е предполагало и че божеството се храни от него. В крайна сметка всяко жертвоприношение е било смътен предобраз на единствената истинска жертва, която може да примири човека с Бога – жертвата на Христос на кръста. След Христа от тези предобрази няма нужда, те са излишни или пък показват неверие в Христос, както е в исляма. Ако продължаваме да колим агнета за „курбан“, все едно казваме, че не се доверяваме на единствения Агнец или че Той не е достатъчен за нас.

  9. Йордан каза:

    И последно….! 😥

  10. Владислав Трифонов Николаев каза:

    Тук има още едно мнение за курбаните:
    [url]http://www.dveri.bg/content/view/1071/39/[/url].

  11. Stoyan каза:

    Да поясня най-напред произхода на думата „qurban“. В българския език естествено думата идва през турския, а в турския идва пак естествено от арабския, което обаче НЕ ЗНАЧИ, ЧЕ ДУМАТА „QURBAN“ Е АРАБСКА! „Курбан“ е арамейска дума… и е една от многото арамейски заемки в арабския език. И до ден днешен християните от традиционно „арамеоговорящите“ Сиро-яковитска православна църква (да не се бърка с гръко-православната Антиохийска църква) и Асирийската църква на Изтока (главно в северен Ирак) наричат евхаристията с думата „qurbana“… света евхаристия – „qurbana qadisha“. То ,между другото, и името на самата свещена книга на исляма – Коранът – е арамейска дума. Идва от арамейския корен (q-r-‘) с общо значение „чета“ и както се бъзикаше един наш преподавател Коран значи „читанка“! 🙂 арамейския еквивалент е „qeriana“, което значи псалм или литание или нещо, което се чете на глас в богослужението…

  12. Stoyan каза:

    сега по друг въпрос – нужно ли е, оправдано ли е да се прави „курбан“!? РАЗБИРА СЕ, ЧЕ Е НУЖНО!!!!

    И ТОЙ СЕ ПРАВИ! ВСЯКА НЕДЕЛЯ В БОЖИЙТЕ ХРАМОВЕ – с хляб и вино! 🙂

    останалото е старозаветни или мюсюлмански влияния…….след жертвата на Сина Божий вече кръв не е достойно да се поднася…Бог даде кръвта си за нас…а ние с овча кръв се опитваме да се спасим…. пълен абсурд.