В Кентърбъри бе създадена православна евхаристийна община “Св. Теодор”

Местните членове на общината представят едно многообразие от православни езици и култури, включващо англичани, американци, араби, българи, кипърци, финландци, грузинци, гърци, поляци, румънци, руснаци, сърби и украинци.
Литургията на св. Йоан Златоуст (и на св. Василий Велики през Великия пост) нормално се отслужва в третата неделя на всеки месец, като богослужебният език е предимно английски, а някои песнопения са на гръцки и църковнославянски.
Свещеникът, отговарящ за общината, е протоиерей Александър Фостиропулос. Богослуженията се извършват в Мемориал Чапъл, Кингс Скул, Кентърбъри (на снимката).
Членове на всички християнски общности са добре дошли да присъстват на богослуженията.
„Членове на всички християнски общности са добре дошли да присъстват на богослуженията.“
Последното изречение е твърде шокиращо. Не ми става ясно кой прави този еретически призив? Не искам да вярвам, че е личностна инициатива на портал „Православие.бг“
Православните канони са недвусмислено ясни по въпроса кой с кого може да се моли на богослужение. Православната Евхаристия не е български тип бирария – кебапчийница и имащите отговорността да представят ПРАВОСЛАВИЕТО, би трябвало да имат преди всичко ПРАВОСЛАВНИ критерии.
Забелязвам, че в последно време се поместват несериозни от богословска и духовна гледна точка материали. Няма съмнение, че това може да минира доверието към здравото богословие на администраторите на портала.
Samijat vi komentar e jasna ilustratia na tvurdjanoto ot vas v poslednia abzaz.
Прокимен, това, което пишете май няма много връзка с текста. Защото има разлика между „присъстват“ и „участват“, нали? Аз поне се сещам за не един и два случая на Запад, в които присъствали на православно богослужение хора после са ставали православни по сърце и душа?
Държа да подчертая, че това което съм написал има своето отношение по текста. Ако не сме православни езичници, трябва да знаем КАНОНИТЕ, които са ясни и недвусмислени!
Прочее, връзката е очевадна. Богослужението е духовната ни интимност с Бога и затова тя е „завързана“ в призива на св. Литургия: „двери, двери“ и с ясна покана за гостите да си излязат. Кой нормален християнин ще разтвори вратите на брачното си ложе?! Та ако се допуснат било то присъстващи или участници, ще е БЛУДОДЕЯНИЕ! Точно това става в православните храмове. Вместо хвала на Бога и възрастване духом, ние се обездухотворяваме и превръщаме не само богослуженията си в шоу, но и Святая святих превръщаме в бесовски вертеп.
Горко на тази община, която се радва, че е придобила един „верен“, благодарение на богослужението си. Такова нещо е вредно както за сменилия вярата си, така и за хората от въпросната община. Човек се обръща към Бога с ясна духовна представа и никога Православието не се е радвало на нездравата мистичност, която е прелестна екзалтация.
Всяко отклонение от каноните води до псевдо православие.