В Кентърбъри бе създадена православна евхаристийна община “Св. Теодор”



Може да харесате още...

4 Отговори

  1. prokimen каза:

    „Членове на всички християнски общности са добре дошли да присъстват на богослуженията.“

    Последното изречение е твърде шокиращо. Не ми става ясно кой прави този еретически призив? Не искам да вярвам, че е личностна инициатива на портал „Православие.бг“

    Православните канони са недвусмислено ясни по въпроса кой с кого може да се моли на богослужение. Православната Евхаристия не е български тип бирария – кебапчийница и имащите отговорността да представят ПРАВОСЛАВИЕТО, би трябвало да имат преди всичко ПРАВОСЛАВНИ критерии.

    Забелязвам, че в последно време се поместват несериозни от богословска и духовна гледна точка материали. Няма съмнение, че това може да минира доверието към здравото богословие на администраторите на портала.

  2. Florian каза:

    Samijat vi komentar e jasna ilustratia na tvurdjanoto ot vas v poslednia abzaz.

  3. 100 каза:

    Прокимен, това, което пишете май няма много връзка с текста. Защото има разлика между „присъстват“ и „участват“, нали? Аз поне се сещам за не един и два случая на Запад, в които присъствали на православно богослужение хора после са ставали православни по сърце и душа?

  4. prokimen каза:

    Държа да подчертая, че това което съм написал има своето отношение по текста. Ако не сме православни езичници, трябва да знаем КАНОНИТЕ, които са ясни и недвусмислени!

    Прочее, връзката е очевадна. Богослужението е духовната ни интимност с Бога и затова тя е „завързана“ в призива на св. Литургия: „двери, двери“ и с ясна покана за гостите да си излязат. Кой нормален християнин ще разтвори вратите на брачното си ложе?! Та ако се допуснат било то присъстващи или участници, ще е БЛУДОДЕЯНИЕ! Точно това става в православните храмове. Вместо хвала на Бога и възрастване духом, ние се обездухотворяваме и превръщаме не само богослуженията си в шоу, но и Святая святих превръщаме в бесовски вертеп.

    Горко на тази община, която се радва, че е придобила един „верен“, благодарение на богослужението си. Такова нещо е вредно както за сменилия вярата си, така и за хората от въпросната община. Човек се обръща към Бога с ясна духовна представа и никога Православието не се е радвало на нездравата мистичност, която е прелестна екзалтация.
    Всяко отклонение от каноните води до псевдо православие.