Еп. Иларион: Какъв е статутът на католиците в православния свят и на православните в католическия?



Може да харесате още...

7 Отговори

  1. ieromonah Ioan каза:

    Е как човек да се не чуди и мае, когато чете такива неща? Имали сме били признаване на действителността на таинствата, айде де, ами защо папистите не се причастяват при нас, като са толкова апостолски и действителни? Откога такава любов изведнъж към папистчетата? Познавам цялата руска община във Виена, па ни един не съм видял и чул да споделя позицията на своя епископ. Правят се само някакви неадекватни пози пред папистите и се имитира християнска любов, аман значи.

  2. Florian каза:

    Episkop Ilarion Alfeev e, ot edna strana, izklu4itelno obrazovan, erudiran i teoreti4no podgotven bogoslov (negovite nau4no-izsledovatelski bogoslovski trudove jasno govorjat za tova), a, ot druga strana, toy e opredeleno mnogo dobur duchovnik, iskreno i zjalostno otdaden i veren na pravoslavieto, susnosta na koeto oba4e, kakto i predi sum spomenaval, suvsem ne se izrazjava v omraza i napadki (zajazdane) s katolzi i protestanti, a v pravilna vjara i lubov kum Boga i horata, i suotvetno s tova pravoslavieto bi trjbvalo imenno s lubov da se propovjadva na nepravoslavnite, kato tova e edinstvenijat na4in, smjatam, to da dostigne do surzata im. Tova mi dava osnsvanie da smjatam, 4e ne sa neadekvatni i 4uzdi na pravoslavnite rusi, ziveesti vuv Viena, negovite deistvja i razbirania po vuprosite svurzani s dialoga mezdu pravoslavni i katolizi i izobsto.

  3. glory каза:

    С думата “ИЗОБЩО“накрая разби всичко до тук.:-)

  4. ieromonah Ioan каза:

    Драги Флориан, основанията Ви да смятате, че Ви лъжа по повод настроенията в руската църква във Виена са НЕоснователни. Трябва да Ви разочаровам, но въпреки своята образобаност и благ характер, владиката е като някой чужденец между своите си. Наистина е много образован и компетентен, но това не е условие за правилно разбиране на правилната вярата и любов към Бога, както казвате. Спомнете си за Ориген. Сега само да не си помислите, че сравнявам вл.Иларион с Ориген, искам само да Ви покажа смисъла. Тази позиция в отношението му към католиците не е съвсем негова, а на имперската политика на Руската църква и на митрополит Кирил в частност. Те руснаците до преди няколко години се прегръщаха с протестантите, а сега са едва ли не врагове. Менят се властите, менят се и позициите. И така Флориан, помислете сам, ако признаем кръщението на католиците, би трябвало да ги допуснем и до причастие, то нали се полага на всеки кръстен? А и не забравяйте, я че в литургийната терминология, кръстените се наричат Верни. Е, кажете ми сега католиците Верни ли са?

  5. Дон Кихот каза:

    Las Vegas в Ловеч Сити
    Гриша Ганчев строи най-голямото казино на Балканите
    [28-02-2008] от Екип на “Новинар”
    .
    Ловешкият владика се опита да забрани някаква театрална пиеса в града. Защо не се противопостави на изграждането на гигантско казино в града, което ще бъде пералня на пари и развъдник на престъпност и проституция?
    …………………………………………..
    http://pavel.bloghub.org/

  6. p_stefanos каза:

    Защото сигурно са направили водосвет на първата копка, значи казиното е осветено.
    А от тук следва, че ще се превърне в мисионерски център.
    Или, по-вероятно, защото Гриша Ганчев е спонсор на бъдещия катедрален храм.
    Православни и католици сме и конкуренти и съюзници. Двете понятия не се изключват. Само врагове не бива да бъдем.
    Владиката поставя важни въпроси, но отговорите не са много точни. Но това не е беда – понякога въпросите са по-важни от отговорите.
    Това е своего рода извинение, задето се скара с митр. Иоан Зизюлас.
    Не бива да искаме всички да мислим по калъп. Аз познавам поне един човек във Виена, който мисли подобно на владиката.

  7. otec_ivan каза:

    Смея да ви препоръчам да се запознаете с Баламандското съглашение от 1993 г. относно диалога между православната църква и Римокатолическата. Там съвсем ясно е заявено, че двете църкви признават тайнствата си и апостолското си приемство. Текстът на български го има в сп. Богословска мисъл 4/2002 г.
    Разбира се това заявление е абсурдно от православна гледна точка, то е предателство спрямо вярата, защитавана от св. Отци. Разбира се днес няма кой да възстане срещу това, затова мястото на истински вярващите и следващите православното вероучение не е сред онези, които подписват и налагат подобни определения.
    Така че когато задавате риторичния въпрос „Католиците верни ли са?“, гледайте да не се окаже, че май според „православието“, към което принадлежите, май наистина са верни. Простете.