Еп. Иларион: Какъв е статутът на католиците в православния свят и на православните в католическия?

Епископ Иларион Виенски и Австрийски (Алфеев), представител на Московската патриаршия пред европейските институции в Брюксел, предлага да бъде проучен статутът на католическите епархии в православните страни и на православните епархии в католическите страни в рамките на богословския диалог между двете църкви.
„На Запад мнозина са тези, които смятат, че понятието „канонична територия” е изгубило смисъла си в днешния контекст, след като в много страни православните съжителстват с католици и протестанти”, заяви епископ Иларион в интервю пред агенция Интерфакс. Според него понятието „канонична територия” не може да се прилага спрямо отношенията между православни и протестанти, но е напълно актуална в православно-католическия диалог, „тъй като между нас де факто имаме взаимно признаване на апостолското приемство и на действителността на тайнствата. Това признаване е формулирано в „Принципи на отношението на Руската православна църква спрямо другите християни” – документ, приет от епископския събор на Московската патриаршия през август 2000 година.
Според епископ Иларион, „трябва да се състави правилник на поведение на католиците в страни с преобладаващо православно население и на православните в страни с католическо мнозинство. Подобен правилник е бил създаден от католическата комисия Pro Russia в началото на 90-те години на миналия век, но не всеки спазва указанията на документа”.
Православните и католиците „не са конкуренти, а съюзници”, заяви епископ Иларион. Следователно, трябва да се отърсим от идеята, че в областта на мисионерството е възможно противопоставяне на двете църкви.
Е как човек да се не чуди и мае, когато чете такива неща? Имали сме били признаване на действителността на таинствата, айде де, ами защо папистите не се причастяват при нас, като са толкова апостолски и действителни? Откога такава любов изведнъж към папистчетата? Познавам цялата руска община във Виена, па ни един не съм видял и чул да споделя позицията на своя епископ. Правят се само някакви неадекватни пози пред папистите и се имитира християнска любов, аман значи.
Episkop Ilarion Alfeev e, ot edna strana, izklu4itelno obrazovan, erudiran i teoreti4no podgotven bogoslov (negovite nau4no-izsledovatelski bogoslovski trudove jasno govorjat za tova), a, ot druga strana, toy e opredeleno mnogo dobur duchovnik, iskreno i zjalostno otdaden i veren na pravoslavieto, susnosta na koeto oba4e, kakto i predi sum spomenaval, suvsem ne se izrazjava v omraza i napadki (zajazdane) s katolzi i protestanti, a v pravilna vjara i lubov kum Boga i horata, i suotvetno s tova pravoslavieto bi trjbvalo imenno s lubov da se propovjadva na nepravoslavnite, kato tova e edinstvenijat na4in, smjatam, to da dostigne do surzata im. Tova mi dava osnsvanie da smjatam, 4e ne sa neadekvatni i 4uzdi na pravoslavnite rusi, ziveesti vuv Viena, negovite deistvja i razbirania po vuprosite svurzani s dialoga mezdu pravoslavni i katolizi i izobsto.
С думата “ИЗОБЩО“накрая разби всичко до тук.:-)
Драги Флориан, основанията Ви да смятате, че Ви лъжа по повод настроенията в руската църква във Виена са НЕоснователни. Трябва да Ви разочаровам, но въпреки своята образобаност и благ характер, владиката е като някой чужденец между своите си. Наистина е много образован и компетентен, но това не е условие за правилно разбиране на правилната вярата и любов към Бога, както казвате. Спомнете си за Ориген. Сега само да не си помислите, че сравнявам вл.Иларион с Ориген, искам само да Ви покажа смисъла. Тази позиция в отношението му към католиците не е съвсем негова, а на имперската политика на Руската църква и на митрополит Кирил в частност. Те руснаците до преди няколко години се прегръщаха с протестантите, а сега са едва ли не врагове. Менят се властите, менят се и позициите. И така Флориан, помислете сам, ако признаем кръщението на католиците, би трябвало да ги допуснем и до причастие, то нали се полага на всеки кръстен? А и не забравяйте, я че в литургийната терминология, кръстените се наричат Верни. Е, кажете ми сега католиците Верни ли са?
Las Vegas в Ловеч Сити
Гриша Ганчев строи най-голямото казино на Балканите
[28-02-2008] от Екип на “Новинар”
.
Ловешкият владика се опита да забрани някаква театрална пиеса в града. Защо не се противопостави на изграждането на гигантско казино в града, което ще бъде пералня на пари и развъдник на престъпност и проституция?
…………………………………………..
http://pavel.bloghub.org/
Защото сигурно са направили водосвет на първата копка, значи казиното е осветено.
А от тук следва, че ще се превърне в мисионерски център.
Или, по-вероятно, защото Гриша Ганчев е спонсор на бъдещия катедрален храм.
Православни и католици сме и конкуренти и съюзници. Двете понятия не се изключват. Само врагове не бива да бъдем.
Владиката поставя важни въпроси, но отговорите не са много точни. Но това не е беда – понякога въпросите са по-важни от отговорите.
Това е своего рода извинение, задето се скара с митр. Иоан Зизюлас.
Не бива да искаме всички да мислим по калъп. Аз познавам поне един човек във Виена, който мисли подобно на владиката.
Смея да ви препоръчам да се запознаете с Баламандското съглашение от 1993 г. относно диалога между православната църква и Римокатолическата. Там съвсем ясно е заявено, че двете църкви признават тайнствата си и апостолското си приемство. Текстът на български го има в сп. Богословска мисъл 4/2002 г.
Разбира се това заявление е абсурдно от православна гледна точка, то е предателство спрямо вярата, защитавана от св. Отци. Разбира се днес няма кой да възстане срещу това, затова мястото на истински вярващите и следващите православното вероучение не е сред онези, които подписват и налагат подобни определения.
Така че когато задавате риторичния въпрос „Католиците верни ли са?“, гледайте да не се окаже, че май според „православието“, към което принадлежите, май наистина са верни. Простете.