Патриарх Кирил: Господ е спасил Русия през Втората световна война



Може да харесате още...

2 Отговори

  1. chingis каза:

    Руснаците са в много деликатно положение. Наскоро руският президент Медведев е направил изказване за защита на историческата памет на руския народ. Комунистическата революция сериозно атакува руската доктрина за свещеная и православная Русь, държавата на народа -богоносец и стълб на православието по света. Затова руснаците искат да свържат религията с тълкуванието на историята. Неслучайно се правят икони, на които е нарисуван Сталин, защото нас са ни учили в училище, че руснаците по време на Втората световна война са умирали с думите „За Сталину, за Родину!“. Тази връзка между религия и история обаче изобщо не е проиграна в България, макар ние самички изобщо да не сме се отказвали от вярата, въпреки проявите на атеизъм сред интелигенцията през късното Възраждане и ХХ век. Затова идеята за религиозна мотивация на фактите от българското битие е по-надеждно защитима от руския опит да се върне свещаная и православня Русь, държава-месия подобно на Византия и така да се утвърди водещото място на руското православие като нов учител на света. Защото за разлика от нас руснаците не си играят на дребно, имат държавно чувство и мисъл, при тях не властват нормите на мистичната конспирация , които определят обществения и политическия живот у нас и освен това тяхната доктрина е едновременно универсална и строго национална. Првославието, славянството и националната идея е новата доктрина на президентска Русия, защото вече не може да има самодържавие. Редно е да се замислим над тези факти.

  2. Toshev2006 каза:

    Искам да попитам о.Стефан, както и всички онези, които се придържат към становището, че между православието и римокатолицизма разликата е политическа и фиктивна, не същността, не в присъствието на благодат и Божий Дух, какво ще рекат за подвига на 26 -те Зографски мъченици изгорени от латинците, също и за изповедничеството на Св.Марк митрополит Ефески?
    Тези светци дали са правили разлика между православието и римокатолицизма само във външната форма на вероизповедта или същностно – в благодатта?
    Защото, ако са считали, че у римокатолиците липсва Божията благодат и присъствието на Св. Дух, вероятно основателно са предпочели да умрат, но да не отстъпят от благодатта в православната Църква? Ако пък са били убедени в това, че различията между православна и католическа Църкви са формални и несъщностни, не в присъствието и действието на благодаттта на Св.Дух, то как ще обяснят поведение4то им спрямо римокатолиците и тяхната вероизповед?
    Моля редакторите да излъчат в коментарите тези ми въпроси, ако са обективни в приемането на критика, дори ако е възможно да ги зададат на автора на статията о.Стефан, за да получим публичен отговор!
    Благодаря ви предварително.