Среща на архиепископ Христодулос с непълнолетната българка
Източник: ecclesia.gr
от · m g · 04/11/2006
Източник: ecclesia.gr
Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>
Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>
от · m g · 04/11/2006
Източник: ecclesia.gr
Сутринта на 03.11.2006 г. Негово блаженство архиепископ Христодулос се срещна с пострадалата непълнолетна българска и нейната майка в бюрото си в Светата Митрополия на Атина и цяла Елада.
Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>
Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>
Нека Господ да бди над това момиче и майка и.
Дали е коментирал Негово блаженство (евентуално) – дали счита, че би могла да съществува известна отговорност на православната църква в Гърция или на някой (който и да е, конкретен) духовник в нея за станалото? Нали Гърция е една уж силно-християнска, православна страна? Дали този и подобните на него (твърде чести) случаи на насилие, тормоз и лошо отношение към чужденци наистина нямат абсолютно никаква връзка с качеството на пастирската дейност на църквата? Тоест, дали отговорност за станалото носят само светските институции – докато църквата носи само честта от това, че гърците ходят редовно на църква и винаги се кръстят, когато минават покрай храм?
Ако така мисли Негово блаженство, колко ли би струвало „нравственото му и психологично съчувствие“?
И коя част от гръцкото общество представлява той – само тази, която е „разтърсена от злощастния случай“? А другата част, която го одобрява – нея кой я представлява? Всъщност, извинявам се, не съм прочел – то е казано: „цялото гръцко общество“. Значи, вероятно такива насилнически настроения в тяхното общество просто не съществуват и всичко станало е само една нелепа случайност.
Ако се среща с една жертва на своите пасоми, като какъв го прави – като дипломат, или като християнин (архипастир!) ?
Как си представяте такава една среща? Вие самите как бихте я провели, ако бяхте на мястото на този архиепископ в светата митрополия на Атина?