Символите в големите нехристиянски религии



БЛИЗКИ ТЕМИ:

8 коментара

  1. Интересна и важна статия. Едниствената ми забележка е, че будизмът не е религия, а етическа система, в която „монасите“ са готови да те пребият в зверинен стил и която етическа система често води до асоциален и нехуманен начин на мислене и действия. Съвременните старостилци много приличат на будистите – те са вторачени в отвъдния свят на нирваната, т.е. според тях Божието Царство и са готови да те разкъсат ако не споделяш тяхната позиция, макар да не знам Юлий Цезар, който е съставил юлиянския календар да има нещо общо с Църквата и християнството. Никаква грижа за ближния и никакво признание за Божиите дарби у човека, който ако може трябва да се разработва психологически или интелектуално, най.често плашен и назидаван, без за това старостилците и въобще цялата ни фамозна БПЦ да са вложили някакъв ресурс. С една дума, с оглед опита ни от историята – религиозен комунизъм, позоваващ се на сантимента, патриотизма и унищожаващия личността силен български колективизъм.

  2. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    За първи чувам и то от Чингиз, че будистки монаси прилагат насилие. Да не си спал без юрган?

    Статията е добра, но започва зле с твърдението: „Думата “символ” идва от латинскита дума “symbolum” или гръцката “συμβολον” и означава представям, изобразявам.“ Как така съществително се превежда с глагол? Символ е гръцки, а не латински термин и означава чисто и просто „знак“ (от син + валло – хвърлям).

  3. Дон Кихоте,
    Много си прав. Спя с две одеяла и затова не мога да спя и с юрган. Известно е, че будистките „монаси“ практикуват кунг – фу, който е боен стил на източните военни. НЕ знам дали си чувал за това, но има филми като „Манастира Шао Лин“, който показва ненасилието на будистите, известни и с това , че оставят нещастията да дойдат върху хората без да взимат мерки те да не се случват, както биха постъпили християните..

  4. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Аз преподавам История на религиите и мога да те уверя, че първоначално бойните изкуства в будизма са имали чисто религиозна функция за отгонване на злите духове. Едва в ново време те се превръщат в средство за самоотбрана (не за агресия!). Все едно гледаш еволюцията на БПЦ от времето на светците Евтимий и Теодосий до днешните масони и архонти в раса.

  5. Дон Кихоте,
    Ако обичаш пиши с обръщения, защото това не е словесен форум между мен и теб. Не те знам какво преподаваш, но будизмът, както се каза не е религия – няма Бог, нито отнебесно слизане на божества както при индианците например, нито има представа за Господар, който въздава или отнема на човека. Интересно ми е християнските монаси каква самоотбрана имат, когато са ги нападали , унищожавали и опожарявали манастири из правсолавните страни. Ясно казах – будистките „монаси“ използват насилие, а не съм казал, че прилагат агресия. За агресията в будистките държави се грижат светските власти, които в сравнение с християнските военни изобщо не считат противника си за човек, водени от култа към животните в Изтока. И престани, уважаеми Дон Кихоте да се заяждаш с текстове, които по същество казват истината. Защото може да си всякакъв преподавател в бедна и изстрадала България, но има и хора, които също са чели и са се информирали във висши учебни заведения. Поздрави , твой Чингиз.

  6. Значението на символите е подробно изследвано в големите култури по света. В България обаче поради ниската грамотност на Възраждането и поради слабата културология на комунистите българската символике не е представена на подобаващо равнище, макар да има много качествени и подробни изследвания от българските етнолози, които са на световно равнище и са много четени в чужбина, за разлика от популярността им в България, където целевото лансиране на хора и текстове снижава българската култура и ощетява българският читетале с цел запазване властта, привилегиите и парите на комунистите. Или запазване на националното единство, дори да искаме помощ за това и от дявола, както казва един от националните ни герои, или дори за крива Бога, както казва един виден възрожденски националист. Българската символика е много сложна и и иска много знания за нея. Но модерната ни неграмотност не оценява това, правейки от туристическа песен национален химн. А истинския ни химн е „Върви народе, възродени“.

  7. M.Nacheva каза:

    „Знакът“ има постоянно значение, тъй като е съкращение или самият той насочва към нещо общоизвестно.
    Символът обаче притежава многобройни аналогични варианти и колкото повече са те, толкова по-пълна и по-сполучлива е оформящата се картина на неговия предмет.
    Юнг

  8. M.Nacheva каза:

    „Знакът“ има постоянно значение, тъй като е съкращение или самият той насочва към нещо общоизвестно.
    Символът обаче притежава многобройни аналогични варианти и колкото повече са те, толкова по-пълна и по-сполучлива е оформящата се картина на неговия предмет.