Детето с увреждане – наказание за грехове?



Може да харесате още...

6 Отговори

  1. Bonev каза:

    Важно е отношението ни към факта , че съществуват хора в това положение. Трябва ли да се интересуваме от това защо се е стигнало до тук или просто да помагаме кой с каквото може?
    Безспорно е че в положението на тези хора е проявен Божий Промисъл.
    Следва ,че на хората в затруднение ние трябва да оказваме помощ.
    Трябва ли обаче да се откажем да изследваме причините за раждането на хората със здравословни проблеми или да се въздържаме от всякакво изследване?
    Ако се каже , че на нас като православни християни не ни
    подобава това то на кого бихме оставили проблема за причините
    за болестите?
    Православието не е против лекарите от физикохимичната медицина.
    Но има ли сред тях такива православни люде, които чрез духовна дарба да виждат отвъд факта на болестта и да помагат на хората както телесно така и духовно?
    Ако няма такива и хората търсят и получават само телесното лечение няма ли да се затвърждава само вярата във науката?
    И без друго тя много напредна.

  2. Траянка Георгиева каза:

    Пишеше нещо в Писанието за киселото грозде и скомината, но аз за друго искам да говоря. За „народния съд“. Да кажа това, което ми разказа един умиращ човек, който не се боеше от комунистите, защото виждаше смъртта. И разказа той на мен, непознатото момиче какво е видял. И какво в действителност е било. Бабички и жени от околните села с каруци. Изправяли човека палачите, а селянките веели черни шамии и викали „смърт, смърт“. Убивали човек, когато не познавали, който нищо не им е направил.
    Дали е щастливо потомството на тия хора? Може би. Но какво е щастието им? Пиене, ядене и чалга. Уж весело, но в действителност – безнадеждно. Докато един човек, дори и в инвалидна количка с молитвата си, със смирението и любовта си би могъл да има много по смислен живот.
    Ние не знаем дали и нашите баби не са участвали в това клане. Както и турци не са ни клали. Не знаем дали скомината, която усещаме в устата си не е и от това, което са правели предците ни. Бог да прости и на тях и на нас.

  3. Людмила каза:

    Имат ли грях предците на такива деца или не не е толкова важно, понеже те самите не са виновни. И Господ знае това. Тои е многократно по-милостив кьм невинно страдащите и иска и от нас да сме такива. И понякога покраи един инвалид се спасяват мнозина, които му помагат, а и тои самия, ако само кротко изтьрпи сьдбата си. И тогава Божият промисьл става ясен – спасението на душите. Какво толкова има да умуваме?

  4. о. Павел каза:

    Суевериетоу, че децата страдат заради родителите, не е различно от мита за кармата и прераждането.

  5. Стоян_ каза:

    [quote name=“Людмила“]Имат ли грях предците на такива деца или не не е толкова важно, понеже те самите не са виновни. И Господ знае това. Тои е многократно по-милостив кьм невинно страдащите и иска и от нас да сме такива. И понякога покраи един инвалид се спасяват мнозина, които му помагат, а и тои самия, ако само кротко изтьрпи сьдбата си. И тогава Божият промисьл става ясен – спасението на душите. Какво толкова има да умуваме?[/quote]

    много добре казано! 🙂

  6. мунчо каза:

    Религиозна пластика (няма нищо общо с веждирашидовата) –
    http://www.ruskline.ru/monitoring_smi/2010/12/18/religioznyj_realizm_protiv_hudozhestvennogo_terrorizma/