Кантовото доказателство за Божието битие и безсмъртието на душата



Може да харесате още...

4 Отговори

  1. Теология ШУ каза:

    Хубава статия, но няма нито дума, че Кант е масон, което обяснява отъждествяването от него на религията с морала и отхвърлянето на догматиката.

  2. Стефан Чурешки каза:

    Интересна статия, но тя е възможна в религиозно чисто общество, където доминира една религия – в случая християнството. Ако обществото е мултирелигиозно тогава се иска или съвпадения в религозните постулати на нравствеността – например изживяването на Европа като гръкоримска, просвещенческа и рационална с идея за правата и свободата на човека, или налагане на една религиозна представа – шериата в арабския свят или създаване на закон по принципа на Мойсеевото право или както се казва на Балканите – законът на планината, по който е съдела някога ВМРО – за всяко действие има равно по сила и посока противодействие. Затова въпросът за закона и морала в мултирелигиозни общества е много сложен и според нас строителите на съвременна България са допуснали грешка, като са внесли в България директно френско-германската система на правораздаване и оценка на морала на модерните българи – има и други традиционни общности у нас, които съдят по свои закони – мешерето. И аман от масонска параноя!

  3. ivan simeonov каза:

    Статията е истинска философско-богословска. Изисква сериозно интелектуално усилие при четене. Вярно е, че основният закон на чистия практически разум за това, че личната максима на един индивид, трябва да може да бъде всеобщ морален закон за цялото общество, е “Златното правило”, казано типично по кантовски. В най-чиста форма и пръв обаче, е казал “Златното правило” юдейският мъдрец Хилел в негативна форма (Negative golden rule), а именно: “Не прави това на другите, което не искаш да правят на тебе”. Иисус Христос го повтаря в неговата позитивна форма: “Прочее, всичко, което искате да правят вам човеците, същото правете и вие тям; защото това е законът и пророците”. Яков Справедливият го казва също в негативна форма: “… и да не правите на други онова, което не е вам угодно.”
    Сърдечни поздрави,
    Иван Симеонов

  4. Атана каза:

    Казаното от Господ “Прочее, всичко, което искате да правят вам човеците, същото правете и вие тям; защото това е законът и пророците”/Мат.7:12/ има много по-дълбок смисъл защото законът и пророците е Библията и Господ е събира в едно изречение като правило “И както искате да постъпват с вас човеците ,тъй и вие постъпвайте с тях“/Лук.6:31/ –
    какво иска да ни каже Господ ???