Правилник за провеждане на канонични гей-паради
Документ, получен при странни обстоятелства
В редакцията открихме лист хартия, съдържащ текст на проекто-решение на Светия Синод, с което се разрешават гей-парадите и дори се въвеждат правила за тяхното канонично провеждане.
Въпреки усилията ни, не успяхме да разберем дали документът е бил подхвърлен или изпратен официално; дали е пропълзял през чревоядина на временно-пространствения континуум (т. нар. wormhole) от някоя паралелна Вселена, или сме го получили от близкото или далечното (но безспорно светло и обагрено в цветовете на дъгата) бъдеще. Петната от лютеница по документа говорят по-скоро за неофициалния му характер, а надрасканият ръкописно с молив надпис в горния ляв ъгъл „Няма невъзможни неща“ ни кара да мислим, че дръзновението, с което е бил подготвен, принадлежи на някой от по-младите митрополити.
В документа открихме явни прилики с някои скорошни официални документи на Светия Синод – отмяната на решението за неприемане на архонтските титли, както и бързо последвалото решение за приемането на същите. Доказаната вече възможност за бързи и внезапни завои на 180 градуса в църковната политика по принципни въпроси ни одързости да публикуваме съдържанието на накапания с лютеница документ, тъй като той, както и онези за архонството, извеждат на нови висоти понятията за „съблазън“ и „смущение“ и предлагат иновативни радикални начини за справяне с тях.
***
ПРОЕКТО-РЕШЕНИЕ
за отмяна на Изявление от 14 юни 2012 г. относно гей-парада
По повод запитване от организаторите на гей-парада за позицията на Българската православна църква – Българска патриаршия относно хомосексуализма и във връзка с 1300-годишнината,
Св. Синод РЕШИ:
За да не се създава съблазън и смущение в обществото, Св. Синод преразгледа Изявлението си от 14.06.2012 г. и в светлината на св. православна традиция, в която съществуват молитви за грешниците (в това число и за практикуващите разновидностите на содомския грях), ОТМЕНЯ Изявлението, прието на заседание на Св. Синод от 14.06.2012 г. в пълен състав.
Св. Синод приема СТРОГ РЕГЛАМЕНТ и ПРАВИЛНИК за провеждане на гей-паради за в бъдеще.
Дотогава да не се провеждат гей-паради в богохранимите епархии на БПЦ, а ако такива все пак се проведат, срещу тях да се излиза с традиционното за случая Изявление.
Св. Синод РЕШИ също:
I. Одобрява решението на Н-ския епархийски съвет относно правилата за провеждане на гей-паради със следните добавки:
1. Участниците в гей-парадите могат да бъдат само православни християни. Копия на кръщелните свидетелства на участниците се представят в канцеларията на епархийския митрополит една седмица преди провеждането на парада.
2. Гей-парадът може да се предвожда само от каноничен епархийски митрополит, който за случая носи специално облачение в цветовете на дъгата (вж Бит. 9:13).
3. Начинът на провеждането на гей-парада, както и външният вид на участниците не трябва да противоречи на християнския морал и на добрите нрави, проповядвани от БПЦ. Участниците-гейове следва да носят панталони, а лесбийките-християнки – дълги поли под колената, както подобава на благочестивата православна традиция.
II. Приема се ПРАВИЛНИК за принципите и правилата за провеждане на православни гей-паради, както следва:
1. Православният гей-парад е вид литийно шествие, в което се изпросва благодат от Всеподателя-Бога за християните с алтернативна сексуална ориентация.
2. Участието в православния гей-парад е свързано с възлагане на отговорност. Църквата очаква от участниците занапред да бъдат пример на останалите миряни, включително със смирение и скромност, да влагат още по-голяма ревност в защитата на Православието, да отстояват публично православните ценности и с примирен живот да доказват, че са достойни синове и дъщери (както и сино-дъщери, за транс-сексуалните) на светата ни Църква. В този смисъл участието в гей-парад създава неравенство в отговорностите. От гейовете си Църквата очаква повече от останалите.
III. Този ПРАВИЛНИК, както и това РЕШЕНИЕ, както и всяко друго решение, и изобщо всяка една позиция на Св. Синод по всеки един въпрос, подлежат на произволни и внезапни промени и отмени по всяко време, в зависимост от обстоятелствата, според заръката да бъдем мъдри като змии (Мат. 10:16).
ВЯРНО С ОРИГИНАЛА
(следват подписи)
Е, поне този документ не вярвам да бъде приет скоро. Не за друго, а защото не виждам да има НЯКАКВИ ОБЛАГИ от приемането на хомосексуализма.
По този въпрос (не знам дали да го кажа с гордост или съжаление!) според мен евангелистите ще ви изпреварят, скъпи синодални старци (или може би правилното обръщение е „синодални дядовци“ – не съм православен и затова моля да бъда извинен за подобни грешки в етикета)! Просто техния (на евангелистите) модел на „облажаване“ е по-различен. Техните приходи зависят пряко от големината на „стадото“ им – затова и непрекъснато снижават изискванията си с цел да се популяризират. Скоро ще приемат и хомосексуализма – в Европа вече го правят, тук е въпрос на още малко време понеже българите сме по-консервативни в това отношение. Но БПЦ – не мисля, техните методи са други.
Затова предлагам да оставим всекиму неговото си – на евангелистите гейовете, на православните архонтите. Всички ще бъдат щастливи и най-сетне ще дойдат чаканите светли бъднини…
ТодорК, кой от четиримата евангелисти е приемал гейовете?!
Иначе можем и сериозно да очакваме подобен документ – дедовьите показаха, че нямат принципи. А изобилието от хомосексуалисти сред някой монашестващи е публична тайна. Те затова са против парада – завиждат, че едни парадират, а други се крият…
[quote name=“Гошо“]Иначе можем и сериозно да очакваме подобен документ – дедовьите показаха, че нямат принципи.[/quote]
Ще видим кой ще познае – не държа непременно да съм прав… 🙂
[quote name=“Гошо“]ТодорК, кой от четиримата евангелисти е приемал гейовете?![/quote]
Ако това е някаква шега, то не чатнах майтапа, сори. Аз лично говорех (ако не е станало ясно) за евангелските църкви в България.
Поздрав и всичко най-добро. След 10-ина години – ако е рекъл Бог да доживеем – ще видим кой е бил по-прав и загубилия ще черпи по една лимонада (може и виртуално :)).