Архимандрит, внук на имам



Може да харесате още...

8 Отговори

  1. Ана-Мария Ангелова Димитрова-Попова каза:

    Стига с това „взИмам“, „взЕмам“ се казва!!! на чист българкси! Извънредно чудесно откровение. Слава на Господа за всичко!

  2. Божидар Питев каза:

    [i]Вземам [/i]и [i]взимам [/i]са дублети – фонетични глаголни дублети. [i]Вземам [/i](несвършен вид) е получен от свършения глагол [i]взема[/i], който пък произлиза от съответния свършен старобългарски глагол. [i]Взимам [/i]произлиза от несвършен старобългарски глагол (някои негови форми се пазят в западните български диалекти). Въпреки че лексикографите препоръчват формата [i]вземам[/i], като по-широко разпространена и преобладаваща, все пак формата [i]взимам [/i]е напълно правилна.

  3. Андрей Романов каза:

    Вземам и взимам е същото като пия и пея :). Шегувам се.

    Ани, вие май бяхте питали някъде откъде е преведен текстът на о. Владимир Зелински. Оригиналът е на руски и може да се прочете тук:

    http://www.portal-credo.ru/site/?act=fresh&id=1098

  4. Лъчо каза:

    Ето и филмче за отеца и Православието в Индонезия :

    http://www.vbox7.com/play:3b5e85cf

  5. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Масонски вестник оплюва Христос:

    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-03-10&article=316578

  6. Дон Кихоте,
    Ще ти кажа, че през комунизма всички възможни отрицания на християнството , съчетано с репресии над вярващите бяха приложени в България. Ако БПЦ през този период се беше занимавала да защитава вярата и да търси обосновка на веровите истини, днес нямаше да има параноя от всеки порив на човешкото съзнание да търси истината и да има право на свое изповедание, което е гарантирано от европейските документи и от конституцията на РБ. С конспиративни идеи и действия, както действаха архимандритите Алексиев и Язаджиев, с тръбене , че идва края на света, че има световен заговор срещу християнството, че тъмни сили ръководят антихристиянските прояви, че културата и модерността са антиправославни, ти не можеш да се справиш с хората, които имат алтернативно мислене и светоусещане. Затова БПЦ да си плаща на квалифицирани хора, които могат с разум, познания и слово да защитават нейната позиция, каквато е практиката на цивилните организации, които не могат сами да си решат проблемите.

  7. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Чингис,

    Ти омръзна на всички, освен на себе си, с безкрайните си вайкания, че си гения, който Българската църква не признава и не назначава на тлъста синекурна длъжност. Ако действително си поставяш такава цел, би трябвало да се подмазваш на тези, от които зависи това евентуално назначение, а не да хулиш църквата и да се съмняваш в тайнствата й.

    Секретар на Синода през 90-те години беше фамозният Константин Златев, който се оказа, че е един от главните агитатори на дъновизма у нас и накрая беше изгонен. След това той се опита да кандидатства за асистент в Теология на Шуменския университет, но отлетя по допирателната, както се казва.

  8. Дон Кихоте,
    Аз не хуля никого, а излагам факти. Фактите казват, че ресурса на Църквата е създаден от Държавата и от народа. Издръжката на БПЦ идва от имоти, които вярващите са й дарили за да води християнска дейност, от извръшвани треби, от дарения, които заинтересовани лица й правят и от извършване на икономическа дейност, заради която БПЦ ползва данъчни облекчения. При това положение БПЦ е в материален и морален дълг към Държавата и народа и следва да съдейства кадрите на Държавата и народните хора, които са подготовени не от БПЦ да бъдат възнаграждавани според справедливостта на рационалния икономически процес и според уважението към Бога, Който е допуснал те да имат една или друга професия и занимание, полезни на вярата. Другото е зарибяване по сектантски образец и експлоатация на чувството за историзъм сред хората чрез позоваване на минали национални заслуги. Искам честност, почтеност, справедливост, уважение на талантите и ангажимент към издържащите Я от страна на БПЦ. Живей!