Между Христос и Фройд



БЛИЗКИ ТЕМИ:

7 коментара

  1. Иван Иванов каза:

    Тази статия, наред с добрите си страни, представящи православната аскетична доктрина и практика, създава [b]не само непълно, но и невярно впечатление за Фройд и неговото учение[/b].

  2. Баштовой каза:

    Името на автора правилно се изписва Саватие Бащовой. Той е много популярен в Румъния и Молдова със своите преди всичко конференции, които изнася в различни университетски центрове. Обича да общува и дава конкретни отговори на вълнуващите се от църковната проблематика млади хора. Неговите многобройни книги обикновено засягат актуални теми. Ето защо той е сред много търсените и обичани съвременни духовници. Дай Боже и на България такива.
    Не Баставой, а Бащовой! Savatie Baştovoi

  3. Читател каза:

    „За да спрат да се грижат за тялото си, монасите дори не си режат косата или брадата, а древните аскети не къпали телата си – така правят и много монаси на Атон, както и в манастири, които не са отворени за външни посетители. Според манастирските правила, монасите спят облечени със същите дрехи, които носят и през деня (или поне със същия вид дрехи), с кожени колани около кръста, като войници, винаги готови да умрат. Това им помага да се отърват от натрапчивите мисли за тялото и неговите нужди“.

    Тялото е храм на Светия Дух и като такова – следва да се грижим за него и да го поддържаме чисто. Защо на хедонизма трябва да противопоставяме крайно небрежното отношение към себе си? Ако тялото беше нещо, което пречи на спасението ни, Христос нямаше да приеме тяло, тоест да се въплъти…

    Относно въздържанието – може би както за повечето неща в живота, истината е някъде по средата: не е нито в крайното въздържание, нито в сексуалната разюзданост. А и повечето християни не са монаси.

  4. Ianitca Toneva каза:

    Айде, „Читател“, пак ти като някой нищо незнаещ приказваш. Никой не ти казва, че всички трябва да се въздържат, никъде не пише това. Има 2 пътя за състояние, при което може да се спасиш или в брак или във въздържание. Въздържанието не включва блудство и тази статия просто обяснява, как да го избягваме. Това е важно, защото много често хората си мислят, че сами могат да се справят с всичко.

  5. фамулус каза:

    [quote name=“Читател“] Ако тялото беше нещо, което пречи на спасението ни, Христос нямаше да приеме тяло, тоест да се въплъти…
    [/quote]

    А ако душата беше нещо, което пречи на спасението ни, Христос нямаше да приеме душа. И какво излезе? какво ни пречи?

  6. Читател каза:

    Към фамулус

    В текста пише, че древните аскети не къпели телата си, както и днес монасите в някои манастири.

    Защо трябва да се грижат за душата си, а за тялото – не? Това имах предвид, когато написах, че тялото не пречи на спасението. Кого ще привлече към християнството видът на некъпаните монаси?

    Тезата ми е, че не трябва да издигаме в култ тялото като такова, но и не бива да се отнасяме крайно небрежно към него.

    Мисля, че достатъчно ясно изразих позицията си. Не смятам да пиша повече по темата и да отговарям на нападки. Всеки има право на своето мнение.

Споделете в социалните мрежи