Мъчениците, пострадали за Христа от безбожната власт в СССР и в България



БЛИЗКИ ТЕМИ:

15 коментара

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    По едно съвпадение в момента чета „Колимските разкази“ на Шаламов, наскоро издадени на български. Нарочно отлагах запознаването с тях дълго време, но те са потресаващи с разкритието си до каква бездна може да стигне човешката зверщина в името на един мит.

    Игнатий оневинява всички духовници у нас, убити от комунистите, но трябва да се признае, че немалко от тях преди 9.ІХ.1944 г. се вживяват във великобългарския шовинизъм и виждат в Хитлер човека, който ще помогне за осъществяването на националния идеал за обединение и възход. Началото е поставено с връщането на Северна Добруджа в Царство България през 1940 г. Преди години проучвах кондиката на църквата в Златарица. Свещеникът възторжено вписва в нея лозунги за „новия световен ред“ и срещу „юдоболшевизма“. След 9.ІХ. лозунгите внезапно секват, защото попът изчезва безследно.

    Протестантските мисии в България –
    http://archiman.livejournal.com/

  2. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Дон Кихоте,
    Както няколко пъти съм обръщал внимание в България не е възможен нито национализъм, нито шовинизъм на този етап, защото нямаме национална философия, изведена от нея прагматична национална доктрина и нямаме адекватни образци на хуманитаристиката, които да захранват тези идеи. Това, което има в България е един силен мистико-епически култ към силата, идея за Велика България на базата на историографски текстове и един наивизъм, подхранван от мистическата метафизика на българите, която е толкова наивна в културологично отношение, че може да възедйства само на неграмотно население. Интересното е, че някои руски духовници са поддръжници на великоруския шовинизъм, но това не пречи на РПЦ да ги канонизира. Проблем на статията е факта, че не са цитирани сериозни нови проучвания за българския случай, а такива има.
    http://www.bg-history.info/5246/Koreni-na-protivorechieto-mezhdu–hristiianstvoto-i-marksizmut-prez-komunizma-v-Bulgariia-Kum-filosofiiata-na-bulgarskata-istoriia.html

  3. Славков каза:

    Ако радостта от политико-икономическият подем в даденият исторически подем на страната Ви изглежда като великобългарски шовинизъм, то и аз съм в числото. Угодно е на Бога, човек да обича родината си. Самият Господ Исус Христос дойде първо за евреите. Ако е имало хора свещенослужители, които са изказвали мнение в полза на Хитлер като средство чрез което България би постигнала националният си идеал, то това иде да покаже тяхната любов и съпричастност към благополучието на страната и народа ни. Факт е че България анексира цяла Северна Гърция, бленуваната Македония, северна Добруджа и Западни Покрайнини. Факт е ,че промишлеността и търговията процъфтяват, че войската остава незасегната и че цялостното положение на народа се подобрява. Същевременно Югославия е премазана, а Гърция лесна плячка в ръцете на германците.
    Още нещо, нека не омаловажаваме подвига на българските новомъченици с глупави аргументи и да не забравяме, че в кръвта им е умит всеки грях, ако са загинали заради Христа!

  4. Траянка Георгиева каза:

    Поздравявам Проватски епископ Игнатий с празника на св. Игнатий патр. Цариградски, които е днес, и от сърце благодаря на авторите за статията.
    Затънали в дребни ежби и заяждания, неподобаващи за християни, ние животоспасяващо се нуждаехме от тази информация. За да се поучим в мъжество и се отучим от егоизма. За да узнаем защо сме нещастни и кой е пътят на спасението.
    Един свещеник разказваше, как мечтаел като младеж да си има Библия, и се молел на Бог затова. Един ден намерил на боклука Библия захвърлена с един дюшек. Заедно с мъртвия християнин захвърлили и вещите му. /“И тези хора, може би недоумяват, защо днес са толкова нещастни“/, казваше поуката си свещеника. Това е поуката за всички нас. Не може да изхвърлим Бога от сърцето си и да бъдем щастливи.
    Нека се поучим от мъжеството на мъчениците за вярата и се надяваме да се молят за на,с да станем по-добри християни.

  5. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Най-много ми хареса малкото носорогче, което все се тика при мама носорожка:

    http://www.constablerobinson.com/files/file_manager/book%20pages%20-%20additional%20files/zooborns_sample.pdf

  6. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Не знам доколко този призив за канонизация ще бъде чут и изпълнен от БПЦ. Фактите от последните 20 години показавт, че БПЦ не иска да вземе отношение по въпроса за вярата и комунизма, нито прави изявления за същността на годините атеистична власт. Дори в последния църковно-народен събор – такава му беше фирмата, не че беше такъв, Църквата явно показа, че иска да се дистанцира от българските народни настроения и да провежда такава политика и словесна дейност, каквато намери за добре – нещо, което не е типично за автентичната българска религиозна история , с която БПЦ иска привилегии и народна обич. Не само, че не дава изявелния за комунизма, но дори БПЦ всячески поддържа хора от стария режим – вж.г-жа Дърева. Оправданието й за това е, че тези хора трябва да влезнат в църковно общение и да станат християни. Има разбира се и политикономически интерес,това се знае. Не знам обаче доколко е правилно да лансираш бивши атеисти за сметка на истински вярващи.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  7. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    От анализа на фактите от модерната българска история могат да се направят някои надеждни констатации, подплатени с дела и слова от обстановката в България след 1989 година. Фактически промените в страната се направиха от отказали се от религията си бивши комунисти и от хора на бившата ДС, които са продържавно и национално настроени. Те замислиха българското развитие като културна амалгама от християнство, национализъм и комунизъм, за да могат да мобилизират цялото население на страната. В тази схема на БПЦ се отрежда представително място, като й се дават привилегии, средства, добър медиен имидж и се признава историческата роля на Църквата по спасяване на нацията. Намеса обаче в идейния проект на базата на трите явления от българското историческо битие – християнство, национализъм и комунизъм от страна на БПЦ не се допуска и хората на Църквата са доволни от това, като уважават силния и властния, а не праведния и истинския християнин у нас. И всичко това заедно с прочутия ни мързел.

  8. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Казва се, че у нас има пазарна икономика. Пазарът обаче в нормалните държави и организации се разработва, а не се лежи на статукво и на лични връзки и симпатии. БПЦ нищо не разработва у нас, експлоатирайки идеята за свято общонародно дело, в което всеки българин трябва да участва безвъзмездно и с жертви, връзката Църква- Държава, международното си покровителство и недостатъците и пороците на хората, които отвъднъж след 1989 година станаха християни и сега много се грижат за вярата у нас. Затова, ако се абстрахираме от пропагандата и интернационализма на БПЦ може да се направи прогноза, че в пазара на религиите у нас и в Европа БПЦ няма бъдеще. Освен ако няма Божия намеса, нова сила на оръжието и влиянието на православните в световен аспект или не се свика християнски-народен събор с избрани представители на БПЦ, не според нейната йерархия, а според качествата, знанията и труда им, на който събор да се обсъди бъдещето и състоянието на вярата у нас.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  9. Андрей Романов каза:

    Учебникът по вероучение за средните училища в Русия, написан от Андрей Кураев, вече е достъпен в нета:

    http://www.pravmir.ru/osnovy-pravoslavnoj-kultury-%E2%80%93-polnyj-tekst-uchebnika/#_Toc255776519

  10. Траянка Георгиева каза:

    Ваше Преосвещенство, в дълбоката бездуховна тъмнина от детството ми, в която нямаше Бог и светъл пример, а само огромен копнеж. В младостта с фалшивите кумири, в осеяния ми с трудности след това живот, през цялото време съм се нуждаела да зная това, което Вие ни казвате сега. За съжаление, видяхте, че веднага се появи опозиция. А както знаете, за канонизацията, трябва „Никой в света да не е в положение да каже нещо против светостта на лицето“(епископ Никодим. Църк. право). Мислите ли, че в България това е възможно?
    Прославяйки мъчениците за вярата, ние бихме имали само ползи, за да се подобри духовното състояние на народа, казвате Вие. Така е, и нека се молим Бог да намери начина по който да се случи това.
    Молете се за нас и по молитвите и на светците и мъчениците ни, сияещи с мъжество и дух, Бог да ни укрепи и изведе на пътя на светлината. И нека Божията благодат възпълни човешките ни немощи.

  11. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Христос е казал на своите последователи – Това, което развържете на Земята, ще бъде развързано и на Небесата. Интересно какво връзва и развързва БПЦ? В Интернет чета, че в Димитровград, кръстен на комунистическия водач Георги Димитров ще има църковни актове и служби по Димитровден. Това е груб опит да се подмени културно-философската памет на българите и да се слее комунизма с християнската традиция у нас – доколко историко-философски има общи неща между комунизма и християнството това ще кажат научните специалисти вбъдеще, но да се подменя обредността и философията на празника не е християнско според нашия опит. Известно е, че в гладни години и бедствия Църквата е разпродавала цялото си имущество, храмовете са оставали само с прости стени без украшения, за да се нахрани Божието величие – човека. Днес в условията на криза Църквата богатее, като нейния ресурс не участва в пазарните отношения и не отива за хората,а БПЦ ползва държавни и бизнес облаги.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  12. Алиса каза:

    Подкрепям идеята да се канонизират Мъчениците на комунистическите режими в България и ссср, за Вярата и Любовта си в Христос!
    А ние да знаем и вярваме, че БОГ ше въздаде на всекиго според доброто или злото, което е сторил! Амин!

  13. Той каза:

    Да ни пази Бог от А.Кураевско вероучене….! 🙁

  14. томислав cvetinov каза:

    Помаже Бог. Дали некој знае нешто да казува о о. архимандрит Наум кој бил стрељан в церкви Св. Недеља во Софија 1944 или 43 г ?

Споделете в социалните мрежи