Чудесата в другите религии



Може да харесате още...

3 Отговори

  1. Мариан Павлов Томов каза:

    Преди няколко години, при поредното ми пътуване на Света Гора, получих малка книжка на тази тема, авторът е йеромонах Алексиос, американец от манастира Каракал.
    Отец Алексиос е от методистко семейство и в ранното си детство се разболява от тежка и нелечима болест (не помна коя беше, пък и сега не се сещам къде съм сложил книгата) от която се изцерява по молитвите на майка си – тогава върла методистка. Какво пише отец Алексиос?
    Че навсякъде (във всички религии) стават най-различни чудеса, доста от които и положителни – като неговото изцеряване. Но най-важното чудо е чудото на нашето спасение за което има благодат само в православната църква. Сега отец Алексиос живее в метоха на Каракалу, тъй като болестта му се е възстановила и престоя му изисква постоянна медицинска грижа – но той не умира, само страда от поседиците ѝ, за което ежедневно възнася слава на Бога.

  2. Много сериозна тема повдига православие.бг. Проблемите на вярата у нас и по света идват от два първоизточника. Единият е разбирането за Разум, което според публикуваната статия отхвърля чудесата на нехристияните и всякакви лъжепророчества, другият е позоваването на религиозните книги. Въпросът на вярата е как се доказва божествеността, която отрича небожествения произход на чудесата и лъжата на свръхестествените прояви. Тук има два пътя – единият е позававането на опита на Църквата, другият път е приемането на доверие това, което ни казва клира. Днес БПЦ се позовава главно на чудото, най-вече на благодатния огън и на опита на св.Отци. Съществува обаче сериозен проблем в концепцията на клира у нас- броят на чудесата в историята на човечеството е несравнимо по-малък от броя на трудовете на разумното богословие. Дали обаче БПЦ си е взела поука от това и от разтърсващите събития в историята – обръщането на Разума срещу Бога и алтернативността на Църквата в живота на човека?

  3. Правя втори коментар, защото това е изключително важен въпрос. Легитимността на БПЦ е нас минава под знака на чудото, понятието за свещеност, твърденията за спасяване на нацията и връзките й с други християни, които от политика правят дарения на БПЦ. А основата на вярата според данните на историята и характера на произведенията й е наличието на божествен човешки Разум, който заедно с дарбите на мистиката и благодатта може да ръководи религията в коя да е част на света. Въпросът е как се доказва този божествен Разум, освен от фактите на историята и как се проверява истинността на неговите произведения? БПЦ нищо не прави в тази насока, разчитайки на нормите на мистичната конспирация. Показателно е, че нехристияните легитимират себе си чрез позоваването на достижения на човешкото познание, което означава поставяне на Разума като фактор на вярата. Какво поставя БПЦ в този смисъл и как доказва божествеността на Разума на актуалните си представители като не подкрепя работниците за вярата?