Три светини започнаха да мироточат в Дивеево в навечерието на 9 май

– Кръстът мироточеше толкова силно, че в подножието му се образува цяло езерце – разказва благоговейно послушничката Светлана Аверянова.
Всички, на които им се удаде да видят това рядко явление, побързаха да вземат от ароматното вещество. Те топяха в него кърпички, допираха броеници до разпятието. Дори онези поклонници, които минаха покрай канавката следобед, видяха големи капки по тялото на Спасителя, не изсъхващи дори от яркото майско слънце.
– Отдавна искахме да посетим Дивеево, но все не се получаваше, разказва Елена Лаптева, поклонничка от Москва, участничка във войната. – И изведнъж някак спонтанно се приготвихме. Съдбата навярно специално ни доведе тъкмо в този ден пред кръста. В началото ми секна дъхът! А след това започнах да се моля и събрах за мъжа си, инвалид от Великата Отечествената война, няколко капки. Сигурна съм, че сега той ще оздравее въпреки всички прогнози на лекарите!
Петната от мирото върху кръста се виждат досега и се усеща силен, много приятен аромат.
Но, както се оказа, чудото с кръста не е единственото. Едновременно започнаха да мироточат разпятието в храма на мъченицата Елисавета, намиращ се извън пределите на храмовия комплекс, и иконата на свети Пантелеймон, която виси над входа в женската къпалня при източника.
Някои вярващи са разтревожени от едновременното мироточене на трите светини.
– Това не е за добро – шепне, кръстейки се, 86-годишната жителка на Дивеево Алевтина Багрова. – Плачат светините, и то в навечерието на годишнината от Победата. Сигурно ще има война! Господ ни предупреждава!
Много местни жители също се придържат към мнението на старицата. Свещенослужителите обаче мислят по друг начин.
– Да се смятат "плачещите" икони и разпятия за предвестия на войни, стихии, бедствия, е суеверие! – увериха ни в Московската патриаршия. – Мироточенето свидетелства, че Бог е с нас!
Компетентно
Сергей Чесноков, представител на комисията на Московската патриаршия за чудесните знамения:
– Чудото едновременно е било наблюдавано от толкова много хора, че не може да бъде поставено под съмнение. Може само да се каже, че светините започват да мироточат в сложни времена. И затова събитията, ставащи на светата земя на преп. Серафим Саровски, се изпращат като знак не само за местните хора, но и за цяла Русия и целия свят. Възможно е, че това е утешение по време на кризата. А това, че мироточенето започна през седмицата на светите жени-мироносици, е много символично. Отговорността сега в голяма степен лежи върху жените, именно от тях във времената на тежките изпитания ще зависят много неща. | Благовест-Инфо
Превод: Андрей Романов
„А това, че мироточенето започна през седмицата на светите жени-мироносици, е много символично. Отговорността сега в голяма степен лежи върху жените, именно от тях във времената на тежките изпитания ще зависят много неща.“
Може ли някой да ми го разтълкува това ,моля, ще ви бъда много благодарна! |
Orangecounty,
Позволявам си да ти предложа моето тълкуване на текста, който те вълнува. Става въпрос за отговорността на жената – като християнка и като майка. Изграждането на всеки един човек като личност започва от детството му, когато основите на личността се поставят от майката чрез близкия контакт с нея и семейната среда, която тя създава(не смея да напиша думичката „възпитание“, която покрай всияко друго също се изкриви до безкрайност). Факт е, че основата на всяка личност се получава най-вече от майката, а социалните умения се усвояват предимно чрез общуването с бащата и подражанието му. Ако ти поради суетни светски увлечения като кариера и/или безгрижен живот не станеш майка, или родиш деца, но не ги подхванеш от малки с вярата в Бог и не ги въцърковиш, то бъдещето на света е обречено на бездуховност и езичество. Истинският християнин се изгражда в дома, в благодатна християнска атмосфера и взаиморазбирателство – там нямат място гордостта, завистта, страха и налагането на собственото аз над останалите. Едва ли ще открия голяма тайна, ако кажа, че семейството е миниобраз на цялото общество и обществото следствие на ежедневната реалност в семействата. Аз мисля, че е съвсем по силите на жените да променят семейната обстановка и среда в духа на истинското Православие. Домът и семейството са истинското поле за изява на жените и оттук е съвсем разбираемо, че отговорността в голяма степен лежи и върху жените.
да ми прости Бог ако греша, но не мога да разбера православната мания за мироточение от икони и т.н.
изгледа мн суеврено и езическо…нещо като стигматизма при католиците….по принцип съм ЗА почитане на св. Мощи и иконите, но това е прекалено…какво мислите? Моля осведомете ме-може би съм в голяма заблуда!
от все сърце желаем да посетим това дивно място на дядо Серафим,когото ние в нашето семейство обичаме и почитаме.Никола 8 години