За кръстовете и забрадките



За кръстовете и забрадките



Може да харесате още...

21 Отговори

  1. ieromonah Ioan каза:

    Пак патетичен Андрей стопли душите на конформистите. Андерй, нашия Бог не търпи други богове! Вие дали може да си представите колко кръв струва това, че днеска се наричате християнин. И това е било възможно само, защото верните на истинския Бог не са допускали, това, което Вие допускате, а именно всеки да си има своя бог.

  2. refab каза:

    Относно свободния избора за забрадки-като се толерира такава религиозна традиция и изискване, възниква въпрос, обвързан с това, че някои момичета , на практика, ще бъдат принуждавани от техните си общности да носят забрадки, дори и да не желаят, а забрадки , най-малкото, по време на горещини ЗАПАРВАТ, мисля, освен това, предполагам, може малко да намалят чуваемостта!?? на носителките им!
    Нека не се говорят ГЛУПОСТИ, за забрана на лични кръстове. Казано е : „по АГРЕСИВЕН И НАТРАПВАЩ СЕ начин“, което, според мен, означава, че ако един кръст на синджирче е, примерно, до 3см, би трябвало да няма проблем, но ако някой си сложи ИЗРИЧНО НА ПОКАЗ (върху дрехите, което е в разрез и с християнските правила и препоръки) 10 сантиметров кръст-това вече е друго!

  3. Journeyman каза:

    много добре казано, това ли е най-големия проблем в училищата, забрадките?! смешно, но повече страшно… а на вас йеромонах Йоан, какво да ви кажа…май вие не сте разбрали нещо, наистина много кръв, но кръв на верните на истинския Бог, не на невярващите. за това има днес Християнство и Православие.Знам ли може мисълта за инквизиция да ви харесва повече…

  4. chingis каза:

    Проблемът на българското училище не е религиозността в него, а атеистичната комунистическа трактовка на материята в хуманитарните науки. Нашето атеистично интернационално и латиноговорящо образование от комунизма изобщо не е преразгледано, а поетите и писателите комунисти днес са наречени антифашисти и пак се изучават с целеви литературен анализ. Впрочем ако ще забраняваме религиозните символи да забраним татуировките, пентаграмите, далекоизточните символи и снимките на новите идоли като певци и шоумени, защото почитта към тях е вид религиозен култ. Много има да се работи да се преодолее атеизма и в този разговор по-добре е да имаш за партньор вярващ, макар и от друго изповедние, отколкото исторически материалист или неоезичник, който освен, че е нетолерантен в духа и историческите примери на традиционното ни българско православие е и малограмотен в контекста на европейската културна рамка. И заплахата не е от исляма, а от войнстващия атеизъм и неоезичеството, което личи в роккултурата, култа към плътта, култа къв героя на бруталната сила и култа към всякакво смехотворство и шегобийство, което е забранено от каноните на Църквата. Но затова БПЦ мълчи, и като се позовава на исторически заслуги, без самата ТЯ да има направени разработки в областта на историята иска администртивно въвеждане на вероучение. Това едва ли ще стане, но по-важното е преразглеждането на атеизма и езичеството в тълкуванията на хуманитарните предмети в българските училища.

  5. Kerigma каза:

    Не за първи път пише точно и интелигентно, макар и емоционално. Ако успее да надмогне влечението си към некултурни и нехуманни общества като Сърбия и Русия ще бъде един добър православен Българин.

  6. Рекс ван Байт каза:

    Даниел Вълчев е на посещение в училище. Абитуриентка му подава бележка: „Г-н министър, ас съм бременна. Какво да правя?“
    – Не ви е срам! Остават ви два месеца до матурата, а пишете „ас“ със с – смъмрил я министърът.

  7. poklonnik каза:

    Присъствието ни в този сайт би било оправдано, ако се придържаме към Светото Писание, в което е писано: „Затова жената трябва да има на главата си знак на мъжова власт над нея – заради Ангелите. Но все пак нито мъж без жена, нито жена без мъж бива в Господа. Защото, както жената е от мъжа, тъй и мъжът е чрез жената, а всичко е от Бога.”( I Кор.11: 10- 12). „Който чете, нека разбира!”, защото е писано още, че „ Но, ако жена си оставя коса, то е чест за нея, понеже косата й е дадена вместо покривало.” (Iкор.11: 15). Св.апостол Павел ни съветва: „Обаче, ако някой иска да се препира, ние нямаме такъв обичай, нито църквите Божии.”( Iкор.11: 16). Веднъж Св.Антоний попитал Господа, защо едни така….пък други по друг начин…., а Той му отговорил: „Антоний, вникни в себе, нямаш полза да изпитваш Божието!”.
    Въпросът е светско- политически.Нека си припомним Апостолското правило, че не бива истинският православен християнин да се забърква в светски дела, защото те са произлезли от джунглата на заплетените човешки отношения.Толерантността, както някой е писал, изисква да не се постъпва „…по агресивен и натрапващ се начин”.Тази толерантност я има навсякъде между човеците и тя търпи израждане само между „вождовете”, което е знайно, защо е така. Писано е: „…и ето, Аз съм с вас през всички дни до свършека на света. Амин.”(Мат.28: 20). Господ Бог застава зад народа, „солта на земята”, а не зад духовните садукеи, услужливите-книжници и парламентарните фарисеи. „Маран ата!”.

  8. ieromonah Ioan каза:

    Ти знаеш ли, че да се използуват текстове от Евангелието за заблуда на другите е грях? Какво си цитирал ап.Павел, който говори за верните на Бога, а ти му ползуваш думите, както ти е кеф? Мюсилманките си покриват главите не в смисъла на ап. Павел, а да покажат на всички, че не вярват в Иисуса Христа. Те проповядват не смирение, както на тебе ти се иска, а мюсулманска агресия(тиха, проста), но агресия. Те се гордеят, че са мохамеданки, а това значи, че вярват, че Бог не може да има Син, което означава, че отричат Богочовека Христа. Маран ата на такива!

  9. portos каза:

    Цитат: „нашия Бог не търпи други богове“ от йеромонах Йоан. Патетизмът е една очарователна черта в писането на г-н Романов, защото се придруажава от хубав чист хумор (дори когато се опитва да е саркастичен.

    Но, Вашето изказване е популистко и едностранчиво, защото обслужва точно обратната на защитаванета от Вас кауза. Ние, разбира се, сме за толерантност и християнски плурализъм. В това отношение Православната Църква и Православната държавност имат своите традиции и образци, които да предложат. Едни срещаме в доста по-човечното третиране на юдеите във Византия, отколкото в границите на Западната империя (с гоненията и кладите в последната), други у нас – в България – отношението и към мюсюлмани, и към евреи, и към монофизити (че и към протестанти, допреди да се появят USA емисарите с арогантността и парите си).

    Има и друго – в тези изказвания на министъра светят посочки към желание за субспендиране на Конституцията, чрез гласуване на закони, следващи различна философия от философската рамка, зададена от Върховния закон. Това е престъпление на юпита и нехранимайковци срещу паметта на хора като д-р Петър Дертлиев, съставили Конституцията и гласували я, следвали национално-отговорни мотиви.

  10. portos каза:

    А Молоха на секуларизма, „вашия бог“ търпи ли? Или само с Алах воюва?!

  11. portos каза:

    Цитат: „Нека си припомним Апостолското правило, че не бива истинският православен християнин да се забърква в светски дела, защото те са произлезли от джунглата на заплетените човешки отношения.“

    Или цитирай точно правилото, или не го ползвай за глупашки изводи. Ако това му е правилното тълкувание, думи и контекст, нямаше св. пр. Даниил да е велможа сред подуправниците на цар Дарий (даже „втори“ след Дарий в Персия.

    Нито св. Йосиф (Иакововия син) в Египет под хетския фараон.

    Нито императорът щеше да бъде наричан от Евсевий Кесарийски „епископ на външното“.

    Нито св. цар Борис щеше да просияе.

    Нито сръбския Лазар.

  12. ieromonah Ioan каза:

    направо се затъжих за Светльо. Той винаги ми задава въпроси, след като съм написал отговора им.

  13. Radko Popov каза:

    Една наистина добра статия.
    За Даниел Вълчев и забрадките може да прочетете и моята статия http://www.vagabond-bg.com/?page=fun&sub=7&open_news=126

  14. portos каза:

    Нищо не си отговорил, драги.

    Отговорът ти е: „Мараната“ (Господ иде)

    Кой господ иде, драги? Господ Вълчев.

    Ти добре му постилаш с катастрофическите си възвания.

    А оня Господ, който сигурно имаш предвид. И тази сутрин също пристигна (в Светата Литургия“. Или не си забелязал?…

    Мъчно ли ти е за мен? Аз вече пиша по стените. Реви 🙂

  15. lyublyana каза:

    Няма да говоря за забрадките…
    за мен е по- важно това да не забраняват на децата ми да си носят кръстчетата,когато тръгнат на училище…
    Ако моите деца искат да носят кръстчета аз лично ще ги насърча – независимо от антирелигиозните изявляния на министри като Даниел Вълчев…
    Проблемът на българите не са забрадките на мюсюлманите,а това, че съзнателно се отдалечава обществото и поколенията от православната ни вяра.

  16. kipria каза:

    Статията може да съдържа повечко патос, според йеромонах Йоан, но пък напълно отговаря на действителността. Това съвсем не е най-наболелият проблем в българските училища. На фона на нарастващата детска престъпност и агресия, темата за религиозните символи е просто смешна.Проблемът на българите не са нито турците, нито циганите, а липсата на духовност. Незнам защо, но ми се струва, че това е поредният опит за създаване на изкуствено напрежение, верска и етническа нетърпимост.

  17. Lazarka каза:

    Доста странно звучи сравнението между кръстче под дрехите и забрадка на главата. Такова кръстче най-малкото не се вижда и не дразни никого. Забрадката не само се вижда, но е и доста показен начин за изразяване на религията. Ако учителите трябва да разкопчават ризки за да проверяват за кръстчета, може би трябва и да събуват панталоните на момчетата за да провярят да не би някой да е с дамско бельо. Щом се ограничават религиозни символи, които не са на показ трябва да се ограничават и прояви на нестандартна ориентация, въпреки че не са на показ.

  18. mirko каза:

    За мнението на православните и читателите:

    Не трябва да приемате презумпцията, че потребителите, които пишат най-много коментари са „най-православни“ или „предствавителни“.

    Мненията на някой от тях директно прескачам, но се опасявам, че могат да са сериозно изкушение за непознаващите вярата: с православния етикет, който си лепят и в същото време с явно неправослания дух на коментарите им.