Мутри, интелектуалци и казаци



БЛИЗКИ ТЕМИ:

115 коментара

  1. Алекс К. каза:

    Поздравления, Андрей! Блестяща професионална статия!
    Казашки привет на всички!

  2. нищо лично каза:

    1) из „На добър час казаци“ от Андрей Романов: „След утвърждаване състава на комисиите с общо гласуване бил избран есаул (офицерска длъжност в казашката войска, съответстваща на майор), който продължил да води заседанието и предложил да бъде избран атаман (глава) на казашкото общество. „; „Казашката организация, която се създаде в София, се нарича според установената традиция “станица“ (от стан – военен лагер; впоследствие така са били наричани казашките селища)“
    2) не разбрах, в крайна сметка за къде ги изпращате с „на добър час“, след като в тази пък статия казвате, че са мирни хора, отдавна живеещи по нашите земи, не чували „звънтене на саби, нито тропот и цвилене на бойни коне“. 3) не знам дали са клоуни, ама има маскарад тук, а и калабалък в думите Ви, г-н д-р на философските науки, щото пък казвате и че ще ни пазят от ислямистите.
    4) много ми е забавен тоя диалог с въображаемия опонент. що не поканите професора на дебат? 😆

  3. нищо лично каза:

    малка корекция в заглавието: „Мутри, казаци и архонти“. иначе другите заглавия от същата поредица са просто перфектни (което не се отнася за текста под тях, разбира се) – само споделям 😉

  4. нещо лично каза:

    Защо не оставихте хляба за другите? За колегата от БНТ?
    Какво ще дъвчи в субота? Вече всичко нагласиха с професора, разпределиха и ролите, репликите, а Вие…

  5. TatyanaZ-V каза:

    Ох,аз мисля,че ако зад професора застане не православен казак,а член на терористична организация нашия „храбър“ професор ще изцапа панталоните.

  6. нищо лично каза:

    [quote name=“нещо лично“]Защо не оставихте хляба за другите? За колегата от БНТ?
    Какво ще дъвчи в субота? Вече всичко нагласиха с професора, разпределиха и ролите, репликите, а Вие…[/quote]

    това към мен ли е или към автора на диалогичния монолог по-горе? май е към втория, щото той изяде хляба на колегата Ви от БНТ като разпредели и ролите и репликите между себе си. а в събота аз лично очаквам наистина само дъвчене, понеже о. Зотик е разпределен да играе ролята на ерзац на о. Филип, с което за енти път се потвърждава липсата у нашия игумен на отношение към проблема му с паството. но явно е зает с по-важни дела с по-важни хора от собственото си паство… но, какво говоря – щом няма енория има ли паство? и щом няма енория, значи няма проблем. но няма значение ние пак ще продължим да играем ролите си на воюващи помежду си, пак тук. но всичко това след като докторът по философия ни вдъхнови с поредната си патетична ода, разбира се.

  7. нищо лично каза:

    [quote name=“TatyanaZ-V“]Ох,аз мисля,че ако зад професора застане не православен казак,а член на терористична организация нашия „храбър“ професор ще изцапа панталоните.[/quote]

    уважаема, имате бая изцапано въображение. защо Ви вълнува толкова кой да застане зад гърба на професора, след като тук говорим за диалог лице в лице? това издава не само собственото Ви подсъзнание, но и че сама не вярвате да се намери някой да има храбростта да застане срещу него. де Ви е игумена? как па за толкова време и при толкова представляващи го ни един измежду вас не опита да го склони някак си да отдели време и добра воля за среща с огорчените?! по-лесно ли ви е тях да обиждате, нападате и обвинявате вместо него да убедите в елементарно човешко отношение?! или ви е страх от обвинение в неподчинение?! а не ви е страх да бълвате змии и гущери по невинни хора! сами се изобличавате, но нямате очи да видите ситуацията

  8. Райкова каза:

    „А казаците нямат ли заслуги към България? Имат, и то какви! За това, че проф. Калин Янакиев и г-н Милен Цветков могат да си седят днес спокойно в студиото и да обсъждат тези въпроси, а не са принудени да търкалят камъни в Диарбекир, немалък принос имат и казаците. „

    Ето това е истината! Много точно казано!

  9. писател каза:

    Предлагам литературен конкурс. Темата:

    Професор Янакиев в предаванията, посветени на Руската църква в София.

    Андрей, от Вас и Янина очакваме продължение.
    Моля, освещавайте всяко предаване. Нека всички да видят какви са тези професорските приказки в действителност.

  10. енориашка каза:

    „Г-н професорът много обича да се позовава върху традициите на Владика Серафим в Руското подворие“

    По времето на Владика Серафим в Руската църква в София е нямало РУСОФОБИ! А сега те воюват църквата да е тяхна.

  11. енориашка каза:

    „Победителят ще бъде приет в редовете на революционната организация “Млада Църква“ в Руското подворие в София“

    Браво, Андрей, много точно! И за цялата статия – голяма благодарност!

  12. народен контрол каза:

    Те не са свикнали някой да ги критикува.
    Само те могат да пишат в своят гнусен блог.
    Много са нежни, сега ще се оплакват, че ги притискат, че ги гонят. Миличките, гонят ги, гонят, а те все са там!

    Между другото, в блога вече 48 часа няма нищо ново! Конвейерът спрян! Много сте се отплеснали по тези форуми, бе, момчета! Книгата за жалби и оплаквания ви чака!

  13. Ольга каза:

    [quote name=“нищо лично“][quote name=“TatyanaZ-V“] вместо него да убедите в елементарно човешко отношение?! [/quote]

    Браво! Значи, 8 месечна медийна война, блог на клеветата, цялата помия, която изливате върху него – е ВАШЕТО ЧОВЕШКО ОТНОШЕНИЕ? Браво! Ние го знаем отдавна, но нека и другите да знаят.
    И, скъпи наши „огорчените“, колко ще повтаряте, че никой не иска да говори с вас? След като самите говорите само чрез медиите и блога си!

  14. TatyanaZ-V каза:

    Към #7 нищо лично
    Пак пишете неподготвени.Лично вашия професор се оплака в предаването,че зад гърба му стои казак и че той е храбър човек,но…..Не разбирам защо отец игумена да застава срещу хора,които го не се посрамиха лъжат и да го оплюват по медиите.Къде е вашето човешко отношение към него? Хленчите ,когато човек ви казва истината- това наричате „бълвате змии и гущери”.И не знам кой би ме обвинил в неподчинение.Моят единствен страх е от Бога.

  15. нищо лично каза:

    [quote name=“Ольга“]
    Браво! Значи, 8 месечна медийна война, блог на клеветата, цялата помия, която изливате върху него – е ВАШЕТО ЧОВЕШКО ОТНОШЕНИЕ?
    И, скъпи наши „огорчените“, колко ще повтаряте, че никой не иска да говори с вас? След като самите говорите само чрез медиите и блога си![/quote]

    ами именно, Ольга. казвате същото, което и аз – 8 месеца продължава всичко това не за друго, а защото няма кой да се изправи пред тези хора лице в лице като отговорна личност и да поговори с тях, за да се изяснят противоречията. затова проблема се изнася на яве в медиите – защото подобно безотношение е обидно и не приляга на християнин, камо ли на монах-игумен. вместо това заявявате най-безочливо, че фактите нямат значение, че са бабини деветини. кажете тогава – как виждате разрешаването на този конфликт? и смятате ли за достойно един игумен да има време за участие в тържествени изяви, а да няма – за подопечните си. затова хората говорят чрез медиите и блога си.

  16. Валентин Велчев каза:

    Много хубава статия!
    Не мога да взема отношение относно случващото се в Руската църква в София, защото съм много далеч от там, но колкото до казаците, определено професор Янакиев трябва да им се извини. Надявам се, че ще има доблестта да го направи в предаването „Вяра и общество“.
    Целият български народ дължим дълбок поклон на техните предци, затова че са положили живота си за нашата свобода!

  17. Т.Георгиева каза:

    [quote name=“TatyanaZ-V“]Ох,аз мисля,че ако зад професора застане не православен казак,а член на терористична организация нашия „храбър“ професор ще изцапа панталоните.[/quote]
    Е, недей така! Как да не е храбър? Страх от Бога има ли? Няма!
    Нито от Божи съд го е страх, нито от резил се страхува и срамува. Застава пред камерата, пени се и пердаши врели-некипели смелчагата без да му мигне окото. Храбрецът му с храбрец! Пък и „богослов“!

  18. енориаш-нарнианец каза:

    😀
    Очевидно „мерзостта на запустението“ в храма е свързана със свръхактивност в интернет.
    Игумен Филип хвърля парите, дарени на владика Серафим на служителите да пишат коментари в този сайт…

  19. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“]:D
    Очевидно „мерзостта на запустението“ в храма е свързана със свръхактивност в интернет.
    Игумен Филип хвърля парите, дарени на владика Серафим на служителите да пишат коментари в този сайт…[/quote

    Ето, ОЩЕ ЕДНА КЛЕВЕТА!

  20. Алекс К. каза:

    [quote name=“Т.Георгиева“] Пък и „богослов“![/quote]

    бог ослов

  21. Алекс К. каза:

    [quote name=“Valentin Velchev“] но колкото до казаците, определено професор Янакиев трябва да им се извини. Надявам се, че ще има доблестта да го направи в предаването „Вяра и общество“.
    Целият български народ дължим дълбок поклон на техните предци, затова че са положили живота си за нашата свобода![/quote]

    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА СЕ ИЗВИНИ !!!
    Но той не за това отива в студиото, а за да докаже, че игумен Филип иска да завоюва България.

  22. от богомолците каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“]:D
    Очевидно „мерзостта на запустението“ в храма е свързана със свръхактивност в интернет.
    Игумен Филип хвърля парите, дарени на владика Серафим на служителите да пишат коментари в този сайт…[/quote]

    Уважаеми православни братя и сестри, погледнете, това е нивото и лицето на „обидените“ в този храм.

  23. TatyanaZ-V каза:

    Към #18 енориаш-нарнианец
    Понеже няма за какво да се хванете,си измисляте и лъжете на воля.Имате болезнено развинтена фантазия.

  24. TatyanaZ-V каза:

    От предаването „Вяра и общество” разбрах,защо г-н Калин Янакиев воюва с игумен Филип.Отец Игумена не му позволява за управлява храма.Да го пита кой да назначава за четец ,кой за певец,къде да служат свещениците. Ех професоре,поне да бяхте богослов,а то културолог.
    И на инцидента с Валери Неделчев бях свидетел.Ако наистина има запис на случилото се пред храма,нещата биха се развили доста неприятно за Валери.
    Със съчуствие си мисля за министъра на външните работи-ако издаде виза на игумен Филип,професора ще му иска оставката.

  25. Т.Георгиева каза:

    [quote name=“TatyanaZ-V“]От предаването „Вяра и общество” разбрах,защо г-н Калин Янакиев воюва с игумен Филип.Отец Игумена не му позволява за управлява храма.Да го пита кой да назначава за четец ,кой за певец,къде да служат свещениците. Ех професоре,поне да бяхте богослов,а то културолог.
    И на инцидента с Валери Неделчев бях свидетел.Ако наистина има запис на случилото се пред храма,нещата биха се развили доста неприятно за Валери.
    Със съчуствие си мисля за министъра на външните работи-ако издаде виза на игумен Филип,професора ще му иска оставката.[/quote]
    А аз нямах обяснение защо държавата ни е чалгарска? Мислех си, че за това вина има оня от Димитровград – Пайнера. Ама не без посредничеството на „професорите“. Нали с „професорско“ одобрение оня младеж е псувал в храма отците! Нали „професорите“ бълваха месеци наред лъжи и клевети! Видяхме безочието, безсрамието им. Те предадоха България на низост, чалга и простотия каквито няма никъде в света. И те учат студентите ни!

  26. Андрей Романов каза:

    Току-що гледах предаването на Горан. Професорът пак се изложи като кифладжия. Едно баба Калина знае, едно си бае – като развалена плоча. Тоя път опря вече до открити заплахи и меверейски методи – доноси и вопли до „службите“ да се разправят с неговия враг. Ех, защо я няма някогашната ДС, та професорът да й се примоли? Отвратен съм.

    Чалга-държава – чалга-професори.

  27. Климент Йорданов Буренков каза:

    [quote name=“andrey“]…Професорът пак се изложи като кифладжия…[/quote]
    Колкото до излагацията на г-н професора, определено мисля, че е крайно време да се обясни на широките маси какво е [u][b]енория и енорийски храм[/b][/u]. Същността на цялата какафония е в тези понятия и истини! Руската църква в София не е енорийска църква и г-н професорът, говорейки за „изгонен“ енорияш, показва или пословична неграмотност, или желание да подведе площата в хулиганщина. При все че години наред съм живял на „Аксаков“ 7 и съм се черкувал най-редовно в руската църква, никога не ми е минавала мисъл, да се чувствам неин енорияш. Храмът „Св. Александър Невски“ също не е енорийски храм. В този контекст намирам за крайно неморално, когато самовлюбени богослови раздухват един скандал, разчитайки на всеобщата неграмотност и преднамерено злоупотребяват с някои елементарни истини.

  28. Спаска каза:

    Напълно споделям написаното от Андрей и приветствам борбата му за справедливост и истина. Бих допълнила, че битката за разрушаване на мира в Църквата е бесовско дело, и онези, които го вършат самите те нямат мира. Професорът, който изпълнява политическа поръчка в руската църква се въртя на стола като обран евреин размахва ръце, пули се, ръмжа злобно“АЗ сега ще говоря!“ и пр. Очевидно не е добре човекът. Ако си пазеше душевния мир отдавна да е отишъл другаде, но явно има други амбиции, инспирирани от партийни, антибългарски интереси. О. Зотик. напротив със завидно спокойствие и благост изтърпя униженията и лъжите. По плодовете ще ги познаете. И още едно допълнение. Андрей, русофобията е състояние на духа, вид беснуване. С такива колкото и да спориш, каквито и аргументи да приведеш никога няма да ги убедиш. О. Зотик вероятно го знае за това се е научил да пази самообладание. Поклон пред достойното му поведение!

  29. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“prokimen“]
    Колкото до излагацията на г-н професора, определено мисля, че е крайно време да се обясни на широките маси какво е енория и енорийски храм. Същността на цялата какафония е в тези понятия и истини! Руската църква в София не е енорийска църква и г-н професорът, говорейки за „изгонен“ енорияш, показва или пословична неграмотност, или желание да подведе площата в хулиганщина.
    Добре, господине, не е „енория“ формално погледнато, защото няма териториална енория. Но има християнска общност, хора които живеят заедно в Христа, които са призовани от Бога, които са се въцърковили на това място с помощта на българските свещеници, които от много години обгрижват този храм. Нима те трябва да си затворят очите пред ставащото? Нима храмът не е преди всичко Божий Дом, а след това руска собственост? Нима има право един човек, бил той и настоятел, да разтуря съграденото в Христово име?

  30. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“][
    Но има християнска общност, хора които живеят заедно в Христа, които са призовани от Бога, които са се въцърковили на това място с помощта на българските свещеници, които от много години обгрижват този храм. и настоятел, да разтуря съграденото в Христово име?[/quote]

    Господине, мислите ли, че след това, което вие правите последните осем месеца, след всички лъжи, клевети по медиите, нагласени „обаждания” в студиото и т.н., разделянето на „нашите” и „вашите” свещеници, след цялата омраза и гнусотия, излята върху нашия храм и уважаваните от нас пастири, много хора от богомолците на Руската църква в София искат да имат нещо общо с вас?! Така че тази общност трябваше да се разтури. Със сигурност не е била съградена както трябва.

  31. Т.Георгиева каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“] Нима храмът не е преди всичко Божий Дом, а след това руска собственост? [/quote]
    Именно защото е такъв, той не е място за окултисти, сектанти, непокаяли се лъжци и клеветници.
    Божият храм е място за молитва, не е място за клевета и за преследване на отците, за упражняване на психически тормоз върху тях и другите молещи се там християни. Вие ползвате храма като бойно поле, като място за отскок към политически кариери и трибуна от която да хулите православието. Вие нахлувате в духовните пространства и в най-интимното в човешкия живот – молитвата по най-вулгарен, просташки и бесовски начин! По тази причина получавате истерични припадъци и се държите в Божия храм като обсебени.
    А най-смешни сте когато спекулирате със заучени „богословски“ фрази и понятия.

  32. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Алекс К.“][quote name=“енориаш-нарнианец“][
    Но има християнска общност, хора които живеят заедно в Христа, които са призовани от Бога, които са се въцърковили на това място с помощта на българските свещеници, които от много години обгрижват този храм. и настоятел, да разтуря съграденото в Христово име?[/quote]

    Господине, мислите ли, че след това, което вие правите последните осем месеца, след всички лъжи, клевети по медиите, нагласени „обаждания” в студиото и т.н., разделянето на „нашите” и „вашите” свещеници, след цялата омраза и гнусотия, излята върху нашия храм и уважаваните от нас пастири, много хора от богомолците на Руската църква в София искат да имат нещо общо с вас?! Така че тази общност трябваше да се разтури. Със сигурност не е била съградена както трябва.[/quote]

    А как Вие си позволявате да произнасяте такава присъда над цяла една общност?
    Да не би да сте някой папа, наместник на Христос?
    Или батюшка?

  33. Бау! каза:

    Уважаеми Андрей и Траянка,позволете ми да кажа следното – няма как написаното от Вас да има стойност.Вие никога не сте били част от тази общност.Не сте виждали как момиче,идвало като девойка в този храм,след това пораства,омъжва се и става майка.Не сте виждали как нейната утроба расте с всяка следваща неделя,а накрая се ражда новия член на общността ни.Не в преносен,а в буквален смисъл.Не сте присъствали на това как общността ни посреща този нов член,как той неусетно се превръща в задължителен елемент от нея,как сяда на Трапезата с нас и децата ни и вече сме едно.Не сте били с нас,когато изпращаме покойниците си-възрастни,по-млади,а се е случвало да изпращаме и деца.Няма как да знаете до какви дълбини на страданието сме достигали заедно и как с обща молитва сме излизали от там.Няма как, Траянке, да казвате,че съм непокаял се лъжец! (продължава)

  34. Бау! каза:

    И нямате право,Андрей,да насърчавате това,публикувайки тези грозни излияния,защото нито Вие,нито тя знаете какво се опитват да ни отнемат.Алекс К, и останалите явно през цялото време са били някъде другаде.Иначе не мога да си обясня как някой може да каже,че тази общност е ТРЯБВАЛО да бъде разрушена.Независимо дали ще ни наричате „енория“ или „пасмина“,не можете да отмените миналото,не можете да отречете сегашното и да предречете бъдещето.Най-разумно би било просто да си замълчите.

  35. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“]

    Господине, мислите ли, че след това, което вие правите последните осем месеца, след всички лъжи, клевети по медиите, нагласени „обаждания” в студиото и т.н., разделянето на „нашите” и „вашите” свещеници, след цялата омраза и гнусотия, излята върху нашия храм и уважаваните от нас пастири, много хора от богомолците на Руската църква в София искат да имат нещо общо с вас?! Така че тази общност трябваше да се разтури. Със сигурност не е била съградена както трябва.[/quote]

    А как Вие си позволявате да произнасяте такава присъда над цяла една общност?
    Да не би да сте някой папа, наместник на Христос?
    Или батюшка?[/quote]

    Виждате ли, доста се общувам с тази общност и и знам настроеннието много добре.

    Не не съм някой папа. Доколкото разбирам, непогрешимите „папи“ са вашите гуру. Аз нямам такива претенции.

  36. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“] Но има християнска общност, хора които живеят заедно в Христа, които са призовани от Бога, които са се въцърковили на това място с помощта на българските свещеници, които от много години обгрижват този храм. [/quote]

    Виждате ли, братя и сестри? В Руското подворие няма руски свещеници. Няма о. Зотик, който също «обгрижва» 10 години и при който има най-дълги опашки за изповед. Това не е етнофилетизъм, нали?!
    Тези хора, които «живеят» в Христа, превъзнасят «своите» свещеници и плюят «чуждите». И то как плюят – виж «блог на клеветата». И по медиите – вестници, ТВ.

  37. Алекс К. каза:

    Защото има десетина души в този храм от «живеещи» в Христа, които могат да понесат само «деликатното присъствие на руските свещеници», както го каза в едно от интервютата (май беше на Вел. Дърева) проф. Янакиев. И също така «деликатното присъствие» на руските богомолци – само тези, които, както г-жа Нина Господинова ще се съгласят да плюят по медиите своя сънародник-предстоятел.

    ТОВА Е ПРИЧИНАТА ЗА „СКАНДАЛА“ В РУСКАТА ЦЪРКВА!

  38. Алекс К. каза:

    [quote name=“TatyanaZ-V“]
    И на инцидента с Валери Неделчев бях свидетел.Ако наистина има запис на случилото се пред храма,нещата биха се развили доста неприятно за Валери..[/quote]

    Инцидента с Валери Неделчев е КЛАСИЧЕСКА ПРОВОКАЦИЯ.
    За да се говори, че е биз изгонен, изблъскан . Повтарят го повече от месец по всички медии: на „Двери“, в „Часът на Милен Цветков“ и сега – в „Вяра и общество“.
    Иначе как ще говориш за изгонените, след като няма такива?

  39. Андрей Романов каза:

    [quote name=“Бау!“]Уважаеми Андрей и Траянка,позволете ми да кажа следното – няма как написаното от Вас да има стойност.Вие никога не сте били част от тази общност.Не сте виждали как момиче,идвало като девойка в този храм,след това пораства,омъжва се и става майка.Не сте виждали как нейната утроба расте с всяка следваща неделя,а накрая се ражда новия член на общността ни.Не в преносен,а в буквален смисъл.Не сте присъствали на това как общността ни посреща този нов член,как той неусетно се превръща в задължителен елемент от нея,как сяда на Трапезата с нас и децата ни и вече сме едно.Не сте били с нас,когато изпращаме покойниците си-възрастни,по-млади,а се е случвало да изпращаме и деца.Няма как да знаете до какви дълбини на страданието сме достигали заедно и как с обща молитва сме излизали от там.[/quote]
    Разбирам. Но за да се разтури тази общност, вина имате и вие с невъздържаните си действия. Освен това не мислите ли, че в тази общност вече е имало сериозни пукнатини, щом тя се е разделила в момента на два враждуващи лагера.

  40. Алекс К. каза:

    [quote name=“andrey“][quote name=“Бау!“] Освен това не мислите ли, че в тази общност вече е имало сериозни пукнатини, щом тя се е разделила в момента на два враждуващи лагера.[/quote]

    Андрей, имаше много сериозни пукнатини. И аз за това говоря – не съм страничен човек, черкувам се там много години, знам нещата отвътре.

    Но няма два враждуващи лагера. Има група хора, която напада почти всеки ден. В пресата, в блога, по ТВ. И останалите, които търпят и се молят. Е, понякога все пак говорят – някои от тях, които изразяват мнението на както му казвате „другия лагер“.

    Много странен начин на възстановяване на описаната от господин Бау! идилия – с война, с война жестока, безмилостна и дълга.

  41. Бау! каза:

    Ама,какво означава „невъздържани действия“!Игумен Филип можеше да сложи край на това,ако беше ни обърнал внимание в началото,когато молехме да не гони дякона.Той предпочете да „се наложи“,вместо да прояви любов (или благоразумие,все ни е тая) и да не го гони.Не отстъпи за нищо и не направи никакъв жест.Как го тълкувате Вие това поведение,като и споделихте, че о. Сава Ви е симпатичен (личното ми мнение е,че само много „талантлив“ човек може да бъде в конфликт с дякона)?Но няма значение всъщност, защото Вие можете да имате мнение,изградено единствено по чужди разкази.Не е същото.

  42. Бау! каза:

    Ама напълно възможно е да има група хора,които никога не са се чувствали част от каквато и да било общност в Руската църква.Това също е нормално,смятам.Просто не е редно да твърдят,че общност не е имало или да й приписват демонични качества,само защото те, по една или друга причина,не са се приобщили.Все пак в храма ни винаги е имало много хора и те са общували в по-малки групи,които обаче,поне откакто аз съм там (вече 15 години) никога не са били в конфликт и всички заедно сме пристъпвали към св. Причастие.Ако някой в тези 15 години е таил омраза,причастявайки се с останалите,това е друг въпрос.Сред хората,с които аз общувам,няма такива.

  43. Климент Йорданов Буренков каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“] …Нима храмът не е преди всичко Божий Дом, а след това руска собственост? Нима има право един човек, бил той и настоятел, да разтуря съграденото в Христово име?[/quote]

    Храмът е преди всичко и най-вече дом Божи и място за молитва. Едва ли някой би предприел каквито и да били „репресивни“ мерки срещу който и да било искрен богомолец, прекрачващ прага със страх Божи, вяра и евангелска любов. Мен никой никога не ме е гонил, а в един период от живота си се черкувах всяка срада, четвъртък и събота. В друг период съм съслужил от време на време с отец Никита, но никога не съм и помислял да превръщам който и да било храм в [b]интелектуален парацърковен клуб[/b].

    Не познавам о. дякона, но не може да се говори за изгонване. Дяконът е български клирик, командирован доброволно в руската църква. Всеки настоятел, дори и в БГ храм, може да поиска смяна на свещенослужител. В случая, българите са гости и нямат правото да отговарят с площадни размирици.

  44. Андрей Романов каза:

    Стига сте се дърлили, ами я чуйте по-добре хубава християнска музика от Йерусалим:

    http://www.youtube.com/watch?v=PrCal6kE-r4&feature=related

  45. Ольга каза:

    Професор К. Янакиев в предаването «Вяра и общество» от 20.10.12 отрича, че е имал конфликти с предишните предстоятели на Руската църкво в София и обвинява иеромонах Зотик в клевета. Това е линк за отвореното писмо на предишния предстоятел игумен Исидор Минаев – доказателство за това, че професорът, меко казано, не е прав:
    «Протест представителя Московского Патриархата в Болгарии против антироссийской передачи на национальном канале БНТ»:
    http://www.sedmitza.ru/news/547793.html
    http://www.pravoslavie.ru/news/29013.htm
    http://www.bogoslov.ru/text/376491/index.html
    http://www.newsru.com/religy/22jan2009/bnt.html

  46. Ольга каза:

    Тук можете да прочетете същия текст на български.
    «Представителят на Московската Патриаршия у нас реагира остро на предаване на БНТ1»:
    http://www.pravoslavie.bg/Документи/Представителят-на-Московската-Патриаршия-у-нас-реагира-остро-на-предаване-на-БНТ1

    Не сте имал никакъв конфликт с предишните предстоятели, това е клевета, нали така, професоре?!

  47. Ольга каза:

    Цитат от този текст: «Обсъждането на голословните обвинения съставя основната част на предаването. Използва се класическият прийом на контрапропагандата: да се припише на опонента определена позиция (удобна за критикуващата страна и често имаща малко общо с реалността). А после с патос да се разобличава. Така Руската православна църква се обвинява в заиграване с национализма, което се определя като «фашизоидност», а самата църква се нарича «фашизоиден авангард на руското правителство». Тази перла принадлежи на човека, който, по мое мнение, сам страда от «шизоидност»: човек, употребяващ подобни епитети по адрес на православна църква, едва ли самият може да се смята за православен. Още повече, че по странно стечение на обстоятелствата той едновременно е енориаш на самата руска църква, която така яростно обвинява».

  48. Бау! каза:

    […]
    А линковете с писмото на игумен Исидор доказват две неща – едното е, че игумен Исидор е имал проблем с проф, Янакиев, а не обратното, и второ – че все още не можете да измислите аргументите си в подкрепа на игумен Филип и затова вадите тези „срещу“ всички останали.:)

  49. SRAM каза:

    Sram me e kato cheta tezi komentari. I vsichki bi triabvalo da se zamislite ako sega sleze Hristos kakvo bihte mu otgovorili. Dali tova e koeto toi ochakva ot vsichki nas?????
    Sram, sram i pak sram. Balgari, kazaci, rusnaci i koi kakavto iska da se chuvstva si e negovo pravo. Ako iska obache da se zove PRAVOSLAVEN triabva samo da pomni che e HRISTOV. Vsichko drugo e ot satanata.

  50. енориашка каза:

    [quote name=“Бау!“]
    А линковете с писмото на игумен Исидор доказват две неща – едното е, че игумен Исидор е имал проблем с проф, Янакиев, а не обратното,/quote]

    Не проблеми, а конфликт. Значи, конфликтът е бил едностранен, така ли? Умеете да се измъквате, но не винаги минава.

  51. Гейзер каза:

    [quote name=“SRAM“]Sram me e kato cheta tezi komentari. I vsichki bi triabvalo da se zamislite ako sega sleze Hristos kakvo bihte mu otgovorili. Dali tova e koeto toi ochakva ot vsichki nas?????
    Sram, sram i pak sram. Balgari, kazaci, rusnaci i koi kakavto iska da se chuvstva si e negovo pravo. Ako iska obache da se zove PRAVOSLAVEN triabva samo da pomni che e HRISTOV. Vsichko drugo e ot satanata.[/quote]
    И мен ме е срам, че някои игнорират Кирилицата и пишат на латиница. Освен това, смятам, че обобщени коментари тук са неуместни, при положение, че човек не си е направил труда да разбере проблема. Нека всеки погледне личния си „срам“, а не да „зове“ срам за тези и за онези. Защото по този начин влизаме в един друг грях – греха на осъждането на другия – „Не съдете, за да не бъдете съдени“ (Мат 7:1).

  52. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]Все пак в храма ни винаги е имало много хора и те са общували в по-малки групи,които обаче,поне откакто аз съм там (вече 15 години) никога не са били в конфликт .[/quote]

    Е, това вече e по-близо до истината: по-малки групи хора. Но това не прави цялата общност, за която говорите. Група на поклонниците на професор Янакиев и останалите. Интелектуален парацърковен клуб – много точно каза тук господинът с ник «прокимен». Клуб на избраните и … останалите. Да, наистина, не са били в конфликт. И сега в конфликт са само непримиримите – ние ги изброихме – 10 души. Те конфликтуват с предстоятеля и с останалите хора, които не искат клуб, а искат църква.

  53. Алекс К. каза:

    Продължение.
    Кой прави конфликти? Ако г-жа Нина Господинова редовно и с удоволствие оплюва предстоятеля пред медиите и никой в храма вече не иска да й подава ръка, виновен ли е за това о. Филип? А някои от тези 10 души отдавна не поздравяват другите – тези, с които се молиха години наред – за това също ли е виновен някой? И медийната война, постоянните доноси – това ли е начинът да върнеш мира? Подозирам, че никой от вас мир не иска. Иска да върне своето – клуб на удобно място, приятна компания, влиянието. Не спасение на душите!

  54. Везувий каза:

    [quote name=“Алекс К.“][]

    Е, това вече e по-близо до истината: по-малки групи хора. … Интелектуален парацърковен клуб – много точно каза тук господинът с ник «прокимен». …. Да, наистина, не са били в конфликт. И сега в конфликт са само непримиримите – ние ги изброихме – 10 души. [/quote]
    Явно много за Ви засегнали, че сте отец Зотик, та искате непременно някой друг да е Калин Янакиев. А коментарите като стилистика копират други. Копието се старае да имитира оригинала…ама си е копие и копие ще си остане. За малките групи хора сте много прав – това си е самата истина – имаше малки групи хора, които „благодарение“ на Игумена се обединихме. Още веднъж както Вие казвате – „Ниский поклон Игумену нашему отцу Филиппу“ !

  55. Везувий каза:

    [quote name=“Алекс К.“]Продължение.
    Кой прави конфликти? Ако г-жа Нина Господинова редовно и с удоволствие оплюва предстоятеля пред медиите и никой в храма вече не иска да й подава ръка, виновен ли е за това о. Филип? А някои от тези 10 души отдавна не поздравяват другите – тези, с които се молиха години наред – за това също ли е виновен някой? И медийната война, постоянните доноси – това ли е начинът да върнеш мира? Подозирам, че никой от вас мир не иска. Иска да върне своето – клуб на удобно място, приятна компания, влиянието. Не спасение на душите![/quote]

    Яд те е че вие доста намалихте бройката и реално подкрепящите го са доста под „санитарния минимум“ от 10 души. Сигурно някои ги броите и за двама та, десетина могат да станатя прав си. 8) Този човек е разочаровал вече толкова много хора около себе си, че те вече се чудят как са могли да бъдат толкова лековерни.

  56. Лара каза:

    [quote name=“SRAM“]
    Dali tova e koeto toi ochakva ot vsichki nas?????
    Sram, sram i pak sram[/quote]

    Извинете, говорите за Господа и „ТОЙ“ се пише с Главна буква !!!!!!!

  57. Помпея каза:

    [quote name=“Алекс К.“]Продължение.
    Кой прави конфликти? Ако г-жа Нина Господинова редовно и с удоволствие оплюва предстоятеля пред медиите и никой в храма вече не иска да й подава ръка, виновен ли е за това о. Филип? А някои от тези 10 души отдавна не поздравяват другите – тези, с които се молиха години наред – за това също ли е виновен някой? И медийната война, постоянните доноси – това ли е начинът да върнеш мира? Подозирам, че никой от вас мир не иска. Иска да върне своето – клуб на удобно място, приятна компания, влиянието. Не спасение на душите![/quote]

    Как не поздравяват?! А Мариан Томов от този отбор на непримиримите? Винаги, когато идва към Чашата да се причестява казва на всички: „салям алейкум“.

  58. Помпея каза:

    [quote name=“Везувий“][quote name=“Алекс
    Яд те е че вие доста намалихте бройката и реално подкрепящите го са доста под „санитарния минимум“ от 10 души. [/quote]

    Така ви се иска, но не е така! И количество на богомолците расте. Идват много повече младежи, идват майки с дечица – погледнете на сайта на Подворието, има доста снимки.
    Само че не мога да разбера, защо така се вкопчихте в този храм, ако там е толкова лошо? И ако така мразите Русия защо да не отидете в български храм?

  59. Андрей Романов каза:

    [b]По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако любов имате помежду си.[/b]

    Йоан. 13:35

    Любовта е дълготърпелива, пълна с благост, любовта не завижда, любовта се не превъзнася, не се гордее,
    не безчинствува, не дири своето, не се сърди, зло не мисли,
    на неправда се не радва, а се радва на истина;
    [b]всичко извинява, на всичко вярва, на всичко се надява, всичко претърпява. [/b]

    1 Коринтяни, 13:4-7

  60. Андрей Романов каза:

    „Ето какво чухме от авва Андрей Месински.
    „Когато бях млад, тръгнахме с моя авва от Раита и пристигнахме в Палестина. Там се настанихме у един старец. Този старец имал само една номизма (златна монета), но и нея загубил, като забравил къде я е сложил. Той заподозрял мен, младежа, че съм му бил откраднал монетата, и казал на отците на това място, че брат Андрей му я взел. Като разбра за това, моят авва ме повика и ми каза:
    – Кажи, Андрей, ти ли взе монетата на стареца?
    – Прости, авва, аз не съм взел нищо.
    Аз имах една мантия и я продадох за една номизма. Отидох при стареца, поклоних му се и казах:
    – Прости ми, авва. Сатаната се надсмя над мене и аз взех твоята номизма.
    В килията на стареца имаше и един мирянин.
    Старецът ми отговори:
    – Иди си, чедо, аз нищо не съм загубил.
    Но аз отново се хвърлих в нозете на стареца с думите:
    – За Бога, вземи номизмата, ето я, и се помоли за мене, защото сатаната ми внуши да я открадна и да те огорча.
    – Чедо, аз не съм губил нищо – каза отново старецът.
    Но аз не го слушах. Тогава мирянинът ми каза:
    – Наистина, чедо, когато дойдох вчера при стареца, аз го намерих в сълзи, в голяма скръб той правеше поклони. Попитах го какво се е случило и той каза: „Аз наклеветих брата, че той е взел номизмата, а я намерих там, където съм я сложил“.

    Из „Духовна ливада“ на св. Йоан Мосх. Ето, виждате ли, каква любов е имало между древните християни, а вие сте готови да си издерете очите заради дреболии, заради някакви си ранни литургии!…

  61. Андрей Романов каза:

    Браво бе! Гласувате срещу св. Йоан Мосх, срещу Иисус Христос и св. апостол Павел!!! И те ли са ви неугодни заедно с игумен Филип?! Що за хора сте вие, сами се изобличавате, че нямате нищо общо с християнството. Марш в комунистическия клуб или джамията!

  62. Бау! каза:

    Е, добре, де, как знаете кой срещу какво гласува? Много ми е итнересно. Все пак този сайт не се ли чете и от други хора, освен участващите в конкретния разговор? Като гледам как някои постове имат плюс 10 или минус 10 гласа и като имаме предвид, че за да станат плюс 10, много пъти се е гласувало и с минус за тях, значи тук гласуват много повече хора,отколкото пишат. Не е ли малко прекалено да ни пращате към джамията? Ако не Ви издържат нервите пък,вземете си почивка.

  63. Андрей Романов каза:

    [quote name=“Бау!“]Е, добре, де, как знаете кой срещу какво гласува? Много ми е итнересно. Все пак този сайт не се ли чете и от други хора, освен участващите в конкретния разговор? Като гледам как някои постове имат плюс 10 или минус 10 гласа и като имаме предвид, че за да станат плюс 10, много пъти се е гласувало и с минус за тях, значи тук гласуват много повече хора,отколкото пишат. Не е ли малко прекалено да ни пращате към джамията? Ако не Ви издържат нервите пък,вземете си почивка.[/quote]
    Кой гласува тук, се вижда от характера на гласуването. Това е главно вашата агитка.

  64. SRAM каза:

    Do Geizer i Lora : Zashto li vi napraviha vpechatlenie shrifta i malkata bukva na toi I zashto li si pomislihte che vzemam strana ( ili tochno obratnoto vi podrazni )? ???? Vaprosa mi e ritorichen. Imam mnogo prost i otkroven otgovor za vas. Niaman kirilitza . A za malkoto „t“ naistina se izviniavam za nedoglejdaneto i znam che Toi veche mi e prostil za tova.

  65. SRAM каза:

    Nikogo ne osajdam, no konstatiram po komentarite, zashtoto:“Истинната любов е Кръст, разпъване не на другите, а на собственото ни аз. Съблазънта не е ближният и неговият грях, а моето аз и моята неразкаяност.“
    „Как може да говорите добро, когато сте зли? Защото от препълнено сърце говорят устата. Добрият човек от добро съкровище на сърцето си изнася добро; а лошият човек от лошото съкровище изнася лошо. И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден: защото по думите си ще бъдеш оправдан и по думите си ще бъдеш осъден“ (Мат. 12:34-37); (Мат. 5:22-23).
    Za da ne izpadnete v osajdane – tova koeto e na kirilitza beshe copy+paste 🙂 Az sam 100% Balgarin i Pravoslaven Hristianin – praktikuvasht vseki den viarata si. Sram, sram i griah sa komentarite vi edni sreshtu drugi.
    Mir vam!!!!

  66. Ольга каза:

    [quote name=“Бау!“][…]
    А линковете с писмото на игумен Исидор доказват две неща – едното е, че игумен Исидор е имал проблем с проф, Янакиев, а не обратното, [/quote]

    Защо тогава пишете за проблемите в Руската църква? Там няма никакви проблеми. Проблеми има г-н Янакиев и К.

  67. Ольга каза:

    [quote name=“Алекс К.“ Интелектуален парацърковен клуб – много точно каза тук господинът с ник «прокимен». [/quote]

    По-скоро параинтелектуален псевдоцърковен клуб.

  68. клирик каза:

    Оглеждайки се около себе си и случващото се наоколо стигам до следния извод. Православните невярващи са хора, които нямат лична вяра, или тя е толкова слаба, че не определя нито думите им, нито постъпките, но те винаги ще се смятат за православни и няма как да пренебрегнем този факт. Те винаги са били достатъчно много и именно гледайки тях, обществото си прави прибързани изводи за православието, а и политиците се опират точно на тях, припознават ги за свой електорат. Заради тях да си тръгнеш от Църквата е много глупаво, но и да се равняваш по тях също не си струва.
    Едното не отменя и не заменя другото.Въцърковеността и вярата са различни понятия.

  69. Андрей Романов каза:

    Радвам се, че има християни, които благоволяват да оценят положително думите на нашия Спасител. Коментар 64 се отнася към онези, които гласуваха против тях.

  70. Гейзер каза:

    [quote name=“SRAM“]Do Geizer i Lora : Zashto li vi napraviha vpechatlenie shrifta i malkata bukva na toi I zashto li si pomislihte che vzemam strana ( ili tochno obratnoto vi podrazni )? ???? Vaprosa mi e ritorichen. Imam mnogo prost i otkroven otgovor za vas. Niaman kirilitza . A za malkoto „t“ naistina se izviniavam za nedoglejdaneto i znam che Toi veche mi e prostil za tova.[/quote]

    Искаш ли да те науча от Германия да пишеш на Кирилица ? Ако искаш, може да ми се обадиш – елементарно е. Ах колко оригинално казано – вземам страна или обратното ли ви издразни. С думичката „срам“ може би ненарочно, но осъди хората, взели отношение към този проблем. А този проблем е доста сериозен, за да ти позволя толкова лековерно, отмахвайки с ръка да коментираш. Затова, другото се нарича „спамене“, без да ми се обиждаш. И ние се надяваме Бог да ни прощава за греховете и кривиците, свързани с този грандиозен скандал, както ти се надяваш на Христа да ти прости.

  71. Алекс К. каза:

    [quote name=“клирик“]Православните невярващи са хора, които нямат лична вяра, или тя е толкова слаба, че не определя нито думите им, нито постъпките, но те винаги ще се смятат за православни и няма как да пренебрегнем този факт. [/quote]

    Ще посмея, отче, да допълня.
    Вяра определя постъпките и думите, когато е жива, когато човек се старае да живее според Заповедите.

  72. SRAM каза:

    Specialno do Гейзер ot Германия:

    Да говоря всички езици човешки и дори ангелски,
    щом любов нямам,
    ще бъда мед, що звънти, или кимвал, що звека.
    Да имам пророчески дар и да зная всички тайни,
    да имам пълно знание за всички неща
    и такава силна вяра, че да мога и планини да преместям, –
    щом любов нямам,
    нищо не съм.

    MIR VAM!!
    S pozdrav GREHOVNIA SRAM

  73. SRAM каза:

    Do Гейзер ot Германия

    Всичко, което става, е или по Божията воля, или по Божие допущение. Това са крайните цели. Бог е всеблажен и неизменяем. Божиите милости и изпитанията, които праща, имат причина в нас самите.

    Mir Vam!

    S mnogo liobov: grehovnia SRAM ot maika Balgaria

  74. SRAM каза:

    I pak specialno do Гейзер ot Germany
    Божията истина във всичко е вложила своето въздаяние – последствията. Но ние виждаме малко последствията от своите дела, тъй като между сеитба и жътва има определено време. Неведнага виждаме последствията от делата си, ала при Господа нищо не остава без въздаяние. В онзи, в когото Господ вижда доброто начало, него и води със Своя Промисъл към Своето Царство. „Всяка пръчка, която дава плод, очиства Моят Отец“ – това очистване Господ дава на ония, които имат зародиша на доброто.

    grehovnia SRAM

  75. SRAM каза:

    I pak specialno do Гейзер ot Germany

    Да се изобличава и обвинява не е нужно. Господ Сам ще изобличи. А на теб за търпеливото понасяне на изкушението Господ Сам ще зачете подвига.Дори и да победиш спомена обидата, той ще остави следа – духовна смрад, която трудно може да бъде изгладена.Всичко оставя следа в душата ни, оставя своя белег. Последствията от нашите дела задължително ще се върнат при нас. Ако се молиш, не ще остане никаква духовна смрад. Нищо не може да изглади предишното така, както Словото Божие.

    grehovnia SRAM

  76. SRAM каза:

    Ostani s MIR Гейзер ot Германия

    А глупави и невежествени разисквания отбягвай, като знаеш, че те пораждат крамоли; а Господният раб не бива да влиза в крамоли, но да бъде към всички кротък, поучлив и търпелив; с кротост да наставлява противниците, та дано Бог им даде покаяние, да познаят истината и да се освободят от примката на дявола, който ги е живи уловил, за да изпълняват волята му. (2Тим. 2:23-26)

    grehovnia SRAM

  77. Андрей Романов каза:

    Досега съм изтрил повече от десетина коментара с просташки хумор или пък с обиди, клевети и хули. Ако такава е агитката на проф. Янакиев, то значи нивото й е циганско-махленско.

    До авторите им. Простаци с цигански стил, не се хабете да пишете – всички такива изблици ще бъдат изтривани.

  78. нищо лично каза:

    вече два коментара не ми публикувате! как ще се аргументирате? не допускате:
    1. критика.
    2. подобно на вашето отношение.
    3. изказвания, на които не можете да отговорите.
    4. или просто поредната „техническа грешка“ с изтриването?
    как става преценяването кой коментар е подходящ и кой – не? защото, уверявам ви, положих усилие да не вкарвам обидни епитети. (държа на обяснение)

  79. Фризер каза:

    [quote name=“Гейзер“][И ние се надяваме Бог да ни прощава за греховете и кривиците, свързани с този грандиозен скандал[/quote]

    Драги православни братя и сестри,
    НИКАКЪВ СКАНДАЛ И НАЙ-ВЕЧЕ ГРАНДИОЗЕН СКАНДАЛ НЯМА.
    Има малка група хора, която прави класически „гевалт” – вдига голям шум за да изглежда, че те наистина са голяма част от енориашите. Група от 10 човека (мога да дам поименния списък), която има свои интереси в тази църква. Която иска да управлява тази църква, както иска да направи „надзорен съвет” над Св. Синод на БПЦ.

    Хора, които обявиха медийна война на предстоятеля на Руската църква в София, ако не приеме техните условия. С други думи ако не се подчини на тяхното ръководство.
    Хора, които искат да управляват църква, която принадлежи на чужда Поместна Църква и се явява територия на чужда държава.
    ТОВА СПОРЕД МЕН НЕ Е ГРАНДИОЗЕН СКАНДАЛ А Е ГРАНДИОЗНА НАГЛОСТ.

  80. Андрей Романов каза:

    [quote name=“нищо лично“]вече два коментара не ми публикувате! как ще се аргументирате? не допускате:
    1. критика.
    2. подобно на вашето отношение.
    3. изказвания, на които не можете да отговорите.
    4. или просто поредната „техническа грешка“ с изтриването?
    как става преценяването кой коментар е подходящ и кой – не? защото, уверявам ви, положих усилие да не вкарвам обидни епитети. (държа на обяснение)[/quote]
    Вижте условията на коментарната секция.

  81. нищо лично каза:

    [quote name=“andrey“][quote name=“нищо лично“]вече два коментара не ми публикувате! как ще се аргументирате? не допускате:
    1. критика.
    2. подобно на вашето отношение.
    3. изказвания, на които не можете да отговорите.
    4. или просто поредната „техническа грешка“ с изтриването?
    как става преценяването кой коментар е подходящ и кой – не? защото, уверявам ви, положих усилие да не вкарвам обидни епитети. (държа на обяснение)[/quote]
    Вижте условията на коментарната секция.[/quote]

    всичко прочетох – няколко пъти. единственото, което могам да предполагам като евентуална причина (след като отговор не получавам), е „Коментарите се одобряват от модератор“ и „всички коментари, които модераторът счита за неуместни“. обаче как конкретния модерато „счита“ даден коментар за „неуместен“ не е указано. а и упорито отказва да обясни. може би не сме достойни за отговор??? не си ли давате сметка, колко авторитарни изглеждате – вие, дето ни пращате в „комунистическия клуб“…

  82. нищо лично каза:

    [quote name=“andrey“]Досега съм изтрил повече от десетина коментара с просташки хумор или пък с обиди, клевети и хули. Ако такава е агитката на проф. Янакиев, то значи нивото й е циганско-махленско.

    До авторите им. Простаци с цигански стил, не се хабете да пишете – всички такива изблици ще бъдат изтривани.[/quote]

    без думи 😳 обаче едно не мога да си обясня г-не: защо така себежертвено излагате на показ собственото си ниво и това на вашата агитка? докато в същото време така старателно (бих казала грижовно) спестявате на „агитката на проф. Янакиев“ възможността да ни убеди в това колко са „простаци“ с „циганско-махленско ниво“. чудя се дали пък не трябва да Ви благодарят за услугата, която им правите. да Ви призная още от първата Ви статия не ми дава мира подозрението, че всъщност тайната Ви цел е да окарикатурите нещата така, че хем игумен Филип да си мисли, че работите за него, хем да настроите хората срещу него – именно със стила си. гениално замислено 😉

  83. Андрей Романов каза:

    @Нищо лично
    Г-н/г-жо Анонимен, не колекционирам коментари и не мога да помня кой какво е писал. Щом съм изтрил коментара Ви, значи съм го сметнал за неуместен. Опитвам се да държа дискусията тук в някакви що-годе прилични рамки, макар и трудно. Не ме интересува мнението Ви за мен. Тук не е място за изразяване на личностни симпатии/антипатии, още повече от някакви си анонимковци. Ако имате да кажете нещо по същество, кажете го.

  84. ivan ivanov ivanov каза:

    Възмутително е поведевието на руския владика, който разби една православна общност и се опита да я етнизира. И за това вината не е на проф. К.Я . Браво , че над сто души се опълчиха.Този храм беше някакво изключение, което не беше засегнато от типичното за руската църква използване на църквата за проводник на имперска руска политика и агитация. Познавам хора, които посещават руски храмове на запад- почти всички са превърнати във войнстващи антизападници и антисемити. Парадоксално антисемтизмът , който нямаше почва у нас , където църквата се слави, че е спасила евреите, стана масов не през маргиналните стари фашисти или млади неонацисти, ами през повлияни от руския православен антисемитизъм православни среди.В православна среда главата ми бръмва от масонски и еврейски заговори световни заговори и антизападна реторика. Тия господа, които сами разбиха православната си църква , нямат доблест да поемат отговорност за това, което сами са унищожили и превръщат църквата в политбюро.

  85. Т.Георгиева каза:

    [quote name=“нищо лично“]
    . да Ви призная още от първата Ви статия не ми дава мира подозрението, че всъщност тайната Ви цел е да окарикатурите нещата така, че хем игумен Филип да си мисли, че работите за него, хем да настроите хората срещу него – именно със стила си. гениално замислено ;-)[/quote]
    Андрей си мислеше, че защитавайки игумен Филип комуникира с агитката на калинките, но е в грешка. Те си „творят“клеветите в блога. Тук слагат само минуси, но рядко пишат. Тук пише друг. Той е някаква трета страна и се характеризира с омразата си към всички. Включително и към агитката на калинките, които насъсква, а и пишейки от тяхно име в циганско-махленски стил ги злепоставя допълнително. Тях той мрази, по причини описани от Прокимен във форума. Той протака скандала за да тормози о. Филип, а и за да има възможност да уличи защитниците му като врагове. Спомняте ли си колко неистово се интересуваше кой пише от името на Алекс К? Случайно ли?
    Бау, Галфон, Валериана…Името им е легион…

  86. negodniqt каза:

    Тук слагаме само минуси, защото г-н Романов не ни пуска коментарите и не ни остава друго. Скоро и това няма да правим. И ми е странно защо всички обидни квалификации на една определена групичка се пускат, а на другите хора коментарите не, дори и да не съдържат квалификации. Пускате само удобни вам коментари от удобни вам хора. И да ви призная, омръзна ми да ме цензурират в този сайт, затова ще спра дори да слагам минуси върху коментарите на г-жа Траянка, защото виждам, че не и понасят.

  87. енориашка каза:

    [quote name=“Фризер“][quote name=“Гейзер“][И ние се надяваме Бог да ни прощава за греховете и кривиците, свързани с този грандиозен скандал[/quote]

    Драги православни братя и сестри,
    НИКАКЪВ СКАНДАЛ И НАЙ-ВЕЧЕ ГРАНДИОЗЕН СКАНДАЛ НЯМА.
    Има малка група хора, която прави класически „гевалт” – вдига голям шум за да изглежда, че те наистина са голяма част от енориашите. Група от 10 човека (мога да дам поименния списък), която има свои интереси в тази църква. Която иска да управлява тази църква, както иска да направи „надзорен съвет” над Св. Синод на БПЦ.

    Хора, които обявиха медийна война на предстоятеля на Руската църква в София, ако не приеме техните условия. С други думи ако не се подчини на тяхното ръководство.
    Хора, които искат да управляват църква, която принадлежи на чужда Поместна Църква и се явява територия на чужда държава.
    ТОВА СПОРЕД МЕН НЕ Е ГРАНДИОЗЕН СКАНДАЛ А Е ГРАНДИОЗНА НАГЛОСТ.[/quote]

    БРАВО!

  88. Андрей Романов каза:

    [quote name=“DODO“]Възмутително е поведевието на руския владика, който разби една православна общност и се опита да я етнизира. И за това вината не е на проф. К.Я . Браво , че над сто души се опълчиха.Този храм беше някакво изключение, което не беше засегнато от типичното за руската църква използване на църквата за проводник на имперска руска политика и агитация. Познавам хора, които посещават руски храмове на запад- почти всички са превърнати във войнстващи антизападници и антисемити. Парадоксално антисемтизмът , който нямаше почва у нас , където църквата се слави, че е спасила евреите, стана масов не през маргиналните стари фашисти или млади неонацисти, ами през повлияни от руския православен антисемитизъм православни среди.В православна среда главата ми бръмва от масонски и еврейски заговори световни заговори и антизападна реторика. Тия господа, които сами разбиха православната си църква , нямат доблест да поемат отговорност за това, което сами са унищожили и превръщат църквата в политбюро.[/quote]
    Дори и всичко това да е така (национализмът си е обща болест на съвременното православие, а антисемитизъм съм срещал и в православни среди, които нямат нищо общо с Русия), кой ви принуждава да ходите точно в руска църква? Тук не сме западна Европа и православни храмове има под път и над път. Избор голям.

  89. полезно каза:

    (Гал. 2, 16-20; Лк. 8, 5-15). св. Теофан Затворник:“Под терниями и волчцами, подавляющими слово Божественной истины, кроме богатства, сластей и скорбей житейских, в нынешнее время надо разуметь и разные ложные учения, распространяемые учеными, потерявшими истину и сбившимися с пути к ней. Таких учений у нас расходится много: иные гласно и открыто идут против истины; другие – под условными намеками, понятными, однако, тем, к кому направляются. В существе они действуют как угар; незаметно входя, омрачают голову и доводят до потери ясного сознания всего окружающего.

  90. полезно каза:

    ===Кто нахватается этого угара, тот начинает бредить, как сонный, ибо все представляется ему уже совсем не в том виде, как оно есть и как представляется находящемуся в здравом уме. Встретив такое лицо, вы видите, что у него подавлена не только истина всякая, но заглушено и чувство истины, и ложь внедрилась во все составы ума. Как же быть? Не слушать и не читать этих бредней, а когда невольно услышалось или прочиталось, – выбрось из головы, а когда не выбрасывается, – подвергнуть рассуждению, и все разлетится, как дым“.

  91. Андрей Романов каза:

    Братя и сестри, вместо да спорим задочно и в интернет, нека да се срещнем и да дискутираме заедно нашите разногласия. Предлагам на проф. Калин Янакиев публичен диспут по въпросите за конфликта в руското подворие и създаването на казашка станица по някоя от централните телевизии. Нека хората сами да решат, кой е прав.
    Андрей Романов

  92. ivan ivanov ivanov каза:

    Не ходя в руската църква. Но за черкуващите се в тази църква , тя е духовен дом и не мога да не съм солидарен по християнски с потреса на тези хора от бруталното вмешателство на новия руски предстоятел в живота на тази градена с години църковна общност.

  93. ivan ivanov ivanov каза:

    За проблемите на национализма няма да навлизам само подчертавам, че руският е имперски и агресивен , а русофилството и русофобството не нищо повече от резултат от тази външна агресия. За описаните от Андрей руски „освобождения“ , от които народите трябва на свой ред да се освобождават и от които ние 130 г. не може да се отървем, се е изписало толкова , че лично на мен ми идва банално. Само за илюстрация ще дам интресен пример с възникването една панагюрска фамлия – Робов. Името идва оттам, че родоначалника на фамилията бил отвлечен от руснаците при една от руско турските войни и когато се върнал след дълги години почнали да му викат „роба“ и робов , от това че бил казал, че през тези години бил роб на руснаците.

  94. Андрей Романов каза:

    [quote name=“DODO“]За проблемите на национализма няма да навлизам само подчертавам, че руският е имперски и агресивен , а русофилството и русофобството не нищо повече от резултат от тази външна агресия.[/quote]
    Едва ли гръцкият или сръбският национализъм, които вилнеят в някои църкви, са нещо много по-добро.
    [quote name=“DODO“]За описаните от Андрей руски „освобождения“ , от които народите трябва на свой ред да се освобождават и от които ние 130 г. не може да се отървем, се е изписало толкова , че лично на мен ми идва банално.[/quote]
    ОК, много скоро ще ни отърват от тях. Не мислете, че Турция ще се ограничи само с турските сериали. Децата Ви ще говорят турски, Додо.

  95. ivan ivanov ivanov каза:

    Айде по-леко с прогнозите. Със сигурност международната изолация вследствие на една русификация , ще е по-близо до песимистичната ти прогноза. А пък за превръщането на църквата в руска партия направо направо се отваращавам.

  96. Андрей Романов каза:

    Додо, виждаш заплахата не там, където тя в действителност е. Отвори си очите и виж какво става в България. Дори само историята с имамите в Пазарджик нищо ли не ти говори? България се циганизира и ислямизира със страшна сила.

    Ако си русофоб, какво те вълнуват проблемите в една руска енория? Не виждаш ли, колко нелепа е позицията ти?

  97. ivan ivanov ivanov каза:

    Много прескачаш от тема на тема и искаш да сееш страхове. в полза на идеята за църквата като инструмент и руска партия. Преди пишеше за голямата опасност да станем турци, голям страх в стил сидеров, каракачанов , сега пък с цигани плашиш, накрая пък с ислям. Въобще целия регистър от страхове и митлогии си впрегнал за руската кауза. За страха от турците и исляма – Не знам нито един българин , който да е станал турчин или приел исляма , може и да има, ще ми е интересно да ме запознаеш за куриоз. Сега – за циганите- проблемът е, че не се християнизират, а това е така защото православните не ги смятат за хора.Това има български корени се затвърждава точно от антидемократичната реторика идваща от Русия и омразата към правата , идваща пак оттам. Затова и църквата не работи с тях и не ги християнизира. Проблемът е на църквата в съществуващия точно русифициран вариант. Ислямът работи с тях, явно ги смятят за хора и за достойни за тяхната общност, което русифициранто православие не допуска.

  98. Андрей Романов каза:

    Додо, живей си в света на илюзиите. Аз бих се радвал, ако моите страхове и страховете на милиони други българи се окажат напразни. За съжаление засега реалността ги потвърждава.

    Че циганите не се православизират по вина на Русия – такава глупост още не бях чувал. Благодаря ти, ще я добавя в моя списък от бисери.

    Между другото, така и не отговори на моя въпрос. Явно няма какво да кажеш.

  99. ivan ivanov ivanov каза:

    Нямаш аргументите за натрапваната заплаха от другите и си принуден да ми приписваш неписани от мен неща. Да се самоцитирам: „за циганите- проблемът е, че не се християнизират, а това е така защото православните не ги смятат за хора.Това има български корени се затвърждава точно от антидемократичн ата реторика идваща от Русия и омразата към правата , идваща пак оттам“.А не както ми приписваш:“циганите не се православизират по вина на Русия „. Очевидно корените са тук, но русфикацията пречи да погледне с други очи на циганите и църквата да се самокоригира тъй,като омразата към другите и правата им постоянно служи за оправдание на вечните православни неудачи и легитимира самите неудачни практики. Този път няма вариант за самокорекция и обръщане към циганите, което ги оставя на исляма, който се оказва по отворен към другите от русо-дс-бкп-вмро-атака варианта на православието. Очевидно проблема не е в циганите или исляма , а в БПЦ, а русифцирането пречи на промяната

  100. ivan ivanov ivanov каза:

    Ако наистина смяташ , че има българи – православни , които стават труци , цигани или обрязани и това те плаши , и чакаш помощ за страховете си от Русия, то трябва да кажа, че имаш сериозни проблеми с ориентацията в действителността. Заниманията ти с православие не са ли те убедили, че за болшинството от българите православието не е нищо повече от идентификация с господарската и господстваща религия и няма никаква опасност да се разделят с господарския си статут.

  101. Андрей Романов каза:

    Додо, извинявай, но трябва да имаш наистина много развинтено въображение, за да свържеш отношението на българите към циганите с влиянието на Русия. БПЦ не се занимава с циганите поради същата причина, поради която не се занимава и с българите, а тя е, че владиците не се интересуват от никого освен от себе си.

    Заплахата за България идва не от това, че българите се потурчват, а от това, че българите като етнос се топят, държавата ни се разпада, а в това време силни и агресивни чужди етноси и религии завладяват постепенно тази територия. Вече се чуват открити заплахи към „гяурите“, „Дунавът ще стане червен от кръв“ и така нататък. Впрочем, какво да ти обяснявам тези неща. Щом не четеш вестници и не гледаш телевизия, а предпочиташ да живееш във фантомния си свят, това си е твой проблем.

  102. енориаш I каза:

    [quote name=“DODO“]Не ходя в руската църква. Но за черкуващите се в тази църква , тя е духовен дом и не мога да не съм солидарен по християнски с потреса на тези хора от бруталното вмешателство на новия руски предстоятел в живота на тази градена с години църковна общност.[/quote]

    Новият руски предстоятел е назначен от Руския патриарх. Руската църква в София е Подворие на Московския партиарх. Храмът – собственост на Руската Федерация. Калин Янакиев ли ще командва там? Това не е ли брутално вмешателство в делата на чужда Поместна Църква? Ако ЧАСТ об общността не проявява послушание на Патриарха, нека да си отиде другаде. Точка по въпроса!

  103. енориаш I каза:

    [quote name=“andrey“]
    ОК, много скоро ще ни отърват от тях. Не мислете, че Турция ще се ограничи само с турските сериали. Децата Ви ще говорят турски, Додо.[/quote]

    За тях сигурно е по-добре турци отколкото руснаци. Етиопци, тумба-юмба – който и де е, само де не са руснаци!

  104. TatyanaZ-V каза:

    Към #104 енориаш I
    Само гледай да не си изпуснеш сапуна в турска баня.

  105. ivan ivanov ivanov каза:

    Андрей , ти пишеш , че децата ми ще говорят турски и че се циганизираме и ислямизираме , пък като те опровергах ми го приписваш на мен. Сега пък нова опасност: ние сме намалявали, ами що замесваш турците , циганите и исляма, те нямат нищо общо или по инерция пак търсим външен враг за да си затваряме очите , че проблема е при нас. Циганите ли да ни правят деца и те ли прогонват всичко кадърно от държавата. Турците пък трябва да са луди да ни завладеят , никой не е луд да ходи в по-бедна държава, ползват ни за нискокачествени дипломи / в топ 300 имат 5 университета , ние ни един/, ама и това свършва. По скоро има опасност българите да вземат да ходят на работа в Турция. И въобще защо е всичкия този арсенал от измислици, митологии и всяване на страхове , за да се оправдае дерибейската саморазправа на руския владика с 140 българи енориаши и свещеници на пъпа на София? Не ви ли е останало малко достойнство.

  106. Алекс К. каза:

    [quote name=“DODO“] за да се оправдае дерибейската саморазправа на руския владика с 140 българи енориаши и свещеници на пъпа на София? .[/quote]

    Каква саморазправа?! Той ли ги тормози по медиите 8 месеца?! Той ли е отворил „блог на клеветата“ за да ги залива с помия всеки ден?! Я, стига, вече никой не вярва на тези приказки.

  107. Бау! каза:

    Дали някой от вас, дето така добре ги разбирате и тълкувате нещата, може да обясни защо, докато все още няма ремонт, неделната св. Литургия започва в 8 ч. сутринта. Нали обяснението беше, че трябвало да има повече време за майсторите да работят? Вече цели 2 месеца нищо не се случва, но службите са от 8. И защо съботната Литургия е в 9ч.? Какво е обяснението и за това също ли са виновни турците?

  108. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]

    Ако не ви е удобно, информирайте настоятеля, той може да промени време на неделната литургия. Но кажете на него лично, а не чрез блога или БНТ.

  109. Алекс К. каза:

    [quote name=“Алекс К.“][quote name=“Бау!“]

    Ако не ви е удобно, информирайте настоятеля, той може да промени време на неделната литургия. Но кажете на него лично, а не чрез блога или БНТ.[/quote]

    Вече е промемено. По молбите на богомолците. Не е толкова трудно да контактуваш с този човек. Дори и приятно. Друго е, ако ви трябва да плюете чрез него Русия.

  110. посланник или пастир каза:

    [quote name=“енориаш I“]
    Новият руски предстоятел е назначен от Руския патриарх. Руската църква в София е Подворие на Московския партиарх. Храмът – собственост на Руската Федерация. Калин Янакиев ли ще командва там? Това не е ли брутално вмешателство в делата на чужда Поместна Църква? Ако ЧАСТ об общността не проявява послушание на Патриарха, нека да си отиде другаде. Точка по въпроса![/quote]
    да, батюшката е назначен от МП именно като „наемник“, а „наемникът не е пастир“. Стените, тухлите на този храм може да са руска собственост, построена на българска земя. Да, земята е българска – не забравяйте, че православната църква е поместна, драги империалисти! Но да оставим това – живите камъни са Божии! Църквата е преди всичко Христова! И никой няма право да разтуря, което е съградено в Божие име!
    Калин Янакиев говори по съвест, общността свидетелства за това, Бог да му помага! Защото има послушание и страх към Бога, а не към човеци!
    Дерзайте!

  111. Алекс К. каза:

    Храмът е пълен, драги посланник. Хората идват при батюшка като при добър пастир. А вие можете да го смятате за наемник – имате конституционно право да мислите каквото си искате. Също и Калин Янакиев има конституционно право да има специфична съвест. И партиен интерес в Руската църква. Стига с тези приказки, вече никой не ви вярва – поне в София.

  112. Гаврилии Ловчевски каза:

    АЗ, пък смятам че, това е таетро и заблуда, кой за пари, кой за какво докопа и може. В една хубава чалга песен се пееше нещо подобно или може би същото Не че ме питат , ама да си кажа, вече доказаното.

  113. Огнян Маринов каза:

    За такива „казаци“ като новоизлюпилите се нашенци, природните казаци имат много точно понятие: „ряженные“ – преоблечени……..
    и протурски и антируски настроените можете да бъдете спокойни, че това не са руснаци, а именно Казаци, които пък са произлезли от други Казаци……..до сега бях чувал за хуторный, станичный, куренный, походный, наказный и други Атамани, ама ние внесохме и Храмовый Атаман…….смешни са тези дечица, дето са решили да си поиграят на казачета

  114. Лъчезар Стоянов каза:

    На старото и вече не действащо гробище в град Стара Загора има Паметник на Донския Казашки корпус от Армията на Генерал Врангел.Гробището отдавна е запустяло,а освен това мястото е продадено на частни лица.Така,че ако има Казашка организация в България,трябва да бъдат предприети мерки за спасяването на този паметник-тук са погребани казаци,които тук са завършили своя жизнен път!

Споделете в социалните мрежи