Назад в бъдещето



Може да харесате още...

8 Отговори

  1. Danine каза:

    В линка към „източника“ http://www.mediapool.bg/show/?storyid=130965&srcpos=3 има доста коментари по повод статията. Между другото имаше много отзиви и в сайта, в който я публикуваха преди това- http://point-of-view.org/. Там вече не можете да я откриете дори в архива. Изводите можете да си направите сами. Мога само да добавя, че публикацията на тази статия в сайта Православие България не прави чест на редакторите му. Всъщност не съм сигурна, че в това участват всички редактори…

  2. iliana каза:

    Без да съм от редакторите, участвали в делото на това публикуване, аз не разбирам уважаема Данин, защо трябва да се чувстваме така виновни ?!

    Прочетох анализа и не открих нищо повече от една свободно изразена, може би твърде популярна, но разбираема гледна точка към някои от аспектите на най-новата политика на Ватикана. Доколко човек ще се съгласи с направените изводи е личен въпрос, който стои при всеки публицистичен материал.

  3. andrey каза:

    Статията съдържа някои крайни – чисто по журналистически – мнения и оценки. Независимо от това православните няма как да не бъдат загрижени от възраждането на „Ecclesia Militans“ в нейния (старо?)католически вариант.

    Някой да вземе да намери и да преведе най-после самия фамозен текст на Конгрегацията на вярата, за да разберем какво всъщност пише там! 🙂

  4. proben каза:

    Весела Илиева живее и работи в Германия и е формирана в протестантска академична среда. Някои нейни текстове са точно толкова враждебни и спрямо православните, че и отгоре. В случая обаче имаме типичния синдром „да се обединим срещу общия враг“ – католицизма. Разбираемо.

    Но всъщност, въпреки крайните формулировки и най-вече враждебната атмосфера, която лъха между редовете, жената е права – този папа искрено смята некатолиците за еретици, нехристияни и изобщо… Не че повечето искрени православни не са на различно мнение за католицте и протестантите… Повече уважавам такава искреност, отколкото лукавата „дипломатичност“ на целуващите се с който дойде някои наши православни водачи.

  5. Danine каза:

    Илиана,
    не прави чест на никого, наричащ себе си християнин, да публикува, рекламила или одобрява публично текстове, кото сеят вражда и омраза или носят в себе си подобно послание. Това е християнски принцип, а той е валиден без изключение за всеки един християнин.
    Колкото до това, че не се чувствате така виновни – добре – чувствата са променливи. Едно е да се чувствате, друго е да осъзнавате. А и съвестта Ви, като не е заглушена от чуввствата, може да помогне да осъзнаете някоя истина.

    Ако за повечето от вас критерий е „лошият папа“ и „лошото, което казва и прави“ , тогава вие не сте по-добри от него, защото сами допускате онова, което квалифицирате като зло, да определя постъпките Ви. Тогава какви са тези претенции към него, след като сами пристъпвате принципа?!
    Сякаш на някого му доставя удоволствие да насъсква невежите. Едва ли само, за да гледа сеир. Мисля, че проблемът е много по-дълбок.

    …….

  6. Danine каза:

    Готова съм да съдействам на всеки, който иска да разбере какво има предвид Католическата църква с „Ecclesia Militans“. Също така съм готова да съдействам за намирането на обективна информация за възгледите на настоящия папа, както и за същността на въпросния документ /който се коментира така „компетентно“, оказва се, без дори да са го прочели/ на всеки, който наистина се интересува.
    Вярвам, че и свещениците, които пишат понякога тук, също ще помогнат с обективна информация.

    Надявам се да не съм засегнала някого с острата форма на изказването си – моля да бъда извинена, ако въпреки това се е случило!

  7. iliana каза:

    Разсъжденията Ви за чувствата и тяхното влияние върху правилните преценки са много уместни. Предполагам, че този път случайно сте пропуснала се съобразите с тях, иначе няма как да си обясня коментара Ви.

    Дали папата е „добър“ или „лош“ съвсем не знам и не се вълнувам от личността му, ако трябва да съм честна. Това, което виждам в текста горе обаче не са разсъждения върху характера на човека, а оценки за „това което казва и прави“ . Не разбирам защо така ги считате за морално недопустими, особено когато става въпрос за едни съвсем публични неща, които той казва и прави. Тези „неща“ предизвикват реакции, понякога твърде неодобрителни може би, но какво да се прави.

    Личното си мнение по текста на журналистката не виждам смисъл да пиша. Принципният въпрос, ако долавяте, е за това до каква степен и при какви условия една авторска гледна точка може да бъде свободно изразена публично.

    Единственият Ваш аргумент, който успявам да видя, е твърдението, че съществува „обективна информация за възгледите на настоящия папа“. Тоест, в статията се твърди, че папата има едни възгледи, а той има съвсем други. Ако това е така, разбира се че е уместно да се покаже истинската картина; и аз лично бих се зарадвала да публикуваме такъв материал. Само че оставам скептична поне по отношение на една част от твърденията, защото по тях има официални реакции.

    Извинението Ви си позволявам да приема.

  8. andrey каза:

    Уважаема Danine, Православие БГ е свободна трибуна и публикува всякакви мнения, стига те да не са на озлобени богоборци и атеисти 🙂 Нямаме нищо против да публикуваме също и коментари, мнения на католиците по тази и други теми, които засягат Вашата църква. Вярвам, че и другите редактори ще се съгласят с мен. Така че – дерзайте!