На добър час, казаци!
На 18 септември т. г. в криптата на Руското подворие “Св. Николай Мирликийски” в София след съгласуване със Синодалния комитет на Руската православна църква по взаимодействие с казачеството се е състоял учредителен казашки “кръг“ (сбор) за град София, съобщава сайтът на Подворието.
Преди учредителния казашки сбор предстоятелят на Подворието игумен Филип е заклел пред Светия Кръст и Светото Евангелие инициативната група на желаещите да встъпят в редовете на Всевеликата донска войска. След това в криптата е било внесено българското знаме и изпълнен българският химн.
След това, според утвърденото от Синодалния комитет последование, протоиерей Игор Покровски е извършил чина „откриване на казашки сбор“. По време на сбора са били избрани и утвърдени мандатна, изборна, редакционна комисии и назначен водещ на протокола. След утвърждаване състава на комисиите с общо гласуване бил избран есаул (офицерска длъжност в казашката войска, съответстваща на майор), който продължил да води заседанието и предложил да бъде избран атаман (глава) на казашкото общество. Сборът завършил с уставна молитва. За духовник на сбора бил назначен предстоятелят на Подворието игумен Филип (Василцев).
Преди началото на учредителния сбор казаците се заклели с вяра и правда да служат на отечеството, Православната църква, доблестното казачество, както и да пазят славните казашки традиции и обичаи.
У нас се знае твърде малко за казачеството и неговата многовековна история, въпреки че това е един от най-своеобразните и любопитни феномени на руската история и култура. В кратката информация, която дава сайтът на Подворието, се казва: “Казачеството е най-свободолюбивата етносоциална общност от всички общности, които са населявали Русия. Православието винаги е било не просто вяра, а фундамент на целия казашки живот. Например, всички решения на казашкия сбор – техния висш орган на управление, се приемат изключително в присъствието на свещенослужители… Без молитва и благословение казаците не пристъпват към нито едно дело. Казашките части са се били доблестно за Освобождението на България от османско иго. В чест на много от тях, навеки останали в българската земя, тук са поставени паметници. Техните потомци, живеещи в България, не забравят за Отечеството на своите предци и продължават с вяра и правда да служат на Православието“. Към това следва да добавим, че казаците с техните традиционни монархически убеждения и силно религиозно чувство са били сред най-непримиримите противници на комунистите по време на Гражданската война в Русия (1918 – 1920). След победата на комунистите голяма част от казашкото население в Русия е избита, а много други бягат на Запад. Днес казаци има в много страни по света, в Америка, в Европа, а, както виждаме днес, и в България. Жестоката съдба на казачеството през ХХ век е описана в такива известни книги като “Тихият Дон“ на Шолохов и “Архипелаг Гулаг“ на Солженицин. В Русия, а и по света, казаците традиционно спадат към най-консервативните слоеве на обществото. Те са запазили и до днес строгия си патриархален морал, много от старите си традиции и обичаи, както и силната си преданост към православието.
Казашката организация, която се създаде в София, се нарича според установената традиция “станица“ (от стан – военен лагер; впоследствие така са били наричани казашките селища). Разбира се, в случая това не трябва да се разбира буквално, а като етнокултурно казашко общество, призвано да поддържа културните и религиозни традиции на казаците у нас. Поздравяваме българските казаци за тяхното решение и очакваме от тях да се наредят сред крепителите на Църквата, живите народни традиции и добрите нрави в нашето общество. Редно е да благодарим на инициаторите и игумен Филип (Василцев) за голямата работа, която извършиха, за да може да се осъществи това. Разбира се, можем да очакваме и поредната порция змийско съскане от страна на големите “доброжелатели“ на Руското подворие у нас – но като всяко дело на злобата и тъмнината, и то ще отмине тъй, сякаш не е било. А доброто семе ще порасне и ще процъфти.
На добър час, казаци!
О, Андрей, не съскане, а рев ще чуем!
От благочестивите християни, които наричат себе си „Интелектуалци”, а другите – „мутри”. Ще чуем, че и това им пречи да водят евхаристиен живот. Че и това накърнява техните конституционни права. Че и това им пречи да обичат ближните. И т.н.
А новината е много хубава! Честито!
На фона на събитията в Подворието от последната половин година, когато с участието на „казаци“ изхвърляха редовни енориаши от храма, този коментар звучи доста абсурдно!
[quote name=“VVPetkov“]На фона на събитията в Подворието от последната половин година, когато с участието на „казаци“ изхвърляха редовни енориаши от храма, този коментар звучи доста абсурдно![/quote]
Ами.. ако редовните енориаши не са в ред…
[…]
Защо триете коментари ??? Защо пренебрегвате мнението на огромното мнозинство енориаши от руската църква и триете коментари ??? Предлагам Ви направо да публикувате само „готини“ коментари…Предлагам Ви да нашишете и една стихосбирка, посветена на Игумена. Предлагам тя да бъде озаглевена: „ПОСЛУШАНИЕ, НЕ ЛЮБОВ“…
Оставам С любов: Andy Basil
[quote name=“Анди Базил“][…]
Защо триете коментари ??? Защо пренебрегвате мнението на огромното мнозинство енориаши от руската църква и триете коментари ??? Предлагам Ви направо да публикувате само „готини“ коментари…Предлагам Ви да нашишете и една стихосбирка, посветена на Игумена. Предлагам тя да бъде озаглевена: „ПОСЛУШАНИЕ, НЕ ЛЮБОВ“…
Оставам С любов: Andy Basil[/quote]
Защо се трият коментарите – вж. условията на коментарната секция. Коментари, които са вулгарни или съдържат лични обиди и квалификации, не се допускат.
Останалото са глупости.
мнението на огромното мнозинство енориаши от руската църква?
хм… ако имаме предвид, че някои от редовните нередовни енориаши „не са сами”, тогава наистина излиза доста…
цитирам Алекс К. :
О, Андрей, не съскане, а рев ще чуем!
От благочестивите християни, които наричат себе си „Интелектуалци”, а другите – „мутри”
[/quote]
Че защо е тая параноя? та чак и слухови халюцинации! та нали сега българските казаци ще се наредят сред „крепителите на Църквата“? та кой би могъл да възрази на това, че не какво да е, а „живите народни традиции и добрите нрави в нашето общество“ ще спасят света. звучи обезоръжаващо. аз лично се съмнявам, че и адовите порти ще им надделеят.
това, което разклати надеждите ми, обаче, е следното изречение: “ Разбира се, в случая това не трябва да се разбира буквално, а като етнокултурно казашко общество, призвано да поддържа културните и религиозни традиции на казаците у нас.“ излиза, че е вятър работа и суета на суетите. язък! кой сега ще крепи Църквата?!…
Защо се трият коментарите – вж. условията на коментарната секция. Коментари, които са вулгарни или съдържат лични обиди и квалификации, не се допускат.
Останалото са глупости.[/quote]
Точно така, Андрей, поздравления – „глупости’ – това е най-точната квалификация, която подлъзнатите от Игумена (поради една или друга причина) и пишещите пасквили, дават на такива като мен. Най-хубаво е да си траем, нали така и да триете най-точните коментари за станалото…
Искате Църква на конци…няма да я получите – „Бог поругаван не бива“ (Гал.6:7).
[quote name=“andrey“] Коментари, които са вулгарни или съдържат лични обиди и квалификации, не се допускат.
.[/quote]
Ако все пак допуснете такъв коментар той ще е свидетелство за здравният статус и духовният облик на „енориашите“ от блога на клеветата. Разбрах, че е имало истеричен изблик на някакъв младеж, поради което се е наложило да се потърси помощ и съдействие от полицията.
В последните ли времена живеем, та се налага духовниците да служат в обстановка на кръгова отбрана?
Евхаристия ли да служи отец Филип или да мисли кой психично болен ще го нападне?
С какво право поставяте Божи свещенослужител в това положение?
Не разбирам смисъла на събитието, но ето и моят поздрав с идея за химн на софийското казачество 🙂 – [url]http://www.youtube.com/watch?v=dmxDvT1CgFM[/url]
[quote name=“Т. Георгиева“][quote name=“andrey“]
Евхаристия ли да служи отец Филип или да мисли кой психично болен ще го нападне?[/quote]
Психично болен все пак е по-добре отколкото безсъвестен.
Половин година гледам БЕЗСЪВЕСТНИ хора, които БЕЗСРАМНО ЛЪЖАТ пред ТВ камера, пред медиите, по форумите. Лъжат и че те са – мнозинство.
Някой ще направи ли блог за пияница и блудник, ще напише ли над стотина статии за неговите безобразия? Не, не и не. Дори и ако любовницата му години наред ограбва църквата.
Така че на всички нормални хора трябва да e ясно, че става дума за добре организирана кампания по оклеветяване на чист човек. И в по-широк план – гонения на Църквата.
Ето! Най-после има реакция на тази публикация в „блог на клеветата”- дълъг списък на медийни публикации срещу игумен Филип.
Ще напомня на драгитe читатели, че през февруари месец професор Калин Янакиев в присъствие на десетина свидетели обеща на игумен Филип Василцев медиен скандал, ако той нe позволи на професора да ръководи Руската църква.
Да…. Да оценим титаническия труд на клеветниците! Обаче най-важното е, че професорът няма да командва в Руската църква в София!
Нисък поклон на игумен Филип за това, за неговото мъжество, търпение и смирение!
Само да уточня, че публикацията в блога не е със статии срещу игумен Ф., а със статии, отразяващи скандала, в който той все пак има участие. Иначе, модераторът явно избирателно забелязва обидите, защото за мен и думите клеветник, лъжец, „не в ред“, „не са сами“ също са квалификации. Да не говорим за блудник, пияница и крадец, описващи реален човек. Интерпретацията за проф. Янакиев също е клеветническа, доколкото не отговаря на истината, ама е ок, щом е в защита на игумен Ф. И най-накрая-истерии и полиция в храма не е имало, слава Богу. Просто уточнявам.
Е-е-е, Ваше Високопреподобие Алекс К., обикновено говорите благо, а сега – „блудник и пияница“, „не са наред“, и т.н. Вече доста време сте в България, не разбрахте ли, че блоговете не се занимават с личните недостатъци на хората, а с публичните им действия? Първото няма как да бъде доказано, а второто няма как да бъде отречено. Хубаво е, че имате енергия за дебат, но май само това. Нулева култура, жалко!
[quote name=“възпитан блогър“]Е-е-е, Ваше Високопреподобие Алекс К., обикновено говорите благо, а сега – „блудник и пияница“, „не са наред“, и т.н. Вече доста време сте в България, не разбрахте ли, че блоговете не се занимават с личните недостатъци на хората, а с публичните им действия? Първото няма как да бъде доказано, а второто няма как да бъде отречено. Хубаво е, че имате енергия за дебат, но май само това. Нулева култура, жалко![/quote]
Извинявайте, че обращам вниманието на Вашите лични недостатъци, но ако ме смятате за „Ваше Високопреподобие“ (конкретен човек -нали така? както написахте в „блог на клеветата“), тогава имате нулев интелект – жалко!
В същност, много съм поласкан, че направихте труда да анализирате коментарите ми (избрахте само моите!) чак от март месец. Това означава, че имам не само енергия за дебат, а нещо повече. Доста повече. Много ви засегнах. И знаете с какво? С истината! Чухте ли израз „правда глаза режет”? Това е, възпитани господа блогъри.
Към Алекс К:
КОЙ СТЕ ТОГАВА, МНОГОУВАЖАЕМИЙ ГОСПОДИНЕ !
[quote name=“Галфон“]Към Алекс К:
КОЙ СТЕ ТОГАВА, МНОГОУВАЖАЕМИЙ ГОСПОДИНЕ ![/quote]
Аз съм Алекс. А вие?
[quote name=“Галфон“]
КОЙ СТЕ ТОГАВА, МНОГОУВАЖАЕМИЙ ГОСПОДИНЕ ![/quote]
Но защо жадувате така да узнаете самоличността му? За да изпратите при отец Филип хора, които да изобличат съответния човек, че играе двойна игра, или че е с психични отклонения, че е бяс или чудовище? Ако не е идентифициран -това не е възможно нали?
Лесна плячка е след това ? Прости хора, които до отидат и го оклеветят в България има. Това могат да сторят и много „християни“ А тия християни, на които не можете да дърпате конците и ги водите за носа като маймуни – тях обявявате за врагове на Църквата и ги преследвате.
А пък професора е толкова глупав, че и неговия хъс и лична омраза използвате за да мели брашно във вашата воденица, ама той не се усеща. Затова казват, че омразата заслепява. Щеше иначе „професора“ да види на кого слугува.