Петнайсет минути в крив ефир



Може да харесате още...

122 коментара

  1. Галфон каза:

    Явно Игумена отново е раздразнен, понеже говорителя на Подворието отново е на линия 😆
    Колко злоба и мъст има на този свят, ей хора – вие би трябвало като църковни люде да се държите малко поне в правата вяра, а тя предполага – кротост, въздържание, любов към Бога и ближния. Кое видяхме ние за тази цяла година от нашия пастир – Игумен Филип ? Монах, приел Бога като жених в сърцето си…
    Ще цитирам една откровена неистина, за която Вие преценете сами:

    „А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава“.

  2. Костов каза:

    Галфоне, виж първо гредата в собственото ти око. Колко призиви за помирение имаше досега, и вие не отговорихте нито на един.Вече се превърнахте в малка злобна секта. Като го гледам тоя ваш професор Янакиев, на какво е заприличал – то аслъ майките ще плашат децата си с него. И стига сте говорили от името на всички енориаши, аман вече!

  3. Т.Георгиева каза:

    Някакъв димитри вече бе пуснал във форума тема по случая и там споделих мнението си. Бих обърнала внимание отново на факта, че понятието държава на български не се покрива с понятието държава на църковнословянски език. Государство – това е думата на руски която в наш превод е държава.
    Това казва и авторката – держава е употребено в духовен, а не в юридически смисъл.
    Поздравления за добрият текст разясняващ по остроумен начин действителната ситуация там.

  4. Т.Георгиева каза:

    [quote name=“Галфон“]
    Колко злоба и мъст има на този свят.[/quote]
    И кой казва това? Този който живее създавайки единствено раздори и омраза сред християните. Който внушава на едни от тях да преследват други! Който пише и пуска теми под различни псевдоними, а после обвинява друг в това! Който се крие зад гърба на други хора извършвайки сатанинската си дейност, а обвинява тях в това.
    Това е безсрамие, което минава всякакви граници!

  5. Галфон каза:

    [quote name=“Костов“]Галфоне, виж първо гредата в собственото ти око. Колко призиви за помирение имаше досега, и вие не отговорихте нито на един.Вече се превърнахте в малка злобна секта. Като го гледам тоя ваш професор Янакиев, на какво е заприличал – то аслъ майките ще плашат децата си с него. И стига сте говорили от името на всички енориаши, аман вече![/quote]
    Ето, Костов, точно за това говоря – за злъчта и злобата, която се излива постоянно. Ей хора, разберете едно – Бог вижда всички ни и ако се не покаем, нищо добро не ни чака…Когато дойдохме при Игумена с мир какво последва
    ? Какво последва, Костов ? Ние дойдохме и питахме защо ? Нямаме ли право на това ? А какво последва – оотмъщение, славянска злоба и ненавист, създаване на образ на врагове, разделяне на наши и ваши ? Това ли е ПАСТИРЯ, Костов ? И има ли пастиря отговорност ? Носи ли такава той – пред Бога и пред хората ?

  6. Асеновлашки каза:

    [quote name=“Костов“] Колко призиви за помирение имаше досега, и вие не отговорихте нито на един.[/quote]
    Не ставейте смешен, Костов ! Какви призиви, какви 5 лева ! Досега само подигравки със свещениците и енориашите. Досега – кроежи на планове как да се махнат свещениците, как да се махнат енориашите и как ДА НЕ УПРАЖНЯВАТ конституционните си права. Досега само противоборство, само противопоставяне. Записи на някакви проповеди в интернет, в които Игумена само търси да обори „другата страна“. СРАМ И ПОЗОР ! Цялата страна знае вече за скандалите, та чак и в Русия отекнаха !!! Имено заради такива, хората се отдръпнаха от църквата !

  7. Костов каза:

    [quote name=“Асеновлашки“]Досега само подигравки със свещениците и енориашите. Досега – кроежи на планове как да се махнат свещениците, как да се махнат енориашите и как ДА НЕ УПРАЖНЯВАТ конституционните си права.[/quote]
    Думи, думи… И кой свещеник и енориаш досега е бил махнат? Айде кажете поне едно име! Всичко това са КЛЕВЕТИ, за които ще отговаряте един ден пред Бога.

    Източник на раздора сте вие. Разберете, хора: руското подворие не ви е бащиния, че да се разпореждате в него както ви падне!

  8. Асеновлашки каза:

    [quote name=“Костов“]Думи, думи… И кой свещеник и енориаш досега е бил махнат? [/quote]

    Хъм, много бързо се модерират коментарите 🙂
    Кой бил махнат ли ? За отец Сава, помните ли ? Или трябва да Ви припомня ? А за пропъждането на Отец Николай на Неделя след Прошка. А за енориаша Валери – цяла България веч’ знае. Жлъчта е голяма, приятелю, голяма…пък Христиани се пишем, нали ?

  9. Т.Георгиева каза:

    [quote name=“Асеновлашки“] Цялата страна знае вече за скандалите![/quote]
    Наистина хората тук са подведени от клеветническата кампания на блога на клеветата. Налагаше се да обяснявам какво е действителното положение неведнъж на хора в заблуда. Но не само този клеветнически блог е виновен за заблудата.
    Тук мразят и преследват умните хора. Игумен Филип е такъв. Тук мразят и преследват хората, които не се поддават лесно на манипулация и обработка. Тук особено биват мразени и преследвани хората, които вършат духовната си работа при всякакви обстоятелства и несгоди. От една страна о. Филип има врагове, от друга страна има пак врагове, но маскирани на доброжелатели. Такива, които го канят на софри и с една ръка го галят, а с друга нож му забиват в гърба. Търсят му цаката, а така имат възможност и да оклеветят хората обявили се в негова защита. Хора рискували всичко за истината.

  10. Алекс К. каза:

    Какви скандали, моля ви?! От често повторение думата „скандал” истинския скандал не се получава.

    Някой ще разкаже ли за Неделята на прошката? Какво стана тогава. Отец Игумен помоли прошка СЪС ЗЕМЕН ПОКЛОН ЗА ВСЕКИ. Какво направи тогава професор Янакиев?

    Доближи се до предстоятеля, рязко обърна гръб и излезе. Никаква прошка от Неговото Величество. Всички бяха в шок. Това ли пример за християнско поведение?

    А тези лъжи, които повтаряте и повтаряте в безименните си статии в „блога на клеветата” – това ли е християнство? Да не говорите за Бога повече! Молете се на своята Конституция! Вече ставате за смях. Между другото, никой никакви ваши права не нарушава – и това е лъжа.

  11. Алекс К. каза:

    Къде е злобата, каква злоба? Мека ирония много подходяща за случая, защото наистина смешно: ДВАМА ДИВАЦИ които не знаят, че казашки организации има по цял свят. И плашат другите, дошли спокойно да послушат разказа на Цецо за наакани памперси и да погледнат групови еротични снимки на Сашка. ТОВА Е НИВОТО НА ПРЕДАВАНЕТО И НА „НЯКОИ БОГОСЛОВИ“. Господ всичко ни показва, само очи да имаме.

  12. ОТЕЦ АЛЕКСАНДЪР каза:

    Не знам по коя телевизия са били тези изявления на
    професор Янакиев,но неговото поведение не е почтенно
    като не му харесва в тази църква, да ходи да се черкува в
    друга,желанието му да предизвиква скандали не е ли свърза-
    но със заплащане?

  13. Алекс К. каза:

    [quote name=“Галфон“]
    Ще цитирам една откровена неистина, за която Вие преценете сами:“А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава“.[/quote]

    Професоре, това е самата истина. Храмът е собственост на РФ. Всеки може да се обади в Посолството на РФ и да провери този ФАКТ, известен на много хора.

  14. Алекс К. каза:

    [quote name=“ОТЕЦ АЛЕКСАНДЪР“]Не знам по коя телевизия са били тези изявления на
    професор Янакиев,но неговото поведение не е почтенно
    като не му харесва в тази църква, да ходи да се черкува в
    друга,желанието му да предизвиква скандали не е ли свърза-
    но със заплащане?[/quote]

    Отче, може би и едното и другото. Русофобията сега е на мода и добре се заплаща. И не знам какво точно означава „черкува“?Когато човек редовно идва към средата на литургия, след това излиза два-три пъти, и после излиза преди да се прочете отпуста – това черкуването ли е?

  15. Алекс К. каза:

    [quote name=“Асеновлашки“][quote name=“Костов“]Думи, думи… И кой свещеник и енориаш досега е бил махнат? [/quote]

    Х А за енориаша Валери – цяла България веч’ знае. Жлъчта е голяма, приятелю, голяма…пък Христиани се пишем, нали ?[/quote]

    О, нека точно за Валери да се напише отделна статия – какво е направил този младеж. Има двадесетина свидетели. А защо Валери сам не се обажда? Защо не „свидетелства“?Чакам с нетърпение.

  16. Костов каза:

    [quote name=“Асеновлашки“]Кой бил махнат ли ? За отец Сава, помните ли ? Или трябва да Ви припомня ? А за пропъждането на Отец Николай на Неделя след Прошка. А за енориаша Валери – цяла България веч’ знае.[/quote]
    Отец Сава е дякон, а не свещеник. Всички свещеници са си по местата. Валери беше изгонен, защото се държеше вулгарно и напсува свещеник в храма. И ние с вас, Асеновлашки, ако се държим така на публично място, ще ни изгонят!

  17. TatyanaZ-V каза:

    Яна,поздравявам те за материала,който си написала.Отговаряш подробно и аргументирано на всички обвинения на г-н Калин Янакиев.
    Когато гледах предаването окончателно се уверих,че г-н Янакиев има много сериозен духовен проблем.За съжаление неговия духовен изповедник и наставник дълго време не е могъл да помогне на духовното си чедо и така този проблем се е превърнал в медицински.

  18. TatyanaZ-V каза:

    Малко е да се каже ,че г-н Янакиев лъже за всичко,което се случва в Руската църква.
    Той води лична война срещу игумен Филип,като не подбира средства. В интерес на истината ако не беше тази война,нямаше да можем да оценим качествата на игумен Филип. Покрай крясъците и луксозните автомобили бяхме се объркали какво е православно монашество.А отец Филип с поведението си ни показа,че всичко,за което четем в светоотеческото наследство за монашеството е актуално – на всички лъжи и манипулации той отговори с молитви,търпение и смирение.
    Дерзайте отец игумене! Срещу Вас ще има огромна съпротива,но това със сигурност трябва да Ви показва,че сте на прав път.И Бог да ви помага

  19. Фил Базил каза:

    Благодаря Ви, че не отразявате коментара ми ! Благодаря Ви, че когато Асеновлашки каже едно, се изливат 202 коментара под различни псевдоними, писани от едно и също лице. Благодаря Ви че г-н Алекс Карягин е написал направо – изгонихме Валери и че според него отец Сава може би не е клирик. Благодаря Ви г-да модератори, че заемате непочтена и едностранчива позиция и чрез триенето на коментари не изслушвате двете страни. Обещавам г-н Андрей, че повече няма да пиша във Вашия псевдосайт. Обещавам, че повече няма да Ви „тормозя“ с откровението си. Може да не публикувате коментара ми…

  20. Алекс К. каза:

    Благодаря Ви, господине, за комплимента 😡 ,
    но аз не съм Карягин. Нито съм Костов. Нито съм Неговото Преподобие. Но съм съгласен с Костов, че ако напсувате свещеник в храма и изпаднете при това в истерия, която прави вашите действия непредсказуеми, напълно вероятно, че ще Ви изгонят.

    Някои хора в този храм правят такива ПРОВОКАЦИИ за да имат повод да застанат пред медиите и да се оплакват половин година след това. Богомолците на Руското Подворие вече свикнаха с този постоянен ТОРМОЗ. И въпреки прогнозите на недоброжелателите, храмът не остава празен, а атмосферата в него въпреки сатанинските нападения значително се подобри. Има и чудеса – много! Има много интересни събития в Подворието. Има живот! Точно затова озлобява сатаната и напада. Съжалявам, че някои хора стават проводници на този дух. Наистина съжалявам.

  21. Алекс К. каза:

    До Бил Мазил

    Напълно вероятно, че ще Ви преместят от работа, ако нарушавате трудовата дисциплина и казвате на началника си: „Тук не е казарма”. Всеки началник ИМА ПРАВО (нали това са любимите ви Думи?) да ръководи. И да не дава отчет на всеки за своите действия.

    А защо да не пуснете форум в своят „блог на клеветата”? Където всички са честни 😉 и няма да трият коментари.

  22. енориаш каза:

    [quote name=“Фил Базил“] и че според него отец Сава може би не е клирик. .[/quote]

    Виждате , моментално обръщат думите наопаки. Човекът казва: „о. Сава не е свещеник“,
    а той благодари за това, че казал: о. Сава може би не е клирик.

  23. енориаш каза:

    Интересно, Горан Благоев ще подхване ли темата за „военно-масонско формирование” в центъра на София с цел държавен преврат и присъединяване на България към Русия? Би било страхотно!

  24. енориаш каза:

    О-о-о-о, в “блога на клеветата” вече ревнаха! Бърза реакция – засегнахте ги, Янина. Няма нищо за казаците – ясно вече че няма да мине тази глупост. Реват за другите си обиди.
    Господа, с тази война, която водите 8 мес. какво мислихте да спечелите?

  25. Ольга каза:

    Да, те са се скрили в блога, защото там няма форум и няма кой да ги набие. Там безнаказано могат да клеветят, да назовават руските клирици „клоуни”, „скандалджии”, „идиоти”, да пишат гадости за тях.
    Направи ми впечатление, че пишат за неща, които могат да знаят само българските свещеници на храма. Значи, за което всички се досещаме, и те са вътре, в играта. Заедно с духовните си чеда.
    В блога пак пишат за заплатите. Сега, доколкото знам, българските свещеници в Руската църква не се преуморяват – имат по една служба седмично, рядко – две. А взимат 1500 лева. За такава синекура никой не може да мечтае. А все плюят о. Филип.

  26. Ольга каза:

    В руската версия на статията има много трогателен коментар на духовна дъщеря на о. Филип от Франция. Спомням си, как една от нашите енориашки – възрастна рускиня каза за о. Филип пред камерата на „Вяра и общество”: „Той e правил интриги във Франция”. Не казва какви, но със сигурност знае, че правил. И продължи да клевети – вече за друго.
    Трудно е да се върнеш в храма след такава излагация, след толкова лъжи. А такава възможност има за всички. Дано да дойдат на себе си.

  27. Андрей Романов каза:

    [quote name=“Фил Базил“]Благодаря Ви г-да модератори, че заемате непочтена и едностранчива позиция и чрез триенето на коментари не изслушвате двете страни.[/quote]
    Досега съм изтрил само един коментар – предполагам, че е на същия господин – от който лъхаше на истерия. Всичко друго се публикува.

  28. Бау! каза:

    В блога под абсолютно всяка статия има място за коментари.
    Кое пък го знаят само българските свещеници! Хахаха! Вие изобщо не си давате сметка колко много хора знаят детайли от вътреенорийския живот на Руската църква, и то благодарение на игумен Филип и о. Зотик. Те непрестанно са ту в св. Синод, ту в Софийската св. митрополия и занимават всички с важните си проблеми – всичко се знае у нас, не знаете ли?

  29. Бау! каза:

    Много е показателно каква агресия се лее тук,докато обвинявате другите в агресия.Нямало кой да ни набие,ревем,били ни плащали за русофобия,псували сме…Аз лично в този сайт многократно молих някой да обясни едно от всичките неща,възмутили хората,което е отпреди конфликта с енориашите – фалшификацията на снимката с архонтския знак на Мелик Пашаев. Кой духовник има нужда от фалшификация,за да замаже допуснат от него гаф – този, който не знае, че извинение и сърдечно признание на грешката,са много по-лесни за приемане от хората. По-лесно отколкото обвинение в злонамереност на тези, които разкриха фалшификацията. Никога никой няма да коментира това,нали?За мен лично то е достатъчно,за да си направя изводите за игумена и за заслепението на хората около него.

  30. Бау! каза:

    И накрая-какво да се коментира за казаците повече.То е толкова нелепо,че няма какво да се говори. Да са ви живи и здрави, щом това е повод за гордост,докато всичко друго е разрушено и от предишната църква няма и спомен! На добър час, нали така.:)

  31. Ольга каза:

    [quote name=“Бау!“]В блога под абсолютно всяка статия има място за коментари. [/quote]

    Значи те за невидими както и имената на автори.

    От митрополия ли научихте, че някой се обаждал на о. Николай или о. Симеон посред нощ?

    Много добре знаем, че в България двама – чета, а трима – чета с предател. Това е българска поговорка.

  32. Алекс К. каза:

    [quote name=“Ольга“]
    В блога пак пишат за заплатите. Сега, доколкото знам, българските свещеници в Руската църква не се преуморяват – имат по една служба седмично, рядко – две. А взимат 1500 лева. За такава синекура никой не може да мечтае. А все плюят о. Филип.[/quote]

    О не, прочетете в блога: те са най-унижавани, върху тях се стовари непосилна тежест, о. Филип им отъмщава по този начин – с такава заплата. И т.н. Пак лъжи, дори пишат, че никой не идва на службите в храма, когато служи о. Филип и о. Зотик. Погледнете последните на сайта – пълно е с хора, дори и на вратата.

  33. Алекс К. каза:

    Не знам, защо тези хора мислят, че ако ще плюят повече – о. Филип, всичко, което става в Руското подворие, руската литургическа традиция и т.н. – нещата ще дойдат на място. На това място, което те искат.

    Защо мислят, че в резултат на техните 8 месечни бойни действия на Подворието ще се възцари любов? Над стотина публикации! Яко се постараха. Та нали написаха за „количествени натрупвания” за да се похвалят. За качеството да не говорим. А от другата страна само три. Защо тогава такава реакция, такава жестока обида – никой да не смее да отвори устата и да каже нещичко срещу тях?

  34. Алекс К. каза:

    А какво ще правят, ако и следващия предстоятел няма да им харесва, както не им харесвал предишният? Какво ще прави Руският патриарх? Ще каже:”Г-н професор, заповядайте в Москва, изберете човек, който на вас ви харесва и на десетината ваши привърженици?”

    Защо тези хора не питат: с какво можем да помогнем в нашият храм? Вместо това само плюят,плюят и плюят. Това показва колко е гнила тази „енория”. Тогава по-добре да се направи нова, от православни хора а не от конституционни демократи, „упражняващи своите конституционни права”.

  35. Бау-вау! каза:

    Господине или госпожо „Бау“, всички сме хора и правим някакви грешки, но след като човек моли за прошка и прави земен поклон, трябва да забравим за миналото, а вие и хората наоколо вас споменават вече двеста пъти.

  36. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]И накрая-какво да се коментира за казаците повече.То е толкова нелепо,че няма какво да се говори. Да са ви живи и здрави, щом това е повод за гордост,докато всичко друго е разрушено и от предишната църква няма и спомен! [/quote]

    Да, за някои хора това е повод за гордост – гордеят се със своите предци-казаци, искат да продължават традициите им. Какво лошо има в това?

    А за разрушенията не се ли чувствате виновни? А вашите духовни наставници, които не ви спират?

    Вярвам, че нашият храм – Руското подворие се възражда. Че след още малко то ще разцъфти във всякакъв смисъл – в духовен и материален. А тези, които не могат да преодолеят гордостта си могат да стигнат до черкуването в някаква палатка в градинка „Кристал”.

  37. Бау! каза:

    Олга,когато човек трябва да си организира певци и олтарник за богослуженията,той трябва да им се обади дали да ходят или не,те пък от своя страна се обаждат на всички останали,които не желаят да ходят на служби с о.Филип и о.Зотик.По този начин всички научават по кое време се звъни на отците.:)Иначе,доколкото помня,в статията пише,че там не ходят повечето хора,които ходеха преди,не че изобщо няма никого.А и не е много трудно да стане претъпкано в помещение с размери 5 на 2 м.
    Коментарите в блога са там, където пише Add a comment, под статиите,където е логично да стоят.Ако вече има коментари към някоя публикация,натискате View comments.За рекламации се обръщайте към Google.
    И не е ли по силите ви да не пишете с такъв яд? Просто е отровно да се чете написаното от вас.

  38. Бау! каза:

    И само да попитам-вие пък откъде знаете какви са заплатите на свещениците? А? И това наистина ли са заплатите им по трудов договор, на които ги и осигуряват?Доста се съмнявам.Аз нямам идея каква е заплатата на настоятеля, нито на секретаря. Откъде вие ще имате тази информация? От познати в Синода и Митрополията знаем, че о.Филип и о.Зотик ходят и навсякъде говорят за това. Това пък колко е откачено, кажете ми вие!Някой да ходи да се възмущава пред всички от заплатата,която сам дава на някого!

  39. Андрей Романов каза:

    [quote name=“Бау!“]Олга,когато човек трябва да си организира певци и олтарник за богослуженията,той трябва да им се обади дали да ходят или не,те пък от своя страна се обаждат на всички останали,които не желаят да ходят на служби с о.Филип и о.Зотик.[/quote]
    Абе, вие заради Христос ли отивате в храма, или заради един или друг свещеник? Сами се изобличавате, че сте човекоугодници, а не християни.
    [quote name=“Бау!“]И само да попитам-вие пък откъде знаете какви са заплатите на свещениците? А? И това наистина ли са заплатите им по трудов договор, на които ги и осигуряват?Доста се съмнявам.[/quote]
    Каквито и да са им заплатите, те им се изплащат от Московската патриаршия. Ако те не харесват МП, да си ходят, както и техният любим професор.

  40. Бау! каза:

    Андрей,много е просто-ако МП не иска тези свещеници там,нека ги освободи.Дотогава това е саморазправа със свещениците,за които се смята,че някак си трябва да сложат край на този конфликт.Не,край на конфликта може да сложи само игумен Филип,но за всеки е видно,че той няма намерение да го направи.Не го ли разбира или не иска да го направи,това не знам,но е факт,че всеки,позволил си да покаже несъгласие с действията му,бива изгонен-дяконът,Митко,Сия,Василена и няколко от хористите,които са натирени в Княжево, и останалите хористи,които напуснаха.Щом за вас е ок да се гонят хора за това,че изказват мнение,а после и се чудите защо не искаме да сме на служба с гонителите,какво можем да кажем…

  41. Ольга каза:

    [quote name=“Бау!“]
    И не е ли по силите ви да не пишете с такъв яд? Просто е отровно да се чете написаното от вас.[/quote]

    По въпрос на ядове най-голям специалист е професор – вашият гуру. И в сравнение с вашият блог в този смисъл аз пасти за ям. Колко отрова се излива в последните месеци от тази групичка!

  42. Ольга каза:

    Уважаем брат в Христа, който крие името си зад това нещо – цитирам тълковен речник:
    „ бау- междум.
    1. За подражаване на кучешки лай.
    2. Вик, когато искаме да изненадаме, да уплашим или да стреснем някого.”

    Обяснете на мен, ако обичате, как ние, по-голямата част от богомолците на Руската църква в София, можем да упражняваме своите конституционни права – да се молим на Бога в нашият храм с нашият любим и дълбоко уважаван пастир Игумен Филип при положение, че вашата групировка прави ПЕРМАНЕНТЕН ТОРМОЗ СЪС СВОИТЕ МЕДИЙНИ ВОЙНИ И ДОНОСИ В „ИНСТИТУЦИИ”.

  43. Ольга каза:

    [quote name=“Бау!“]..[/quote]

    Какво?! О. Филип ли написал стотина статии с помия за вас? Той ли ви тормози в „Вяра и общество”, в „Часът на Милен Цветков” и по всички възможни вестници? Той ли пише доноси в „институции”? Той ли ви унижава и клевети на вас пред цялата страна? Хора, имайте съвест! И не разказвайте приказки за несъгласни, които били уволнени. Защото доста хора знаят истинската история за дякона и за Димитър (който сам напусна). А Василена трябваше да уволни след онази грозна случка, която тя направи, тогава и цял хор трябваше да го разтури, обаче тя и до ден днешен е на работа.Тук вярно казаха, че в тази „енория” има страшно много изгнили неща. Тази „енория” изисква основен ремонт.

  44. Алекс К. каза:

    За Бау.

    Тази война се води с единствена цел: „този човек” да бъде отзован. Затова той никак не може да я спре. Не той я започнал. Просто някои хора трябва да се примират с това, че той няма да бъде отзован.

  45. енориаш каза:

    [quote name=“Алекс К.“] Това показва колко е гнила тази „енория”. Тогава по-добре да се направи нова, от православни хора а не от конституционни демократи, „упражняващи своите конституционни права”.[/quote]

    О не, те не са демократи, те са верни ленинци!
    Ленин e обещал, че раят ще дойде след като бъде премахната законната власт и се пролее кръв.

  46. Т.Георгиева каза:

    Ако един човек нарича себе си „бау“ – струва ли си да се водят дълги спорове с него. Изглежда ми несериозно.

  47. от богомолците каза:

    Абе, Яни, какво направи, сестро?
    Защо взриви склада с боеприпасите им?!
    Те щяха да стрелят с тази тема още половин година, а сега пак ще дебнат ръждясали тръби и разкопчани копчета, ще дъвчат за „етнофилетизма” и другите старите си измишльотини. Нищо ново не може да измисли нашата секта на „интелектуалците”.
    Защо им взимаш хляба, бе, Яни?! Защо?! Какво ще правят, ако няма да воюват срещу един свестен монах? Да не искаш да ги накараш да воюват срещу собствените си грехове?

  48. от богомолците каза:

    Яни, не бъди толкова жестока, дай им възможност да фантазират, да напишат още дузина доноси, тогава може би още някоя от нашите „институции” ще се изложи освен Външното с намеса в махленските интриги.
    Дай и на хората, които не се стрескат от американските бази под носа им, възможност да се стреснат от петима момчета, дали клетвата да служат на Отечеството и на православната си вяра!

  49. Андрей Романов каза:

    Супер! Сайтът на клеветата препечатва анонимна (!) статия от блога на клеветата, в която анонимни (!) автори „изразяват подозрение“, „че зад името Янина Алексеева се крие о. Филип“. Вижте първо гредата в собственото си око, анонимни клеветници и от двете места!

    Между другото, знам, че Негово светейшество патриарх Кирил е прочел руския превод на моята статия за бай Ганьо. Допускам, че това е повлияло на решението му да остави о. Филип на мястото му напук на всички клеветници. Ако е така, то аз много се радвам, че успях да осуетя и да разбия напълно плановете ви. Поздрави!

  50. Алекс К. каза:

    [quote name=“andrey“]Супер! Сайтът на клеветата препечатва анонимна (!) статия от блога на клеветата, в която анонимни (!) автори

    Защо се учудвате? И в блога и в сайта всички са анонисти.

  51. Алекс К. каза:

    [quote name=“andrey“]Супер! Сайтът на клеветата препечатва анонимна (!) статия от блога на клеветата, в която анонимни (!) автори „изразяват подозрение“, „че зад името Янина Алексеева се крие о. Филип“.

    За да сбъркаш мъжки текст и женски трябва да си пълен олигофрен. Поздравления!

  52. енориаш каза:

    От сайта на клеветата.
    Щом хората сами го пишат:
    „Е, простете, драги отци, но няма да спестим никоя подлост…“ – какво искате? Точно това правят неуморно от февруари месец. Кой тук каза за перманентен тормоз? Това е: Няма да пестим подлост“ – това са техните знаме, девиз, кредо, мироглед и т.н.

    А откъде са тези „ежечасни рокади“ за свещениците, при положение, че служат веднъж седмично? Страшно натоварване, горкичките!

  53. Райкова каза:

    Не разбирам защо два сайта, посветени на православието изпитват такава взаимна нетърпимост!

  54. енориаш каза:

    Добре, ама как може авторът „ничтоже сомняшеся“ да се говори за „посолство“ – това е еклесиологически абсурд. Православната църква действа на поместен принцип и не може да се правят аналогии с държавните институции – това е дълбоко погрешно. Това показва една дълбока подмяна в еклесиологията, една империална злоупотреба с Православието. И защо изведнъж се сетиха, че е „посолство“, защо така рязко смениха визията след влизането на България в ЕС?
    Освен това при посещението си в София НСв. Кирил каза, че „при общината в храма функционира и подворие“, което е канцелария. Т.е. поддръжниците на идеята за Подворието като „църковно посолство“ противоречат на своя патриарх (и на православното учение за Църквата) и не проявяват никакво послушание, а продължават да упорстват в своите заблуди. Почему так?

  55. енориаш каза:

    Не мога да разбера защо прот. Георги Митрофанов, член на синодалната комисия по канонизация на руските новомъченици и преподавател в Санкт-Петербургската духовна академия по история на руската църква, заявява че фаноменът на новоизлюпеното „казачество“ представлява „пълни глупости“ и „маскарад“.
    Толкова ли не е наясно?

  56. енориаш каза:

    Впрочем, тормозът наистина е върху нашите свещеници и техните семейства – властовите ресурси са у игумена, единствената ни свобода са медиите, особено свободните. Затова, простете, но ще ги използваме, за да кажем нещо смислено, а не за да обвиняваме като онези, които дори не са част от нашата енория и нямат нищо съществено да кажат.

  57. енориаш каза:

    Да, един път в седмицата служат св. Литургия нашите свещеници – такава е разпоредбата на о.настоятеля. Както винаги те продължават да обгрижват енорията, колкото и да им се пречи. А невидимите работниците с шапките невидимки невидимо носят невидими инструментчета и безшумно ремонтират, без никой да ги види. Само скелето е запречило вътрешността на храма и неволно напомня на „мерзостта на запустението“. Но за това отговаря „главата“. Оттам казват се вмирисвала рибата…

  58. енориаш I каза:

    В същност аз само попитах за какви ежечасни рокади може да се говори при положение, че служат веднъж седмично – не може да има такива. Значи, пак лъжи?

  59. енориаш I каза:

    [quote name=“енориаш“]Добре, ама как може авторът „ничтоже сомняшеся“ да се говори за „посолство“ – това е еклесиологически абсурд. [/quote]

    Господине, Вие май не забелязахте едно нещо: не посолство, а „своего рода посолство“.
    А разговорите за „империална злоупотреба“ оставете за предизборната кампания на ДСБ – тук не е подходящо място за това.

  60. енориаш I каза:

    Казашки организации има в целият свят много отдавна, в това отношение България, приела хиляди казаци-беженци в началото на 20 век, би могла отдавна да има своя „станица“.
    И да сравняваш освободителите на България с Хизбула е истинско кощунство – съгласен съм.

  61. енориаш I каза:

    [quote name=“енориаш“] Само скелето е запречило вътрешността на храма и неволно напомня на „мерзостта на запустението“..[/quote]

    А това вече е богохулство! Прекалявате. Както винаги.
    И въпреки Вашите прогнози запустение няма.

  62. енориаш каза:

    Отговарям:
    1. Относно „рокадите“ – те се случват преди единствената неделна служба – постоянно се мени мястото, на което се изпращат свещениците (св. Пантелеймон/ Св. Николай).
    2. В Православието не може да има „своего рода посолство“, чуйте думите на НСв. Кирил. Храмът не е територия на РПЦ, това би било абсурдно. Има споразумение между БПЦ и РПЦ за този храм.
    3. Не мисля, че е удачно да намесвате политически партии, ако нямате други аргументи по повод „империалната злоупотреба с Православието“. По същата логика аз мога да кажа – „оставете тия ваши приказки за кампания на БСП“ – и разговорът се разпада.
    4. Казашки организации има – ректорът на ВТУ е потомствен атаман – но това тук е новоизлюпено псевдо-казачество, което е цирк и пародия (по прот. Георгий Митрофанов, РПЦ ). „Хизбула“ е типологически сравнима с това казачество, като изключим пародията, защото е пара-военна организация с религиозни претенции. Това е само аналогия, а не буквално сравнение

  63. енориаш I каза:

    Господин „енориаш“, виждате какво е – злоупотреба с чуждите никове? Вашите хора гласуват против Вас. без да четат. Просто натискат, както им наредено. Условен рефлекс.

  64. Алекс К. каза:

    А-а, значи „вашите” свещеници (ние, между другото, ги смятахме и за наши!) осем месеца са заливани с помия и клевета по медиите?!

    А знаете ли че отец Игуменът, въпреки жестокостта на войната срещу него (направо безмилостна, бесовска -само бесове нямат милост, хората би трябвало да имат!) никога не се оплаква на миряните, на своите духовни чеда, не им разказва, как го тормози о. Николай или как го обиди о. Симеон или го плюе Калин Янакиев. Това е мъжко поведение, това е поведение на добър свещеник, това е добър пример за миряните: да прощаваш, да се молиш и да търпиш.
    Възхищаваме се!

  65. Алекс К. каза:

    А КАКВО СА ВАШИТЕ „СВОБОДНИ МЕДИИ”, професоре?

    ТЕЗИ, КОИТО НЕ ПРОВЕРЯВАТ ДОСТОВЕРНОСТТА НА ИНФОРМАЦИЯТА? 8)
    И ТЕЗИ, КОИТО ПОКАЗВАТ В ПРЯК ЕФИР ПОРНОГРАФСКИТЕ ГРУПОВИ СНИМКИ? 😮

  66. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш“] И защо изведнъж се сетиха, че е „посолство“, защо така рязко смениха визията след влизането на България в ЕС?
    [/quote]

    А вие защо се сетихте за медийна война преди президентските избори в Русия, визитата на Рус. патриарх в България, а сега я засилвате преди изборите в България? 😛

  67. Бау! каза:

    Хайде, Алекс К., разкажете ни как о. Николай и о. Симеон тормозят игумен Филип, докато самите те биват разигравани като някакви пионки! И кое негово разпореждане не са спазили! С какво са го обидили? Нека чуем и това, след като разбрахме,че Валери бил псувал. 😡 Нямам търпение да чуя тази история.И,да,свещениците са „наши“-доколкото ние не се делим от вас,включваме и вас в това число.Вие сте тези,които се делят от нас.Вие сте тези,които вместо да изтъкнат предимствата на този,когото защитават,постоянно се занимават с нас.Хайде,нека чуем какво толкова направи игумен Филип,дето не видяхме и не оценихме!Това искам да чуя-не колко сме тъпи,зли и подли-това го разбрахме.Ние твърдим,че в Руската църква беше чудесно до идването на игумен Филип.Обяснете ни защо за вас не е било така и какво той поправи,а ние не разбрахме?

  68. Бау! каза:

    И, Алекс К., ако вие не лъжете, как знаете, че „никога не се оплаква на миряните, на своите духовни чеда, не им разказва, как го тормози о. Николай или как го обиди о. Симеон или го плюе Калин Янакиев“ ? Нали той не се оплаква? Или наистина сте о. Зотик и единственото, с което се занимавате, е да злословите за събратята си?

  69. енориаш каза:

    Ами, в България интернет е истински свободна медия, например… (а професор не съм)
    Нашите медйни реакции следват изявите на о. игумена – Копринка, казаците и пр. Така че – питайте него защо се явява на „Копринка“ преди избори 😉

    Впрочем: Нямах представа, че тези свещеници така тормозят горкия игумен! А той всичко понася, милият!
    Така е … в една паралелна вселена…но не и на Цар Освободител 3

  70. енориаш каза:

    „Нашите“ свещеници (които се грижат за нас и се жертват за нас като пастири, на които „знаем гласа“) не са тероризирани в медиите – няма нужда от това. Техният тормоз е подмолен и тих, но систематичен; за тях се пускат грозни слухове, например – знаете ли нещо за това, г-н Алекс К.?
    Те биват притискани в личното им пространство, в слабото им място – семействата, които игумените и йеромонасите извън манастирите си не познават. Какво е да трепериш за болно дете, г-н Алекс К.? (може би Ваше Всепреподобие? )
    Впрочем, оригинален начин да изгониш хората от църквата – като им затвориш храма за „ремонт“/“реставрация“. Благовидно. После да кажеш, че свещениците не служат (щото ти си им казал така), да ги поставяш в унизително положение и да ги прехвърлиш накрая на Митрополията, за да можеш да се разправиш на спокойствие по-късно. След като другото не помогна… Синодът не може да откаже на руския представител.
    Кой е силен и кой е слаб?
    Един събира, а друг пилее.

  71. енориаш I каза:

    [quote name=“енориаш“]Отговарям:
    1. Относно „рокадите“ – те се случват преди единствената неделна служба – постоянно се мени мястото, на което се изпращат свещениците (св. Пантелеймон/ Св. Николай).
    [/quote]

    Е, това исках да чуя. Рокадите преди единствената служба. Единствената! Не се случва всяка неделя. Сигурно има и причини за това. И не е голям проблем за свещеник да разбере събрат, да му прости и изтърпи такъв «тормоз» нали?

    Хубаво и вие да сложите номера, енориаши 2 и 3. Аз няма да ви сбъркам, но може би някой чете тези коментари освен нас.

  72. енориаш каза:

    [quote name=“енориаш I“]Господин „енориаш“, виждате какво е – злоупотреба с чуждите никове? Вашите хора гласуват против Вас. без да четат. Просто натискат, както им наредено. Условен рефлекс.[/quote]
    ще прощавате, ама Вие ми взехте nickname-а 🙂
    Не съм искал аз да се натрапвам

  73. енориаш I каза:

    [quote name=“енориаш“]Отговарям:
    2. В Православието не може да има „своего рода посолство“, чуйте думите на НСв. Кирил. Храмът не е територия на РПЦ, това би било абсурдно. Има споразумение между БПЦ и РПЦ за този храм.
    /quote]

    Не е територия на РПЦ, но на РФ! Този храм е собственост на РФ. Проверете, ако се интересувате.

    И оставете на отец предстоятеля сам да се разбере с началството си. И със Синода на БПЦ.

  74. енориаш I каза:

    [quote name=“енориаш“]Отговарям:
    3. Не мисля, че е удачно да намесвате политически партии, ако нямате други аргументи по повод „империалната злоупотреба с Православието“. [/quote]

    Извинете, но Вие ги намесвате, не аз. Без да казвате за това на глас.
    Имам много аргументи по повод «империалната злоупотреба», но те са доста обемни.

  75. енориаш I каза:

    [quote name=“енориаш“]Отговарям:
    4. Казашки организации има – ректорът на ВТУ е потомствен атаман – но това тук е новоизлюпено псевдо-казачество, което е цирк и пародия (по прот. Георгий Митрофанов, РПЦ ). „Хизбула“ е типологически сравнима с това казачество, като изключим пародията, защото е пара-военна организация с религиозни претенции. Това е само аналогия, а не буквално сравнение[/quote]

    Защо новоизлюпено, ако хората имат казашки корени? Освен това в тази организация има и потомци на белоемигранти. Същите, както и ректорът на ВТУ. Вие проверихте ли? А прот. Г. Митрофанов не е истина в последна инстанция, мога да озвуча доста негови цитати, с които никога няма да се съгласите. Винаги може да се намери подходящ цитат и да се пригоди към случая, не е ли така?
    А за паравоенната организация … извинете, не ставайте за смях.

  76. енориаш каза:

    [quote name=“енориаш I“][quote name=“енориаш“] Само скелето е запречило вътрешността на храма и неволно напомня на „мерзостта на запустението“..[/quote]

    А това вече е богохулство! Прекалявате. Както винаги.
    И въпреки Вашите прогнози запустение няма.[/quote]

    Нима упрекът към игумена е богохулство? Нямах представа!
    В Православието няма догмат за непогрeшимост на батюшката, нали? Всеки може да греши в методите си и преценките си.
    Може би и аз бъркам ….?
    Ех, колко беше спокойно, когато о. Зотик беше настоятел (и.д.)…
    И о. Александър …. и.т.н.
    Млад е ОФ, ще се научи, има време! А и винаги сме отворени за неговата настоятелна (пардон, настоятелска) обич!
    Св. Николай и дядо Владика няма да ни оставят! Всички!

  77. енориаш каза:

    [quote name=“Алекс К.“]А-а, значи „вашите” свещеници (ние, между другото, ги смятахме и за наши!) осем месеца са заливани с помия и клевета по медиите?!

    А знаете ли че отец Игуменът, въпреки жестокостта на войната срещу него (направо безмилостна, бесовска -само бесове нямат милост, хората би трябвало да имат!) никога не се оплаква на миряните, на своите духовни чеда, не им разказва, как го тормози о. Николай или как го обиди о. Симеон или го плюе Калин Янакиев. Това е мъжко поведение, това е поведение на добър свещеник, това е добър пример за миряните: да прощаваш, да се молиш и да търпиш.
    Възхищаваме се![/quote]

    A Вие откъде знаете, щом не разказва? 🙂

  78. енориаш каза:

    [quote name=“енориаш I“]
    Защо новоизлюпено, ако хората имат казашки корени? Освен това в тази организация има и потомци на белоемигранти. Същите, както и ректорът на ВТУ. Вие проверихте ли? А прот. Г. Митрофанов не е истина в последна инстанция, мога да озвуча доста негови цитати, с които никога няма да се съгласите. Винаги може да се намери подходящ цитат и да се пригоди към случая, не е ли така?
    А за паравоенната организация … извинете, не ставайте за смях.[/quote]

    Има историческо казачество, но има и ново казачество, за което ни е думата тук – паравоенно, като „Всевеликое войско Донское“. Или ще кажете, че и „войска“ няма няма нищо общо със „война“, както „държава“ с „держава“ 🙂

  79. енориаш каза:

    [quote name=“енориаш I“][quote name=“енориаш“]Отговарям:
    3. Не мисля, че е удачно да намесвате политически партии, ако нямате други аргументи по повод „империалната злоупотреба с Православието“. [/quote]

    Извинете, но Вие ги намесвате, не аз. Без да казвате за това на глас.
    Имам много аргументи по повод «империалната злоупотреба», но те са доста обемни.[/quote]

    Не съм искал да намесвам политика, но щом казвате.
    Проблемът идва, когато политиката намесва Православието 😉

  80. енориаш-емигрант каза:

    Имам идея! Да емигрираме в Москва – в българското „посолство“ и да учредим „Всевелика Балканска войска“! Напред, хайдути!
    И ще разправяме, че сме една единна „държава“, а не „держава“ и сме просто потомци на славни хайдути!
    Ех, само дето Бай Ганьо беше тръгнал из Европа навремето 🙂
    Но нищо, времената се менят!
    Дядо Иване, дръж се! Бай Ганьо идва!!!
    г-н Романов, вие създадохте чудовище 😉
    Пийс, пийпъл! 🙂

  81. Андрей Романов каза:

    [quote name=“енориаш-емигрант“]Имам идея! Да емигрираме в Москва – в българското „посолство“ и да учредим „Всевелика Балканска войска“! Напред, хайдути!
    И ще разправяме, че сме една единна „държава“, а не „держава“ и сме просто потомци на славни хайдути![/quote]
    Аналогията Ви не работи. Има известна разлика между хайдутите и казаците – хайдутите не са били отделен етнос, за разлика от казаците. Като етнос казаците съществуват и днес, те не са изчезнали. Ако ще правим съпоставки, то е все едно шопите или тракийците в Москва да си създадат своя организация – кой би им забранил?

    „Всевеликое войско Донское“ е старо историческо наименование на донските казаци. Днес то вече отдавна не е военна организация. Четете книжки и се ограмотявайте, господа!

  82. енориаш каза:

    [quote name=“andrey“]
    Аналогията Ви не работи. Има известна разлика между хайдутите и казаците – хайдутите не са били отделен етнос, за разлика от казаците. Като етнос казаците съществуват и днес, те не са изчезнали. Ако ще правим съпоставки, то е все едно шопите или тракийците в Москва да си създадат своя организация – кой би им забранил?

    „Всевеликое войско Донское“ е старо историческо наименование на донските казаци. Днес то вече отдавна не е военна организация. Четете книжки и се ограмотявайте, господа![/quote]

    Благодаря за уточението, сигурно сте прав (за хайдутите се шегувам, разбира се, малко самоирония никога не е излишна).
    Но аз все не мога да разбера защо на сайта на „Всевеликое войско Донское“ твърдят друго:
    http://www.russiancossacks.ru/

  83. енориаш каза:

    Вижте какво нещо! Ужасно е, че си пишем в този форум (не ме разбирайте погрешно, харесвам сайта) безлично с братя и сестри, с които сме се причастявали заедно преди!!! Това, ако не е падение!
    А сега си „общуваме“ анонимно. Защото не смеем да си напишем имената. Защото някой ще го използва като оръжие. Някой, който има власт. И някой друг ще пострада. Някой, когото обичаме.
    Нима искате да кажете, че някой от нас желае това?

  84. Алекс К. каза:

    [Мога ли да отговоря на всички с един коментар? Прекалено дълга дискусия стана.

    Ако наистина сте отворени за любов, потърсете причините на някои проблеми вътре в себе си.

    Спрете с клеветата и най-после – с тази вече загубена от вас война – медийна и партизанска.

    Ако направите това, и другото ще тръгне – сигурен съм.

    А кой е бил най-добър настоятел – времето ще покаже. Засега вие не му помагате, а само пречите да върши сериозна работа, само търсите кусури и на явно бяло казвате, че е черно. И всичко това – пред хората, пред цялата страна. Християни не решават проблемите си така.

  85. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]т.Ние твърдим,че в Руската църква беше чудесно до идването на игумен Филип.Обяснете ни защо за вас не е било така и какво той поправи,а ние не разбрахме?[/quote]

    Господине, цялата тази история показва, че в Руската църква не е било чудесно до идването на игумен Филип. Такива неща извъднъж не стават. И наведнъж не се поправят.
    Не трябва да търсим доброто за мен или за Вас. Трябва да търсим истинското добро. И „свободните медии“ няма да ни помогнат в това.

  86. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш“]“
    Те биват притискани в личното им пространство, в слабото им място – семействата, които игумените и йеромонасите извън манастирите си не познават. Какво е да трепериш за болно дете, г-н Алекс К.?.[/quote]

    Семейството, господине, може да бъде и слабото място и силното. То е и подкрепа и топлина и тил, които монасите нямат.

    Всички ние имаме своите нещастия – своя кръст, който трябва да носим съкровено, а не като с щит да се прикриваме с него. И кой знае, може би кръстът на о. Филип е сто пъти по-тежък от този на о. Николай, а моят – от Вашия, така че да не разменяме въпроси „какво е”.

    Човек, който има семейство, има и особена отговорност. Аз, например, няма да правя революция в службата и да водя партизанска война срещу началника, защото това е грях и защото това е риск да оставя семейството си без хляб. Мен няма кой да ме съжалява и да чака аз да се вразумя и да спра да воювам – ще ме уволнят веднага.

  87. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш“][quote
    A Вие откъде знаете, щом не разказва? :-)[/quote]

    Ми то се вижда. Тормозът, който упражнявате вие, може би не е организиран от вашите духовници, но те, щом ви обгрижват, носят и отговорност за вашите действия. Участието на „вашите” свещеници в тази война е очевАдно и без тези подробности, които могат да знаят само те и които вие тук разказахте на цялата страна.

    Вие направихте революция, вие не спирате да воювате, защо тогава ревете за някои неудобства на военното време? На войне, как на войне, ребята – има ранени, има окопи и въшки. Не бива да се оплаквате на цяла България, ако сте мъже. В противен случай, за какво започнахте? Мислихте за мълниеносна победоносна война? С руснаци такива не се получават.

  88. Padre Filipo каза:

    [quote name=“Алекс К.“][
    Не бива да се оплаквате на цяла България, ако сте мъже. В противен случай, за какво започнахте? Мислихте за мълниеносна победоносна война? С руснаци такива не се получават.[/quote]

    Боже мили, каква война ??? Какви мъже, какви блицкригове, какви руснаци. Вие нормални ли сте, г-н Алекс К. – както се наричате ? Мога ли с нещо да Ви помогна ? За Ваше сведение – ние сме руснаци и българи, мъже и жени и децата им ! Не се опитвайте пак да всеете етническа омраза и да раздробявате стадото Божие…Ето кой сее омразата, ето кой се опитва да дроби Тялото Христово !

  89. Бау! каза:

    Не,не, Алекс К.,не се измъквайте.Нищо не се вижда.Ние Ви отговорихме откъде кое знаем.Хайде сега ни отговорете и Вие!Как и къде се вижда, че о.Николай тормози,а. Симеон обижда игимен Филип?Това или е лъжа,или Вие сте присъствал лично на нещо,което никой друг не е видял.Ако едното е очевадно, и другото би следвало да е толкова очевадно.Непрестанно повтаряте думата „клевета“ – не бъдете клеветник Вие самият,а дайте конкретен пример.Иначе става „крадецът вика: дръжте крадеца“.Смятам,че в Руската църква може да е било зле преди само за дълбоко неудовлетворени вътрешно (по една или друга причина) хора. С идването на новия настоятел изникнаха възможности за изявата им – четци,певци,пресаташета,секретари,оператори…. Разбира се,че ще държат много на човекa,който им е осигурил тази възможност,а той ще държи на тях,защото друго няма.Жалко за всички,защото вярвам,че по Божия милост можеше и да се запази старото,и да се утвърди новото,но изборът не беше наш…

  90. Бау! каза:

    [quote name=“Алекс К.“]
    Човек, който има семейство, има и особена отговорност. Аз, например, няма да правя революция в службата и да водя партизанска война срещу началника, защото това е грях и защото това е риск да оставя семейството си без хляб. Мен няма кой да ме съжалява и да чака аз да се вразумя и да спра да воювам – ще ме уволнят веднага.[/quote]
    Т,е, признавате,че игумен Филип мъсти на свещениците и би ги оставил без хляб,ако се наложи? Вие,който и да сте, трябва да престанете да пишете, ако му мислите наистина доброто на игумен Филип, защото не му правите услуга.

  91. Бау! каза:

    [quote name=“Алекс К.“]Тормозът, който упражнявате вие, може би не е организиран от вашите духовници, но те, щом ви обгрижват, носят и отговорност за вашите действия[/quote]
    Не,никой не носи отговорност за моите действия, разбирате ли!Никой!На оня свят никой няма да отговаря вместо мен за стореното от мен.Тук е дълбоката граница между мен и Вас.Аз отговарям за действията си,не искам благословение за всяко нещо в ежедневието си и за което смятам,че греша,изповядвам го.Ако за нещо не се покая,ще търпя наказнието си.Зная го и го помня всеки ден.О. Симеон и о. Николай щели да отговарят за това, което правя аз! Интересно!Ако утре отида и убия някого,на тях ли ще им се пише?Ако беше толкова просто,ехе…Нека не сваляме конфликта до това ниво,а?

  92. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Алекс К.“]
    Аз, например, няма да правя революция в службата и да водя партизанска война срещу началника, защото това е грях и защото това е риск да оставя семейството си без хляб.
    Спрете с клеветата и най-после – с тази вече загубена от вас война – медийна и партизанска.
    А кой е бил най-добър настоятел – времето ще покаже. Засега вие не му помагате, а само пречите да върши сериозна работа,..[/quote]
    Т.е. Вие предлагате:
    да спрем с „клеветата“ = да си траем и о.Фараон да довърши подмолмно гоненията; злото на светло трудно вирее.
    да „помагаме“ на настоятеля = направо дружно да си тръгнем от този храм, в който Бог ни е довел да се спасяваме, за да „разчистим терена“ за новите Ви планове. Това искате, нали?
    да спрем да „воюваме“ срещу „началника“(!) = да презрем гласа на съвестта си и да се примирим с явното зло в църквата. А кой ще отговаря пред Бога, батюшката ли? А не забравяте ли за Батюшката на батюшките?

  93. енориашка каза:

    [quote name=“Padre Filipo“]Боже мили, каква война ??? ![/quote]

    Каква война ли?!! Тази, която водите, с която тормозите дълго време всички нас, а ние също сме – руснаци и българи, мъже, жени и деца. И стига с тези вопли за етническа омраза, „разкъсано евхаристийно тяло”, за разделение на стадо Божие. Ако сами се отделяте никой не е виновен за това.

  94. Андрей Романов каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“]…да „помагаме“ на настоятеля = направо дружно да си тръгнем от този храм, в който Бог ни е довел да се спасяваме[/quote]
    Бог ви бил „довел“ да се спасявате точно в този храм, точно при тези свещеници… не разбирате ли, че подменяте Бога с привързаност към човеци и човешки работи?

  95. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“][quote name=“Алекс К.“]
    Аquote]

    Аз ви предлагам само да се опитате да разберете, че вашата злоба, вашата омраза е инфернална. Че това, което смятате за светло, направо смърди на сяра. Че вие участвате в гоненията на Църквата. Ако сте дошли да се спасявате, не бива да погубвате душите си. Ослепени сте от омразата, затова няма да ме чуете. Дай Боже да прогледнете!

  96. Алекс К. каза:

    За Бау!
    Господине, аз ще спра да пиша, но не затова, че вие ми давате такъв съвет, а защото няма смисъл да губя време. Първото, Вие се изнервяте, а момчето –„нарнианец” направо изпада вече в истерия. Второто, преобръщате и изкривявате думите ми, а може би просто криво ги разбирате.И третото, не искате да ме чуете. Но все пак ще кажа някои неща. Защото виждам, че и представата Ви за Църквата е дълбоко погрешна.

  97. Алекс К. каза:

    За Бау – продължение

    Вие – вашата група – измислихте някаква своя „църква” и живеете в тази илюзия, и воювате за нея. „Църквата”, където спасението е кеф, където нищо няма да нарани гордостта ви, където вие „не тварь дрожащая, а право имею” (думи на Расколников, герой на Достоевски) – конституционно и всякакво друго, където вършите каквото искате, защото можете да се покаете после (вашите думи!). Където има само тези свещеници, които ви харесвате. Храм, който вие харесвате и който е на удобно за вас място. И хора, които ви харесвате, мармаладова любов, нетърпимост към другите, които извън този свят, непогрешимост на групата и нейните гуру и т.н.

  98. Алекс К. каза:

    За Бау – продължение

    В истинската Църква нещата са други. В Църквата не се изявяват „дълбоко неудовлетворени хора”(е, някои все пак се опитват), както казахте, там изпълняват послушание – това е противоположно нещо. Послушанието се отнася и за свещениците, включително предстоятеля, и за служителите, и за миряните. Чували ли сте светоотеческия израз:”послушанието е повече от поста и молитвата”? В Църквата има йерархия, трябва да има и дисциплина. И не просто така, а за наше добро, за спасение на душите ни. Ако смятате, че се спасявате с това, че водите медийна война и всеки ден пишете статийки в блога, където 98 % е лъжа, с неуважение към свещеническия сан – дълбоко грешите. Вие събирате жарава върху своите глави, върху главите на наставниците си и главите на децата си, защото това, което правите, е голям грях!

  99. Алекс К. каза:

    За Бау – продължение

    Не знам за какво воювате сега и на какво се надявате. Мисля, че вече разбирате, че е безсмислено, но от гордост не можете да се предадете. Продължавайте тогава. Ще видим кой е прав, а кой е крив.

    И пак повтарям, че в този храм от години нещата никак не са розови, революциите на добра духовна почва не виреят. Всичко трябва да се изчисти. И най-гордите ще си отидат – няма как. Ако сме дошли да се спасяваме.

  100. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“][
    Аз отговарям за действията си,не искам благословение за всяко нещо в ежедневието си и за което смятам,че греша,изповядвам го. Ако за нещо не се покая,ще търпя наказнието си=Ако утре отида и убия някого,на тях ли ще им се пише?[/quote]

    И все пак хубаво, Расколников, че не взимате благословия, когато отивате да прецакате някоя старушенция…

  101. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]Жалко за всички,защото вярвам,че по Божия милост можеше и да се запази старото,и да се утвърди новото,но изборът не беше наш…[/quote]

    Напротив – изборът беше ваш!

  102. Т.Георгиева каза:

    И като ви доведе Бог в храма да се спасявате, Той, Бог ли ви нареди да преследвате отеца – предстоятел на Божията обител?
    По такъв ли налудничав начин решихте да си спасявате душите?

  103. Бау! каза:

    Не възнамерявам повече да допринасям за посещенията в православие.бг. Достатъчно ми беше.
    Алекс К., животът има и светла и ведра страна. Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце!

  104. Т.Георгиева каза:

    Воезбранной Воеводе побетилная, яко избавльшеся от злъих, благодарственая восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимою, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти : радуйся, Невесто, Неневестная.

  105. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]

    Любовта, Бау!, не изключва дисциплината и послушанието.
    Благодаря Ви, много добре знам какво е истинска пастирска любов .

  106. Ольга каза:

    [quote name=“Алекс К.“]
    Вие – вашата група – измислихте някаква своя „църква” и живеете в тази илюзия, и воювате за нея. „Църквата”, където спасението е кеф, където нищо няма да нарани гордостта ви ….[/quote]

    Алекс, в този много точен коментар за „църквичката”, която е узряла в нашият храм, вие изброихте почти всички признаци на секта по книгата на А. Дворкин „Сектоведение”. Сигурно знаете, че сред енориашите за това „образувание” на нашите братя и сестри точно така и се говори – както за секта. И най-крещящият (в буквален смисл!) признак изплува и на този форум: разделяне на „нашите” и „вашите” свещеници, нетърпимост, дори и омраза към всички освен „нашите”. Само „нашите” умеят да обичат, те са непогрешими, както и ние, избраните.

  107. Ольга каза:

    [quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]

    Вашата представа за любов и за пастирска отговорност (безотговорност?) е много специфична. Ако посещавате православен храм, а не протестантски, би било хубаво да се запознаете поне с основите на Православието.
    И за каква любов говорите? С това, че вашият пастир ви поддържа в тази война срещу предстоятелят и своят събрат, той ви подлага на голямо Божие наказание.

  108. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Ольга“]
    Вашата представа за любов и за пастирска отговорност (безотговорност?) е много специфична. [/quote]
    Явно представите ни за църква се разминават. Вие разбирате църквата като институционално-йерархична корпорация, чийто шеф е батюшката, и за Христос там (почти) няма място. Батюшката е наместник на Христос на земята?
    Ние я разбираме като споделена радост в Христа на Трапезата Господня (вие на това му викате просто „кеф“?). Затова искаме да останем заедно – и заедно с всички вас, които ни мразите. Защо ни мразите? Защото не ни разбирате. Защото сме се осмелили да питаме батюшката. „Бунт“ и „война“, казвате, но защо?? Имахме проблем с него – питахме го. Той не отговори, но настрои братя и сестри (вас, които и 10 човека да сте) срещу нас. А сега вие настройвате други, които нямат нищо общо с нашия храм.
    И сега – ние сме виновни за това?

  109. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Ольга“][quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]

    Вашата представа за любов и за пастирска отговорност (безотговорност?) е много специфична. Ако посещавате православен храм, а не протестантски, би било хубаво да се запознаете поне с основите на Православието.
    И за каква любов говорите? С това, че вашият пастир ви поддържа в тази война срещу предстоятелят и своят събрат, той ви подлага на голямо Божие наказание.[/quote]
    Тук набеждавате някой свещеник, че поддържа тази изобретена „война“ – това още веднъж показва реда на мислите ви: паството са „овце“, които не могат да решават, нямат свобода и съвест. Така ли мислите?
    А може би смятате, че който поддържа разгонването на стадото Христово и пастирите, които се трудят за него, ще заслужи похвала?
    В това ли са „основите на Православието“? На това ли да сме „послушни“?

  110. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Ольга“][quote name=“Алекс К.“]
    Вие – вашата група – измислихте някаква своя „църква” и живеете в тази илюзия, и воювате за нея. „Църквата”, където спасението е кеф, където нищо няма да нарани гордостта ви ….[/quote]

    Алекс, в този много точен коментар за „църквичката”, която е узряла в нашият храм, вие изброихте почти всички признаци на секта по книгата на А. Дворкин „Сектоведение”. Сигурно знаете, че сред енориашите за това „образувание” на нашите братя и сестри точно така и се говори – както за секта. И най-крещящият (в буквален смисл!) признак изплува и на този форум: разделяне на „нашите” и „вашите” свещеници, нетърпимост, дори и омраза към всички освен „нашите”. Само „нашите” умеят да обичат, те са непогрешими, както и ние, избраните.[/quote]
    Жалко, че така мислите за братята и сестрите си, които копнеят за живот в Христа и са готови да пострадат за това (и вече страдат).
    Надявам се да сте също толкова искрен/а в намеренията си и от чисто сърце да говорите това.

  111. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Алекс К.“][quote name=“Бау!“]Жалко за всички,защото вярвам,че по Божия милост можеше и да се запази старото,и да се утвърди новото,но изборът не беше наш…[/quote]

    Напротив – изборът беше ваш![/quote]
    Не беше наш, ние казахме в писмото, че искаме всичко да остане между стените на храма.
    Какво направи о.Филип? Същия ден потърсил Светлана Шаренкова и казал, че това били американците??!!
    Нерде Ямбол, нерде Стамбул!

  112. енориаш-нарнианец каза:

    [quote name=“Алекс К.“][quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]

    Любовта, Бау!, не изключва дисциплината и послушанието.
    Благодаря Ви, много добре знам какво е истинска пастирска любов .[/quote]
    Точно го казахте – любовта не изключва послушанието!
    Но послушанието не включва любовта! Мога да съм „послушен“ без да обичам. А истинското послушание идва, когато обичам Някого и Го слушам от любов. Защото Той се е пожертвал за мен. На това учат светогорските старци. Това е православно.
    Затова св. Йоан Богослов избира да нарече Бога с Неговото собствено име – Любов!
    Затова залагам на любовта!

  113. енориаш-нарнианец каза:

    Св. Йоан Рилски да ни помага на всички! Честит празник!

    Oснова на покаяние, пример на умиление,
    образец на утешение и на духовно съвършенство
    бе твоят равноангелски живот, преподобни,
    като си пребивавал в молитви, постничество и сълзи.
    Oтче Иоане, моли Христа Бога за нашите души!

  114. писател каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“]![/quote]

    За да стигнете до истинска любов трябва да извървите дълъг път. Чрез послушание. Послушание на Бога, на заповедите Му, послушание на Църквата. Чрез медиите и клеветата – не става!

  115. Ольга каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“][
    Ние я разбираме като споделена радост в Христа на Трапезата Господня [/quote]

    Отговаряте с пищни красиви фрази, които се нуждаят от доста подробни обяснения за да се изясни мирогледа Ви – дали е православен. Сектантите по софийските улици са натъпкани с такива фрази, но това са само щампи без съдържание.
    Няма да ви питам каква радост в Христа намирате в упорито съсипване на един добър свещеник и добър човек. Ясно е. Не ви мразим – грешите. Съжаляваме ви, чакаме да се вразумите, да се покаете и пак да се молим заедно. Ние също страдаме. И от този тормоз, който вие започнахте и поддържате много дълго време.
    Да, имате свободна воля да избирате. Но хора, които ви объркват, казвайки на бесовското че е Христово, хора, чрез които идва съблазън, пастири, които вместо да ви водят към Царството Небесно ви водят в обратна посока ЩЕ ОТГОВАРЯТ!

  116. Ольга каза:

    [[quote name=“енориаш-нарнианец“][
    А сега вие настройвате други, които нямат нищо общо с нашия храм. И сега – ние сме виновни за това?[/quote]

    Прощавайте великодушно, обаче вие какво правите, когато организирате и поддържате почти цялата година медиен скандал на цялата България?!

  117. Алекс К. каза:

    [quote name=“енориаш-нарнианец“
    Не беше наш, ние казахме в писмото, че искаме всичко да остане между стените на храма.
    Какво направи о.Филип? Същия ден потърсил Светлана Шаренкова и казал, че това били американците?[/quote]

    ТАКА ЛИ?!!!!!!!!!!!!!!!
    Първо, което направихте – написахте писмо до Патриарсите с категорично искане: да бъде отзован!
    Събирахте подписи под това писмо по време на литургия в храма!
    Подписите нямат ЕГН, нямат адрес или телефон, само трите имена и повечето от тези хора не са богомолци на Руската Църква.

    Дойдохте с това писмо с много агресивно настроение, с оскърбления на предстоятеля.

    Обявихте медийна война – истинска клеветническа кампания, която водите и до ден днешен.

    И да не разказвате тези приказки за Шаренкова, американци и т.н.

  118. Бау! каза:

    Алекс К., само о. Зотик и игумен Филип биха могли да са видели кой се е подписал под писмото, защото в публикуваните в И-нет писма имената са скрити. Само Ви напомням защо не е добре да пишете.:) За мен вече няма никакво съмнение кой се крие под този ник, а предполагам вече и за всички останали.

  119. Алекс К. каза:

    [quote name=“Бау!“]Алекс К., само о. Зотик и игумен Филип биха могли да са видели кой се е подписал под писмото, защото в публикуваните в И-нет писма имената са скрити. Само Ви напомням защо не е добре да пишете.:) За мен вече няма никакво съмнение кой се крие под този ник, а предполагам вече и за всички останали.[/quote]

    Грешите! Подписите бяха показани в пр. „Вяра и общество“ – там добре се вижда всичко. Те, макар и размазани, бяха публикувани в „Двери“. Освен това писмото са видяли всички подписали, така че не се правете на Шерлок Холмс. И не мислете че „всички останали“ са толкова тъпи…

  120. Бау! каза:

    Да, добре, повярвахме ви, че сте прочели всички 132 имена от подписката в нискокачественото видео от сайта на БНТ.:-* То се видя, че няма да спрете, но поне да знаете, че не Ви вярвам, без да твърдя, че някой е тъп.

  121. Алекс К. каза:

    Мил човек, не съм отец Зотик и това би трябвало да е ясно за всички. По коментарите личи. Да не говорим, че отецът няма да пише по форуми.

    По една страничка в ТВ и в интернет много добре се вижда, че тези подписи нямат никаква стойност. Има само трите имена до тях, и никакви данни, по които можеш да провериш дали такъв човек съществува и дали наистина е подписал писмото.

    Да не говорим, что доста хора го подписвали дезориентирани от вас и вече се покаяли и се отграничили от вас. И със сигурност не може да има реални 130 енориаши, защото всичките ни енориаши тогава бяха по-малко от 100 души, от които имаше много несъгласни със вас. Реално количеството на“обидените“ е не повече от 10-12 човека, които всички познаваме. И те проявяват такава активност. При евреите това се нарича „гевалт“ – да създадеш голям шум с малко сили. Отдавна известен в политиката прием.

  122. пСевдо каза:

    [quote] Руската църква в София не е енория, а подворие на Патриарха на Москва и цяла Русия, тоест своего рода чуждестранно посолство. А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава. [/quote]

    Много бързо стана от подворие, територия на чужда държава. Този храм дори да е собственост на Руската федерация, се намира на територията на Р. България и си остава българска територия. Той НЕ е посолство. Няма категория „своего рода посолство“.

    Мисля си, че храмовете трябва да са си отворени за тези, които желаят да присъстват и влизат в тях, за да се молят. Ако ли не, да се каже ясно, може да се влиза с пропуск или пък да влизат само граждани от еди си какъв произход и т.н.

    Важно е в храма да има ред, съгласен съм. Само че, да упражняваш власт и да налагаш ред е много деликатна задача и като не се прави разумно се достига до неприятни резултати.