Петнайсет минути в крив ефир
Ето че и ние, нашето Подворие, се удостоихме с честта да попаднем в телевизионния екран. Нашите не особено пресни новини бяха изкарани за обсъждане в пряк ефир наравно с другите най-важни новини в страната: Цецо ”Елвиса” стана баща и вече узря за педагогични дебати, а Марио ”Екстрийма” дойде в студиото, за да докаже, че неговите еротични, моля за извинение, групови снимки с участието на Сашка Васева съвсем не са фалшификат, както в същото студио преди седмица твърдеше самата Сашка.
И кой ни представи в токшоуто на журналиста с толкова разностранни интереси? Не ви моля да отгатнете от три опита, защото в България не се иска помощ за отговора на един такъв въпрос. И всеки ще ви каже, че този ”ток” е трифазен, от онези, до които се слага табела с надпис: ”Не пипай! Опасно за живота!”
И тъй, с какво сте дошли, г-н професоре, след несполучливата обсада на Синодалната палата на Българската православна църква? Очевидно не с поредното гневно изказване за Руската църква като за ”фашизоиден авангард на руските власти” и не с плач за ”разкъсаното евхаристийно тяло” – аудиторията не е подходяща.
Но да не продаваме краставици на краставичаря, както се казва. Професорът си знае работата. Дори не му мигна окото от съседството с тези повече от пикантни фотоси. Изглежда, че се е зарадвал на внезапно появилия се повод за нови публични атаки. Та нали толкова време за поддържането на поне някакъв интерес към Руската църква в София трябваше да дъвче какви ли не дреболии, които не биха заинтересували никое токшоу, нито дори вестник ”Трета младост”, да се задоволява със статийки, които можеше да ”лепне” само в своя блог, след като е оглеждал втренчено строителните скелета в храма, за да открие следи от ръжда по тях, или пък е пресмятал броя на разкопчаните копчета върху ризата на диригента на църковния хор.
Сега обаче той има на разположение цели петнайсет минути ефирно време (и никакви опоненти!), в течение на които трябва да се забият всички необходими гвоздеи в черепите на уважаемата публика, да се пусне димна завеса, та всички да се объркат и да се наплашат, да се наплашат хубавичко. И то с какво: в центъра на София, в Руската църква се готви ни повече, ни по-малко от държавен преврат! Няма шега, господа!
В началото върви дикторски текст, съобщаващ за събитието. Ето го в изложението на сайта на Руската църква: на 18 септември в криптата на Патриаршеското подворие в София след съгласуване със Синодалния отдел на Московската патриаршия за взаимодействие с казачеството (тази подробност в токшоуто беше, разбира се, пропусната – бел. авт.) се проведе учредителен казашки кръг (сбор).
А ето коментара на токшоуто:
”Според някои богослови учредяването на военизирана структура към Руската църква в София може да се приеме като пореден знак към богомолците с български произход за това, че те са нежелани в този храм. Особено след като игумен Филип се опита да раздели посетителите на църквата по етнически принцип – на българи и руснаци”.
Веднага става ясно кои са тези ”някои богослови”, и защо трябва да се посее от раз мисълта, че казашката организация е военизирана. В течение на 15-минутния ефир тя в една или друга форма (военизирано формирование, поделение, паравоенна организация и др.) ще се повтори ДЕВЕТ ПЪТИ, и накрая още веднъж ще ни напомнят, че тази организация има, ”безспорно”, военни цели. Безспорно ами, та нали в студиото няма спорещи – на това се и разчита.
А че богомолците с български произход били уж нежелани в храма, то това българските медии, въз основа пак на думите на същите тези ”някои богослови”, го дъвчат от февруари 2012 г., като и до ден днешен никой измежду журналистите не си е направил непосилния труд да провери дали наистина е така.
Да продължим обаче коментара на токшоуто: ”Същият свещеник, игумен Филип, по време на събора на русофилите на езеро Копринка заявява: (видеозапис на изказването на игумен Филип на събора на русофилите) Иг. Филип: ”Ние, русите, обичаме България. Ние сме заедно с България. Ние сме заедно, ние не сме различни, не сме две нации, ние сме една славяно-православна държава, и заедно можем да направим много”.
Всички, предполагам, разбират, какво може да се направи с думи, извадени от контекста. Нещо повече, много хора в България помнят ”великата метафора” на академик Дмитрий Лихачов, който ценеше високо българската култура и нарече България ”държава на духа”. Именно това имаше предвид игумен Филип — човекът, който е обвиняван в стремеж към разделение на българи и руснаци по етнически принцип и който, разбира се, никого не е разделял, нито смята да разделя.
Ще напомня, че думата ”держава”, употребена от игумена и покойния академик Лихачов, има различно значение в руския и българския език. На българското понятие ”държава” съответства руското ”государство”, а ”держава” се използва по-скоро в преносен смисъл и има духовно, а не юридическо значение. Г-н професорът, разбира се, много добре знае това. Въпреки това той обвинява о. игумена в посегателство срещу суверенитета на България и в течение на петдесет и пет секунди ефирно време повтаря любимата си думичка ”скандално” ЧЕТИРИ ПЪТИ (а по време на цялото предаване – ПЕТ ПЪТИ).
В същите тези 55 секунди той успява да напъха два пъти плашилото ”паравоенна организация”. Повторението е майка на учението, необходимите мисли и идеи се набиват в масовото съзнание именно по този начин. Добре е обаче те да се позасилят. И ето го следващото плашило: ”Никой няма право да създава паравоенна организация на чужда държава на наша територия, защото това означава, че утре може да бъде създадено поделение на Хизбула, на швейцарската гвардия, която охранява папата. Представяте ли си, какво безобразие е това?”
”Безобразие” е още една любима думичка на професора, която неизменно изплува при спомена за игумен Филип. В това предаване тя се повтаря ТРИ ПЪТИ. За по-сигурно и Хизбула ще се появи още веднъж – след няколко минути: ”Казвам ви, представяте ли си Хизбула – духовна организация все пак, мюсюлманска – да създаде военно поделение на наша територия?! Какво трябва да направят нашите институции с такива хора? Безспорно, да ги отзоват от страната, да ги изгонят. ТОЗИ ЧОВЕК прави същото”. Един мой познат българин каза след това предаване: ”Да сравняваш казаците с Хизбула е явно кощунство!”. Кощунство или не, но нали трябва да се обработи ”общественото мнение”. Затова на помощ на Хизбула се призовават масоните, а на професора – водещият: ”Някъде в бумагите си бях прочел, че това е отговор на ”зидарите” (на екрана в това време е съборът на русофилите на езеро Копринка), отговор на масоните, отговор на други подобни формирования, каквито има на територията на България”.
В последното изказване на професора просветва и целта на присъствието му в токшоуто: да изгони ”този човек” от страната. В противен случай защо за 15 минути ефир думите ”този човек” (за повече ясност се сочи с пръст и снимката на игумен Филип, постоянно изникваща върху екрана) се произнасят ДЕВЕТ ПЪТИ? Защо нито веднъж не се обяснява, че този човек е предстоятел на храма, представител на Патриарха на Москва и цяла Русия при Българския Патриарх, човек, когото лично Негово светейшество е избрал за това служение и значи го смята за подходящ за тази цел? Защото самият професор не го смята за подходящ (за себе си, а значи и за всички останали), старае се да внуши това на зрителите и ”институциите”, които непременно трябва да изгонят от страната този неугоден на професора човек. Думите ”този човек” по отношение на отец предстоятеля са културен вариант, за медиите. Когато идват в храма, ”някои богослови” съвсем свободно си позволяват да питат охранителя: ”Абе, този идиот ще служи ли днес?”
По същество — нищо ново, вече половин година се дъвче едно и също по един и същи повод. Не е зле обаче то да се повтори и потрети: ”…аз особенно настоявам, ние, енориашите на този храм (снимката на о. игумена се дава в едър план) – българи и руснаци, ще ви кажа направо, настояваме българските институции да си свършат работата и да съдействат за отзоваването на човека, който нарушава законодателството (произнася се с особено натъртване) на нашата страна!” Точно така, без да му мигне окото, от името на всички енориаши!
Че българите (в процентно отношение това са приблизително 90 % от енориашите на Руската църква) са гонени от храма, че паството е разделяно по етнически принцип — това през същите тези 15 минути се повтаря ПЕТ пъти. Остава неразбираемо, как тогава самият професор, обявил (забележете, пред свидетели!) през февруари тази година медийна война на отец предстоятеля и устроил в това отношение истинска ”тотална бомбардировка”, остава и до ден днешен един от енориашите на храма?
”Създаването на тази паравоенна организация има за крайна цел изгонването ни от този храм. Нас, българите, защото преди месец в проповед, която ТОЗИ ЧОВЕК допусна в НАШИЯ храм, се казва, че ако на българите не се харесва нещо в този храм, те могат да си потърсят друга църква”.
Не е имало такова нещо! Нито преди месец, нито преди два, нито преди пет. Всички проповеди на отец предстоятеля се записват на видео, качват се на сайта на Подворието и е съвсем лесно да се провери какво е имало в тях и какво е нямало. Но да обърнем внимание на един друг момент, който разпръсва димната завеса: ТОЗИ ЧОВЕК (тоест г-н никой) допусна в НАШИЯ храм. И да уточним още веднъж това ”мой-твой” от гледна точка на закона, върху когото толкова обича да се позовава професорът.
Руската църква в София не е енория, а подворие на Патриарха на Москва и цяла Русия, тоест своего рода чуждестранно посолство. А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава. Територия, където приемат гостоприемно всички и не гонят никого, но където, казано на светски език — да ме прощават онези, на когото не се харесва това, — началник е посланикът на тази държава. И какво осъдително има в това? Ако вие не харесвате вашия началник, нима ще му обявявате медийна война и ще призовавате ”институциите” да го прогонят колкото се може по-далеч?
Но да се върнем към казаците от новата, софийска свети-Пантелеймонова станица. Те, както твърди професорът, цитирам, са ”обикновени мутри”. И веднага цитира думите на св. апостол Павел за това, че няма ”ни елин, ни юдеин, ни езичник; няма ни роб, ни свободен; няма ни мъжки пол, ни женски: защото всички сте едно в Христа Иисуса”. Какво пък, елин и юдеин може и да няма, но се оказва, че има ”интелектуалци”, към които причислява себе си професорът, и ”мутри”. Само дето възниква един малък проблем: та нали първият човек, попаднал в рая, беше именно разбойникът-”мутра”, а не ”интелектуалецът”-фарисей.
”Освен това — казва профессорът — трябва да ви призная, че въпреки че съм храбър човек, аз започвам да се безпокоя – аз и моите събратя. Есаулът, началникът на тази казашка организация – ако покажете снимката, ще ви го посоча – е един много-много едър млад човек, който вече месяци наред стои зад гърба ми – ту зад моя, ту зад някой друг от енориашите”.
Всъщност в храма всички богомолци стоят с лице към олтара, а значи и с гръб един към друг. Но колкото повече ”плашила” ще има в този 15-минутен ефир, толкова по-добре. С подробности никой няма да се занимава. Пък и за какво да се занимава, след като професорът и доказателства представя: ”Донесъл съм няколко документи, които за съжаление едва ли ще мога да покажа чрез камерата, но Всевеликата донска войска, чието поделение се открива тук, например, се занимава с ”условно бойна задача на бойна група”, която подготвя разузнавачи”.
Но камерата все пак показва тези ”документи” — интернетски текстове с картинки, свалени на принтер. А къде е уставът, който се създава специално за страната, в която се регистрира обществената организация? Нима никой не знае, че никоя обществена организация не може да избегне такава регистрация в съответствие със закона? Нима някой смята, че хората в Патриаршеското подворие не знаят това? А защо професорът не ни разкаже за факта, че казашки организации има в много страни на Европейския съюз, например в Германия и Австрия? Че ги има по целия свят? И какво да се лъжем — нима нито водещият, нито гостът на студиото не се досещат пред кое отечество се дава клетва за вярност от граждани на България под знамето на Република България с изпълнение на българския държавен химн? Е, що за цирк за балами е това, скъпи господа?!
А зрителите, впечатлени и потресени от всичко, сгромолясало се върху главите им през тези петнайсет минути пряк ефир, минават с облекчение към доказателствата за истинността на еротичните снимки на поп-певицата Сашка Васева.
Явно Игумена отново е раздразнен, понеже говорителя на Подворието отново е на линия 😆
Колко злоба и мъст има на този свят, ей хора – вие би трябвало като църковни люде да се държите малко поне в правата вяра, а тя предполага – кротост, въздържание, любов към Бога и ближния. Кое видяхме ние за тази цяла година от нашия пастир – Игумен Филип ? Монах, приел Бога като жених в сърцето си…
Ще цитирам една откровена неистина, за която Вие преценете сами:
„А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава“.
Галфоне, виж първо гредата в собственото ти око. Колко призиви за помирение имаше досега, и вие не отговорихте нито на един.Вече се превърнахте в малка злобна секта. Като го гледам тоя ваш професор Янакиев, на какво е заприличал – то аслъ майките ще плашат децата си с него. И стига сте говорили от името на всички енориаши, аман вече!
Някакъв димитри вече бе пуснал във форума тема по случая и там споделих мнението си. Бих обърнала внимание отново на факта, че понятието държава на български не се покрива с понятието държава на църковнословянски език. Государство – това е думата на руски която в наш превод е държава.
Това казва и авторката – держава е употребено в духовен, а не в юридически смисъл.
Поздравления за добрият текст разясняващ по остроумен начин действителната ситуация там.
[quote name=“Галфон“]
Колко злоба и мъст има на този свят.[/quote]
И кой казва това? Този който живее създавайки единствено раздори и омраза сред християните. Който внушава на едни от тях да преследват други! Който пише и пуска теми под различни псевдоними, а после обвинява друг в това! Който се крие зад гърба на други хора извършвайки сатанинската си дейност, а обвинява тях в това.
Това е безсрамие, което минава всякакви граници!
[quote name=“Костов“]Галфоне, виж първо гредата в собственото ти око. Колко призиви за помирение имаше досега, и вие не отговорихте нито на един.Вече се превърнахте в малка злобна секта. Като го гледам тоя ваш професор Янакиев, на какво е заприличал – то аслъ майките ще плашат децата си с него. И стига сте говорили от името на всички енориаши, аман вече![/quote]
Ето, Костов, точно за това говоря – за злъчта и злобата, която се излива постоянно. Ей хора, разберете едно – Бог вижда всички ни и ако се не покаем, нищо добро не ни чака…Когато дойдохме при Игумена с мир какво последва
? Какво последва, Костов ? Ние дойдохме и питахме защо ? Нямаме ли право на това ? А какво последва – оотмъщение, славянска злоба и ненавист, създаване на образ на врагове, разделяне на наши и ваши ? Това ли е ПАСТИРЯ, Костов ? И има ли пастиря отговорност ? Носи ли такава той – пред Бога и пред хората ?
[quote name=“Костов“] Колко призиви за помирение имаше досега, и вие не отговорихте нито на един.[/quote]
Не ставейте смешен, Костов ! Какви призиви, какви 5 лева ! Досега само подигравки със свещениците и енориашите. Досега – кроежи на планове как да се махнат свещениците, как да се махнат енориашите и как ДА НЕ УПРАЖНЯВАТ конституционните си права. Досега само противоборство, само противопоставяне. Записи на някакви проповеди в интернет, в които Игумена само търси да обори „другата страна“. СРАМ И ПОЗОР ! Цялата страна знае вече за скандалите, та чак и в Русия отекнаха !!! Имено заради такива, хората се отдръпнаха от църквата !
[quote name=“Асеновлашки“]Досега само подигравки със свещениците и енориашите. Досега – кроежи на планове как да се махнат свещениците, как да се махнат енориашите и как ДА НЕ УПРАЖНЯВАТ конституционните си права.[/quote]
Думи, думи… И кой свещеник и енориаш досега е бил махнат? Айде кажете поне едно име! Всичко това са КЛЕВЕТИ, за които ще отговаряте един ден пред Бога.
Източник на раздора сте вие. Разберете, хора: руското подворие не ви е бащиния, че да се разпореждате в него както ви падне!
[quote name=“Костов“]Думи, думи… И кой свещеник и енориаш досега е бил махнат? [/quote]
Хъм, много бързо се модерират коментарите 🙂
Кой бил махнат ли ? За отец Сава, помните ли ? Или трябва да Ви припомня ? А за пропъждането на Отец Николай на Неделя след Прошка. А за енориаша Валери – цяла България веч’ знае. Жлъчта е голяма, приятелю, голяма…пък Христиани се пишем, нали ?
[quote name=“Асеновлашки“] Цялата страна знае вече за скандалите![/quote]
Наистина хората тук са подведени от клеветническата кампания на блога на клеветата. Налагаше се да обяснявам какво е действителното положение неведнъж на хора в заблуда. Но не само този клеветнически блог е виновен за заблудата.
Тук мразят и преследват умните хора. Игумен Филип е такъв. Тук мразят и преследват хората, които не се поддават лесно на манипулация и обработка. Тук особено биват мразени и преследвани хората, които вършат духовната си работа при всякакви обстоятелства и несгоди. От една страна о. Филип има врагове, от друга страна има пак врагове, но маскирани на доброжелатели. Такива, които го канят на софри и с една ръка го галят, а с друга нож му забиват в гърба. Търсят му цаката, а така имат възможност и да оклеветят хората обявили се в негова защита. Хора рискували всичко за истината.
Какви скандали, моля ви?! От често повторение думата „скандал” истинския скандал не се получава.
Някой ще разкаже ли за Неделята на прошката? Какво стана тогава. Отец Игумен помоли прошка СЪС ЗЕМЕН ПОКЛОН ЗА ВСЕКИ. Какво направи тогава професор Янакиев?
Доближи се до предстоятеля, рязко обърна гръб и излезе. Никаква прошка от Неговото Величество. Всички бяха в шок. Това ли пример за християнско поведение?
А тези лъжи, които повтаряте и повтаряте в безименните си статии в „блога на клеветата” – това ли е християнство? Да не говорите за Бога повече! Молете се на своята Конституция! Вече ставате за смях. Между другото, никой никакви ваши права не нарушава – и това е лъжа.
Къде е злобата, каква злоба? Мека ирония много подходяща за случая, защото наистина смешно: ДВАМА ДИВАЦИ които не знаят, че казашки организации има по цял свят. И плашат другите, дошли спокойно да послушат разказа на Цецо за наакани памперси и да погледнат групови еротични снимки на Сашка. ТОВА Е НИВОТО НА ПРЕДАВАНЕТО И НА „НЯКОИ БОГОСЛОВИ“. Господ всичко ни показва, само очи да имаме.
Не знам по коя телевизия са били тези изявления на
професор Янакиев,но неговото поведение не е почтенно
като не му харесва в тази църква, да ходи да се черкува в
друга,желанието му да предизвиква скандали не е ли свърза-
но със заплащане?
[quote name=“Галфон“]
Ще цитирам една откровена неистина, за която Вие преценете сами:“А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава“.[/quote]
Професоре, това е самата истина. Храмът е собственост на РФ. Всеки може да се обади в Посолството на РФ и да провери този ФАКТ, известен на много хора.
[quote name=“ОТЕЦ АЛЕКСАНДЪР“]Не знам по коя телевизия са били тези изявления на
професор Янакиев,но неговото поведение не е почтенно
като не му харесва в тази църква, да ходи да се черкува в
друга,желанието му да предизвиква скандали не е ли свърза-
но със заплащане?[/quote]
Отче, може би и едното и другото. Русофобията сега е на мода и добре се заплаща. И не знам какво точно означава „черкува“?Когато човек редовно идва към средата на литургия, след това излиза два-три пъти, и после излиза преди да се прочете отпуста – това черкуването ли е?
[quote name=“Асеновлашки“][quote name=“Костов“]Думи, думи… И кой свещеник и енориаш досега е бил махнат? [/quote]
Х А за енориаша Валери – цяла България веч’ знае. Жлъчта е голяма, приятелю, голяма…пък Христиани се пишем, нали ?[/quote]
О, нека точно за Валери да се напише отделна статия – какво е направил този младеж. Има двадесетина свидетели. А защо Валери сам не се обажда? Защо не „свидетелства“?Чакам с нетърпение.
[quote name=“Асеновлашки“]Кой бил махнат ли ? За отец Сава, помните ли ? Или трябва да Ви припомня ? А за пропъждането на Отец Николай на Неделя след Прошка. А за енориаша Валери – цяла България веч’ знае.[/quote]
Отец Сава е дякон, а не свещеник. Всички свещеници са си по местата. Валери беше изгонен, защото се държеше вулгарно и напсува свещеник в храма. И ние с вас, Асеновлашки, ако се държим така на публично място, ще ни изгонят!
Яна,поздравявам те за материала,който си написала.Отговаряш подробно и аргументирано на всички обвинения на г-н Калин Янакиев.
Когато гледах предаването окончателно се уверих,че г-н Янакиев има много сериозен духовен проблем.За съжаление неговия духовен изповедник и наставник дълго време не е могъл да помогне на духовното си чедо и така този проблем се е превърнал в медицински.
Малко е да се каже ,че г-н Янакиев лъже за всичко,което се случва в Руската църква.
Той води лична война срещу игумен Филип,като не подбира средства. В интерес на истината ако не беше тази война,нямаше да можем да оценим качествата на игумен Филип. Покрай крясъците и луксозните автомобили бяхме се объркали какво е православно монашество.А отец Филип с поведението си ни показа,че всичко,за което четем в светоотеческото наследство за монашеството е актуално – на всички лъжи и манипулации той отговори с молитви,търпение и смирение.
Дерзайте отец игумене! Срещу Вас ще има огромна съпротива,но това със сигурност трябва да Ви показва,че сте на прав път.И Бог да ви помага
Благодаря Ви, че не отразявате коментара ми ! Благодаря Ви, че когато Асеновлашки каже едно, се изливат 202 коментара под различни псевдоними, писани от едно и също лице. Благодаря Ви че г-н Алекс Карягин е написал направо – изгонихме Валери и че според него отец Сава може би не е клирик. Благодаря Ви г-да модератори, че заемате непочтена и едностранчива позиция и чрез триенето на коментари не изслушвате двете страни. Обещавам г-н Андрей, че повече няма да пиша във Вашия псевдосайт. Обещавам, че повече няма да Ви „тормозя“ с откровението си. Може да не публикувате коментара ми…
Благодаря Ви, господине, за комплимента 😡 ,
но аз не съм Карягин. Нито съм Костов. Нито съм Неговото Преподобие. Но съм съгласен с Костов, че ако напсувате свещеник в храма и изпаднете при това в истерия, която прави вашите действия непредсказуеми, напълно вероятно, че ще Ви изгонят.
Някои хора в този храм правят такива ПРОВОКАЦИИ за да имат повод да застанат пред медиите и да се оплакват половин година след това. Богомолците на Руското Подворие вече свикнаха с този постоянен ТОРМОЗ. И въпреки прогнозите на недоброжелателите, храмът не остава празен, а атмосферата в него въпреки сатанинските нападения значително се подобри. Има и чудеса – много! Има много интересни събития в Подворието. Има живот! Точно затова озлобява сатаната и напада. Съжалявам, че някои хора стават проводници на този дух. Наистина съжалявам.
До Бил Мазил
Напълно вероятно, че ще Ви преместят от работа, ако нарушавате трудовата дисциплина и казвате на началника си: „Тук не е казарма”. Всеки началник ИМА ПРАВО (нали това са любимите ви Думи?) да ръководи. И да не дава отчет на всеки за своите действия.
А защо да не пуснете форум в своят „блог на клеветата”? Където всички са честни 😉 и няма да трият коментари.
[quote name=“Фил Базил“] и че според него отец Сава може би не е клирик. .[/quote]
Виждате , моментално обръщат думите наопаки. Човекът казва: „о. Сава не е свещеник“,
а той благодари за това, че казал: о. Сава може би не е клирик.
Интересно, Горан Благоев ще подхване ли темата за „военно-масонско формирование” в центъра на София с цел държавен преврат и присъединяване на България към Русия? Би било страхотно!
О-о-о-о, в “блога на клеветата” вече ревнаха! Бърза реакция – засегнахте ги, Янина. Няма нищо за казаците – ясно вече че няма да мине тази глупост. Реват за другите си обиди.
Господа, с тази война, която водите 8 мес. какво мислихте да спечелите?
Да, те са се скрили в блога, защото там няма форум и няма кой да ги набие. Там безнаказано могат да клеветят, да назовават руските клирици „клоуни”, „скандалджии”, „идиоти”, да пишат гадости за тях.
Направи ми впечатление, че пишат за неща, които могат да знаят само българските свещеници на храма. Значи, за което всички се досещаме, и те са вътре, в играта. Заедно с духовните си чеда.
В блога пак пишат за заплатите. Сега, доколкото знам, българските свещеници в Руската църква не се преуморяват – имат по една служба седмично, рядко – две. А взимат 1500 лева. За такава синекура никой не може да мечтае. А все плюят о. Филип.
В руската версия на статията има много трогателен коментар на духовна дъщеря на о. Филип от Франция. Спомням си, как една от нашите енориашки – възрастна рускиня каза за о. Филип пред камерата на „Вяра и общество”: „Той e правил интриги във Франция”. Не казва какви, но със сигурност знае, че правил. И продължи да клевети – вече за друго.
Трудно е да се върнеш в храма след такава излагация, след толкова лъжи. А такава възможност има за всички. Дано да дойдат на себе си.
[quote name=“Фил Базил“]Благодаря Ви г-да модератори, че заемате непочтена и едностранчива позиция и чрез триенето на коментари не изслушвате двете страни.[/quote]
Досега съм изтрил само един коментар – предполагам, че е на същия господин – от който лъхаше на истерия. Всичко друго се публикува.
В блога под абсолютно всяка статия има място за коментари.
Кое пък го знаят само българските свещеници! Хахаха! Вие изобщо не си давате сметка колко много хора знаят детайли от вътреенорийския живот на Руската църква, и то благодарение на игумен Филип и о. Зотик. Те непрестанно са ту в св. Синод, ту в Софийската св. митрополия и занимават всички с важните си проблеми – всичко се знае у нас, не знаете ли?
Много е показателно каква агресия се лее тук,докато обвинявате другите в агресия.Нямало кой да ни набие,ревем,били ни плащали за русофобия,псували сме…Аз лично в този сайт многократно молих някой да обясни едно от всичките неща,възмутили хората,което е отпреди конфликта с енориашите – фалшификацията на снимката с архонтския знак на Мелик Пашаев. Кой духовник има нужда от фалшификация,за да замаже допуснат от него гаф – този, който не знае, че извинение и сърдечно признание на грешката,са много по-лесни за приемане от хората. По-лесно отколкото обвинение в злонамереност на тези, които разкриха фалшификацията. Никога никой няма да коментира това,нали?За мен лично то е достатъчно,за да си направя изводите за игумена и за заслепението на хората около него.
И накрая-какво да се коментира за казаците повече.То е толкова нелепо,че няма какво да се говори. Да са ви живи и здрави, щом това е повод за гордост,докато всичко друго е разрушено и от предишната църква няма и спомен! На добър час, нали така.:)
[quote name=“Бау!“]В блога под абсолютно всяка статия има място за коментари. [/quote]
Значи те за невидими както и имената на автори.
От митрополия ли научихте, че някой се обаждал на о. Николай или о. Симеон посред нощ?
Много добре знаем, че в България двама – чета, а трима – чета с предател. Това е българска поговорка.
[quote name=“Ольга“]
В блога пак пишат за заплатите. Сега, доколкото знам, българските свещеници в Руската църква не се преуморяват – имат по една служба седмично, рядко – две. А взимат 1500 лева. За такава синекура никой не може да мечтае. А все плюят о. Филип.[/quote]
О не, прочетете в блога: те са най-унижавани, върху тях се стовари непосилна тежест, о. Филип им отъмщава по този начин – с такава заплата. И т.н. Пак лъжи, дори пишат, че никой не идва на службите в храма, когато служи о. Филип и о. Зотик. Погледнете последните на сайта – пълно е с хора, дори и на вратата.
Не знам, защо тези хора мислят, че ако ще плюят повече – о. Филип, всичко, което става в Руското подворие, руската литургическа традиция и т.н. – нещата ще дойдат на място. На това място, което те искат.
Защо мислят, че в резултат на техните 8 месечни бойни действия на Подворието ще се възцари любов? Над стотина публикации! Яко се постараха. Та нали написаха за „количествени натрупвания” за да се похвалят. За качеството да не говорим. А от другата страна само три. Защо тогава такава реакция, такава жестока обида – никой да не смее да отвори устата и да каже нещичко срещу тях?
А какво ще правят, ако и следващия предстоятел няма да им харесва, както не им харесвал предишният? Какво ще прави Руският патриарх? Ще каже:”Г-н професор, заповядайте в Москва, изберете човек, който на вас ви харесва и на десетината ваши привърженици?”
Защо тези хора не питат: с какво можем да помогнем в нашият храм? Вместо това само плюят,плюят и плюят. Това показва колко е гнила тази „енория”. Тогава по-добре да се направи нова, от православни хора а не от конституционни демократи, „упражняващи своите конституционни права”.
Господине или госпожо „Бау“, всички сме хора и правим някакви грешки, но след като човек моли за прошка и прави земен поклон, трябва да забравим за миналото, а вие и хората наоколо вас споменават вече двеста пъти.
[quote name=“Бау!“]И накрая-какво да се коментира за казаците повече.То е толкова нелепо,че няма какво да се говори. Да са ви живи и здрави, щом това е повод за гордост,докато всичко друго е разрушено и от предишната църква няма и спомен! [/quote]
Да, за някои хора това е повод за гордост – гордеят се със своите предци-казаци, искат да продължават традициите им. Какво лошо има в това?
А за разрушенията не се ли чувствате виновни? А вашите духовни наставници, които не ви спират?
Вярвам, че нашият храм – Руското подворие се възражда. Че след още малко то ще разцъфти във всякакъв смисъл – в духовен и материален. А тези, които не могат да преодолеят гордостта си могат да стигнат до черкуването в някаква палатка в градинка „Кристал”.
Олга,когато човек трябва да си организира певци и олтарник за богослуженията,той трябва да им се обади дали да ходят или не,те пък от своя страна се обаждат на всички останали,които не желаят да ходят на служби с о.Филип и о.Зотик.По този начин всички научават по кое време се звъни на отците.:)Иначе,доколкото помня,в статията пише,че там не ходят повечето хора,които ходеха преди,не че изобщо няма никого.А и не е много трудно да стане претъпкано в помещение с размери 5 на 2 м.
Коментарите в блога са там, където пише Add a comment, под статиите,където е логично да стоят.Ако вече има коментари към някоя публикация,натискате View comments.За рекламации се обръщайте към Google.
И не е ли по силите ви да не пишете с такъв яд? Просто е отровно да се чете написаното от вас.
И само да попитам-вие пък откъде знаете какви са заплатите на свещениците? А? И това наистина ли са заплатите им по трудов договор, на които ги и осигуряват?Доста се съмнявам.Аз нямам идея каква е заплатата на настоятеля, нито на секретаря. Откъде вие ще имате тази информация? От познати в Синода и Митрополията знаем, че о.Филип и о.Зотик ходят и навсякъде говорят за това. Това пък колко е откачено, кажете ми вие!Някой да ходи да се възмущава пред всички от заплатата,която сам дава на някого!
[quote name=“Бау!“]Олга,когато човек трябва да си организира певци и олтарник за богослуженията,той трябва да им се обади дали да ходят или не,те пък от своя страна се обаждат на всички останали,които не желаят да ходят на служби с о.Филип и о.Зотик.[/quote]
Абе, вие заради Христос ли отивате в храма, или заради един или друг свещеник? Сами се изобличавате, че сте човекоугодници, а не християни.
[quote name=“Бау!“]И само да попитам-вие пък откъде знаете какви са заплатите на свещениците? А? И това наистина ли са заплатите им по трудов договор, на които ги и осигуряват?Доста се съмнявам.[/quote]
Каквито и да са им заплатите, те им се изплащат от Московската патриаршия. Ако те не харесват МП, да си ходят, както и техният любим професор.
Андрей,много е просто-ако МП не иска тези свещеници там,нека ги освободи.Дотогава това е саморазправа със свещениците,за които се смята,че някак си трябва да сложат край на този конфликт.Не,край на конфликта може да сложи само игумен Филип,но за всеки е видно,че той няма намерение да го направи.Не го ли разбира или не иска да го направи,това не знам,но е факт,че всеки,позволил си да покаже несъгласие с действията му,бива изгонен-дяконът,Митко,Сия,Василена и няколко от хористите,които са натирени в Княжево, и останалите хористи,които напуснаха.Щом за вас е ок да се гонят хора за това,че изказват мнение,а после и се чудите защо не искаме да сме на служба с гонителите,какво можем да кажем…
[quote name=“Бау!“]
И не е ли по силите ви да не пишете с такъв яд? Просто е отровно да се чете написаното от вас.[/quote]
По въпрос на ядове най-голям специалист е професор – вашият гуру. И в сравнение с вашият блог в този смисъл аз пасти за ям. Колко отрова се излива в последните месеци от тази групичка!
Уважаем брат в Христа, който крие името си зад това нещо – цитирам тълковен речник:
„ бау- междум.
1. За подражаване на кучешки лай.
2. Вик, когато искаме да изненадаме, да уплашим или да стреснем някого.”
Обяснете на мен, ако обичате, как ние, по-голямата част от богомолците на Руската църква в София, можем да упражняваме своите конституционни права – да се молим на Бога в нашият храм с нашият любим и дълбоко уважаван пастир Игумен Филип при положение, че вашата групировка прави ПЕРМАНЕНТЕН ТОРМОЗ СЪС СВОИТЕ МЕДИЙНИ ВОЙНИ И ДОНОСИ В „ИНСТИТУЦИИ”.
[quote name=“Бау!“]..[/quote]
Какво?! О. Филип ли написал стотина статии с помия за вас? Той ли ви тормози в „Вяра и общество”, в „Часът на Милен Цветков” и по всички възможни вестници? Той ли пише доноси в „институции”? Той ли ви унижава и клевети на вас пред цялата страна? Хора, имайте съвест! И не разказвайте приказки за несъгласни, които били уволнени. Защото доста хора знаят истинската история за дякона и за Димитър (който сам напусна). А Василена трябваше да уволни след онази грозна случка, която тя направи, тогава и цял хор трябваше да го разтури, обаче тя и до ден днешен е на работа.Тук вярно казаха, че в тази „енория” има страшно много изгнили неща. Тази „енория” изисква основен ремонт.
За Бау.
Тази война се води с единствена цел: „този човек” да бъде отзован. Затова той никак не може да я спре. Не той я започнал. Просто някои хора трябва да се примират с това, че той няма да бъде отзован.
[quote name=“Алекс К.“] Това показва колко е гнила тази „енория”. Тогава по-добре да се направи нова, от православни хора а не от конституционни демократи, „упражняващи своите конституционни права”.[/quote]
О не, те не са демократи, те са верни ленинци!
Ленин e обещал, че раят ще дойде след като бъде премахната законната власт и се пролее кръв.
Ако един човек нарича себе си „бау“ – струва ли си да се водят дълги спорове с него. Изглежда ми несериозно.
Абе, Яни, какво направи, сестро?
Защо взриви склада с боеприпасите им?!
Те щяха да стрелят с тази тема още половин година, а сега пак ще дебнат ръждясали тръби и разкопчани копчета, ще дъвчат за „етнофилетизма” и другите старите си измишльотини. Нищо ново не може да измисли нашата секта на „интелектуалците”.
Защо им взимаш хляба, бе, Яни?! Защо?! Какво ще правят, ако няма да воюват срещу един свестен монах? Да не искаш да ги накараш да воюват срещу собствените си грехове?
Яни, не бъди толкова жестока, дай им възможност да фантазират, да напишат още дузина доноси, тогава може би още някоя от нашите „институции” ще се изложи освен Външното с намеса в махленските интриги.
Дай и на хората, които не се стрескат от американските бази под носа им, възможност да се стреснат от петима момчета, дали клетвата да служат на Отечеството и на православната си вяра!
Супер! Сайтът на клеветата препечатва анонимна (!) статия от блога на клеветата, в която анонимни (!) автори „изразяват подозрение“, „че зад името Янина Алексеева се крие о. Филип“. Вижте първо гредата в собственото си око, анонимни клеветници и от двете места!
Между другото, знам, че Негово светейшество патриарх Кирил е прочел руския превод на моята статия за бай Ганьо. Допускам, че това е повлияло на решението му да остави о. Филип на мястото му напук на всички клеветници. Ако е така, то аз много се радвам, че успях да осуетя и да разбия напълно плановете ви. Поздрави!
[quote name=“andrey“]Супер! Сайтът на клеветата препечатва анонимна (!) статия от блога на клеветата, в която анонимни (!) автори
Защо се учудвате? И в блога и в сайта всички са анонисти.
[quote name=“andrey“]Супер! Сайтът на клеветата препечатва анонимна (!) статия от блога на клеветата, в която анонимни (!) автори „изразяват подозрение“, „че зад името Янина Алексеева се крие о. Филип“.
За да сбъркаш мъжки текст и женски трябва да си пълен олигофрен. Поздравления!
От сайта на клеветата.
Щом хората сами го пишат:
„Е, простете, драги отци, но няма да спестим никоя подлост…“ – какво искате? Точно това правят неуморно от февруари месец. Кой тук каза за перманентен тормоз? Това е: Няма да пестим подлост“ – това са техните знаме, девиз, кредо, мироглед и т.н.
А откъде са тези „ежечасни рокади“ за свещениците, при положение, че служат веднъж седмично? Страшно натоварване, горкичките!
Не разбирам защо два сайта, посветени на православието изпитват такава взаимна нетърпимост!
Добре, ама как може авторът „ничтоже сомняшеся“ да се говори за „посолство“ – това е еклесиологически абсурд. Православната църква действа на поместен принцип и не може да се правят аналогии с държавните институции – това е дълбоко погрешно. Това показва една дълбока подмяна в еклесиологията, една империална злоупотреба с Православието. И защо изведнъж се сетиха, че е „посолство“, защо така рязко смениха визията след влизането на България в ЕС?
Освен това при посещението си в София НСв. Кирил каза, че „при общината в храма функционира и подворие“, което е канцелария. Т.е. поддръжниците на идеята за Подворието като „църковно посолство“ противоречат на своя патриарх (и на православното учение за Църквата) и не проявяват никакво послушание, а продължават да упорстват в своите заблуди. Почему так?
Не мога да разбера защо прот. Георги Митрофанов, член на синодалната комисия по канонизация на руските новомъченици и преподавател в Санкт-Петербургската духовна академия по история на руската църква, заявява че фаноменът на новоизлюпеното „казачество“ представлява „пълни глупости“ и „маскарад“.
Толкова ли не е наясно?
Впрочем, тормозът наистина е върху нашите свещеници и техните семейства – властовите ресурси са у игумена, единствената ни свобода са медиите, особено свободните. Затова, простете, но ще ги използваме, за да кажем нещо смислено, а не за да обвиняваме като онези, които дори не са част от нашата енория и нямат нищо съществено да кажат.
Да, един път в седмицата служат св. Литургия нашите свещеници – такава е разпоредбата на о.настоятеля. Както винаги те продължават да обгрижват енорията, колкото и да им се пречи. А невидимите работниците с шапките невидимки невидимо носят невидими инструментчета и безшумно ремонтират, без никой да ги види. Само скелето е запречило вътрешността на храма и неволно напомня на „мерзостта на запустението“. Но за това отговаря „главата“. Оттам казват се вмирисвала рибата…
В същност аз само попитах за какви ежечасни рокади може да се говори при положение, че служат веднъж седмично – не може да има такива. Значи, пак лъжи?
[quote name=“енориаш“]Добре, ама как може авторът „ничтоже сомняшеся“ да се говори за „посолство“ – това е еклесиологически абсурд. [/quote]
Господине, Вие май не забелязахте едно нещо: не посолство, а „своего рода посолство“.
А разговорите за „империална злоупотреба“ оставете за предизборната кампания на ДСБ – тук не е подходящо място за това.
Казашки организации има в целият свят много отдавна, в това отношение България, приела хиляди казаци-беженци в началото на 20 век, би могла отдавна да има своя „станица“.
И да сравняваш освободителите на България с Хизбула е истинско кощунство – съгласен съм.
[quote name=“енориаш“] Само скелето е запречило вътрешността на храма и неволно напомня на „мерзостта на запустението“..[/quote]
А това вече е богохулство! Прекалявате. Както винаги.
И въпреки Вашите прогнози запустение няма.
Отговарям:
1. Относно „рокадите“ – те се случват преди единствената неделна служба – постоянно се мени мястото, на което се изпращат свещениците (св. Пантелеймон/ Св. Николай).
2. В Православието не може да има „своего рода посолство“, чуйте думите на НСв. Кирил. Храмът не е територия на РПЦ, това би било абсурдно. Има споразумение между БПЦ и РПЦ за този храм.
3. Не мисля, че е удачно да намесвате политически партии, ако нямате други аргументи по повод „империалната злоупотреба с Православието“. По същата логика аз мога да кажа – „оставете тия ваши приказки за кампания на БСП“ – и разговорът се разпада.
4. Казашки организации има – ректорът на ВТУ е потомствен атаман – но това тук е новоизлюпено псевдо-казачество, което е цирк и пародия (по прот. Георгий Митрофанов, РПЦ ). „Хизбула“ е типологически сравнима с това казачество, като изключим пародията, защото е пара-военна организация с религиозни претенции. Това е само аналогия, а не буквално сравнение
Господин „енориаш“, виждате какво е – злоупотреба с чуждите никове? Вашите хора гласуват против Вас. без да четат. Просто натискат, както им наредено. Условен рефлекс.
А-а, значи „вашите” свещеници (ние, между другото, ги смятахме и за наши!) осем месеца са заливани с помия и клевета по медиите?!
А знаете ли че отец Игуменът, въпреки жестокостта на войната срещу него (направо безмилостна, бесовска -само бесове нямат милост, хората би трябвало да имат!) никога не се оплаква на миряните, на своите духовни чеда, не им разказва, как го тормози о. Николай или как го обиди о. Симеон или го плюе Калин Янакиев. Това е мъжко поведение, това е поведение на добър свещеник, това е добър пример за миряните: да прощаваш, да се молиш и да търпиш.
Възхищаваме се!
А КАКВО СА ВАШИТЕ „СВОБОДНИ МЕДИИ”, професоре?
ТЕЗИ, КОИТО НЕ ПРОВЕРЯВАТ ДОСТОВЕРНОСТТА НА ИНФОРМАЦИЯТА? 8)
И ТЕЗИ, КОИТО ПОКАЗВАТ В ПРЯК ЕФИР ПОРНОГРАФСКИТЕ ГРУПОВИ СНИМКИ? 😮
[quote name=“енориаш“] И защо изведнъж се сетиха, че е „посолство“, защо така рязко смениха визията след влизането на България в ЕС?
[/quote]
А вие защо се сетихте за медийна война преди президентските избори в Русия, визитата на Рус. патриарх в България, а сега я засилвате преди изборите в България? 😛
Хайде, Алекс К., разкажете ни как о. Николай и о. Симеон тормозят игумен Филип, докато самите те биват разигравани като някакви пионки! И кое негово разпореждане не са спазили! С какво са го обидили? Нека чуем и това, след като разбрахме,че Валери бил псувал. 😡 Нямам търпение да чуя тази история.И,да,свещениците са „наши“-доколкото ние не се делим от вас,включваме и вас в това число.Вие сте тези,които се делят от нас.Вие сте тези,които вместо да изтъкнат предимствата на този,когото защитават,постоянно се занимават с нас.Хайде,нека чуем какво толкова направи игумен Филип,дето не видяхме и не оценихме!Това искам да чуя-не колко сме тъпи,зли и подли-това го разбрахме.Ние твърдим,че в Руската църква беше чудесно до идването на игумен Филип.Обяснете ни защо за вас не е било така и какво той поправи,а ние не разбрахме?
И, Алекс К., ако вие не лъжете, как знаете, че „никога не се оплаква на миряните, на своите духовни чеда, не им разказва, как го тормози о. Николай или как го обиди о. Симеон или го плюе Калин Янакиев“ ? Нали той не се оплаква? Или наистина сте о. Зотик и единственото, с което се занимавате, е да злословите за събратята си?
Ами, в България интернет е истински свободна медия, например… (а професор не съм)
Нашите медйни реакции следват изявите на о. игумена – Копринка, казаците и пр. Така че – питайте него защо се явява на „Копринка“ преди избори 😉
Впрочем: Нямах представа, че тези свещеници така тормозят горкия игумен! А той всичко понася, милият!
Така е … в една паралелна вселена…но не и на Цар Освободител 3
„Нашите“ свещеници (които се грижат за нас и се жертват за нас като пастири, на които „знаем гласа“) не са тероризирани в медиите – няма нужда от това. Техният тормоз е подмолен и тих, но систематичен; за тях се пускат грозни слухове, например – знаете ли нещо за това, г-н Алекс К.?
Те биват притискани в личното им пространство, в слабото им място – семействата, които игумените и йеромонасите извън манастирите си не познават. Какво е да трепериш за болно дете, г-н Алекс К.? (може би Ваше Всепреподобие? )
Впрочем, оригинален начин да изгониш хората от църквата – като им затвориш храма за „ремонт“/“реставрация“. Благовидно. После да кажеш, че свещениците не служат (щото ти си им казал така), да ги поставяш в унизително положение и да ги прехвърлиш накрая на Митрополията, за да можеш да се разправиш на спокойствие по-късно. След като другото не помогна… Синодът не може да откаже на руския представител.
Кой е силен и кой е слаб?
Един събира, а друг пилее.
[quote name=“енориаш“]Отговарям:
1. Относно „рокадите“ – те се случват преди единствената неделна служба – постоянно се мени мястото, на което се изпращат свещениците (св. Пантелеймон/ Св. Николай).
[/quote]
Е, това исках да чуя. Рокадите преди единствената служба. Единствената! Не се случва всяка неделя. Сигурно има и причини за това. И не е голям проблем за свещеник да разбере събрат, да му прости и изтърпи такъв «тормоз» нали?
Хубаво и вие да сложите номера, енориаши 2 и 3. Аз няма да ви сбъркам, но може би някой чете тези коментари освен нас.
[quote name=“енориаш I“]Господин „енориаш“, виждате какво е – злоупотреба с чуждите никове? Вашите хора гласуват против Вас. без да четат. Просто натискат, както им наредено. Условен рефлекс.[/quote]
ще прощавате, ама Вие ми взехте nickname-а 🙂
Не съм искал аз да се натрапвам
[quote name=“енориаш“]Отговарям:
2. В Православието не може да има „своего рода посолство“, чуйте думите на НСв. Кирил. Храмът не е територия на РПЦ, това би било абсурдно. Има споразумение между БПЦ и РПЦ за този храм.
/quote]
Не е територия на РПЦ, но на РФ! Този храм е собственост на РФ. Проверете, ако се интересувате.
И оставете на отец предстоятеля сам да се разбере с началството си. И със Синода на БПЦ.
[quote name=“енориаш“]Отговарям:
3. Не мисля, че е удачно да намесвате политически партии, ако нямате други аргументи по повод „империалната злоупотреба с Православието“. [/quote]
Извинете, но Вие ги намесвате, не аз. Без да казвате за това на глас.
Имам много аргументи по повод «империалната злоупотреба», но те са доста обемни.
[quote name=“енориаш“]Отговарям:
4. Казашки организации има – ректорът на ВТУ е потомствен атаман – но това тук е новоизлюпено псевдо-казачество, което е цирк и пародия (по прот. Георгий Митрофанов, РПЦ ). „Хизбула“ е типологически сравнима с това казачество, като изключим пародията, защото е пара-военна организация с религиозни претенции. Това е само аналогия, а не буквално сравнение[/quote]
Защо новоизлюпено, ако хората имат казашки корени? Освен това в тази организация има и потомци на белоемигранти. Същите, както и ректорът на ВТУ. Вие проверихте ли? А прот. Г. Митрофанов не е истина в последна инстанция, мога да озвуча доста негови цитати, с които никога няма да се съгласите. Винаги може да се намери подходящ цитат и да се пригоди към случая, не е ли така?
А за паравоенната организация … извинете, не ставайте за смях.
[quote name=“енориаш I“][quote name=“енориаш“] Само скелето е запречило вътрешността на храма и неволно напомня на „мерзостта на запустението“..[/quote]
А това вече е богохулство! Прекалявате. Както винаги.
И въпреки Вашите прогнози запустение няма.[/quote]
Нима упрекът към игумена е богохулство? Нямах представа!
В Православието няма догмат за непогрeшимост на батюшката, нали? Всеки може да греши в методите си и преценките си.
Може би и аз бъркам ….?
Ех, колко беше спокойно, когато о. Зотик беше настоятел (и.д.)…
И о. Александър …. и.т.н.
Млад е ОФ, ще се научи, има време! А и винаги сме отворени за неговата настоятелна (пардон, настоятелска) обич!
Св. Николай и дядо Владика няма да ни оставят! Всички!
[quote name=“Алекс К.“]А-а, значи „вашите” свещеници (ние, между другото, ги смятахме и за наши!) осем месеца са заливани с помия и клевета по медиите?!
А знаете ли че отец Игуменът, въпреки жестокостта на войната срещу него (направо безмилостна, бесовска -само бесове нямат милост, хората би трябвало да имат!) никога не се оплаква на миряните, на своите духовни чеда, не им разказва, как го тормози о. Николай или как го обиди о. Симеон или го плюе Калин Янакиев. Това е мъжко поведение, това е поведение на добър свещеник, това е добър пример за миряните: да прощаваш, да се молиш и да търпиш.
Възхищаваме се![/quote]
A Вие откъде знаете, щом не разказва? 🙂
[quote name=“енориаш I“]
Защо новоизлюпено, ако хората имат казашки корени? Освен това в тази организация има и потомци на белоемигранти. Същите, както и ректорът на ВТУ. Вие проверихте ли? А прот. Г. Митрофанов не е истина в последна инстанция, мога да озвуча доста негови цитати, с които никога няма да се съгласите. Винаги може да се намери подходящ цитат и да се пригоди към случая, не е ли така?
А за паравоенната организация … извинете, не ставайте за смях.[/quote]
Има историческо казачество, но има и ново казачество, за което ни е думата тук – паравоенно, като „Всевеликое войско Донское“. Или ще кажете, че и „войска“ няма няма нищо общо със „война“, както „държава“ с „держава“ 🙂
[quote name=“енориаш I“][quote name=“енориаш“]Отговарям:
3. Не мисля, че е удачно да намесвате политически партии, ако нямате други аргументи по повод „империалната злоупотреба с Православието“. [/quote]
Извинете, но Вие ги намесвате, не аз. Без да казвате за това на глас.
Имам много аргументи по повод «империалната злоупотреба», но те са доста обемни.[/quote]
Не съм искал да намесвам политика, но щом казвате.
Проблемът идва, когато политиката намесва Православието 😉
Имам идея! Да емигрираме в Москва – в българското „посолство“ и да учредим „Всевелика Балканска войска“! Напред, хайдути!
И ще разправяме, че сме една единна „държава“, а не „держава“ и сме просто потомци на славни хайдути!
Ех, само дето Бай Ганьо беше тръгнал из Европа навремето 🙂
Но нищо, времената се менят!
Дядо Иване, дръж се! Бай Ганьо идва!!!
г-н Романов, вие създадохте чудовище 😉
Пийс, пийпъл! 🙂
[quote name=“енориаш-емигрант“]Имам идея! Да емигрираме в Москва – в българското „посолство“ и да учредим „Всевелика Балканска войска“! Напред, хайдути!
И ще разправяме, че сме една единна „държава“, а не „держава“ и сме просто потомци на славни хайдути![/quote]
Аналогията Ви не работи. Има известна разлика между хайдутите и казаците – хайдутите не са били отделен етнос, за разлика от казаците. Като етнос казаците съществуват и днес, те не са изчезнали. Ако ще правим съпоставки, то е все едно шопите или тракийците в Москва да си създадат своя организация – кой би им забранил?
„Всевеликое войско Донское“ е старо историческо наименование на донските казаци. Днес то вече отдавна не е военна организация. Четете книжки и се ограмотявайте, господа!
[quote name=“andrey“]
Аналогията Ви не работи. Има известна разлика между хайдутите и казаците – хайдутите не са били отделен етнос, за разлика от казаците. Като етнос казаците съществуват и днес, те не са изчезнали. Ако ще правим съпоставки, то е все едно шопите или тракийците в Москва да си създадат своя организация – кой би им забранил?
„Всевеликое войско Донское“ е старо историческо наименование на донските казаци. Днес то вече отдавна не е военна организация. Четете книжки и се ограмотявайте, господа![/quote]
Благодаря за уточението, сигурно сте прав (за хайдутите се шегувам, разбира се, малко самоирония никога не е излишна).
Но аз все не мога да разбера защо на сайта на „Всевеликое войско Донское“ твърдят друго:
http://www.russiancossacks.ru/
Вижте какво нещо! Ужасно е, че си пишем в този форум (не ме разбирайте погрешно, харесвам сайта) безлично с братя и сестри, с които сме се причастявали заедно преди!!! Това, ако не е падение!
А сега си „общуваме“ анонимно. Защото не смеем да си напишем имената. Защото някой ще го използва като оръжие. Някой, който има власт. И някой друг ще пострада. Някой, когото обичаме.
Нима искате да кажете, че някой от нас желае това?
[Мога ли да отговоря на всички с един коментар? Прекалено дълга дискусия стана.
Ако наистина сте отворени за любов, потърсете причините на някои проблеми вътре в себе си.
Спрете с клеветата и най-после – с тази вече загубена от вас война – медийна и партизанска.
Ако направите това, и другото ще тръгне – сигурен съм.
А кой е бил най-добър настоятел – времето ще покаже. Засега вие не му помагате, а само пречите да върши сериозна работа, само търсите кусури и на явно бяло казвате, че е черно. И всичко това – пред хората, пред цялата страна. Християни не решават проблемите си така.
[quote name=“Бау!“]т.Ние твърдим,че в Руската църква беше чудесно до идването на игумен Филип.Обяснете ни защо за вас не е било така и какво той поправи,а ние не разбрахме?[/quote]
Господине, цялата тази история показва, че в Руската църква не е било чудесно до идването на игумен Филип. Такива неща извъднъж не стават. И наведнъж не се поправят.
Не трябва да търсим доброто за мен или за Вас. Трябва да търсим истинското добро. И „свободните медии“ няма да ни помогнат в това.
[quote name=“енориаш“]“
Те биват притискани в личното им пространство, в слабото им място – семействата, които игумените и йеромонасите извън манастирите си не познават. Какво е да трепериш за болно дете, г-н Алекс К.?.[/quote]
Семейството, господине, може да бъде и слабото място и силното. То е и подкрепа и топлина и тил, които монасите нямат.
Всички ние имаме своите нещастия – своя кръст, който трябва да носим съкровено, а не като с щит да се прикриваме с него. И кой знае, може би кръстът на о. Филип е сто пъти по-тежък от този на о. Николай, а моят – от Вашия, така че да не разменяме въпроси „какво е”.
Човек, който има семейство, има и особена отговорност. Аз, например, няма да правя революция в службата и да водя партизанска война срещу началника, защото това е грях и защото това е риск да оставя семейството си без хляб. Мен няма кой да ме съжалява и да чака аз да се вразумя и да спра да воювам – ще ме уволнят веднага.
[quote name=“енориаш“][quote
A Вие откъде знаете, щом не разказва? :-)[/quote]
Ми то се вижда. Тормозът, който упражнявате вие, може би не е организиран от вашите духовници, но те, щом ви обгрижват, носят и отговорност за вашите действия. Участието на „вашите” свещеници в тази война е очевАдно и без тези подробности, които могат да знаят само те и които вие тук разказахте на цялата страна.
Вие направихте революция, вие не спирате да воювате, защо тогава ревете за някои неудобства на военното време? На войне, как на войне, ребята – има ранени, има окопи и въшки. Не бива да се оплаквате на цяла България, ако сте мъже. В противен случай, за какво започнахте? Мислихте за мълниеносна победоносна война? С руснаци такива не се получават.
[quote name=“Алекс К.“][
Не бива да се оплаквате на цяла България, ако сте мъже. В противен случай, за какво започнахте? Мислихте за мълниеносна победоносна война? С руснаци такива не се получават.[/quote]
Боже мили, каква война ??? Какви мъже, какви блицкригове, какви руснаци. Вие нормални ли сте, г-н Алекс К. – както се наричате ? Мога ли с нещо да Ви помогна ? За Ваше сведение – ние сме руснаци и българи, мъже и жени и децата им ! Не се опитвайте пак да всеете етническа омраза и да раздробявате стадото Божие…Ето кой сее омразата, ето кой се опитва да дроби Тялото Христово !
Не,не, Алекс К.,не се измъквайте.Нищо не се вижда.Ние Ви отговорихме откъде кое знаем.Хайде сега ни отговорете и Вие!Как и къде се вижда, че о.Николай тормози,а. Симеон обижда игимен Филип?Това или е лъжа,или Вие сте присъствал лично на нещо,което никой друг не е видял.Ако едното е очевадно, и другото би следвало да е толкова очевадно.Непрестанно повтаряте думата „клевета“ – не бъдете клеветник Вие самият,а дайте конкретен пример.Иначе става „крадецът вика: дръжте крадеца“.Смятам,че в Руската църква може да е било зле преди само за дълбоко неудовлетворени вътрешно (по една или друга причина) хора. С идването на новия настоятел изникнаха възможности за изявата им – четци,певци,пресаташета,секретари,оператори…. Разбира се,че ще държат много на човекa,който им е осигурил тази възможност,а той ще държи на тях,защото друго няма.Жалко за всички,защото вярвам,че по Божия милост можеше и да се запази старото,и да се утвърди новото,но изборът не беше наш…
[quote name=“Алекс К.“]
Човек, който има семейство, има и особена отговорност. Аз, например, няма да правя революция в службата и да водя партизанска война срещу началника, защото това е грях и защото това е риск да оставя семейството си без хляб. Мен няма кой да ме съжалява и да чака аз да се вразумя и да спра да воювам – ще ме уволнят веднага.[/quote]
Т,е, признавате,че игумен Филип мъсти на свещениците и би ги оставил без хляб,ако се наложи? Вие,който и да сте, трябва да престанете да пишете, ако му мислите наистина доброто на игумен Филип, защото не му правите услуга.
[quote name=“Алекс К.“]Тормозът, който упражнявате вие, може би не е организиран от вашите духовници, но те, щом ви обгрижват, носят и отговорност за вашите действия[/quote]
Не,никой не носи отговорност за моите действия, разбирате ли!Никой!На оня свят никой няма да отговаря вместо мен за стореното от мен.Тук е дълбоката граница между мен и Вас.Аз отговарям за действията си,не искам благословение за всяко нещо в ежедневието си и за което смятам,че греша,изповядвам го.Ако за нещо не се покая,ще търпя наказнието си.Зная го и го помня всеки ден.О. Симеон и о. Николай щели да отговарят за това, което правя аз! Интересно!Ако утре отида и убия някого,на тях ли ще им се пише?Ако беше толкова просто,ехе…Нека не сваляме конфликта до това ниво,а?
[quote name=“Алекс К.“]
Аз, например, няма да правя революция в службата и да водя партизанска война срещу началника, защото това е грях и защото това е риск да оставя семейството си без хляб.
Спрете с клеветата и най-после – с тази вече загубена от вас война – медийна и партизанска.
А кой е бил най-добър настоятел – времето ще покаже. Засега вие не му помагате, а само пречите да върши сериозна работа,..[/quote]
Т.е. Вие предлагате:
да спрем с „клеветата“ = да си траем и о.Фараон да довърши подмолмно гоненията; злото на светло трудно вирее.
да „помагаме“ на настоятеля = направо дружно да си тръгнем от този храм, в който Бог ни е довел да се спасяваме, за да „разчистим терена“ за новите Ви планове. Това искате, нали?
да спрем да „воюваме“ срещу „началника“(!) = да презрем гласа на съвестта си и да се примирим с явното зло в църквата. А кой ще отговаря пред Бога, батюшката ли? А не забравяте ли за Батюшката на батюшките?
[quote name=“Padre Filipo“]Боже мили, каква война ??? ![/quote]
Каква война ли?!! Тази, която водите, с която тормозите дълго време всички нас, а ние също сме – руснаци и българи, мъже, жени и деца. И стига с тези вопли за етническа омраза, „разкъсано евхаристийно тяло”, за разделение на стадо Божие. Ако сами се отделяте никой не е виновен за това.
[quote name=“енориаш-нарнианец“]…да „помагаме“ на настоятеля = направо дружно да си тръгнем от този храм, в който Бог ни е довел да се спасяваме[/quote]
Бог ви бил „довел“ да се спасявате точно в този храм, точно при тези свещеници… не разбирате ли, че подменяте Бога с привързаност към човеци и човешки работи?
[quote name=“енориаш-нарнианец“][quote name=“Алекс К.“]
Аquote]
Аз ви предлагам само да се опитате да разберете, че вашата злоба, вашата омраза е инфернална. Че това, което смятате за светло, направо смърди на сяра. Че вие участвате в гоненията на Църквата. Ако сте дошли да се спасявате, не бива да погубвате душите си. Ослепени сте от омразата, затова няма да ме чуете. Дай Боже да прогледнете!
За Бау!
Господине, аз ще спра да пиша, но не затова, че вие ми давате такъв съвет, а защото няма смисъл да губя време. Първото, Вие се изнервяте, а момчето –„нарнианец” направо изпада вече в истерия. Второто, преобръщате и изкривявате думите ми, а може би просто криво ги разбирате.И третото, не искате да ме чуете. Но все пак ще кажа някои неща. Защото виждам, че и представата Ви за Църквата е дълбоко погрешна.
За Бау – продължение
Вие – вашата група – измислихте някаква своя „църква” и живеете в тази илюзия, и воювате за нея. „Църквата”, където спасението е кеф, където нищо няма да нарани гордостта ви, където вие „не тварь дрожащая, а право имею” (думи на Расколников, герой на Достоевски) – конституционно и всякакво друго, където вършите каквото искате, защото можете да се покаете после (вашите думи!). Където има само тези свещеници, които ви харесвате. Храм, който вие харесвате и който е на удобно за вас място. И хора, които ви харесвате, мармаладова любов, нетърпимост към другите, които извън този свят, непогрешимост на групата и нейните гуру и т.н.
За Бау – продължение
В истинската Църква нещата са други. В Църквата не се изявяват „дълбоко неудовлетворени хора”(е, някои все пак се опитват), както казахте, там изпълняват послушание – това е противоположно нещо. Послушанието се отнася и за свещениците, включително предстоятеля, и за служителите, и за миряните. Чували ли сте светоотеческия израз:”послушанието е повече от поста и молитвата”? В Църквата има йерархия, трябва да има и дисциплина. И не просто така, а за наше добро, за спасение на душите ни. Ако смятате, че се спасявате с това, че водите медийна война и всеки ден пишете статийки в блога, където 98 % е лъжа, с неуважение към свещеническия сан – дълбоко грешите. Вие събирате жарава върху своите глави, върху главите на наставниците си и главите на децата си, защото това, което правите, е голям грях!
За Бау – продължение
Не знам за какво воювате сега и на какво се надявате. Мисля, че вече разбирате, че е безсмислено, но от гордост не можете да се предадете. Продължавайте тогава. Ще видим кой е прав, а кой е крив.
И пак повтарям, че в този храм от години нещата никак не са розови, революциите на добра духовна почва не виреят. Всичко трябва да се изчисти. И най-гордите ще си отидат – няма как. Ако сме дошли да се спасяваме.
[quote name=“Бау!“][
Аз отговарям за действията си,не искам благословение за всяко нещо в ежедневието си и за което смятам,че греша,изповядвам го. Ако за нещо не се покая,ще търпя наказнието си=Ако утре отида и убия някого,на тях ли ще им се пише?[/quote]
И все пак хубаво, Расколников, че не взимате благословия, когато отивате да прецакате някоя старушенция…
[quote name=“Бау!“]Жалко за всички,защото вярвам,че по Божия милост можеше и да се запази старото,и да се утвърди новото,но изборът не беше наш…[/quote]
Напротив – изборът беше ваш!
И като ви доведе Бог в храма да се спасявате, Той, Бог ли ви нареди да преследвате отеца – предстоятел на Божията обител?
По такъв ли налудничав начин решихте да си спасявате душите?
Не възнамерявам повече да допринасям за посещенията в православие.бг. Достатъчно ми беше.
Алекс К., животът има и светла и ведра страна. Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце!
Воезбранной Воеводе побетилная, яко избавльшеся от злъих, благодарственая восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимою, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти : радуйся, Невесто, Неневестная.
[quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]
Любовта, Бау!, не изключва дисциплината и послушанието.
Благодаря Ви, много добре знам какво е истинска пастирска любов .
[quote name=“Алекс К.“]
Вие – вашата група – измислихте някаква своя „църква” и живеете в тази илюзия, и воювате за нея. „Църквата”, където спасението е кеф, където нищо няма да нарани гордостта ви ….[/quote]
Алекс, в този много точен коментар за „църквичката”, която е узряла в нашият храм, вие изброихте почти всички признаци на секта по книгата на А. Дворкин „Сектоведение”. Сигурно знаете, че сред енориашите за това „образувание” на нашите братя и сестри точно така и се говори – както за секта. И най-крещящият (в буквален смисл!) признак изплува и на този форум: разделяне на „нашите” и „вашите” свещеници, нетърпимост, дори и омраза към всички освен „нашите”. Само „нашите” умеят да обичат, те са непогрешими, както и ние, избраните.
[quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]
Вашата представа за любов и за пастирска отговорност (безотговорност?) е много специфична. Ако посещавате православен храм, а не протестантски, би било хубаво да се запознаете поне с основите на Православието.
И за каква любов говорите? С това, че вашият пастир ви поддържа в тази война срещу предстоятелят и своят събрат, той ви подлага на голямо Божие наказание.
[quote name=“Ольга“]
Вашата представа за любов и за пастирска отговорност (безотговорност?) е много специфична. [/quote]
Явно представите ни за църква се разминават. Вие разбирате църквата като институционално-йерархична корпорация, чийто шеф е батюшката, и за Христос там (почти) няма място. Батюшката е наместник на Христос на земята?
Ние я разбираме като споделена радост в Христа на Трапезата Господня (вие на това му викате просто „кеф“?). Затова искаме да останем заедно – и заедно с всички вас, които ни мразите. Защо ни мразите? Защото не ни разбирате. Защото сме се осмелили да питаме батюшката. „Бунт“ и „война“, казвате, но защо?? Имахме проблем с него – питахме го. Той не отговори, но настрои братя и сестри (вас, които и 10 човека да сте) срещу нас. А сега вие настройвате други, които нямат нищо общо с нашия храм.
И сега – ние сме виновни за това?
[quote name=“Ольга“][quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]
Вашата представа за любов и за пастирска отговорност (безотговорност?) е много специфична. Ако посещавате православен храм, а не протестантски, би било хубаво да се запознаете поне с основите на Православието.
И за каква любов говорите? С това, че вашият пастир ви поддържа в тази война срещу предстоятелят и своят събрат, той ви подлага на голямо Божие наказание.[/quote]
Тук набеждавате някой свещеник, че поддържа тази изобретена „война“ – това още веднъж показва реда на мислите ви: паството са „овце“, които не могат да решават, нямат свобода и съвест. Така ли мислите?
А може би смятате, че който поддържа разгонването на стадото Христово и пастирите, които се трудят за него, ще заслужи похвала?
В това ли са „основите на Православието“? На това ли да сме „послушни“?
[quote name=“Ольга“][quote name=“Алекс К.“]
Вие – вашата група – измислихте някаква своя „църква” и живеете в тази илюзия, и воювате за нея. „Църквата”, където спасението е кеф, където нищо няма да нарани гордостта ви ….[/quote]
Алекс, в този много точен коментар за „църквичката”, която е узряла в нашият храм, вие изброихте почти всички признаци на секта по книгата на А. Дворкин „Сектоведение”. Сигурно знаете, че сред енориашите за това „образувание” на нашите братя и сестри точно така и се говори – както за секта. И най-крещящият (в буквален смисл!) признак изплува и на този форум: разделяне на „нашите” и „вашите” свещеници, нетърпимост, дори и омраза към всички освен „нашите”. Само „нашите” умеят да обичат, те са непогрешими, както и ние, избраните.[/quote]
Жалко, че така мислите за братята и сестрите си, които копнеят за живот в Христа и са готови да пострадат за това (и вече страдат).
Надявам се да сте също толкова искрен/а в намеренията си и от чисто сърце да говорите това.
[quote name=“Алекс К.“][quote name=“Бау!“]Жалко за всички,защото вярвам,че по Божия милост можеше и да се запази старото,и да се утвърди новото,но изборът не беше наш…[/quote]
Напротив – изборът беше ваш![/quote]
Не беше наш, ние казахме в писмото, че искаме всичко да остане между стените на храма.
Какво направи о.Филип? Същия ден потърсил Светлана Шаренкова и казал, че това били американците??!!
Нерде Ямбол, нерде Стамбул!
[quote name=“Алекс К.“][quote name=“Бау!“]Там,където любовта е повече от дисциплината и послушанието. Жалко за Вас, защото явно не сте го усещали. Дано, по Божия милост, го усетите. Желая Ви го от сърце![/quote]
Любовта, Бау!, не изключва дисциплината и послушанието.
Благодаря Ви, много добре знам какво е истинска пастирска любов .[/quote]
Точно го казахте – любовта не изключва послушанието!
Но послушанието не включва любовта! Мога да съм „послушен“ без да обичам. А истинското послушание идва, когато обичам Някого и Го слушам от любов. Защото Той се е пожертвал за мен. На това учат светогорските старци. Това е православно.
Затова св. Йоан Богослов избира да нарече Бога с Неговото собствено име – Любов!
Затова залагам на любовта!
Св. Йоан Рилски да ни помага на всички! Честит празник!
Oснова на покаяние, пример на умиление,
образец на утешение и на духовно съвършенство
бе твоят равноангелски живот, преподобни,
като си пребивавал в молитви, постничество и сълзи.
Oтче Иоане, моли Христа Бога за нашите души!
[quote name=“енориаш-нарнианец“]![/quote]
За да стигнете до истинска любов трябва да извървите дълъг път. Чрез послушание. Послушание на Бога, на заповедите Му, послушание на Църквата. Чрез медиите и клеветата – не става!
[quote name=“енориаш-нарнианец“][
Ние я разбираме като споделена радост в Христа на Трапезата Господня [/quote]
Отговаряте с пищни красиви фрази, които се нуждаят от доста подробни обяснения за да се изясни мирогледа Ви – дали е православен. Сектантите по софийските улици са натъпкани с такива фрази, но това са само щампи без съдържание.
Няма да ви питам каква радост в Христа намирате в упорито съсипване на един добър свещеник и добър човек. Ясно е. Не ви мразим – грешите. Съжаляваме ви, чакаме да се вразумите, да се покаете и пак да се молим заедно. Ние също страдаме. И от този тормоз, който вие започнахте и поддържате много дълго време.
Да, имате свободна воля да избирате. Но хора, които ви объркват, казвайки на бесовското че е Христово, хора, чрез които идва съблазън, пастири, които вместо да ви водят към Царството Небесно ви водят в обратна посока ЩЕ ОТГОВАРЯТ!
[[quote name=“енориаш-нарнианец“][
А сега вие настройвате други, които нямат нищо общо с нашия храм. И сега – ние сме виновни за това?[/quote]
Прощавайте великодушно, обаче вие какво правите, когато организирате и поддържате почти цялата година медиен скандал на цялата България?!
[quote name=“енориаш-нарнианец“
Не беше наш, ние казахме в писмото, че искаме всичко да остане между стените на храма.
Какво направи о.Филип? Същия ден потърсил Светлана Шаренкова и казал, че това били американците?[/quote]
ТАКА ЛИ?!!!!!!!!!!!!!!!
Първо, което направихте – написахте писмо до Патриарсите с категорично искане: да бъде отзован!
Събирахте подписи под това писмо по време на литургия в храма!
Подписите нямат ЕГН, нямат адрес или телефон, само трите имена и повечето от тези хора не са богомолци на Руската Църква.
Дойдохте с това писмо с много агресивно настроение, с оскърбления на предстоятеля.
Обявихте медийна война – истинска клеветническа кампания, която водите и до ден днешен.
И да не разказвате тези приказки за Шаренкова, американци и т.н.
Алекс К., само о. Зотик и игумен Филип биха могли да са видели кой се е подписал под писмото, защото в публикуваните в И-нет писма имената са скрити. Само Ви напомням защо не е добре да пишете.:) За мен вече няма никакво съмнение кой се крие под този ник, а предполагам вече и за всички останали.
[quote name=“Бау!“]Алекс К., само о. Зотик и игумен Филип биха могли да са видели кой се е подписал под писмото, защото в публикуваните в И-нет писма имената са скрити. Само Ви напомням защо не е добре да пишете.:) За мен вече няма никакво съмнение кой се крие под този ник, а предполагам вече и за всички останали.[/quote]
Грешите! Подписите бяха показани в пр. „Вяра и общество“ – там добре се вижда всичко. Те, макар и размазани, бяха публикувани в „Двери“. Освен това писмото са видяли всички подписали, така че не се правете на Шерлок Холмс. И не мислете че „всички останали“ са толкова тъпи…
Да, добре, повярвахме ви, че сте прочели всички 132 имена от подписката в нискокачественото видео от сайта на БНТ.:-* То се видя, че няма да спрете, но поне да знаете, че не Ви вярвам, без да твърдя, че някой е тъп.
Мил човек, не съм отец Зотик и това би трябвало да е ясно за всички. По коментарите личи. Да не говорим, че отецът няма да пише по форуми.
По една страничка в ТВ и в интернет много добре се вижда, че тези подписи нямат никаква стойност. Има само трите имена до тях, и никакви данни, по които можеш да провериш дали такъв човек съществува и дали наистина е подписал писмото.
Да не говорим, что доста хора го подписвали дезориентирани от вас и вече се покаяли и се отграничили от вас. И със сигурност не може да има реални 130 енориаши, защото всичките ни енориаши тогава бяха по-малко от 100 души, от които имаше много несъгласни със вас. Реално количеството на“обидените“ е не повече от 10-12 човека, които всички познаваме. И те проявяват такава активност. При евреите това се нарича „гевалт“ – да създадеш голям шум с малко сили. Отдавна известен в политиката прием.
[quote] Руската църква в София не е енория, а подворие на Патриарха на Москва и цяла Русия, тоест своего рода чуждестранно посолство. А самият храм е собственост на Руската федерация, тоест територия на чужда държава. [/quote]
Много бързо стана от подворие, територия на чужда държава. Този храм дори да е собственост на Руската федерация, се намира на територията на Р. България и си остава българска територия. Той НЕ е посолство. Няма категория „своего рода посолство“.
Мисля си, че храмовете трябва да са си отворени за тези, които желаят да присъстват и влизат в тях, за да се молят. Ако ли не, да се каже ясно, може да се влиза с пропуск или пък да влизат само граждани от еди си какъв произход и т.н.
Важно е в храма да има ред, съгласен съм. Само че, да упражняваш власт и да налагаш ред е много деликатна задача и като не се прави разумно се достига до неприятни резултати.