Религия за мъже



Може да харесате още...

8 Отговори

  1. павлин каза:

    Странно защо аз не забелязвам голяма посещаемост на литургията от мъже, това са моите наблюдения от години наред в различни храмове в София. Пребройте тази неделя колко мъже има във вашия храм и ги сравнете с броя на жените, обзалагам се, че резултата няма дори да бъде равен.

  2. fr Pavel каза:

    Това, което Фредерика поднася тук като грижливо подбрани извадки от отговори на нейно писмо е всъщност образа на православието в САЩ, възприет от бивши протестанти. Той е доста различен от този в Източна Европа.
    .
    Название: Чудотворные и исцеляющие иконы. Календарь на 2012 год
    Издательство: ООО „Пресс- Курьер Украина“
    Год: 2011
    Размер: 20.32 Mb
    http://depositfiles.com/files/g4pda818w

  3. Траянка Георгиева каза:

    [quote name=“павлин“]Странно защо аз не забелязвам голяма посещаемост на литургията от мъже, това са моите наблюдения от години наред в различни храмове в София. Пребройте тази неделя колко мъже има във вашия храм и ги сравнете с броя на жените, обзалагам се, че резултата няма дори да бъде равен.[/quote]
    Наблюдението Ви е вярно. Освен това, мъжете тук, особено ако са новоначални, развиват много силна степен на нездраво ревнителство. Ако преминават от протестантство и католицизъм към православие, може би това не е така ярко, както от социалистическия тип мъж станал православен християнин. А може и поради това, че е сред много жени, мъжът развива някакво силно чувство на превъзходство. С годините това вероятно отшумява.
    Статията е интересна. Мисля, че и мен, именно това ме привлече към православието. Богородица, като „Воезбранной войводе“ както и мъжеството на мъчениците, духовната мощ на светците и непобедимата от нищо вяра в Бога.

  4. вярващ каза:

    Понеже се отвори дума за посещаемостта на мъжете в православните храмове, има ли някой идея, защо тя е толкова скромна, аз нямам никаква идея.

  5. Траянка Георгиева каза:

    [quote name=“вярващ“]Понеже се отвори дума за посещаемостта на мъжете в православните храмове, има ли някой идея, защо тя е толкова скромна, аз нямам никаква идея.[/quote]
    Освен атеизма, според мен друга причина е гордостта. За жената е по-лесно да приеме, че е от „нищите духом“, след като отвсякъде са и показали, че е някаква втора категория човек. Тук много се наблягаше на това преди. А на някой места и сега се мисли така от мъжете. Те предпочитат да се пропият и деградират тотално пред това да приемат Бога.
    Жените имат повече здрав разум, затова Бог на тях е отредил да раждат и отглеждат нов живот.
    За радост новото поколение младежи си задава повече въпроси от духовен характер, ако не е попаднало в клопката на чалгата. България има много прекрасни деца. И те са бъдещето ни.

  6. Georgi Traikov каза:

    Вярвящ, мъжете не ходят в Църква, защото нашата административна част на църквата е със подменена природа. С не ходенето на Църква, Бог запазва мъжете от поругание, а и от изстъпления, понеже, един мъж трудно може да преглътне естествената физиологическа подмена на някой толемец. Преди 150 години е било лесно. Всички са били мъже със запазено естество, а сега даже са се клели да помагат на атеиста. Преди 150 години такива щеха да ги прогонят на мига.

  7. Martina Andreeva каза:

    Понякога има и интересни статии в православие.бг, но да бъда искрена, демонстрирате и ужасно дилетантско провинциално-любителски естетически възгледи. Като картинката към горната статия.

  8. Angel Georgiev каза:

    [quote name=“павлин“]Странно защо аз не забелязвам голяма посещаемост на литургията от мъже, това са моите наблюдения от години наред в различни храмове в София. Пребройте тази неделя колко мъже има във вашия храм и ги сравнете с броя на жените, обзалагам се, че резултата няма дори да бъде равен.[/quote]

    Ако си разбрал смисъла на статията, не трябва да сравняваш колко мъже и младежи в България ходят в православна църква, а колко ходят в [b]евангелска.[/b]

    Разбира се БПЦ по всяка вероятност си има проблеми малко по-различни от тези на католическата и протестантските църкви на Запад, но това което са православните църкви за християните в Америка, в голяма степен са евангелските църкви за християните в България, тоест алтернатива на традиционните църкви, обикновено носещи тежка историческа обремененост и имащи трудно преодолими проблеми в наши дни.