Епископ Иларион (Алфеев): Страсбургският съд се опитва да наложи нова норма в международното право



Може да харесате още...

14 Отговори

  1. Дон Кихот каза:

    На ещё одну ступеньку в борьбе со свободой поднялся и патр. Кирилл: он принял в Москве болгарского президента и послал болгарскому премьеру послание с обличением Европейского суда по правам человека. Болгарию признали виновной в нарушении свободы совести: правительство давило „альтернативных“ православных. Суд потребовал либо вернуть отобранные храмы притесняемым, либо заплатить за них миллионы. Гундяев назвал это „вмешательством во внутрицерковный конфликт“ и „односторонним пониманием ценностей либерального плюрализма“. Свобода, таким образом, есть „одностороннее понимание рабства“. Патр. Кирилл назвал происшедшее нежелательным „прецедентом“. Логика понятна: ведь и Московская патриархия, как и Болгарская, с помощью правительства давит конкурентов. Вдруг „суздальцы“ получат поддержку в Европе?

    http://www.krotov.info/

  2. plotin каза:

    latest newlatest news
    Написано от Дон Кихот на 2008-11-30 19:03:05
    САТАНИСТКИ АТЕНТАТ В МОСКОВСКА ЦЪРКВА. – http://archiman.livejournal.com/
    s

  3. ieromonah Ioan каза:

    Няма смисъл да се хабят толкова много думи. За сега 1:o за масоните. Треснаха с един шут цялото православие. Сега предстои второто полувреме.

  4. Kerigma каза:

    „Епископ Иларион (Алфеев): Страсбургският съд се опитва да наложи нова норма в международното право“

    Да ваше високо преосвещенство, съдът наистина се опитва да наложи нова европейска норма в световното право, но едва ли ще успее! Тази норма ще важи в стара Европа и с мъка ще ще се въведе в новите страни-членки на Европейския съюз.

    Но през моя и Вашия земен живот едва ли ще се наложи в Русия и другите страни от Азия и Африка. Бог да е милостив към православните-крепостни!

  5. andrey каза:

    Тъкмо в стара Европа важи моделът църква-държава, който смятате за азиатски. В Англия държавна църква е англиканската, в Германия и скандинавските страни – лутеранската.

    Тъй като виждам, че „Азия“ е най-голямото плашило, което ви тормози, съветвам ви да прочетете моя текст „Здравей Азия“: http://www.pravoslavie.bg/content/view/10204/235/ и да се освободите от страховете си, приемайки с жизнерадост факта, че потомците ви най-вероятно ще общуват на китайски.

  6. andrey каза:

    Ако ще се борите с азиатщината и африканщината, не е зле да започнете със столицата на европейската култура – Париж, където има повече араби, негри и виетнамци, отколкото местни жители.

    Минете после през Америка и я очистете от негри и китайци. Започнете с лицето Мубарак Хюсеин Обама.

    Точно вашата ксенофобия и надменност показва, че нямате нищо общо с европейската култура.

  7. hpberov каза:

    „… в Германия и скандинавските страни – лутеранската.“

    В Германия разделението (тенденцията) започва още през 1848 г. с т.нар. Frankfurter Paulskirchenversammlung. De facto от 1919 г. с Ваймарската конституция разделението е факт. Финландия също, а Швеция също от скоро няма държавна църква.

    Разликата между инославната и православната традиции:
    – В православните територии разделянето е станало с насилие на атаистична идеология посредством комунистическа диктатура (за разлика от западните държави, където разделянето е траело години, та дори векове и е било обсъждано).
    – У нас (а и в останалия православен свят), липсата на опит за нормално функциониране на православната църква в условие на демократична републиканска форма на държавата е симптоматичен. Неизживяното време рефлектира в деформация на отношенията с държавата и политически партии, които по принцип нямат нищо общо с християнството.

    Цената, която плащаме: Православието на много места престава да бъде християнство, а държавна популистична идеология – нов субстнат на посткомунистически атеисти, ползвайки го за пример как „от племена се правят етноси и нации“ и от екзархии държави.

    Къде Господ ни заповяда да правим това?

    Задачата, която Ленин е поставил в т.нар. „Програма относно религията“, оповестена в „Новая жизнь“, 28, 3.12.1905 г. е изпълнена на 100% още в началото на 80-те години на миналия век. В момента я преизпълняваме.

  8. Дон Кихот каза:

    Два отца стоят на службе в стасидиях рядом друг с другом. Один случайно прижимает рукой рукав рясы другого.
    Первый, выдёргивая рясу:
    – Если бы не моё смирение…
    Второй, помолчав минуту:
    – Если бы не моя кротость…

  9. Kerigma каза:

    Не разбрах с кое от моите кратки заключения и предвиждания не сте съгласен.
    В българският език думите Азия и азиятски и Европа и европейски от столетие имат определено значение. Това значение е същото и в езиците на другите демократични държави и повечето хора разбират – корупция и липса на свобода. България винаги се е стремяла към Европа. Нека да бъдем европейски православни! Да осъществим мечтата на нашите деди откъснали се от Азия, па било то и Мала-азия!

    Азия е по-разнородна от Европа (най-доброто – Япония, и най-лошото – Бангла Деш е там) и е фантастично място за всякакъв вид туризъм – културен, кулинарен, религиозен и . . . . но не и да си обикновен човек и гражданин . . .

    Тия дни, като намеря време, ще прочета по-задълбочено вашата статия, която четох преди няколко месеца . . . .

  10. andrey каза:

    Интересен въпрос. Разбира се, дестинации като Пакистан или Бангладеш са неприемливи, но аз с удоволствие бих станал гражданин на Япония, Сингапур или Абу Даби. Бих си помислил и ако ми предложат къщичка в Шираз, родния град на Омар Хайям, сред нарове и рози и едни от най-изтънчените хора на земята – персийците…

  11. ieromonah Ioan каза:

    Бог да Ви благослови, ангел-хранител в дороге, стягайте куфарите и да Ви няма. Отивайте направо при персийците, най-голямата мюсулманска секта-(изтънчени хора…..ха..ха..ха).

  12. Kerigma каза:

    че наричате персийците сектанти? Шитите са по-близо до православните от сунитите! (Вижте как в БГ казълбашите се молят на светци по текета.)

    Мисля че е добре да не се увличаме в генерализации – всеки народ си има изтънчени хора и мърша . . . едни повече, други по-малко . . .

  13. andrey каза:

    Отецът e сунит по душа, както личи от талибанските му изказвания… 🙂

  14. DODO каза:

    Не се изключвала намесата на държавата в религиозните дела. Ако Президент стане католик или мюсюлманин , ще е нормално ли да се меси в църковните дела. Такова е положението на много правословни в Близкия изток. Защо руснаците не отидат да проповядват тези безумства в Сирия, Израел или Египет.Намесата на държавата в църковните дела не е канонична норма. А пък обслужването на държавната идеология и искането за поставянето на църквата под държавно ръководство си е направо ерес. Подобно поведение е норма в Русия, където църквата никога не е била в свободна и до такава степен е свикнала с обслужването на батюшката, че го приема за нормално. Там православието се е превълнало не в религия а в популистка националистична идеология. Реминисценции от подобно поведение има в България , където духовниците са подбирани и обратовнани от комунистическият режим и са свикнали да си вегетират удобно в сянката на властта. Те не заклеймиха комунизма, не канонизират светците мъченици , за да не си развалят орталъка с комунистите.Въобще пълно безчувствие към духовните въпроси кротко апаратно вегитиране , което е далеч от всякаква православна духовност. Тази тенденция се засилва под традиционно силното руско влияние, което не е нищо друго освен проводник на руската имперска идеология. Затова представителя в Русия на БПЦ /Крагьозов/иска да се присъединим към Русия и да прегърнем Путин за император. Никаква реакция от Синода, явно са съгласни. Затова е и цялата тази антиевропейска истерия.