Какво значи името?



Може да харесате още...

11 Отговори

  1. andrey каза:

    Отец Джон май не е много наясно с това, което пише. Аллах означава просто „Бог“ на арабски (еднокоренна дума на евр. Елохим, Елоах). Арабите-християни също наричат Бога „Аллах“. В арабския и турския преводи на Библията Бог е наречен Аллах, а Иисус – син на Аллах. Сега и за думи ли ще спорим? Как арабите да наричат Бога – „God“?
    В сунитския ислям бъдещият Махди (Месия) се отъждествява с Иса (Иисус). Проблемът не е в това, а че ислямът не признава божествената природа на Иисус и ролята Му на единствен посредник между Бога и човека.

  2. gaitan vejdu каза:

    Прости, че така фамилиарно те неракох приятел, без де се знаем тет-а-тет,
    но ми звучиш готино и си позволих тази фриволност. 🙂

    ––––––––

    Мисля, че самият ти прекалено вдълбочено се взираш в буквите и знаците,
    загърбяйки, навярно неволно, но неоснователно,
    същността, смисилът на текста.

    А той (текстът), за мен поне, стои
    нито повече, нито по-малко, вътре в следното:

    “ … западната култура днес прегръща всяко едно религиозно изповедание, стига то да не е християнско, като в същото време осъжда като политически некоректни онези, които допускат, че може да има прав път и погрешен път, …“

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Сякаш от главата ми е откраднато това!

    Този цитат изчерпва цялото,
    няма с какво да го дъпълня,
    понеже реалността сама по себе си ежесекундно ми изземва тази функция на сто процента.

    Днес в света,
    за вскииииииииичко пеят,
    слааааааавят и прегръааааащат,
    стига само то, да НЕ е Св. Праволславие.

    Побеснявам от безсилие, казвам ти.

    Това дередже така да ме остри, че
    губя разсъдък и направо ми иде да им организирам едни „интересни времена“ на администарите от евро-парламентите.

    –––-

    Благодаря на небето, че ме пази в смирението, щото,
    губейки Надеждата, печеля отчаянието,
    а то е особено лош съветник, както знаем ….

    –––

    Хвала на отеца за съдържателния текст, искам да кажа.

    Има слабости извътре, но къде ли ги нема?!? Важно и цялото, а то е понастоящем е ВОПИЮЩО НАЛЕЖАЩО, съгласи се.

  3. portos каза:

    Аз пък съм чел за произхода на Аллах нещо от типа на ал Лах (Господарят Лах) – божество от предислямизацията на племената. Както и с Ваал (господар) май също не е проблема в теоморфната частица, а в онова, което следва, като при Ваал Зевув, да речем.

    И за Яхве, Който е възседнал бик съм чел, но това съм твърде некомпетентен да коментирам… Както и горното…

    Все пак нищо не ми пречи да попитам защо Аллах, чиито корени са неясни, трябва да има претенции да споделя една идентичност с Йешуа, Когото добре познаваме?:-)

  4. portos каза:

    Бог означава Имащ (всичко)
    А Аллах един дявол знае какво означава.
    Тъй че, поставянето за знак на тъждественост между двете е безотговорно.

  5. portos каза:

    Исках дфа кажа с Иехова, Яхве, а не с Йешуа (Иисус), но в крайна сметка „грешката е вярна“, защото Иисус ни явява Бога.

    Коренът на проблема май е в модния стремеш към адогматичност на западното християнство, който е всичко друго, но не и неоордодоксия, затова защо да ги оправдаваме в стремежа им да отъждествяват понятия, за чието истинско значения не има пъка никак.

    Хубава си е статията на о. Брек

  6. andrey каза:

    Аллах идва от ал-илах, където „ал“ е членът, а „илах“ е форма на общосемитското Ил/Ел – Бог.

    Юдаизмът, християнството и ислямът са т.нар. монотеистични или авраамични религии, което означава, че те се покланят на Единния Бог – Създателя на всичко, който се е открил на Авраам. Това е общата им изходна точка, оттам нататък започват разминаванията между тях.

    Идентичността на Аллах и библейския Бог се подчертава многократно в Корана. Той е Богът на Адам, Ной (19:58), Авраам (22:26), Моисей и Аарон (20:70), синовете Израилеви (5:72), юдеите и християните (58:27), Бог на Тора (Моисеевото Петокнижие) и Евангелието (3:48). Мохамед не въвежда ново божество, а твърди, че възстановява чистотата на култа, изопачена в юдаизма и християнството.

    Несъмнено е, че разминаването между нас и исляма е огромно, но то е свързано с Личността на Иисус Христос, а не с думата „Аллах“, както си мисли достопочитаемият отец Джон Брек.

  7. portos каза:

    Това, което твърдиш, Андрей, е интересно, но не съм сигурен, че е вярно. Има два варианта – или книгата, която съм чел и в която се твърди, че произхода на думата е неясен, е остаряла, или ти се предоверяваш на някоя от версиите:-)

  8. victory каза:

    Прав е Отец Джон Брек Казвайки ИСУС ХРИСТОС ,АЛЛАХ или БУДА който добавих Всъщност ние казваме едно и също нещо т. е. БОГ Разбира се след като си се родил Християнин такъв си остани до край Въпроса е на възгледи Користолюбието е големия проблем на всички религии За който никой не иска да говори Нека вметна един факт войната в бивша Югославия Защо никой не излезе и обясни на онези деца родени от 750 000 смесени брака към коя религия да се причислят как да се почустват удовлетворени Не е ли най важно да вярваш в БОГ независимо към коя религия принадлежиш За мене има два вида хора вярващи и не вярващи Всеки сам за себе си да определи към кои от тях принадлеци

  9. Radko Popov каза:

    От по-горните коментари само Андрей знае за какво пише. Академичност и емоционалност не вървят заедно. Но за утешение бих искал да кажа, че добрият християнин може да бъде както емоционален човек така и сериозен учен!

  10. Radko Popov каза:

    Наименованието Аллах произхожда от арабски Лах, Илах — бог, божество (от общосемитския корен Ел, Ил, откъдето е и евр. Елоах). „Лах” – бог, “ал-Лах” – Богът.

  11. Radko Popov каза:

    Наименованието Аллах произхожда от арабски Лах, Илах — бог, божество (от общосемитския корен Ел, Ил, откъдето е и евр. Елоах). „Лах” – бог, “ал-Лах” – Богът.