TV 2 – шок и ужас

TV 2, най-новата телевизия в българския ефир, тръгна с няколко скандала. Първият, разбира се, беше свързан с Азис – човека, когото телевизията се старае да наложи като свое рекламно лице. Билбордът, на който той се целува страстно с Китаеца, беше припознат като безнравствен и съответно смъкнат.
"Гледай какво става", призовава ни TV 2, но това "ставане" съвсем не е свързано с важните събития по света и у нас, то си е чисто перчене – "Гледай какво става" на голобрад юноша, решил да мине по перилата на моста или пък изправил се на челна стойка в центъра на градския/селския площад. Едно "ставане", което няма никакъв допир с действителността, а е единствено въобразена, виртуализирана реалност, мъдреща се само в обърканата глава на самонадеяния тийнейджър. От екрана ни пръскат с размишления, които са на границата с глупостта и които може би само заради тази (не свенлива, не притесняваща се) глупост повечето от нас са склонни да гледат. Заедно с това вървят и класически шоу предавания – разбира се, "Вечерното шоу на Азис", "Пирамида", на която и всичко можещата Светла Петрова не издържа, а пък "Дони свиква лъжците", както обявява "Стандарт" за шоуто "Мръсен долен лъжец".
Интересно е, че TV 2 събира в едно reality-формата с лицата, които са главни герои на жълтата преса – Азис, Дони, Дим Дуков, Катерина Евро… В този смисъл може да кажем, че телевизията оформя нещо като "Жълто reality" или, ако искате, "Reality жълто", което напомня много подозрително на едно друго шоу по телевизия СКАТ – "Сигнално жълто". Но каквото и жълто да го наречем, каквото и reality да го оцветим, безспорно е едно – в българския ефир се появи телевизия, която извиква у всяка що-годе мислеща натура единствено шок и ужас. Защото тя не може да предложи друго, освен тотално затъпяване и видиотяване на зрителя.
Любопитен в тази посока е въпросът: "Защо точно сега?". Вярно, не едно и два reality предавания минаха през очите на българина, някои с колосален успех, други не чак толкова. Мисля си обаче, че не това е в основата да се появи в ефир чисто reality. Печалбата, естествено, има значение, но от по-голямо значение е появата в обществото на една нагласа, която по отношение на сериозните неща само се мръщи и муси. Отвръща се и се отвращава от тях, нито са й интересни, нито пък забавни. Иска се кеф, иска се cool… Другото е само за някакви си там пънове, ненормални и извратени сериозници, които нито умеят да се забавляват, нито знаят как да го правят. Те нека си вършат своите дела, не ги дишаме ние тях, нам дайте удоволствията и куфеенето. Към тая нагласа прибавяме изтощеността и умората на малкия човек от всекидневното блъскане за свързване на двата края, комуто вече е писнало от политически ментри и мантри и хоп! – публиката се получава. Нещо повече, това е по-голямата част от публиката и именно нея TV 2 ще се опита да си присвои. Защото кой ще гледа чат-пат reality, когато може да го гледа през целия ден и през цялата нощ? А това, че мозъкът му ще се промие и съзнанието му ще се заблати – на кого му пука, важното е народонаселението да ни гледа. А то толкова повече ще ни гледа, колкото по-глупаво го направим. И TV 2 ще се погрижи за това…
за тая телевизия сега чувам. Благодаря. Сега ще се разтърся с дистанционното за нея и ще я погледам, да видя какво „става“.
като цяло гледането на телевизия ми е скучно.
Убиите си телевизорите и не им позволявайте да ви точат от мозъка 🙂
Браво за статията, тя е направо черен PR. Не е нищо повече от една реклама на тази телевизия. Цялата ни държава е покварена. Не е проблем в телевизията. Все пак всяка една телевизия си има екип който прави проучвания за това какво искат да гледат хората. Ако не я гледат какво толкова, ще се промени телевизията. Проблема не е във вестоносеца. Има толкова много рекламни билбордове, които са направо гнусни, като тези на сислей, както и на водка .. и т.н., ама сега видите ли тази е най-лошата. Стига с тази скрита реклама. Като толкова не ти харесва не я гледай, всеки си има избор. На теб като не ти харесва определена стока не я купуваш. Така е и с гледането. Така и не виждам нищо друго, освен скрита реклама в тази статия.
Изрекъл си:“всяка една телевизия си има екип който прави проучвания за това какво искат да гледат хората …“
Но това нещо сякаш ми прозвуча като антетката на стар наш хумор. вестник, нещо от сорта, по спомен:
„Избийте будалите и тарикатите сами ще изпукат …“.
Верно е, че търсенето определя предлагането, но нали ние се имаме, поне мъничко, за малко повече от възжелали само и единствено железните пазарни механизми?!?!?
Текстът си е съвсем приличен, дори.
А ще го чуе само оня, който има сетива за тези неща.